EK staje na kraj diskriminaciji na online tržištu - Monitor.hr
27.05.2016. (07:54)

Kupci drugog reda

EK staje na kraj diskriminaciji na online tržištu

Europska komisija predložila je paket mjera koje bi trebale stati na kraj geoblockingu, diskriminaciji online kupaca zbog mjesta prebivališta, među kojima je i Hrvatska. Naime, često im web trgovina odbija nešto prodati ili dostaviti, ne mogu ostvariti najbolje ponude ili nemaju ista prava povrata robe. Po novim pravilima nacionalna tijela (u našem slučaju Europski potrošački centar Hrvatska) dobila bi veće ovlasti za bolju provedbu prava kupaca, a mogla bi i zatvarati web mjesta koja varaju kupce. Slobodna


Slične vijesti

26.02. (17:00)

Još jedno mjesto za online shoppingiranje

Temu: Nakon kampanje na Super Bowlu i veliki igrači strahuju od novoga kineskog brenda

Za razliku od drugih velikih brendova koji su zakupili te najskuplje sekunde televizijskog oglašavanja na planetu, u Temuovoj kampanji nije gostovala nijedna zvijezda, nije ganuto nijedno gledateljsko srce, a ni donesen posebno duhovit sadržaj. U njegovim spotovima likovi su trpali jeftine artikle u košarice, a kompanija im poručila da na Temuu kupuju kao milijarderi (a to je, valjda, jedino što milijarderi ne bi radili ni mrtvi). Ipak, kampanja je postala viralna, a kako prenosi Business Insider, pretraživanje brenda, prema Google Trendsu, strelovito je naraslo i aplikacija je postala druga najpreuzimanija na američkom tržištu.

Globalna potrošnja usporava zbog inflacije, a ta je nepovoljna situacija izvrsno sjela Temuu, odnosno njegovoj cjenovno strategiji. On pozornost kupaca privlači sloganima Team up i Price down te im tako poručuje da će potrošiti manje ako kupe više. Lider

28.11.2023. (00:00)

Webshop kao izlog

Kupnja uživo: Bez obzira na bum online trgovina, uvijek će biti kupaca koji žele u zemaljski dućan

Pritisnuti digitalnom konkurencijom i divovima poput Amazona, smjenom generacije kupaca i ekonomskim izazovima, trgovački brendovi ulažu u transformaciju svojih fizičkih trgovina jer se nadaju da će tako kupcima dati što žele i trebaju. Upravo je o tim trendovima nedavno pisao BBC, koji je upozorio na to da kupnja u fizičkim trgovinama nije nestala, ali opada. Kupci žele brzu i jednostavnu kupnju, očekuju da će trgovci na zalihama imati proizvod koji im treba i zbog kojeg su odlučili potrošiti dragocjeno vrijeme na posjet te se nadaju da će im tehnologija pomoći u snalaženju s asortimanom i poboljšati čitavo iskustvo šopinga. Pokazalo se da su kupci gladni holističkih iskustava koja nadilaze dvodimenzionalne slike na ekranu. Lider

08.08.2022. (21:00)

Trgovci s velikom dozom povjerenja

Buy now, pay later: Mamac za generaciju Z s odličnom perspektivom

Da bi privukli ciljnu skupinu potrošača od 18 do 24 godine, kojih je svega 6,5 posto u ukupnoj digitalnoj publici, brend Charlotte Tilbury uveo je novi model plaćanja, koji podrazumijeva plaćanje manjeg iznosa, a ostatak se naplaćuje na rate. Taktika se pokazala uspješnom, a ako je suditi prema statistici, taj novi trend u e-trgovini još nije ni blizu ostvarenja svoga punog potencijala. Sve veća popularnost tog trenda u e-trgovini lako se može opravdati činjenicom da, baš poput kupnje na rate, omogućava kupcu da rasporedi trošak. Budući da BNLP model najčešće nema nikakvih ekstraprovizija, kupci koji su se opekli u kupnji na kartice iz nekog ih razloga ne žele upotrebljavati ili nemaju iskustva, rado će probati takav način kupnje. On je, kako je pokazala praksa, posebno zanimljiv mlađim kupcima (koji nemaju mogućnost sklapanja ugovora s kartičarima). Lider

02.07.2021. (11:30)

Tuga za online šopingholičare

Je li 18,5 kuna za svaku online kupovinu niske vrijednosti iz Kine opravdana naknada ili samo još jedan parafiskalni namet?

Odsad vas zaštitno staklo za mobitel iz Kine nakon implementacije direktive EU neće koštati 9 kuna umjesto 7,5, već 27,5 kuna. Svaka pošiljka iz trećih zemalja vrijedna manje od 150 eura teretit će se dodatno s 18,5 kn fiksne naknade za obradu pošiljke koja uključuje carinsku deklaraciju, što god to značilo. Drugim riječima, Kinezi i njihova pošta će vam zaštitno staklo za mobitel u paketu poslati besplatno iz 9000 kilometara zračnom linijom odaljenog Shenzena, a Hrvatska pošta će vam za stavljanje deklaracije na isti taj paket naplatiti 18,5 kn!? Novi list

07.04.2019. (19:30)

E, pa kad vide duplo i misle da će dobiti dva komada

Amerikanci dok su pijani preko Interneta kupe robe za 45 milijardi dolara godišnje

79% Amerikanaca barem jednom su pijani otišli na Internet i obavili kupovinu u prosječnom iznosu od 444 dolara, tako je pokazala anketa, prema kojoj ispada da industrija “pijane online kupovine” u SAD-u na godišnjoj razini vrijedi oko 45 milijardi dolara. Češće pijane kupuju žene (80%), a najčešće se kupuje odjeća, filmovi, igre, tehnologija, hrana, ulaznice, knjige, oprema za dom, putovanja i sportska oprema. 6% sutrada požali kupovinu, a 20% vrati robu. Bug

01.12.2018. (09:31)

Europska trgovina

Od ponedjeljka online kupovina u EU bez geoblikiranja

Kupci iz bilo kojeg dijela EU moći će od preksutra kupovati na internetskim trgovinama u svim članicama Unije bez ograničenja, a online trgovine ne mogu preusmjeravati kupce na online trgovine u njihovoj domicilnoj zemlji. Takva prekogranična kupnja tretirat će se kao i kupnja kupca iz matične zemlje trgovine. Sada 63% online trgovina ne dopušta kupnju kupcima iz druge zemlje EU. Mreža

23.11.2017. (12:49)

Oprez

HUB upozorava na lažne oglase za jeftinu kupnju

Na stranicama društvenih mreža pojavljuju se oglasi koji zlonamjerno upućuju potencijalne kupce na navodno povoljnu kupnju različite brendirane robe, no otvaranjem poveznice od korisnika se traži unos osobnih podataka za registraciju, a nakon odabira plaćanja otvara se stranica s početnim slovima “http” , umjesto “https”. Riječ je o lažnim stranicama koje služe za prikupljanje i krađu osobnih podataka i podataka o kartici, a robu za koju misle da su je naručili, kupci ne dobivaju, upozorava HUB. N1

08.08.2017. (09:20)

Better safe than sorry

Pojačava se kontrola online kupovine

Europska unija planira uvesti jaču kontrolu online tržišta kako bi svojim građanima osigurala sigurniju online kupovinu. Radi se o čitavom nizu uredbi i direktiva koje će, budu li izglasane na EU razini, biti prenesene na domaće zakonodavstvo država članica. Svaki se dan u Europsku uniju dostavi čak 11 milijuna paketa. Slobodna

25.04.2017. (14:30)

Pravo da budem konzument

EU: Kraj diskriminacije hrvatskih kupaca na internetu – direktiva o geoblokiranju

Europski parlament izglasao je Direktivu o geoblokiranju i drugim vrstama diskriminacije utemeljenim na nacionalnosti, mjestu prebivališta ili boravišta na online tržištu, čime se htjelo spriječiti diskriminaciju kupaca iz manjih i novijih država članica EU (ovdje pregledna stranica o proceduri za Direktivu). Događalo se da web trgovina odbija nešto prodati ili dostaviti kupcu iz tih manjih/novih EU država, u pojedinim slučajevima kupce se automatski prebacuje na lokalnu stranicu s drugim proizvodima i cijenama, a ponekad se jednima čak naplati i po višoj cijeni nego kupcima iz nekih drugih članica EU… Monitor

25.04.2017. (14:25)

Kraj diskriminacije hrvatskih kupaca na internetu

Odbor za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta izglasao je Direktivu o geoblokiranju i drugim vrstama diskriminacije utemeljenim na nacionalnosti, mjestu prebivališta ili boravišta na online tržištu.

“Ova direktiva je od iznimnog značaja za hrvatske potrošače jer smo kao građani iz manje i novije države članice nerijetko diskriminirani tijekom kupovine online. Najčešće se događa da nam web trgovina odbija nešto prodati ili dostaviti, a u pojedinim slučajevima kupce se automatski prebacuje na lokalnu stranicu s drugim proizvodima i cijenama. Uz to, ponekad nam se čak naplati i po višoj cijeni nego kupcima iz nekih drugih članica EU-a“, objašnjava Biljana Borzan, hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan koja je radila na ovoj direktivi.

U direktivi su usvojeni amandmani zastupnice Borzan o zabrani automatskog preusmjeravanja kupaca na stranice s drugačijom ponudom i cijenama, osim ako kupac izričito prihvati tu opciju. Borzan je i izvjestiteljica Europskog parlamenta za Uredbu o prekograničnoj dostavi pa je predložila i da se dostava mora omogućiti što širem broju potrošača na tržištu. Svi njeni amandmani su usvojeni.

„Potrošačke udruge procjenjuju da je dostava u manje države članice dvaput skuplja nego u veće, a naši građani mi se žale da dostave u Hrvatsku najčešće uopće nema, te po pošiljke moraju odlaziti preko granice. Na razini EU čak 25 posto potrošača se žali da ne može kupovati online u drugoj državi. Ova direktiva, kao i moja Uredba o prekograničnoj dostavi su veliki iskorak za te potrošače“, kaže Borzan.

Prekogranična online kupovina u EU čini tek 14 posto ukupne internetske kupovine.