Svijet, Znanost

Utorak, 19.04.2011.

Tagovi: trudnice, djeca, hrana

  • 10:22

Prehrana trudnica povezana s dječjom pretilosti

Loša prehrana u trudnoći može naštetiti u DNK-u bebe u maternici, povećavajući kasnije opasnost od pretilosti, srčane bolesti i dijabetesa, po međunarodnoj znanstvenoj studiji.

Skupina međunarodnih stručnjaka svojim je istraživanjem prvi put znanstveno dokazala vezu između prehrane u trudnoći i dječje pretilosti.

"To je veliko otkriće jer prvi put raspolažemo podacima za izradu optimalne prehrane buduće majke", kazao je u utorak profesor Peter Gluckman s Instituta Liggins pri sveučilištu u Aucklandu. "Ona može varirati od jedne do druge majke ali bi mogla biti važno oruđe u svladavanju 'epidemije' pretilosti".

Studija znanstvenika iz Britanije, s Novog Zelanda i iz Singapura pokazuje da ono što jede majka u trudnoći ima utjecaja na DNK njezina djeteta, kroz proces nazvan epigenetska promjena.

Djeca s povišenom razinom epigenetske promjene prije će razviti metabolizam koji "zadržava masnoće" i postati pretili, rekli su znanstvenici. Takva djeca teže približno tri kilograma više od ostale u dobi između šeste i devete godine, kazao je profesor Gluckman.

"Ta prekomjerna težina vrlo je važna u toj dobi", dodao je on, ističući da takav višak masnoće ima sve izglede ostati i kasnije, povećavajući opasnost od dijabetesa i srčanih smetnji poslije u životu.

Studija će biti objavljena idućeg tjedna u časopisu "Diabetes". (H)