HOOBASTANK: 'THE REASON'
(Island/Aquarius; 2003.)
Čudno je kako neki bendovi imaju sreću i iz totalne sjene velikih uzora probiju led i završe na komercijalnom tronu, koji više veze nema s onim po čemu su ih ljudi u početku pamtili. U redu, nije da su ikada Hoobastank imali ikakav respekt ili nedajbože street credit, ali bili su mali Incubus klonovi prije 3 godine, a istoimeni prvijenac bio je polu-simpatičan polu-žalostan u nastojanju da zvuče kao poznatiji kalifornijski peterac. Da smijeh bude veći i glasniji, vokal Doug Robb u srednjoj je školi išao u razred s Brandonom Boydom, pa mora da je već tada kupio trikove od zgodnijeg i raspjevanijeg školskog druga.

Prvijenac su Hoobastank prodali u milijun kopija, ali ruku na srce, tada je svaki bend sličnog zvuka prodavao masu ploča, te početni uspjeh nikako nije garantirao uspješnu karijeru. Tu su Hoobastank odigrali neke začuđujući modre poteze, odmaknuvši se u neku ruku od stila koji ih je proslavio, te već na drugom albumu plove stazama mainstream rocka, stadionskih refrena i bolno ispolirane produkcije. Howard Benson sjedi iza pulta. Do sada je pomogao Cold i P.O.D., a svi ti prijašnji radovi gotovo su smješni u usporedbi s ovim, gdje je od prosječnog benda napravio pop-rock zvijeri. To i nije posebno pozitivno, jer nisu ovo baš bogom dane pjesme. Ali su pamtljive za popizdit. 'The Reason' je i ime prvog singla koji je toliko ljepljiv, ljigav i sladunjav, da je grijeh ne pjevušiti ga cijelo ljeto. Čista zaraza. Polu-debilana. Uvodna 'Same Direction' također odmah zauzima uši, a pjevušiti se fino da i uz 'Disappear', koja čak ima onaj retardirani o-o-o-o nogometni singalong. Zanimljivo je da Hoobastank inzistiraju na onom klasičnom rock gitarist-vokal pisanju pjesama, tako da je ali baš sve stvari glazbeno uredio gitarist Dan Estrin, a nekarizmatični Doug pobrinuo se za tekstove. Koji su čista šablona. Ali da su ikako drugačiji, ne bi ovdje nikako funkcionirali.

Moderni radio friendly rock. 12 stvari, nešto iznad 40 minuta. Ono, toliko obično da običnije ne može biti. Jedan od onih bendova koji je nekima tako super, ali se srame priznati, jer fuck, arty nastrojene kolege će ga ismijati. Zabavna, ljigava, malo dosadna pa malo u redu glazba. Čuješ, za par tjedana se više ne sjećaš. No dok ti je u glavi, baš je fora.

2. rujan 2004.

HoobaMTV

Tekstovi