• 16.04. (13:31)

Kritični pogodak

Filmska kritika: ‘Downsizing’ – Payne između opservacije, satire i farse

“Norveški naučnici alternativne sadašnjosti ili (vrlo) bliske budućnosti otkrili su rešenje za problem prenapučenosti Zemlje i ‘karbonskog traga’ koji ljudska vrsta u post-industrijskom konzumerističkom svetu ostavlja za sobom – smanjivanje ljudskih jedinki na visinu od, u proseku, 13 cm” – tema je iz novog filma Alexandera Paynea (režirao ‘About Schmidt’, ‘Sideways’…), a o kojem piše Monitorov kritičar Marko Stojiljković. Monitor.hr

• Slične vijesti

19.06. (16:37)

Žene preuzimaju Hollywood

Kako su ‘Izbavitelji 2’ postali jedan od najuspješnijih holivudskih crtića svih vremena

Nenad Polimac zaključuje svoj osvrt: “‘Izbavitelji 2’ dokazuju da je Hollywood – kolikogod mu prigovarali – u stanju napraviti inteligentan i zabavan spektakl.” Kreativni uspjeh prati komercijalni – Izbavitelji 2 su za vikend zaradili čudesnih 180 milijuna dolara i naravno bili uvjerljivo najgledaniji film. (Box Office Mojo)

04.06. (06:38)

‘Solo: A Star Wars Story’ nudi malo toga kao solo film

Naš filmski kritičar Marko Stoiljković o novom Star Wars filmu: “Ovaj tempo Star Wars filmova zaista nije human i postaje sve teže uvideti svrhu svemu tome… Kada se podvuče crta, nije da nam je ovo bilo potrebno. A sumnjam da je bilo potrebno i mudrim glavama iz Disneya zaposlenim na ‘marvelizaciji’ Star Wars sveta. Posebno bode oči paradoks da je za neke detalje u filmu potrebno ekstenzivno poznavanje sveta, dok su druge, jednako bitne informacije, redundantne čak i osrednjim poznavaocima. Čini se da su i najzagriženiji fanovi prepoznali lažnjak koji čak i nije toliko loš koliko je usiljen.” Ocjena: 5/10. Iscrpnije…

29.05. (13:13)

Kritični pogodak

Filmska kritika: ‘The Nile Hilton Incident’ – egipatski noir radi baš onako kako treba

“U svom nagrađivanom filmu ‘The Nile Hilton Incident’ švedsko-egipatski reditelj Tarik Saleh ponudio je odgovor na pitanje kako bi izgledao film noir van zapadnjačkog konteksta… Saleh uspeva u naumu da sprovede detaljnu sondažu egipatskih socijalnih prilika i tako napravi političan film bez pretenzija prema aktivizmu ili istoričnosti” – piše Monitorov Marko Stojiljković o krimiću smještenom u Kairo o ubojstvu elitne prostitutke u što je upleten vrh politike, dok slučaj rješava korumpirani policajac. Monitor.hr

20.05. (12:08)

Kritični pogodak

Filmska kritika: ‘Deadpool 2’ – korektan i zabavan nastavak

“Kako se odnositi prema hitičnosti prvog dela? Još istoga? Ponovno izmisliti točak? Nešto između? Promeniti mu suštinu, a ostaviti formu? Napraviti blagu varijaciju na temu tipa ‘isto to, samo malo drugačije’? Hajdemo reći da ‘Deadpool 2’ balansira između poslednje dve solucije i da je u konačnici ovo (još) više Marvel, a manje ‘Deadpool’ film, ako me razumete”, piše Marko Stojiljković o novom filmu o anti-super-junaku. Monitor.hr

07.05. (17:08)

Kritični pogodak

Filmska kritika: ‘Nasilni život’ – gangsterska drama o korzikanskim nacionalistima

“Uvodom je de Peretti obećao dubinsku studiju lutanja korzikanskih nacionalno-revolucionarnih pokreta u formi političkog trilera, da bi najkasnije od polovine filma ‘A Violent Life’ potpuno preuzeo ključne elemente zapleta i kompletnu mehaniku gangsterskih drama… Mirnoća sa kojom de Peretti prilazi materijalu je zaista impozantna”, piše Monitorov kritičar Marko Stojiljković o novom filmu nagrađenog korzikanskog redatelja. Monitor.hr

01.05. (08:23)

Kritični pogodak

Filmska kritika: ‘Što će ljudi reći’ – opasno banalan prikaz sudara kultura

‘What Will People Say’ je novi film norveške redateljice Iram Haq koji govori o tinejdžerici pakistanskog podrijetla u Norveškoj koju otac pošalje na preodgoj u Pakistan nakon što je ulovi s dečkom u sobi. Monitor kritičar Marko Stojiljković potražio je razloge na topli prijem na koji ‘What Will People Say’ nailazi od strane kritike i publike širom svijeta, jer njemu je “film prepun naoko bezazlenih klišea i nastavljač trendova serviranja imigrantskog ‘misery porna’ po ‘istančanom’ ukusu zapadnjačke publike”. Monitor.hr

24.04. (11:16)

Kritični pogodak

Filmska kritika: ‘Film Stars Don’t Die in Liverpool’ – moćna tragedija o starenju

“‘Film Stars Don’t Die in Liverpool’ je drama u najboljem smislu te reči, tragedija koja udara žestoko, ali u sebi ima i dovoljno lepote da ne bude odbojna za gledanje… Ovo ipak nije klasičan ‘biopic’ već lament nad starošću i prolaznošću, posebno iz perspektive nekog kome je posao da nikada ne ostari”, piše Monitorov Marko Stojiljković o ekranizaciji istinite priče o vezi ekscentrične dobitnice Oscara, glumice Glorije Grahame, i njenog mladog ljubavnika. Monitor.hr

02.04. (13:02)

Kritični pogodak

Filmska kritika: ‘Ready Player One’ – dobar novi Steven Spielberg

“‘Ready Player One’ će svakako obeležiti 2018. godinu kao jedan od većih ‘crowd-pleasera’ i kao možda poslednji smisleni film pod-žanra na umoru – ‘young adult’ distopije… Film izgleda odlično sa svojom animacijom, i to u 3D, šaren je, dinamičan i akcija retko prestaje”, piše Monitorov kritičar Marko Stojiljković o novom filmu Stevenu Spielberga koji se ovdje “pita nije li i on svojim kultnim delima doprineo uspostavi nekog virtuelnog sveta koji menja realni”. Film igra u hrvatskim kinima. Monitor.hr

19.03. (12:11)

Kritični pogodak

Filmska kritika: ‘Smrt Staljina’ – urnebesna politička farsa

Politička farsa ‘Smrt Staljina’ je punokrvna komedija naravi koja skreće u komediju situacije, pa čak i u “slapstick”, redatelja Armanda Iannucca, trenutno najvećeg majstora kulturne i političke satire i farse – on stoji iza lika Alana Partridgea, serija ‘The Thick of It’ i ‘Veep’, dok je njegov prethodni film ‘In the Loop’ slika i prilika uspjele političke farse, osvrće se Monitorov kritičar na novi film u hrvatskim kinima. Hvali i glumce: “Iannucci je imao na raspolaganju sjajne glumce sa obe strane Atlantika i pušta ih da govore svojim prirodnim akcentima, pa tako Hruščov zvuči kao muljator iz Brooklyna, Staljin govori ‘cockney’ slangom kao kakva londonska baraba, a Berija pravilnim engleskim… Pripremite se za urnebesni obračun tokom trodnevnog mimohoda, na sahrani i odmah posle”. Monitor.hr

• Slične vijesti

19.06. (16:37)

Žene preuzimaju Hollywood

07.06. (17:13)

Jurica Pavičić uspoređuje Spilbergov originalni Jurski park sa upravo izašlim petim nastavkom serijala – ‘Fallen Kingdom’: U znanstvenom smislu ridikulozan film, a njegovi tvorci nisu razumjeli ono što Spielberg 1993. jest

Iscrpnije...
    04.06. (06:38)

29.05. (13:13)