• 27.12.2016. (14:37)

    Svjetlo na kraju tunela

    Bivši šef Uprave HAC-a s tri optužnice vraćen na posao uz milijunsku odštetu

    Jurica Prskalo, nekadašnji predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta, na temelju pravomoćne presude Županijskog suda u Zagrebu vraćen je na posao u HAC. Prskalo je izvanredni otkaz dobio u veljači 2010. zajedno s dvojicom bivših čelnika Sektora HAC-a nakon što je uhićen u aferi Nesklad pod sumnjom da su državni proračun poslom bojanja tunela Mala Kapela i Sveti Rok oštetili za najmanje 25 milijuna kuna. Prskalo je nakon toga tužio HAC, a sud je odlučio da navedeni razlozi nisu dovoljni za otkaz te je odluka o otkazu poništena, a usto mu HAC mora isplatiti sve zaostale plaće od 2010. plus kamate. Jutarnji, Index

  • Slične vijesti

    29.03. (12:27)

    Peglanje kartice, najveće u državi

    Ušteda od 50 milijuna eura godišnje – 1,8 milijardi novih kredita cestarima

    Vlada je danas dala jamstva cestarskih tvrtkama (HAC, HC, ARZ) za dizanje kredita od 1,8 milijardi eura, čime će biti zamijenjeni stari, nepovoljniji krediti. Novi kredit je na rok od 12 godina, kamata od 1,95 posto, što će značiti uštedu od 50 milijuna eura godišnje. Prošle je godine na sličan način refinanciran dug od 1,275 milijardi eura, a iduće godine će biti još 400 milijuna eura. HRT

    17.09.2017. (08:49)

    Logistika i prijevoz

    Više putnika nije svima donijelo bolje rezultate

    Iako u pravilu ne spadaju na tvrtke s najvećim prihodom i profitom, logističke i prijevozničke tvrtke su kičma svakog gospodarstva jer bi se bez njih tržište raspalo. Hrvatske autoceste su najveća tvrtka po prihodu u ovom sektoru s realizacijom od 1,69 milijardi kuna. Ostvareni prihod je 6,8 posto veći nego u prethodnom razdoblju, a tvrtka nije iskazala dobit niti gubitak. Poslovni

    16.08.2017. (07:34)

    Dobra godina

    Koncesionarima hrvatskih autocesta dobit porasla na 1,13 milijardi kuna

    Svim je hrvatskim autocestama u prvih šest mjeseci ove godine prometovalo više od 33,1 milijun vozila, što je u odnosu na isto lanjsko razdoblje povećanje za 7,6%, dok su prihodi četiri tvrtke, koncesionara autocesta porasli za 10,4%, na 1,13 milijardi kuna (bez PDV-a). Najveći broj vozila i prihod od cestarine imao je HAC – 16,97 milijuna vozila i rast prihoda od 10,7%, na 695,7 milijuna kuna. Poslovni

    06.08.2017. (14:12)

    Srećom pa nije gužva

    Na HAC-ovim kućicama pao sustav naplate karticama

    Na hrvatskim je cestama i u nedjelju gužva, što je zbog smjene turista uobičajeno, ali dodatne su poteškoće stvorili ‘tehnički problemi’ u sustavu naplate karticama na naplatnim postajama koje održavaju Hrvatske autoceste. “Obavještavamo cijenjene korisnike da zbog tehničkih problema u radu sustava Zagrebačke banke, na svim naplatnim postajama koje održavaju Hrvatske autoceste održavanje i naplata cestarine, nije moguće plaćanje putem ZABA POS uređaja, odnosno onemogućeno je plaćanje cestarine putem debitnih i kreditnih kartica”, objavili su iz Hrvatskih autocesta. Jutarnji

    02.04.2017. (07:44)

    Mole se vozači da vrate državni dug

    U ponedjeljak skuplje cestarine

    U ponedjeljak, 3. travnja, u 6 sati ujutro na snagu stupaju nove, u prosjeku 5 posto više cijene cestarine na dionicama kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC), pa će tako, primjerice, vozači osobnih automobila koji putuju od Zagreba do Splita, odnosno od ulaza Lučko do izlaza Dugopolje umjesto 174 plaćati sedam kuna više – 181 kunu, na autocesti A1 od Zagreba do Zadra (izlaz Zadar 1) plaćati 121 umjesto 117 kuna, a do kraja autoceste, nadomak Ploča, odnosno do izlaza Čarapine 232 umjesto 223 kune. N1

    18.03.2017. (19:57)

    Zadužiti se lako

    Modrić: Cestarine i novi krediti, to je reforma?

    “Poznajem neke iz HAC-a koji sami priznaju da cijelo radno vrijeme igraju igrice na kompjutoru. Za sedam, deset ili 14 tisuća kuna mnogi tamo kradu Bogu dane. A cestarski sindikat upozorava da se s uhljebljivanjem po političkoj i rođačkoj liniji nastavlja i u mandatu ove Vlade i ministra Olega Butkovića. Od racionalizacije, dakle, ništa. Od rezanja troškova ništa. Ništa od tržišnih principa koji će paziti na svaku kunu i gledati kako se poslovanje može modernizirati i učiniti najefikasnijim za utrošena sredstva. A tako, naravno, ostaje samo poskupljenje cestarina i refinanciranje dugova unedogled, novim i novim kreditima. Htjeli ste reformu, a ne ovo? Tim gore po vas”, piše Sanja Modrić. Novi list

    05.12.2016. (08:16)

    U tunelu usred mraka plovi jedna koruptivna barka

    Opet pokušali "bojenje tunela": Htjeli naplatiti 17 milijuna, a cijena je – jedan

    Hrvatske autoceste bile su naručile bojenje četiri tunela prosječne dužine 500 metara, za što su privatnoj tvrtki trebali platiti čak 18,5 milijuna kuna. Uprava HAC-a promijenila je odluku, jer se javnost još sjeća zloglasnog bojenja tunela Skladgradnje, odbila je ponudu i ovih dana kreću samostalno bojiti te tunele, što će ih ukupno stajati oko milijun kuna. Jutarnji

    16.11.2016. (17:27)

    Most na rijeci why

    Butković: Do ljeta 2017. odluka tko će graditi Pelješki most

    Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbacila je žalbu u pretkvalifikacijskom postupku za izbor ponuditelja za izgradnju Pelješkog mosta tako da će se do ljeta odlučiti tko će ga graditi, izjavio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Vlada se odlučila za sufinanciranje iz Europske komisije sa 78% i projekt je poslan u Bruxelles. Butković je najavio i da će se nepovoljni krediti HAC-a refinancirati kreditom Svjetske banke, i to s barem dvije milijarde eura, što znači da će i dio radnika biti otpušten, odnosno prijeći u HŽ. HRT

    22.10.2016. (14:54)

    Ovrhom na ovrhu

    HAC će ovršiti općine koje su – ovršile njih

    Prisilna naplata komunalnog doprinosa HAC-u teška 6,6 milijuna kuna mogla bi opasno poljuljati financije Grada Gospića. No još teže posljedice mogla bi imati po dvije ličke općine koje su slijedile primjer svog glavnog grada jer će ostati bez iznosa koji su u visini njihovih godišnjih proračuna ili ih čak i premašuju, Perušić bez 4,4 milijuna te Lovinac bez gotovo 15 milijuna kuna, a na te iznose bit će obračunate i kamate.Radi se o općinama kroz koje je HAC gradio autocestu A-1, a uz ove tri još ih je pet potraživalo vrtoglave iznose smatrajući da su od investitora zakinute za poreze koje je trebao platiti, piše Jutarnji.

    23.08.2016. (12:11)

    Želje su jedno, mogućnosti drugo

    Narodna koalicija želi otkupiti autocestu do Macelja vratiti je državi

    Lijeva koalicija i HDZ imaju sličan plan za rješavanje duga autocesta – kredit kod Svjetske banke težak 1,8 milijardi eura. Ipak, razlikuju se oko modela privatizacije HAC ONC-a: lijeva koalicija smatra kako bi najmanje 51% trebalo ponuditi mirovinskim fondovima te dio građanima i braniteljima, dok u HDZ-u tvrde kako bi država trebala ostati većinski vlasnik. SDP razmišlja i o otkupu autoceste Zagreb-Macelj od Strabaga. Jutarnji

  • Slične vijesti

    03.06. (07:16)

    Moguće da ste se pitali, HAC obećaje: većinu radova na cesti ćemo završiti do 14. lipnja

    Iscrpnije...
    02.04. (10:00)

    Hrvatske autoceste moble bi ići u djelomičnu privatizaciju – mirovinskim fondovima i građanima bi se ponudilo oko 20 posto suvlasništva u HAC-u; prije toga mora se ovesti novi model sustava naplata cestarina

    Iscrpnije...
    29.03. (12:27)

    Peglanje kartice, najveće u državi

    Ušteda od 50 milijuna eura godišnje – 1,8 milijardi novih kredita cestarima

    Vlada je danas dala jamstva cestarskih tvrtkama (HAC, HC, ARZ) za dizanje kredita od 1,8 milijardi eura, čime će biti zamijenjeni stari, nepovoljniji krediti. Novi kredit je na rok od 12 godina, kamata od 1,95 posto, što će značiti uštedu od 50 milijuna eura godišnje. Prošle je godine na sličan način refinanciran dug od 1,275 milijardi eura, a iduće godine će biti još 400 milijuna eura. HRT

    17.09.2017. (08:49)

    Logistika i prijevoz

    Više putnika nije svima donijelo bolje rezultate

    Iako u pravilu ne spadaju na tvrtke s najvećim prihodom i profitom, logističke i prijevozničke tvrtke su kičma svakog gospodarstva jer bi se bez njih tržište raspalo. Hrvatske autoceste su najveća tvrtka po prihodu u ovom sektoru s realizacijom od 1,69 milijardi kuna. Ostvareni prihod je 6,8 posto veći nego u prethodnom razdoblju, a tvrtka nije iskazala dobit niti gubitak. Poslovni

    16.08.2017. (07:34)

    Dobra godina

    Koncesionarima hrvatskih autocesta dobit porasla na 1,13 milijardi kuna

    Svim je hrvatskim autocestama u prvih šest mjeseci ove godine prometovalo više od 33,1 milijun vozila, što je u odnosu na isto lanjsko razdoblje povećanje za 7,6%, dok su prihodi četiri tvrtke, koncesionara autocesta porasli za 10,4%, na 1,13 milijardi kuna (bez PDV-a). Najveći broj vozila i prihod od cestarine imao je HAC – 16,97 milijuna vozila i rast prihoda od 10,7%, na 695,7 milijuna kuna. Poslovni

    06.08.2017. (14:12)

    Srećom pa nije gužva

    Na HAC-ovim kućicama pao sustav naplate karticama

    Na hrvatskim je cestama i u nedjelju gužva, što je zbog smjene turista uobičajeno, ali dodatne su poteškoće stvorili ‘tehnički problemi’ u sustavu naplate karticama na naplatnim postajama koje održavaju Hrvatske autoceste. “Obavještavamo cijenjene korisnike da zbog tehničkih problema u radu sustava Zagrebačke banke, na svim naplatnim postajama koje održavaju Hrvatske autoceste održavanje i naplata cestarine, nije moguće plaćanje putem ZABA POS uređaja, odnosno onemogućeno je plaćanje cestarine putem debitnih i kreditnih kartica”, objavili su iz Hrvatskih autocesta. Jutarnji

    02.04.2017. (07:44)

    Mole se vozači da vrate državni dug

    U ponedjeljak skuplje cestarine

    U ponedjeljak, 3. travnja, u 6 sati ujutro na snagu stupaju nove, u prosjeku 5 posto više cijene cestarine na dionicama kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC), pa će tako, primjerice, vozači osobnih automobila koji putuju od Zagreba do Splita, odnosno od ulaza Lučko do izlaza Dugopolje umjesto 174 plaćati sedam kuna više – 181 kunu, na autocesti A1 od Zagreba do Zadra (izlaz Zadar 1) plaćati 121 umjesto 117 kuna, a do kraja autoceste, nadomak Ploča, odnosno do izlaza Čarapine 232 umjesto 223 kune. N1

    18.03.2017. (19:57)

    Zadužiti se lako

    Modrić: Cestarine i novi krediti, to je reforma?

    “Poznajem neke iz HAC-a koji sami priznaju da cijelo radno vrijeme igraju igrice na kompjutoru. Za sedam, deset ili 14 tisuća kuna mnogi tamo kradu Bogu dane. A cestarski sindikat upozorava da se s uhljebljivanjem po političkoj i rođačkoj liniji nastavlja i u mandatu ove Vlade i ministra Olega Butkovića. Od racionalizacije, dakle, ništa. Od rezanja troškova ništa. Ništa od tržišnih principa koji će paziti na svaku kunu i gledati kako se poslovanje može modernizirati i učiniti najefikasnijim za utrošena sredstva. A tako, naravno, ostaje samo poskupljenje cestarina i refinanciranje dugova unedogled, novim i novim kreditima. Htjeli ste reformu, a ne ovo? Tim gore po vas”, piše Sanja Modrić. Novi list

    05.12.2016. (08:16)

    U tunelu usred mraka plovi jedna koruptivna barka

    Opet pokušali "bojenje tunela": Htjeli naplatiti 17 milijuna, a cijena je – jedan

    Hrvatske autoceste bile su naručile bojenje četiri tunela prosječne dužine 500 metara, za što su privatnoj tvrtki trebali platiti čak 18,5 milijuna kuna. Uprava HAC-a promijenila je odluku, jer se javnost još sjeća zloglasnog bojenja tunela Skladgradnje, odbila je ponudu i ovih dana kreću samostalno bojiti te tunele, što će ih ukupno stajati oko milijun kuna. Jutarnji

    16.11.2016. (17:27)

    Most na rijeci why

    Butković: Do ljeta 2017. odluka tko će graditi Pelješki most

    Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbacila je žalbu u pretkvalifikacijskom postupku za izbor ponuditelja za izgradnju Pelješkog mosta tako da će se do ljeta odlučiti tko će ga graditi, izjavio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Vlada se odlučila za sufinanciranje iz Europske komisije sa 78% i projekt je poslan u Bruxelles. Butković je najavio i da će se nepovoljni krediti HAC-a refinancirati kreditom Svjetske banke, i to s barem dvije milijarde eura, što znači da će i dio radnika biti otpušten, odnosno prijeći u HŽ. HRT