EU, Hrvatska, Politika

Srijeda, 07.02.2018.

Tagovi: ITU mehanizam, održivi razvoj, pametni grad

  • 13:03

300 milijuna eura hrvatskim gradovima za održivi razvoj

Sedam najvećih hrvatskih gradova dobit će 303,4 milijuna eura za održivi razvoj, o čemu je danas potpisan Sporazum o provedbi integriranih teritorijalnih ulaganja (ITU mehanizam) u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ 2014.-2020.

Zagrebu 115 milijuna, Puli 20 milijuna

Projekte su gradovi sami odabrali sukladno tematskim područjima koje mehanizam pokriva, a redom Zagrebu je na raspolaganju iz fondova EU 114.9 milijuna eura, Splitu 46.6, Rijeci 43.7, Osijeku 34.6, Zadru 22.8, Slavonskom Brodu 20.9 te Puli 19.8 milijuna eura, za projekte za koje smatraju da će najbolje doprinijeti njihovom razvoju, stvaranju novih radnih mjesta te povećanju kvalitete života građana.

ITU mehanizam je mehanizam Europske unije za razdoblje 2014.-2020. godine čiji je cilj promicanje održivog urbanog razvoja, jačanje uloge gradova kao pokretača gospodarskog razvoja i suradnje između jedinica lokalne i regionalne samouprave te razvoj administrativnih kapaciteta gradova, a sastoji se od skupa aktivnosti koje se u gradovima mogu financirati iz tri različita fonda: Europskog fonda za regionalni razvoj, Kohezijskog fonda te Europskog socijalnog fonda.

Za pametne, održive i uključive gradove

Prihvatljive aktivnosti u sklopu ITU mehanizma podijeljene su u tri tematska područja: „pametni“ gradovi - gradovi kao pokretači održivog i tehnološkog gospodarskog rasta, održivi gradovi - gradovi koji se bore protiv klimatskih promjena promicanjem energetske učinkovitosti i zaštite okoliša te uključivi gradovi – gradovi koji se bore protiv siromaštva te zalažu za socijalnu integraciju. Cilj ulaganja je omogućiti povoljno okruženje za razvoj poduzetništva, povećati učinkovitost sustava toplinarstva, obnoviti brownfield lokacije (bivša vojna i/ili industrijska područja), povećati zapošljavanja i turističke izdatke kroz unaprjeđenje kulturne baštine te porast broja putnika u javnom prijevozu.

Izvor: MRRFEU