Bosch razvio tehnologiju za sprečavanje sudara biciklista i automobila - Monitor.hr
01.09.2017. (15:25)

Bušilica nesreća

Bosch razvio tehnologiju za sprečavanje sudara biciklista i automobila

Njemački Bosch razvio je tehnologiju koja vozača automobila upozorava o stanju oko njegovog automobila te reagira umjesto njega, a čime bi se trebali spriječiti sudari biciklista i vozača. Riječ je o senzorima okoline koji reagiraju pri brzinama do 40 km/h i kočnicama zaustavljaju automobil u mjestu brzinom manjom od dva treptaja oka (190 milisekundi) (ovdje video-demonstracija situacije). Osim ovoga, Bosch je razvio sustav nadzora okoline automobila koji obuhvaća radijus od 20 metara oko vozila, koji upozorava putnike o pješacima ili biciklistima u blizini, kako ne bi naglo otvorili vrata i prouzrokovali im ozljede. Bosch je dobavljač dijelova za gotovo sve marke automobila, a novi izum mogao bi se već sljedeće godine pronaći u brojnim modelima. Prošle godine u Hrvatskoj je bilo 490 prometnih nezgoda koje su imale karakteristiku – nalet na biciklista i u kojima je smrtno stradalo 20 osoba, a 391 osoba je ozljeđena. Cycling Weekly, Forbes


Slične vijesti

07.03. (12:00)

Vrijeme je da krenemo vježbati nizozemski zahvat

Novi standard za sigurnost biciklista: Dutch Reach postaje obaveza

Europski parlament podržao je prijedlog Europske komisije da Dutch Reach, ili nizozemski zahvat, inovativna tehnika otvaranja vrata automobila, postane obavezna praksa u autoškolama diljem kontinenta. Ova metoda, koja se već koristi u Nizozemskoj radi sprječavanja nesreća s biciklistima, preusmjerava pažnju vozača prema mrtvom kutu pri otvaranju vrata. Naime, kada otvarate vrata automobila, uvijek trebate koristiti ruku koja je udaljenija od vrata (na našim cestama – desnu). Na ovaj način gotovo automatski gledate preko ramena, odnosno unazad i možete uočiti biciklista. Unatoč podršci Parlamenta, konačna implementacija ovog standarda ovisit će o dogovoru među 27 država članica EU. (Revija HAK)

03.10.2023. (20:00)

Ma nogom, najbolje!

Zašto bismo uvijek trebali otvarati vrata automobila desnom rukom

Ozlijeđeni biciklisti u Varaždinu i Gredi

Kako bi spriječili nesreće pri otvaranju vrata, vozači u Nizozemskoj oslanjaju se na jednostavnu praksu: nakon parkiranja otvaraju vrata “na teži način”, odnosno posežu za kvakom desnom rukom umjesto lijevom. Tako se vozač mora okrenuti i pogledati preko ramena, pa tako i provjeriti približava li se biciklist njegovu automobilu. Nizozemci od malih nogu slušaju od svojih roditelja kako se ispravno izlazi iz automobila, a ta je praksa uključena i u nizozemski vozački ispit. Nizozemski način otvaranja vrata automobila počinje se razvijati i u SAD-u, dijelom zahvaljujući i inicijatorima koji su pokrenuli internetsku stranicu dutchreach.org na kojoj objašnjavaju zašto je navika pažljivog izlaska iz automobila važna. Punkufer

29.09.2023. (14:00)

Jeza noćne vožnje

Alkoholizirani i neosvijetljeni biciklisti noću: Bitno je uvijek biti na oprezu…

Ključno je pitanje što je uopće moguće uočiti, a što nije i na kojoj udaljenosti. Nije to stvar nagađanja! Egzaktni podaci eksperata jasno ukazuju na ekstremnu razliku u mogućnosti uočavanja osvjetljenih i neosvijetljenih sudionika u prometu. Pravilno osvijetljen bicikl, sa uključenim prednjim svjetlom, je vidljiv s udaljenosti od najmanje oko 200 metara. Prema publiciranim podacima osoba koja nosi odjeću s reflektirajućom materijom je vozaču s uključenim kratkim svjetlima vidljiva na udaljenosti oko 136 metara. Neosvijetljeni bicikl i osoba bez odjeće s reflektirajućim svojstvima u noćnim uvjetima vožnje predstavlja neosvijetljenu zapreku na kolniku koja je vozaču s uključenim kratkim svjetlima vidljiva sa udaljenosti oko 35 m, a za vožnju s uključenim dugim svjetlima sa udaljenosti od najmanje oko 100 m. Revija HAK

04.07.2023. (15:00)

Vožnja bi uvijek trebala biti slatka

Bonk – kad potrošite svu zalihu glikogena i “zapnete”

Radi se o izrazu koji se koristi u biciklizmu. U principu, to znači da ste “došli do zida” u fizičkom, ali i emocionalnom smislu i ne možete dalje. U medicinskom smislu, radi se o hipoglikemiji, odnosno vrlo niskoj razini šećera. Pokraj osjetnog umora i slabosti, moguće su drhtavice i osjećaj gladi. Prva stvar koju treba napraviti je pojesti nešto kalorično i sa što jednostavnijim šećerima. Zato je dobro za one koji vole biciklirati na dulje staze da uvijek imaju nešto za zalogaj pri ruci. Specijalizirani portal Ride 25 piše o tome, dok Biker navodi kako kod kod nas ima otvoren shop za bonk (ili makar za popit kavicu za prije ili poslije puta).

21.05.2023. (00:00)

Probaj to proučavati dok ti se žuri

Ovakav semafor još niste vidjeli: Deset svjetala i šest različitih smjerova

Zašto bi bilo jednostavno kada ne mora biti, zar ne? Prometni stručnjaci u Barceloni kreirali su jedinstveni semfor za bicikliste s ukupno 16 različitih svjetala i oznaka. Gradske vlasti tvrde da je sve jednostavno, ali biciklisti se na slažu s njima i negoduju. Uglavnom, tu su zelena, žuta i crvena svjetla pa i strelice. Žuto svjetlo, pak, znači da biciklisti mogu proći, ali moraju propustiti pješake. Uglavnom, ukupno je šest smjerova i deset različitih svjetala. Revija HAK

12.05.2023. (08:48)

Biciklisti u Beču smiju skrenuti udesno i na crvenom svjetlu na semaforu

10.03.2023. (14:00)

Bez gužvi na posao

Uskoro se otvara najduži tunel na svijetu za pješake i bicikliste

Poznat kao Fyllingsdalstunnelen, prolazi kroz planinu Løvstakken u gradu na jugozapadu Norveške, povezujući stambena područja Fyllingsdalen i Mindemyren. Po izlasku iz tunela, biciklisti mogu nastaviti do središta Bergena postojećim rutama. Ukupna udaljenost rute – od Fyllingsdalena do Festplassena u središtu grada – iznosi 7,8 kilometara, što traje oko 25 minuta vožnje biciklom. Trenutno vožnja biciklom između ovih područja traje oko 40 minuta, navodi Euronews. Cilj tunela je olakšati što većem broju ljudi koji se odluče za biciklizam i hodanje umjesto vožnje. Tunel će biti otvoren svakog dana od 5.30 do 23.30. Ima dobro osvijetljena odmorišta i sigurnosne kamere posvuda. Telefoni za hitne slučajeve dostupni su svakih 250 metara. Green

16.05.2019. (20:30)

Život visi o dva kotača

U prometnim nesrećama lani poginula 59 motociklista i 22 biciklista

U posljednjih pet godina u Hrvatskoj je u prometnim nesrećama poginulo 236 motociklista, odnosno 14,6% ukupnog broja poginulih na hrvatskim cestama, iako motocikli čine samo 3,82%, što znači da pogibaju četiri puta češće od vozača automobila. Lani je od 59 poginulih motociklista, njih 26 poginulo u nesrećama koje su sami skrivili. Što se biciklista tiče, lani ih je u prometnim nesrećama poginulo smrtno stradala 22, a u razdoblju od 2014. do 2018. njih 125.

02.01.2018. (22:06)

Puno novogodišnjih čestitki

Novosti ove godine: Biciklistima obavezni prsluci, bez kazni u turizmu…

Još uvijek pišemo o zakonskim promjenama u Hrvatskoj od 1.1., puno ih je:
Učenici petih i šestih razreda imat će informatiku kao obavezan predmet, a u tri do pet posto škola kreće kurikularna reforma
Smanjuje se iznos prekršajnih kazni u turizmu i uvodi mogućnost da se bez kažnjavanja otklone nepravilnosti
Vojska se vraća u Sinj, Varaždin, Ploče i Vukovar
Vozačka će se vozaču do 24. godine oduzimati kada u dvije godine skupi devet negativnih bodova, ostalim vozačima 12 bodova
Biciklisti će po noći i kada je slaba vidljivost morati nositi reflektirajući prsluk na svim cestama
Veća penalizacija prijevremene mirovine i brže izjednačavanje dobi za odlazak u mirovinu za žene i muškarce na 67 godina, više umirovljenika će moći raditi i primati puni iznos mirovine, a propisat će se i dodatak na mirovinu. Jutarnji

03.08.2017. (19:55)

Mladost na dva kotača

Reportaža: Unutar neustrašivog londonskog biciklističkog pokreta

Biciklističke ekipe izvode smrtonosne vratolomije na prenapučenim londonskim ulicama. Za javnost, to je spektakl nepromišljenosti. No, za bicikliste, te masovne vožnje su sredstvo za preživljavanje. Ako se ispod površine ovog pokreta nalazi politička poruka, ona je jednostavno: “I mi postojimo u ovom gradu”. “Činjenica je da je svaki događaj prošao bez incidenta”, ističe jedan od starijih i istaknutijih biciklista Mac te dodaje da ovo dokazuje da je u pitanju dobar način držanja djece na pravom putu, piše Huck o mladenačkom pokretu koji broji oko 3000 biciklista.