Album.tjedna




albumi.tjedna

prijašnji albumi


Glazba

Glazba home

Recenzije

Mlado Meso

Nikad čuo

MP3 singl

Monitor

Monitor home
Forum
Softwarez
Belle de Jour
Info Technology
Hrvatski Web
500 linkova
Link dana
Odigo
Nikad Čuo
Monitor u Vjesniku

e-mail

monitor@monitor.hr

 

 
PAULSON: 'ALL AT ONCE'

(One Day Savior; 2005.)



Jedna od stvari koje mi najviše smetaju kod nove glazbe je to što je nemam potrebu puno slušati. Dva-tri preslušavanja, ili čak samo jedno i bend mi je posve jasan, sve mi je rekao i sve sam čuo. Svakim daljnjim slušanjem mogu samo ponavljati nešto što vrlo dobro znam. I to je strašno dosadno. Taj razvoj shvaćanja benda i postepeni ulazak u njega morao bi biti obavezan dio draži slušanja muzike, a ne ovako kada ne da ga ne nedostaje nego da ga ima previše. Paulson su me zato privukli na prvo slušanje. Kad sam ih čuo znao sam da ih moram još slušati, a čim je album počeo s 'Voids' i kad mi je u uho ušlo "I've got voids to fill" znao sam ću ovdje naletjeti na puno mjesta za pamćenje i, što je možda najvažnije, da će mi se doživljaj benda mijenjati i razvijati. Negdje od desetog do tridesetog slušanja imao sam onaj vrhunac kad nisam imao potrebu slušati ništa drugo nego sam ih vrtio od početka do kraja osjećajući ono nešto slično ranoj zaljubljenosti kad misliš da ništa nije krivo. Iskreno sam mislio da na 'All At Once' ništa ne treba biti drugačije nego što jest. Uz 'Miami Current' pucao me adrenalin, na 'I Knew You When' pucao mi je glas dok sam pjevao tekst iz naslova, a na 'Window Frames' pucala me ljubav dok Logan iskreno (i lagano lejm) ponavlja "Look what you did to me and my wisdom teeth/Your lips are to sweet and they left me with cavities". I tako 36 minuta do idućeg ponavljanja i idućeg i idućeg kad su mi sjele 'Programs' i 'All At Once' pa još nekoliko krugova i nove pjesme kad mi je cijeli album draguljski zasjao.



Peterac Paulson iz New Jerseya dosad nije baš imao puno sreće u karijeri. 2004. potpisali su za indie etiketu Initial koja im je reizdala demo pod nazivom 'Variations' koji je išao u jazz-punk smjeru. Izdavač se ništa nije potrudio oko izdanja pa su ga, uz dosta muke, napustili, zbog previše sviranja u živo članovi benda ostali su bez djevojaka, a od vjere u bend napustili su fakultete i dnevne poslove. U međuvremenu su našli novog izdavača One Day Savior koji im objavljuje 'All At Once'. Na svom drugom albumu Paulson su preusmjerili svoju glazbu dodavši joj klavijature, umanjili agresivnost, gitara im zvuči nježnije, bubnjevi su često plesni, a vokal zanesen i prilično teatralan. Glazba im je kohezivna, fokusiranija i, generalno, rade odlične pjesme. Jedna za drugom od prve do desete svaka polaži ispit privlačnosti i dorađenosti. Album im je vrlo sanjiv i atmosferičan, a govori prvenstveno o ljubavi i vezama, ukrašeno anegdotama o oceanu, vožnji, sudbini i svim tim nevažnim stvarima koje uljepšavaju život. Zato bih ja njih nazvao nerd-rock jer za indie su previše živi, za alter su previše standardni, ali opet zvuče kao nitko drugi.



Istina je da ovo nije veliki album. Ne samo što se radi o malom bendu na maloj etiketi, nego je jedan od onih koji se u ovoj fazi može svidjeti samo malom broju određenih ljudi kojima bi onda mogao puno značiti. Ali je isto tako istina da nas ovaj album upoznaje s vrlo dobrim bendom čiji bi idući mogao biti jako velik.

Kruno Bošnjaković
kruno@monitor.hr
25. veljače 2006


Copyright © 1996. - 2003. Internet MONITOR
 
 
Online

Službeni site

MySpace podstranica

Slušanje kod izdavača