Album.tjedna




albumi.tjedna

prijašnji albumi


Glazba

Glazba home

Recenzije

Mlado Meso

Nikad čuo

MP3 singl

Monitor

Monitor home
Forum
Softwarez
Belle de Jour
Info Technology
Hrvatski Web
500 linkova
Link dana
Odigo
Nikad Čuo
Monitor u Vjesniku

e-mail

monitor@monitor.hr

 

 
DÄLEK: 'ABSENCE'

(Ipecac; 2005.)



„Bleak circumstance led masses to only want to dance/A bastard child of Reaganomics posed in a B-Boy stance“.

MC Dälek (čitaj dialek) i njegova dva suputnika, producent Oktopus i DJ Still rade glazbu koja upravo odgovora okolnostima o kojima govore stihovi 'Distorted Prose' koji i otvaraju album - na nju se može plesati, ali to baš i nije preporučljivo s obzirom na njenu formu i sadržaj.



Svi koji su vidjeli bilo koji od tri nastupa Dälek u Zagrebu znaju da u hip-hopu nema ni približno sličnog benda. Jednostavni i konstantni distorzirani beatovi testiraju izdržljivost membrana zvučnika i stvaraju idealnu podlogu za majstorski orkestriranu buku kojom upravlja Still uz pomoć gramofona priključenih na gitarsku pedalu, a kroz sve se to probijaju rafali Dälekovih rima. Ono što je ovdje doista bitno jest da ta jedinstvena mješavina ni u jednom trenutku nije dosadna, a da ono što se na površini čini kao gola buka otkriva pažljivijim slušanjem bogate slojeve zvuka pa čak i melodije.



'Absence' je nasljednik hvaljenog 'From Filthy Tongue of Gods And Griots' i ne nudi neki pretjerani odmak, ali predstavlja kohezivniji i brutalniji zvuk benda, što je Dälek u jednom intervjuu objasnio činjenicom da su vremena teža pa je stoga i album teži. Ovdje nema istaknutih vrhunaca ni ekstrema kao na prethodniku, ali se zato, osim u dva ambijentalna instrumentala, ne nudi nikakav predah nego bend beskompromisno gazi sve pred sobom. Malo toga Dälek veže za pravila današnjeg hip-hopa. Glazba je bučna i mračna, gostiju nema, svu produkciju rade Oktopus i Dälek, a u tekstovima nema ni droge ni seksa, dok se nasilje spominje samo u negativnom kontekstu neizbježnom za današnje društvo. Malo toga u njemu Dälek vidi pozitivno, kulturu iz koje je potekao smatra izdanom i korumpiranom, a svijet uništenim i trulim.



Glazbeni dio svoju snagu crpi od različitih uzora od kojih su jedino Public Enemy i Disposable Heroes of Hiphoprisy u domeni žanra, a ostali sežu od avangarde, grind corea do shoegaze heroja My Bloody Valantine koji ovdje dobivaju direktnu posvetu u prekrasnoj Ever Somber.

I za kraj, za ilustraciju Dälekovog stila govori par njegovih misli o religiji: „Opiate masses/Knowledge kept backwards/Religion organized gave rise to ill factors: Genocide from Genesis to last chapter/Concealed the fact the man Jesus was Black(er) Manipulated mental/Misguided myths/You pray to crossed sticks and nails through each wrist/Discard that true gift/Truth still elusive/These priests can't even see their own diseased fraternity/So fuck that sour wine and stale wafer/Your pale portrait of a hippie could never be my savior“. Jedan od rijetkih bendova koji ne pokušava prodati muda pod bubrege.

Karlo Rafaneli
karlo@monitor.hr
2. ožujka 2005.


Copyright © 1996. - 2003. Internet MONITOR
 
 
Online

Službeni site

Žestoki, avanturistični i ludi

Stvarni ljudi

Izdavač

'From Filthy Tongue Of Gods And Griots'