• 16.05. (08:46)

    Jabuka na kotačima

    Apple udvostručio broj samovozećih automobila u Kaliforniji – sad ih ima 55

    Apple sad ima 55 samovozećih automobila u Kaliforniji, dok su početkom godine imali 27, a prošle godine tek tri. To znači da je Apple drugi po broju samovozećih automobila u Kaliforniji – više ih ima samo General Motors, sve skupa 104, dok je treći Waymo s 51 vozilom. Inače, sve skupa je u Kaliforniji registrirano 409 samovozećih vozila i 1.573 sigurnosna vozača. TechCrunch

  • Slične vijesti

    24.05. (08:44)

    Majstori iz 21. stoljeća

    Futurolog Stevenson: Blockchain, 3D printanje i umjetna inteligencija će popraviti svijet

    Tehnologije poput blockchaina, 3D printanja i umjetne inteligencije imaju potencijal da isprave sve “nepravilnosti” u sadašnjem svijetu – rekao je Mark Stevenson, jedan od najcjenjenijih svjetskih futurista na konferenciji Combis u Poreču. Objašnjava on da ćemo imati svoj izvor energije – solarne ploče – 3D printere u trgovinama i plaćanje blockchainom koji će izgurati dio banaka. Dvije vrlo važne tehnologije koje dolaze su auti bez vozača i električni auti koji imaju jako malo pomičnih dijelova pa će trajati puno dulje od klasičnih automobila, a procjenjuje Stevenson da se za 10 godina neće isplatiti kupiti auto, nego će ga se unajmljivati ili dijeliti. To će značiti puno manju proizvodnju automobila i smanjenje potražnje za naftom. Što se okoliša tiče, rekao je da zbog lošeg stanja klime i tla možemo očekivati još samo šezdesetak žetvi. O radu kaže da ljudi mrze svoje poslove jer rade više za sve manje novca, a da pravo bogatstvo odlazi k jednom postotku najbogatijih. T-Portal

    08.05. (15:19)

    A postavljanje zastave dok se završava krov?!?

    Kalifornija od 2020. uvodi obavezu ugradnje solarnih panela na nove kuće

    U Kaliforniji će od 2020. godine vrijediti obaveza ugradnje fotonaponskih sustava za proizvodnju električne energije iz solarne na sve nove kuće i zgrade niže od tri kata koje će se tamo graditi, čime će ona postati prva američka savezna država, ali i prva u svijetu, koja će uvesti obvezu korištenja obnovljivih izvora energije za nove kuće. Piše Orange County Register da se trenutačno u Kaliforniji na 15-20 posto krovova svih novih obiteljskih kuća nalaze solarne ploče, a od 2020. jedine dopuštene iznimke bit će građevine na koje se iz tehničkih razloga fotonaponski paneli neće moći postaviti, ili one koje se nalaze u sjeni viših građevina ili drveća pa takva instalacija ne bi imala smisla. San Francisco Chronicle računa da će ova obaveza poskupjeti gradnju kuća za 10-ak tisuća dolara. Quartz

    21.03. (11:17)

    UberKill

    Arizona: Prvi pješak kojeg je ubio Uberov samovozeći auto

    49-godišnja beskućnica poginula je u Tempi u Arizoni nakon što ju je udario Uberov auto na samovozećem modu, što je prvi slučaj da je pješak poginuo pod autonomnim vozilom. Ulica je vrlo široka, sedam traka, nema grmlja ni parkiranih automobila, a poginula žena nastradala je dok je krenula, gurajući bicikl, preko ceste na mjestu gdje nije bilo zebre. Policija je vrlo brzo odbacila svu mogućnost krivnje Ubera, a iz tvrtke kažu da bi u ovakvom slučaju bilo teško izbjeći nesreću, vozio čovjek ili robot, tim više što je na vozačevom sjedalu ovog auta sjedio čovjek, iako je softver obavljao vožnju. Neke tvrtke zaustavile su testiranja samovozećih auta nakon ove nesreće.

    10.02. (07:52)

    Silicijska idila

    Kraj parnice: Uber plaća Googleu 245 milijuna dolara za navodnu krađu podataka

    Parnica koju je tvrtka Waymo, u vlasništvu Googleove krovne kompanije Alphabet, pokrenula protiv Ubera zbog navodne krađe tehnologije o samovozećim automobilima, prekinuta je jučer vansudskom nagodbom kojom je Uber prepustio Waymou 0,34% svojih dionica, što bi bilo oko 245 milijuna dolara u vrijednosti. Riječ je o jednoj od najsočnijih parnica u Silicijskoj dolini na kojoj su isplivali razni detalji poput izjave Travisa Kalanicka – “zlatno vrijeme je gotovo, sad je ratno doba”, govoreći o rivalstvu Ubera i Googlea. Slučaj počiva na bivšem Googlevom inženjeru Anthonyju Levandowskom koji je navodno downloadao oko 14.000 kompanijinih datoteka prije nego što je u siječnju 2016. dao otkaz i pokrenuo svoju tvrtku za samovozeća vozila Otto. Uber je kupio Otto samo pola godine kasnije, a Levandowski je postao šef Uberovog programa za samovozeće aute. CNET

    20.12.2017. (11:39)

    Od 1 do 0

    Udarne tech-priče ove godine

    Mashable je odabrao 10 udarnih priča iz svijeta tehnologije ove godine. Uvjerljivo prva je Facebook, lažne vijesti i Rusije. Facebook je odigrao ključnu ulogu u širenju fake newsa pred američke predsjedničke izbore, o čemu se pisalo cijele ove godine, dok će budućnost donijeti temeljnu promjenu odnosa korisnika i jedne od najvećih tech-kompanija na svijetu. Među ostalim pričama su rast kriptovaluta, razvoj tehnologije samovozećih vozila, kao i pametni zvučnici koji polako ulaze u svaku i cijelu kuću.

    19.10.2017. (21:24)

    Možda ne baš kao de Niro u 'Taksistu', ali kao čovjek...

    Da bi preživjeli, samovozeći auti moraju početi razmišljati poput ljudi

    Ako bi autonomni auti svakog pješaka, biciklistu i vozilo tretirali kao prepreku koju treba izbjegavati bilo bi manje nesreća, ali tako se i nikamo ne bi stiglo. Na Berkeleyju se bave ovim “problemom zamrznutog robota” kako bi samovozeći auti bili u stanju interpretirati i predvidjeti ponašanje ljudi pa da vožnja bude efikasnija i odvažnija. Usto, uče umjetnu inteligenciju da će drugi sudionici prometa reagirati na njih te ih uče procjenjivanju namjera ljudi. Wired

    16.10.2017. (08:54)

    Google

    Samovozeći auti: Tko je kriv za sudar kad je vozač pijan?

    Tko će biti odgovoran za prometne nesreće, odnosno poginule i ozlijeđene na cestama kad u nesreći sudjeluje samovozeći auto, pita se BBC. Australska nacionalna transportna komisija predlaže da se na osobe koje se nalaze na mjestu vozača i koje su pod utjecajem alkohola ili droge ne bi trebali odnositi zakoni vezani uz kažnjavanje o zabrani vožnje pod utjecajem alkohola ako vozilom upravlja računalo.

    14.10.2017. (10:21)

    Požar bijesni u Kaliforniji, 35 poginulih, više stotina nestalih

    Najmanje 35 ljudi zasad je smrtno stradalo u jednom od najgorih požara u povijesti Kalifornije. Požar još uvijek traje, a vjetar od 100 kilometara na sat i slaba vlažnost otežavaju posao vatrogascima. Stotine ljudi vode se kao nestali, blizu 6 tisuća gospodarskih objekata je uništeno, a kalifornijskim vatrogascima u pomoć je stiglo više stotina gasiteljskih ekipa. Novi list

    29.11.2016. (12:56)

    To je bio njen san

    Kalexit: hoće li Kalifornija napustiti SAD?

    Kampanja za neovisnost Kalifornije Kalexit postoji već duže vrijeme, ali nakon predsjedničkih izbora je dobila snažniji zamah. Kampanja Yes-California ima 11.000 pristaša, a među onima koji podržavaju izlazak savezne države iz sastava SAD-a je Silicijska dolina. Deutsche Welle

  • Slične vijesti

    24.05. (08:44)

    Majstori iz 21. stoljeća

    Futurolog Stevenson: Blockchain, 3D printanje i umjetna inteligencija će popraviti svijet

    Tehnologije poput blockchaina, 3D printanja i umjetne inteligencije imaju potencijal da isprave sve “nepravilnosti” u sadašnjem svijetu – rekao je Mark Stevenson, jedan od najcjenjenijih svjetskih futurista na konferenciji Combis u Poreču. Objašnjava on da ćemo imati svoj izvor energije – solarne ploče – 3D printere u trgovinama i plaćanje blockchainom koji će izgurati dio banaka. Dvije vrlo važne tehnologije koje dolaze su auti bez vozača i električni auti koji imaju jako malo pomičnih dijelova pa će trajati puno dulje od klasičnih automobila, a procjenjuje Stevenson da se za 10 godina neće isplatiti kupiti auto, nego će ga se unajmljivati ili dijeliti. To će značiti puno manju proizvodnju automobila i smanjenje potražnje za naftom. Što se okoliša tiče, rekao je da zbog lošeg stanja klime i tla možemo očekivati još samo šezdesetak žetvi. O radu kaže da ljudi mrze svoje poslove jer rade više za sve manje novca, a da pravo bogatstvo odlazi k jednom postotku najbogatijih. T-Portal

    08.05. (15:19)

    A postavljanje zastave dok se završava krov?!?

    Kalifornija od 2020. uvodi obavezu ugradnje solarnih panela na nove kuće

    U Kaliforniji će od 2020. godine vrijediti obaveza ugradnje fotonaponskih sustava za proizvodnju električne energije iz solarne na sve nove kuće i zgrade niže od tri kata koje će se tamo graditi, čime će ona postati prva američka savezna država, ali i prva u svijetu, koja će uvesti obvezu korištenja obnovljivih izvora energije za nove kuće. Piše Orange County Register da se trenutačno u Kaliforniji na 15-20 posto krovova svih novih obiteljskih kuća nalaze solarne ploče, a od 2020. jedine dopuštene iznimke bit će građevine na koje se iz tehničkih razloga fotonaponski paneli neće moći postaviti, ili one koje se nalaze u sjeni viših građevina ili drveća pa takva instalacija ne bi imala smisla. San Francisco Chronicle računa da će ova obaveza poskupjeti gradnju kuća za 10-ak tisuća dolara. Quartz

    21.03. (11:17)

    UberKill

    Arizona: Prvi pješak kojeg je ubio Uberov samovozeći auto

    49-godišnja beskućnica poginula je u Tempi u Arizoni nakon što ju je udario Uberov auto na samovozećem modu, što je prvi slučaj da je pješak poginuo pod autonomnim vozilom. Ulica je vrlo široka, sedam traka, nema grmlja ni parkiranih automobila, a poginula žena nastradala je dok je krenula, gurajući bicikl, preko ceste na mjestu gdje nije bilo zebre. Policija je vrlo brzo odbacila svu mogućnost krivnje Ubera, a iz tvrtke kažu da bi u ovakvom slučaju bilo teško izbjeći nesreću, vozio čovjek ili robot, tim više što je na vozačevom sjedalu ovog auta sjedio čovjek, iako je softver obavljao vožnju. Neke tvrtke zaustavile su testiranja samovozećih auta nakon ove nesreće.

    03.03. (11:59)

    Korak naprijed za samovozeća vozila: Arizona dopušta vožnju autonomnih vozila bez vozača za volanom, koji je dosad sjedio ondje iz sigurnosnih razloga

    Iscrpnije...
    10.02. (07:52)

    Silicijska idila

    Kraj parnice: Uber plaća Googleu 245 milijuna dolara za navodnu krađu podataka

    Parnica koju je tvrtka Waymo, u vlasništvu Googleove krovne kompanije Alphabet, pokrenula protiv Ubera zbog navodne krađe tehnologije o samovozećim automobilima, prekinuta je jučer vansudskom nagodbom kojom je Uber prepustio Waymou 0,34% svojih dionica, što bi bilo oko 245 milijuna dolara u vrijednosti. Riječ je o jednoj od najsočnijih parnica u Silicijskoj dolini na kojoj su isplivali razni detalji poput izjave Travisa Kalanicka – “zlatno vrijeme je gotovo, sad je ratno doba”, govoreći o rivalstvu Ubera i Googlea. Slučaj počiva na bivšem Googlevom inženjeru Anthonyju Levandowskom koji je navodno downloadao oko 14.000 kompanijinih datoteka prije nego što je u siječnju 2016. dao otkaz i pokrenuo svoju tvrtku za samovozeća vozila Otto. Uber je kupio Otto samo pola godine kasnije, a Levandowski je postao šef Uberovog programa za samovozeće aute. CNET

    20.12.2017. (11:39)

    Od 1 do 0

    Udarne tech-priče ove godine

    Mashable je odabrao 10 udarnih priča iz svijeta tehnologije ove godine. Uvjerljivo prva je Facebook, lažne vijesti i Rusije. Facebook je odigrao ključnu ulogu u širenju fake newsa pred američke predsjedničke izbore, o čemu se pisalo cijele ove godine, dok će budućnost donijeti temeljnu promjenu odnosa korisnika i jedne od najvećih tech-kompanija na svijetu. Među ostalim pričama su rast kriptovaluta, razvoj tehnologije samovozećih vozila, kao i pametni zvučnici koji polako ulaze u svaku i cijelu kuću.

    13.12.2017. (21:48)

    Samovozeći auti su budućnosti, ali era autonomnih vozila počela je – 1925. godine u New Yorku

    Iscrpnije...
    19.10.2017. (21:24)

    Možda ne baš kao de Niro u 'Taksistu', ali kao čovjek...

    Da bi preživjeli, samovozeći auti moraju početi razmišljati poput ljudi

    Ako bi autonomni auti svakog pješaka, biciklistu i vozilo tretirali kao prepreku koju treba izbjegavati bilo bi manje nesreća, ali tako se i nikamo ne bi stiglo. Na Berkeleyju se bave ovim “problemom zamrznutog robota” kako bi samovozeći auti bili u stanju interpretirati i predvidjeti ponašanje ljudi pa da vožnja bude efikasnija i odvažnija. Usto, uče umjetnu inteligenciju da će drugi sudionici prometa reagirati na njih te ih uče procjenjivanju namjera ljudi. Wired

    16.10.2017. (08:54)

    Google

    Samovozeći auti: Tko je kriv za sudar kad je vozač pijan?

    Tko će biti odgovoran za prometne nesreće, odnosno poginule i ozlijeđene na cestama kad u nesreći sudjeluje samovozeći auto, pita se BBC. Australska nacionalna transportna komisija predlaže da se na osobe koje se nalaze na mjestu vozača i koje su pod utjecajem alkohola ili droge ne bi trebali odnositi zakoni vezani uz kažnjavanje o zabrani vožnje pod utjecajem alkohola ako vozilom upravlja računalo.