Film prikazuje kako društvene norme ubijaju kreativnost - Monitor.hr
02.05.2017. (13:37)

Lijepi crtić

Film prikazuje kako društvene norme ubijaju kreativnost

Animatorski dvojac iz Madrida, Daniel Martinez Lara i Rafa Cano Mendez, potpisuje niskobudžetni kratkometražni crtić Alike koji govori o tome kako, robujući društvenim uzusima, zapravo ubijamo svaku kreativnost u sebi, ali i u svojoj djeci. Lupiga

14.03. (19:00)

Div japanske animacije i dalje jaše

Dječak i čaplja: Miyazaki u zemlji čudesa, veliki Japanac zasluženo je dobio Oscara

Osjećaj konačnosti, posljednjeg animiranog zbogom, nadvija se nad “The Boy and the Heron” koji je s dosta autobiografskih elemenata vjerojatno i najosobniji od svih Miyazakijevih ostvarenja, a dođe kao svojevrsni epilog ili “post scriptum” njegove filmografije nakon “The Wind Rises“, nastavljajući tamo gdje je prethodnik stao početkom Drugog svjetskog rata. Povremeno “Dječak i čaplja” izgubi ritam tijekom dvosatnog trajanja i mogao je biti koherentniji i fokusiraniji, no Miyazaki rabi logiku sna. Svatko tko uskoči u njegove snove, moći će sanjati s “Dječakom i čapljom”. Marko Njegić za Slobodnu.

22.02. (21:00)

Kad se ne uklapaš u kalupe - no tko je za to kriv? Ona ili kalup?

Nimona – crtić koji u mainstream uvodi teme straha od drukčijih

Za Oscara nominiran animirani film ‘Nimona’ izgleda kao poprilično srednjestrujaška manična šarencija, ali među svojim razigranim bojama krije veliku i važnu poruku o onima koji se ne uklapaju u društvena očekivanja. Ono što je ‘Nimonu’ najvjerojatnije katapultiralo do nominacije za Oscara njezina je ozbiljna, velika i važna poruka – poruka o toksičnosti konzervativnog društva okoštalom u tisuću godina stare strahove i tradicije koje iz tog straha proizlaze. Zrinka Pavlić za tportal.

09.06.2023. (20:00)

Pentranje po zgradama u kostimu nikad bolje

Novi animirani Spider-Man: neslućeno crtano savršenstvo

Ponekad djeluje kao da mu je svaki kadar posebno osmišljen i oslikan svojim stilom i čini se kako je trud koji je uložen da bi se takav dojam ostavio gotovo nemjerljiv s bilo čime u animaciji. Osim toga i po pitanju akcije i humora, ali i ozbiljnijih tema poput adolescencije i biranja vlastitog puta u svijetu, ovaj film svoje zadaće izvršavan na razini koja nadmašuje sva očekivanja. I ponekad se čini da i najpretjeranije teze nisu zapravo pretjerane. Najbolji Spider-Man svih vremena? Nesumnjivo. Najbolji film godine? Dosad svakako. Ravno do dna

09.06.2023. (01:00)

Bez slike i tona

Studio Ghibli posljednji Miyazakijev film pustit će bez trailera i promotivnih materijala

How Do You Live? trebao bi biti objavljen u Japanu 14. srpnja, ali fanovi i gledatelji nisu potpuno lišeni informacija. Studio Ghibli, produkcijska kuća filma, objavila je poster za njega u prosincu, a Miyazaki je otkrio neke detalje o filmu u intervjuu iz 2017., rekavši da je inspiriran istoimenim romanom iz 1937. No, nije izravna adaptacija. Miyazaki na filmu radi od 2016. godine, nakon što je najavio odlazak u mirovinu. Guardian

09.06.2023. (00:00)

Puštajte crtiće

Animafest – Nadahnuta ostvarenja i autentične priče

Na 12 lokacija predstavit će se više od 300 filmova. Središnja je tema ona koja se mjesecima provlači kroz naše živote – umjetna inteligencija. HRT… Ovogodišnje Veliko natjecanje dugometražnog filma donosi niz snažnih i nadahnutih ostvarenja, autentične priče i visokoproducirane naslove koji svjedoče o sve većoj vitalnosti svjetske animacijske scene. Vizkultura

04.06.2023. (00:00)

Mišung svega i svačega

Novi “Spider-Man” je remek-djelo

Spider-Man: Across The Spider-Verse Become The Longest Animated Movie Ever  Made At A Hollywood Studio With An Humungous Runtime Over 2 Hours – Reports

Novi Spider-Man: Across the Spider-Verse nastavio je točno tamo gdje je prethodnik stao i ponovno poslužio kao podsjetnik na to da je ovaj izvrsno animirani serijal svjetlo u mračnom tunelu Marvelove osrednjosti. U samo nekoliko minuta ovog filma postaje vam kristalno jasno što nedostaje filmovima kao što su posljednji nastavak Thora ili posljednji nastavak Ant-Mana. Nedostaje im mašte. Nedostaje im svježine i konkretnog razloga da postoje. Novi Spider-Man toga ima napretek. Štoviše, moglo bi se čak reći da su dva animirana Spider-Mana redateljskog trojca Joaquima Dos Santosa, Kempa Powersa i Justina K. Thompsona možda i najbolji, najzabavniji i najoriginalniji Marvelovi filmovi unazad barem pet, sedam ili koliko je već godina prošlo od posljednjih Avengersa. Index

24.02.2023. (09:00)

Svjetsko, a naše

Cvrčak i mravica: hrvatski animirani film s preporukom MZO-a za osnovne škole

Cvrčak Ket voli svirati sa svojim bendom i zabavljati bezbrižne kukce iz okolice. Na Cvrčelli zabava nikad ne prestaje, a zima je tek izmišljotina uštogljenih mrava i teoretičara zavjere. U blizini živi mravica Antoneta, u društvu posvećenom graditeljstvu, disciplini i radu. Glazba je strogo zabranjena... Redatelj filma je Luka Rukavina. Zajedno s Ronom Žulj potpisuje i scenarij filma. Film inspiriran poznatom Ezopovom basnom o cvrčku i mravu nastao je prema priči Darka Bakliže, koji je radio i na konceptu i dizajnu likova. Film je dobio preporuku za gledanje u sklopu nastavnog programa za osnovne škole, a nije loše prošao ni u kinima. Medijska pismenost

05.01.2023. (19:00)

Disney ima konkurenciju

Prvi hrvatski dugometražni animirani 3D film ‘Cvrčak i Mravica’

Na njemu je više od 10 godina radilo više od 150 suradnika. Tara Thaller nastupa u ulozi mravlje princeze Antonete, dok je Marko Petrić oživio lik cvrčka Keta. Uz njih nastupa još i Filip Vidović kao pokvareni mrav Anteodor te brojna druga poznata imena domaće glumačke scene. Inspiriran Ezopovom basnom, “Cvrčak i mravica” na živ i veseo način donosi plemenitu priču o toleranciji i suživotu. Film je dobio i preporuku Ministarstva znanosti i obrazovanja za prikazivanje u sklopu nastavnog programa. Od danas je u kinima. Ravno do dna