• 05.02. (18:30)

    Nema veze što je fejk, sve dok je dobro

    Film ‘Can You Ever Forgive Me?’ – ljubavno pismo umjetničkom poduzetništvu

    Snimljen po memoarima Lee Israel, propale književnice čija se specijalnost za pisanje biografija pretvorila u plagiranje pisama slavnih osoba koje je prodavala pritisnuta dugovima i nemogućnošću pronalaska angažmana, ‘Can You Ever Forgive Me?’ dojmljiv je film nošen moralnim relativizmom – ocjenjuje ovaj slabije poznati film Karlo Rafaneli.



  • Slične vijesti

    Ponedjeljak (14:00)

    Jurica Pavičić: “Pet Sematary” – solidno ostvarenje prema romanu Stephena Kinga

    Pet Sematary (krivo spelovanje je namjerno, “Groblje kućnih ljubimaca”) katalog je svega onog što čini srce imaginarija Stephena Kinga. Tu su i ljupki sjeverni gradić, i ljudska oholost, i kolektivna tajna, i nadnaravno koje kažnjava grijeh racionalnosti. Sve te motive redatelji Widmyer i Kölsch su skockali u solidan, neizuzetan, ali sasvim OK film. Autorima se može prigovoriti da u prvom dijelu stravu previše crpe iz fleš-bekova i snova, no prema kraju film postaje ozbiljni filozofski horor o smrti – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    07.04. (18:30)

    Divlji u videoteci

    Jurica Pavičić: ‘Mandy’ – prvi doista kultni film 21. stoljeća

    “Skaredan, ekstravagantan, vizualno bizarno prenapuhan i po svemu zamislivom ekscesan. Kritika ga obožava. Na društvenim mrežama i forumima prepričavaju se gegovi iz filma i gonetaju njegova tajna značenja. Interne dosjetke filma postale su klasici YouTubea. ‘Mandy’ redatelja Panosa Cosmatosa – od ovog je tjedna dostupan i hrvatskim gledateljima u digitalnim videotekama” – Jurica Pavičić.

    05.04. (20:30)

    Kiseli kupus

    Jurica Pavičić o filmu ‘Mi’: Ćušpajz koji se s mozgom nije sastao

    “Film je žanrovski traljav, ima malo mjesta na kojima vas zaista zaplaši, a žanrovski učinak svodi se mahom na najurivanje sa zlopogleđama po kući. Peeleovo pripovijedanje neuredno je do ruba skandaloznog. Politička alegorija u konačnici se izlije iz korita i postaje bizarno pretenciozna. Američka kritika ili je odviše pristojna ili odviše politički korektna da bi to izgovorila naglas” – Jurica Pavičić, Jutarnji.

    21.03. (22:30)

    CroWood

    Jurica Pavičić o filmu ‘Moj dida je pao s Marsa’ – kao besprijekoran proizvod ozbiljne filmske industrije

    “‘Dida’ je striktno dječji film, namijenjen pred-tinejdžerskoj niši publike… Fantastično zaigran, sentimentalan, pripovjedno jednostavan i pomalo pedagoški… Film ostavlja raskošan dojam, trikovi i efekti su dojmljiviji, u film su zanimljivo uvedeni animirani dijelovi, a suigra CGI robotića, glasa i živih glumaca bešavno je uvjerljiva” – Jurica Pavičić, Jutarnji.

    18.03. (13:30)

    Pavičić o “Kleru”, filmu koji je pogledalo tri i pol milijuna Poljaka

    Poljska se tijekom ovog desetljeća pretvorila u ideal europskim, pa i hrvatskim, katoličkim nacionalistima. Za njih je to zemlja koja se znala obračunati s abortusom, koja je sasjekla repove komunizma, rekla odlučno “ne” imigrantima i islamizaciji, koja je rasturila džepove moći odnarođene elite, poput medija i sudstva. Također, to je zemlja u kojoj Katolička crkva ima ulogu u društvu koja joj, po mišljenju klerikalnih konzervativaca, pripada. A to je uloga političke vodilje. Uloga politbiroa – piše o filmu i kontekstu u svojoj kritici Jurica Pavičić, Jutarnji.

    15.03. (15:30)

    Pavičić: “Styx” – film o ključnoj moralnoj dilemi našeg doba – migrantima

    Negdje od All Is Lost (2013) s Robertom Redfordom, filmovi o solo-jedriličarima su postali skoro pa mali žanr, a režiseri zanimljivo koriste opreku između beskrajnog eksterijera i krajnje komorne, izolirane dramske situacije. Redatelj filma Styx Wolfgang Fischer vješto koristi taj spoj, prepušta nas elementima, tišini i dojmljivom licu glavne glumice – a onkraj svega toga krije se pametni, neizravni politički film – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    10.03. (19:30)

    Bratstvo i filmstvo

    Jurica Pavičić: Beogradska filmska industrija ponovno je nadmašila hrvatsku

    Splitski filmski kritičar bio je na beogradskom FEST-u, najjačem tamošnjem filmskom festivalu, pa zaključio da je bilanca beogradske filmske industrije 2018./2019. osjetno jača od one zagrebačke. Najjači su mu filmovi ‘Šavovi’ Miroslava Terzića, istinita priča o beogradskoj krojačici koja je posumnjala da su joj novorođenu bebu ukrali iz rodilišta, a njoj priopćili da je rodila mrtvorođenče, zatim ‘Teret’ Ognjena Glavonića, koji je dospio do Cannesa, jesenski akcijski megahit ‘Južni vetar’ Miloša Avramovića, i crnogorsko-srpska koprodukcija ‘Ti imaš noć’ Ivana Salatića, koja se prikazivala u popratnom programu Venecije. Jutarnji

    08.03. (17:30)

    Crtićzaki

    Jurica Pavičić o japanskom crtiću ‘Mirai’: Zreo i suptilan film o univerzalno odraslom problemu

    ‘Mirai’ je infantilno sladunjav kao da je dječji film. Istodobno, film se s finom analitičnošću bavi posve odraslom temom – problemima mladih parova s djecom… Zreli i suptilni film velikog majstora, film koji se kroz ljusku dječje pustolovine bavi univerzalnim, intimističkim i vrlo odraslim problemom – piše Jurica Pavičić o novom filmu japanskog animatora Mamora Hosode, bivšeg Miyazakijevog suradnika, što je njegov dosad najpopularniji film kao i nominiran za Oscara.

  • Slične vijesti

    Ponedjeljak (14:00)

    Jurica Pavičić: “Pet Sematary” – solidno ostvarenje prema romanu Stephena Kinga

    Pet Sematary (krivo spelovanje je namjerno, “Groblje kućnih ljubimaca”) katalog je svega onog što čini srce imaginarija Stephena Kinga. Tu su i ljupki sjeverni gradić, i ljudska oholost, i kolektivna tajna, i nadnaravno koje kažnjava grijeh racionalnosti. Sve te motive redatelji Widmyer i Kölsch su skockali u solidan, neizuzetan, ali sasvim OK film. Autorima se može prigovoriti da u prvom dijelu stravu previše crpe iz fleš-bekova i snova, no prema kraju film postaje ozbiljni filozofski horor o smrti – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    07.04. (18:30)

    Divlji u videoteci

    Jurica Pavičić: ‘Mandy’ – prvi doista kultni film 21. stoljeća

    “Skaredan, ekstravagantan, vizualno bizarno prenapuhan i po svemu zamislivom ekscesan. Kritika ga obožava. Na društvenim mrežama i forumima prepričavaju se gegovi iz filma i gonetaju njegova tajna značenja. Interne dosjetke filma postale su klasici YouTubea. ‘Mandy’ redatelja Panosa Cosmatosa – od ovog je tjedna dostupan i hrvatskim gledateljima u digitalnim videotekama” – Jurica Pavičić.

    05.04. (20:30)

    Kiseli kupus

    Jurica Pavičić o filmu ‘Mi’: Ćušpajz koji se s mozgom nije sastao

    “Film je žanrovski traljav, ima malo mjesta na kojima vas zaista zaplaši, a žanrovski učinak svodi se mahom na najurivanje sa zlopogleđama po kući. Peeleovo pripovijedanje neuredno je do ruba skandaloznog. Politička alegorija u konačnici se izlije iz korita i postaje bizarno pretenciozna. Američka kritika ili je odviše pristojna ili odviše politički korektna da bi to izgovorila naglas” – Jurica Pavičić, Jutarnji.

    29.03. (13:00)

    Nenad Polimac o novom igranom Dumbu: Može se to gledati, film, uostalom, traje tek nešto malo preko 100 minuta, ali da će vas neka scena dirnuti kao u prvom “Dumbu”, o tome nema govora

    Iscrpnije...
    27.03. (08:56)

    Novi strip ‘Zmaj u obliku oblaka’ redatelja Ettorea Scole i crtača Ive Milazze – kao art film na papiru

    Iscrpnije...
    21.03. (22:30)

    CroWood

    Jurica Pavičić o filmu ‘Moj dida je pao s Marsa’ – kao besprijekoran proizvod ozbiljne filmske industrije

    “‘Dida’ je striktno dječji film, namijenjen pred-tinejdžerskoj niši publike… Fantastično zaigran, sentimentalan, pripovjedno jednostavan i pomalo pedagoški… Film ostavlja raskošan dojam, trikovi i efekti su dojmljiviji, u film su zanimljivo uvedeni animirani dijelovi, a suigra CGI robotića, glasa i živih glumaca bešavno je uvjerljiva” – Jurica Pavičić, Jutarnji.

    19.03. (11:48)

    Preporuka stripa: ‘Ex Machina’ Briana Vaughana – podjednako ozbiljno govori o sakupljanju Supermanovih klasičnih izdanja, citatima Martina Luthera Kinga, poreznoj politici te prednostima i nedostacima javnog školstva

    Iscrpnije...
    18.03. (13:30)

    Pavičić o “Kleru”, filmu koji je pogledalo tri i pol milijuna Poljaka

    Poljska se tijekom ovog desetljeća pretvorila u ideal europskim, pa i hrvatskim, katoličkim nacionalistima. Za njih je to zemlja koja se znala obračunati s abortusom, koja je sasjekla repove komunizma, rekla odlučno “ne” imigrantima i islamizaciji, koja je rasturila džepove moći odnarođene elite, poput medija i sudstva. Također, to je zemlja u kojoj Katolička crkva ima ulogu u društvu koja joj, po mišljenju klerikalnih konzervativaca, pripada. A to je uloga političke vodilje. Uloga politbiroa – piše o filmu i kontekstu u svojoj kritici Jurica Pavičić, Jutarnji.