Album.tjedna




albumi.tjedna

prijašnji albumi


Glazba

Glazba home

Recenzije

Mlado Meso

Nikad čuo

MP3 singl

Monitor

Monitor home
Forum
Softwarez
Belle de Jour
Info Technology
Hrvatski Web
500 linkova
Link dana
Odigo
Nikad Čuo
Monitor u Vjesniku

e-mail

monitor@monitor.hr

 

 
BRIGHT EYES: 'I'M WIDE AWAKE, IT'S MORNING'/'DIGITAL ASH IN A DIGITAL URN'

(Saddle Creek; 2005.)



Tko ovih dana nije naletio na veliku fotografiju, recenziju i intervju s Conorom Oberstom, Bright Eyes, morao se vraški potruditi, ali sada je svemu došao kraj. Oberstomanstvo započinje ovdje.

Bright Eyes zaživi kada Conor Oberst iz Nebraske pozove neke frendove da se zabavljaju, sviraju, ponekad produciraju njegove pjesme. Oni se svi veselo odazovu jer su frendovi, ali i zato što je Conor faca još od 1994., kada je pjevao i svirao u bendu Commander Venus. Nakon dva albuma bend se raspao, ali su članovi prije osnovali izdavačku kompaniju Saddle Creek za koju je Bright Eyes objavio 'A collection of songs written and recorded between 1995-1997', 'Letting Off the Happiness' 1998., 'Fevers and Mirrors' 2000., 'Lifted or The Story is in the Soil, Keep Your Ear to the Ground' 2002., 'Read Music Speak Spanish' pod imenom Desaparecidos 2002. dupli album 'I'm Wide Awake, It's Morning'/'Digital Ash in a Digital Urn' 2005. U listopadu 2004. je s Bruce Springsteenom i REM nastupao po državama koje još nisu odlučile glasati za Busha, a nakon zadnjih albuma u svakom ga tekstu nazivaju novim Bobom Dylanom ili spominju da ga neki kritičari nazivaju novim Bobom Dylanom. Čovjek je slavan.

'I'm Wide Awake, It's Morning' i 'Digital Ash in a Digital Urn' su dvojajčani blizanci. 'I'm Wide Awake, It's Morning' tri je mjeseca stariji, jak, plave kose i tatin je mezimac. Začet je u veljači 2004. nakon što se tata iz Nebraske preselio u New York. Oberst se vratio u Nebrasku i nakon tri mjeseca u studiju nastao je 'Digital Ash in a Digital Urn'. Tako smo dobili melankoličnog folk-indie buraza iz New Yorka i electro-pop kulera iz Omahe, Nebraska, koji su društvu predstavljeni isti dan. Odlikuju ih odlični tekstovi, jednostavne, bogate, lijepe melodije i Oberstov glas. Vole se najviše na svijetu, ali među braćom uvijek dolazi do trzavica.

'I'm Wide Awake, It's Morning' sve je što se od Bright Eyes očekuje. Divne riječi. Riječi koje govore o ljubavi, tuzi, poslu, mamurluku, drogi, smrti, ratu, a korištene su tako ekonomično da se smrzneš. Prva pjesma 'At The Bottom Of Everything' izvijesti te da to nije feel-good album i da su akustične gitare, pamtljivi refreni ovdje da nam olakšaju gutanje pilule. Umjesto urlika i zaglušujućih gitara odlučio se za jednostavan pristup - istina uz logorsku vatru i gitare. "And in this endless race for property and privilege to be won/We must run, we must run, we must run" zavapi Conor, glas mu je uvijek blizu pucanja i egzistencijalna tjeskoba je u punom zamahu. "Remember the time you drove all night / Just to meet me in the morning" pjeva u 'First Day Of My Life', pa kaže "I'm glad I didn't die before I met you / But now I don't care I could go anywhere with you/And I'd probably be happy". Potpuno je jasno da Bright Eyes ima fanatične obožavatelje koji su napokon našli potvrdu da nisu jedini život u svemiru i da ih netko razumije, zna točno kako im je i njihovoj boli daje zvuk koji se može pjevušiti i fućkati. Zato ajmo svi: "So I must find my fears and face them/Or I'll cower like a dog/I'll kick and scream or kneel and bleed/I'll fight like hell to hide that I'm giving up".

Mlađi će brat vjerojatno uvijek biti u sjeni karizmatičnog populiste, ali 'Digital Ash in a Digital Urn' izrast će u velikog frajera. Dosta je nezgodno kad te u tvojim mladim godinama usporede s 'Kid A' a ne Bob Dylanom. Loše se prodaješ i znači "kvalitetan si, ali težak". Na 'Digital Ash…' Oberst se igra s elektronikom i new-waveom, ali u središtu svega i dalje ostaju njegove tužne, tužne pjesme. Elektronika, često hladna i dosadna na albumima, tu je samo radi priče i trećemilenijske atmosfere. "Sometimes I worry that I've lost the plot/My twitching muscles tease my flippant thoughts/I never really dreamed of heaven much/Until we put him in the ground/But it's all I'm doing now/Listening for patterns in the sound/Of an endless static sea" drapalo bi srca uz gitaru, ali nije li bolje uz zvukove sintića i TV šumove? Ravnice, zvjezdano nebo i krckanje vatre već dugo nije soundtrack naših života, aparati, šumovi, zvonjava jesu i treba ih koristiti.

Velika je sreća što Conor ima samo 24 godine. Puno pije i puši, a ima i govora o drogama i glumačkim ikonama u njegovom životu. Čak da mu to skrati život za 30 godina pred njim je još uvijek 20 produktivnih i kreativnih u kojima može tragati za smislom i pokušati povezati priče i zvukove našeg kaotičnog svijeta. 'I'm Wide Awake, It's Morning' govori o svemu što je Bright Eyes do sada naučio, a 'Digital Ash in a Digital Urn' bavi se onim što je i što će biti i ako se po jutru dan poznaje bit će super, bit će ludilo, bit će tulum.

Zrinka Horvat
zrinka.horvat@ina.hr
25. veljače 2005.


Copyright © 1996. - 2003. Internet MONITOR
 
 
Online

Fanovi na zemlji

Izdavačev podsite

MTV ih voli

Gladne oči

Koja si ti Bright Eyes pjesma?

'Lifted Or The Story Is In The Soil Keep Your Ear To The Ground'

Desaparecidos