Zdravlje

Ponedjeljak, 07.03.2011.

Tagovi: voće, vitamini, ordinacija

  • 09:57

Kako jesti više voća?

Držite li se preporuke stručnjaka: pet porcija voća svaki dan?

Piše: Karmen Horvat

Već i vrapci znaju da stručnjaci preporučuju konzumaciju pet komada voća svaki dan, no što zaista radimo po tom planu?

Sto puta ste sami sebi rekli: "Moram jesti više voća", no na koji ste način svoj plan realizirali? U ovim hladnim mjesecima bitno je opskrbiti se vitaminima prije nego što se razbolimo – jednom kad nastupi prehlada, povećani unos vitamina neće nam pomoći ni najmanje!

Istraživači Sveučilišta McGill iz Montreala imaju pravi savjet za vas: vizualizirajte se kako kupujete voće i pripremate ga. Tek ćete tada biti skloniji dignuti se iz naslonjača i zaista kupiti i pojesti svojih pet dnevnih porcija vitamina.

"Govorenje ljudima da moraju promijeniti način prehrane ne pali; to već dugo znamo. Istraživanja su pokazala da su osobe sklonije realiziranju svojih namjera ako donesu konkretni plan o tome što će napraviti. Novo je to što smo mi dodali tehnike vizualizacije tom planu", objasnila je Barbel Knauper, profesorica psihologije Sveučilišta McGill, ujedno i autorica istraživanja.

Njen je tim u studiju uključio 177 studenata koji su zamoljeni da povećaju tjednu konzumaciju voća.

Svi ispitanici su uspjeli pojesti više voćki za to vrijeme, no oni koji su u svojoj glavi napravili konkretni plan, zapisali ga i vizualizirali se u trgovini ili kako pripremaju voće i jedu ga, uspjeli su pojesti dvostruko više voća.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Psychology and Health.

Izvor: Ordinacija.hr