NINA NASTASIA: THE BLACKENED AIR
(Touch and Go; 2002.)
Student ste u nekom velikom gradu daleko od topline doma i bližnjih. Priroda se jednu večer uskomešala. Oblaci suze liju. Pronalazite udobnost kao i mir u separeu jednog kafića. Tamo odjednom nastane tišina. Na pozornicu stupa mlada žena sa akustičnom gitarom i glasom koji se brzinom munje zavlači pod kožu. Misli vam se uzburkaju. Pjesma čini svoje.

Glazba Nine Nastasie kao da dolazi iz jednog takvog kafića. Sve navedeno ona ima u svojoj pojavi, odnosno, na svom posljednjem albumu. No, ima tu i egzistencije bubnjeva, basa, viole, čela, harmonike i mandolina. Neki bi te instrumente iskoristili u mnogo zvučnijim pjesmama. Međutim, Nastasia se drži minimalizma u kojem navedeni instrumenti daju dio sebe s velikim značajem što glazbu dotične čini ljepšom i zanimljivijom. Atmosfera je podosta mračna u skladu sa jednostavnim, ali jasnim i lijepim stihovima. Kako na prijašnjem albumu 'Dogs' tako i na ovom prvijencu za label Touch and Go producentsko mjesto zauzeo je Steve Albini. Čovjek o kojem je svaka riječ suvišna.

Dobra polovica albuma sadrži pjesme koje jedva da su dvije minute dugačke. Prolaze, a ni ne shvatite kad su završile, jer savršeno odgovaraju jedna s drugom. Već na samom uvodu 'Run, All You..' može se zamijetiti ta činjenica. To dođe nekako kao fragmenti. U simpatičnoj 'All For You', 'This Is What Is', 'In The Graveyard' i 'Ocean' pokazuje ona samo dio onog što se dakako može čuti u ostalim pjesmama. Također je zanimljivo da su uglavnom takozvani fragmenti ispunjeni dodatnim estetskim zvukovima.

Sasvim je neupitna kvaliteta, ali isto tako i ljepota (u glazbenom smislu) ove dame iz New Yorka. Zasigurno je veliki plus imati Albinija na jednoj ovakvoj americana ploči, ali isto je tako sigurno koliko Nastasia vrijedi. Sa ovakvim pristupom i ovakvim konačnim rezultatom vrijedi mnogo

Mario Marušić
marusic@monitor.hr
19. rujna 2002