
sushi
Ako želite imati zdrave oči, konzumirajte namirnice kao što su citrusi (blago kiselkasti i sočni plodovi: naranča, mandarina, limun, limeta, grejp, satsuma, klementina i svi njihovi hibridi), biljna ulja, orašasti plodovi, cjelovite žitarice, tamno zeleno lisnato povrće i riba iz hladnih voda.
Luteinom su bogate papaja, brokula, tikvica i zelena salata, masne ribe poput tune i lososa su pravi rudnik omega-3 masnih kiselina, dok nizak glikemijski indeks imaju grah, leća, jabuke, naranče, kruške, breskve, integralne žitarice, mahunarke, citrusi, jogurt i mlijeko.
Starosna makularna degeneracija može uništiti mrežnicu oka, osjetljivo tkivo preko kojeg "slika putuje" u mozak, a bolesnik tada gubi centralni vid koji je bitan za dobar vid.
Prošlogodišnji podaci Američkog centra za kontrolu bolesti i prevenciju ukazuju na ozbiljnost i raširenost ove bolesti: procjenjuje se kako bi do ove godine čak devet milijuna osoba moglo razviti ovu makularnu degeneraciju oka, dok se očekuje dvostruko više pacijenata do 2050. godine.
Istraživači Sveučilišta Tufts ustanovili su kako su osobe koje konzumiraju više nutrijenata koji štite organizam i namirnica s niskim glikemijskim indeksom, suočene s manjim rizikom naprednog stupnja starosne makularne degeneracije oka. Analizirali su prehrambene navike preko 4.000 ispitanika, te odredili rizik za dijagnozu.
Ovo se istraživanje, objavljeno u časopisu Ophtalmology, razlikuje od ostalih po tome što su sagledane zdrave namirnice u kombinaciji, a ne svaka zasebno.
Iako ohrabren rezultatima, čelnik istraživanja Chung-Jung Chiu savjetuje kako biste trebali pričekati službene rezultate kliničkih istraživanja prije nego što promijenite svoje prehrambene navike.

