JOHN LEGEND: 'GET LIFTED'
(Columbia/Menart; 2005.)
U ovom nepravednom svijetu R. Kelly je postao sinonim za muški r'n'b i zauvijek ocrnio muziku koju su cijenjenom odavno učinili Marvin Gaye i Stevie Wonder. Iako ne vidim šta je taj dosadni ljigavac na muzičkom planu napravio da zaslužuju tu poziciju, osim što se snimao kako ševi neku djecu. Nadam se da je prošla godina bila početak njegovog kraja i da s Johnom Legendom imamo novi početak.

Iako ima već 23 godine :-), Legendu je ovo tek prvi album. Nije on protratio mladost na gluposti nego se dokazao pišući i pjevajući pjesme za Jay-Z-a, Black Eyed Peas, Aliciu Keys i Kanye Westa što znači da je blizak s nekim od najvažnijih ljudi u poslu. Nakon što je pokorio prošlu godinu, West je odlučio krenuti u ovu predstavljanjem svog prvog projekta – solo debija r'n'b/soul pjevača Legenda. To mu s producentske strane i najbolje stoji jer bi mu bilo koji reper izmigoljio između prstiju, a i njegova produkcija sa soulom kao zaštitnim znakom najbolje odgovara uz ovakvo što, a puno lošije uz nekog zločestog repera.

Prije nego sam doznao koji je bio prvi singl, tražio sam među ovih 14 pjesama one koje bi to mogle biti. Druga i naslovna pjesma mogla je to biti zahvaljujući soul semplu i pomoćnim ženskim vokalima, a ni veseli klavir nije za baciti. Sljedeća, 'Used to Love You' nije ništa više od iskrene i obične ljubavne pjesme na polubrzom ritmu i s gospel duhom i htio bih je češće susretati po birtijama i trgovinama. 'She Don't Have To Know' također je izgrađena na poznatom starom zvuku soula sedamdesetih, dok 'Number One' malo modernije zvuči, pogotovo kad uskoči propali student Kanye, slično kao Snoop travar u 'I Can Change'. Klavirskom 'Ordinary People' Legend je pobijedio žene čija je imena zeznuto sklanjati, Norah i Aliciju. Poslije se pokazalo da je singl jedna od ovih, a mogla je biti bilo koja od njih. Nadam se i da hoće.

'Got Lifted' će u dućanima biti svrstan u r'n'b, ali za njega je jednako važan i soul, a onda malo manje gospel i vrlo malo hip-hop. West se iskazao na produkcijskom polju slaganjem polaganijih senzibilnih pjesmica pozitivnog raspoloženja s puno soula, a Legend se dokazao profinjenim tekstovima i dobrim glasom. Nekako je ovdje sve dobro sjelo pa album dok traje zvuči kao da će potrajati vječno, a završi brzo i nije ga ni najmanje problem poslušati ponovno.

Legend je krenuo solo karijeru prilično tiho. Objavio je album odmah nakon blagdana kad ostali objavljuju samo po kazni, nije imao veliki singl niti neku veliku famu. Bum mu se, znači nije dogodio, i to je već prvi znak da je on tu da ostane. I bolje mu je, ako misli nastaviti s ovakvim albumima.

10. veljače 2005.

Izvor legende

John MTV