• 12.09.2017. (16:44)

    Tijelo će vam biti zahvalno

    Ako radni dan provodite za stolom – ustanite i prošećite svakih 30 minuta

    Svakih pola sata trebali bismo ustati i malo prošetati kako bismo ograničili negativne posljedice sjedilačkog načina rada, zaključak je istraživanja koje je Keith Diaz iz Medicinskog centra Sveučilišta Columbia proveo s kolegama iz 7 različitih američkih institucija. Diazova ekipa pratila je aktivnosti gotovo 8 tisuća pojedinaca između 2009. i 2013. godine te zaključila da povremena tjelovježba nije dovoljna zaštita od svakodnevne tjelesne neaktivnosti na poslu. Guardian

  • Slične vijesti

    10.01.2017. (15:22)

    Nema izgovora

    Vježbanje vikendom nadoknađuje neaktivnost preko tjedna

    Istraživanje provedeno na 60.000 Engleza i Škota pokazuje da je tjelovježba jednako učinkovita kad su u pitanju zdravstveni rizici ako se obavlja samo vikendom kao i kad je ista količina raspoređena preko tjedna. To daje nadu onima koji preko tjedna ne uspijevaju redovito posjećivati teretanu – no zato nema izgovora za vikend. Za učinak smanjenih rizika od preuranjene smrti, znanstvenici preporučuju 150 minuta umjerene ili 75 minuta nešto žešće aktivnosti tjedno (umjerenom se smatra ona pri kojoj se istovremeno može razgovarati). Guardian

    20.11.2016. (23:16)

    Sport samo na TV-u

    Sportska smo nacija, a tjelovježba u školama traje najmanje u EU-u

    Prosječno trajanje tjelovježbe u osnovnim školama u državama Europske unije je 109 minuta na tjedan, u nekima čak i do 200 minuta. U hrvatskim školama to je prosječno 90 minuta tjedno, a u strukovnim trogodišnjim školama samo – 45. Za jednu sportsku naciju vrlo neobično i alarmantno, upozoravaju stručnjaci. HRT

    08.07.2016. (14:31)

    Snaga navike

    Kako pobijediti lijenost – svaki dan raditi nešto jednu minutu

    U japanskoj kulturi postoji tzv. Kaizen, ‘princip jedne minute’ koji vodi do vlastitog napretka. Osnova ove metode je svaki dan jednu minutu vježbati ili čitati ili bilo koju aktivnost koju inače odgađate. Kada vam to uđe u naviku, jedna minuta pretvorit će se u dvije, pa u 20, pa u sat vremena. Kaizen metoda temelji se na dva principa – ‘kai’ (promjena) i ‘zen’ (mudrost). Osmislio ju je Masaaki Imai koji smatra da se ova filozofija može primijeniti na sve aspekte života. Jutarnji

    25.05.2016. (05:14)

    4 jahača melanona

    Ključni za rak – pušenje, alkohol, debljina i tjelovježba

    Vrlo jednostavno – pušenje, pijenje alkohola, tjelesna težina i tjelovježba ključni su faktori u sprečavanju, odnosno obolijevanju od raka, utvrdili su harvardski profesori. Dakle, pušiti ne treba uopće, uživanje alkohola mora biti svedeno na minimum – ne više od jednog pića dnevno za žene, ili dva pića dnevno za muškarce, tjelesna težina mora biti umjerena, ni prevelika ni premala (BMI između 18,5 i 27,5), a za tjelovježbu – vježbati umjerenim intenzitetom najmanje 150 minuta tjedno. Ovime se rizik od raka smanjuje 70%. Jutarnji, eScienceNews

    25.02.2016. (20:12)

    Laganim kasom

    Trčanje jednako dobro za mozak i za tijelo

    Različite studije na životinjama i ljudima već su pokazale da fizička aktivnost povećava volumen mozga te da može smanjiti nastanak rupa, no nova studija provedena na štakorima pokazala je i da je za mozak najbolja vrsta vježbanja – trčanje. Dugotrajno džogiranje umjerenog tempa stvara nove stanice u mozgu, dok ih primjerice dizanje utega ne stvara uopće, a drugo intenzivno vježbanje osjetno manje od trčanja. NY Times

    12.08.2015. (19:14)

    Hrana za mozak

    Prava količina tjelovježbe za očuvanje mentalnih sposobnosti

    Prema nedavnom istraživanju, već i male količine tjelovježbe imaju blagotvoran učinak na kognitivne sposobnosti. Znanstvenici su proučavali 101 osobu stariju od 65 godina, odredivši im po 75, 150 i 225 minuta brze šetnje tjedno. U odnosu na kontrolnu skupinu, svi su nakon 26 tjedana pokazali napredak u kognitivnim sposobnostima, no razlike između njih bile su zanemarive. NY Times

    09.06.2015. (07:08)

    U učionici ako treba

    Musić Milanović: Paketi za tjelovježbu u 120 škola

    Učenici nižih razreda iz 120 matičnih osnovnih škola u Hrvatskoj koje nemaju dvoranu za tjelesni odgoj dobit će do kraja lipnja pakete s kompletima didaktičke opreme s kojom će svakodnevno moći odraditi tjelovježbu u svega 30-ak kvadratnih metara. Najavila je to Sanja Musić Milanović, voditeljica projekta HZJZ-a kojemu je cilj potaknuti djecu da od malih uče zdrave navike. HRT

    28.05.2015. (08:09)

    Cipelcugom na posao

    Omiljena fizička aktivnost u Hrvatskoj – hodanje

    Hodanje je najpopularnija aktivnost, vožnja biciklom i biciklizam drugi su po popularnosti, a petina aktivnih građana bavi se trčanjem, pokazuje istraživanje. Nedostatak vremena glavni je razlog neredovitoga bavljenja sportom. Naime, jednomu dijelu građana posao i druge obveze ne ostavljaju dovoljno vremena za kretanje, a dodatne su prepreke zdravstvene poteškoće, ali i lijenost te nedostatak volje. T-Portal

    05.03.2015. (15:46)

    Male sive stanice

    Fizička neaktivnost – smanjuje mozak

    Osim što je loše za zdravlje i vitku liniju, manjak kretanja i fizičke aktivnosti loše je za mozak koji se zbog neaktivnosti smanjuje, otkrilo je znanstveno istraživanje. Dobra forma, osim tijela, pomlađuje i mozak te jača mentalne sposobnosti. Daily Mail

  • Slične vijesti

    06.04. (09:03)

    Savjeti o zdravlju: Redovita tjelovježba povezana s osjećajem sreće i zadovoljstva životom, ali treba vježbati minimalno 150 minuta tjedno

    Iscrpnije...
    10.01.2017. (15:22)

    Nema izgovora

    Vježbanje vikendom nadoknađuje neaktivnost preko tjedna

    Istraživanje provedeno na 60.000 Engleza i Škota pokazuje da je tjelovježba jednako učinkovita kad su u pitanju zdravstveni rizici ako se obavlja samo vikendom kao i kad je ista količina raspoređena preko tjedna. To daje nadu onima koji preko tjedna ne uspijevaju redovito posjećivati teretanu – no zato nema izgovora za vikend. Za učinak smanjenih rizika od preuranjene smrti, znanstvenici preporučuju 150 minuta umjerene ili 75 minuta nešto žešće aktivnosti tjedno (umjerenom se smatra ona pri kojoj se istovremeno može razgovarati). Guardian

    20.11.2016. (23:16)

    Sport samo na TV-u

    Sportska smo nacija, a tjelovježba u školama traje najmanje u EU-u

    Prosječno trajanje tjelovježbe u osnovnim školama u državama Europske unije je 109 minuta na tjedan, u nekima čak i do 200 minuta. U hrvatskim školama to je prosječno 90 minuta tjedno, a u strukovnim trogodišnjim školama samo – 45. Za jednu sportsku naciju vrlo neobično i alarmantno, upozoravaju stručnjaci. HRT

    08.07.2016. (14:31)

    Snaga navike

    Kako pobijediti lijenost – svaki dan raditi nešto jednu minutu

    U japanskoj kulturi postoji tzv. Kaizen, ‘princip jedne minute’ koji vodi do vlastitog napretka. Osnova ove metode je svaki dan jednu minutu vježbati ili čitati ili bilo koju aktivnost koju inače odgađate. Kada vam to uđe u naviku, jedna minuta pretvorit će se u dvije, pa u 20, pa u sat vremena. Kaizen metoda temelji se na dva principa – ‘kai’ (promjena) i ‘zen’ (mudrost). Osmislio ju je Masaaki Imai koji smatra da se ova filozofija može primijeniti na sve aspekte života. Jutarnji

    25.05.2016. (05:14)

    4 jahača melanona

    Ključni za rak – pušenje, alkohol, debljina i tjelovježba

    Vrlo jednostavno – pušenje, pijenje alkohola, tjelesna težina i tjelovježba ključni su faktori u sprečavanju, odnosno obolijevanju od raka, utvrdili su harvardski profesori. Dakle, pušiti ne treba uopće, uživanje alkohola mora biti svedeno na minimum – ne više od jednog pića dnevno za žene, ili dva pića dnevno za muškarce, tjelesna težina mora biti umjerena, ni prevelika ni premala (BMI između 18,5 i 27,5), a za tjelovježbu – vježbati umjerenim intenzitetom najmanje 150 minuta tjedno. Ovime se rizik od raka smanjuje 70%. Jutarnji, eScienceNews

    25.02.2016. (20:12)

    Laganim kasom

    Trčanje jednako dobro za mozak i za tijelo

    Različite studije na životinjama i ljudima već su pokazale da fizička aktivnost povećava volumen mozga te da može smanjiti nastanak rupa, no nova studija provedena na štakorima pokazala je i da je za mozak najbolja vrsta vježbanja – trčanje. Dugotrajno džogiranje umjerenog tempa stvara nove stanice u mozgu, dok ih primjerice dizanje utega ne stvara uopće, a drugo intenzivno vježbanje osjetno manje od trčanja. NY Times

    12.08.2015. (19:14)

    Hrana za mozak

    Prava količina tjelovježbe za očuvanje mentalnih sposobnosti

    Prema nedavnom istraživanju, već i male količine tjelovježbe imaju blagotvoran učinak na kognitivne sposobnosti. Znanstvenici su proučavali 101 osobu stariju od 65 godina, odredivši im po 75, 150 i 225 minuta brze šetnje tjedno. U odnosu na kontrolnu skupinu, svi su nakon 26 tjedana pokazali napredak u kognitivnim sposobnostima, no razlike između njih bile su zanemarive. NY Times