HR link tjedna indeks

Ukupna ocjena

Sadržaj

Dizajn

Ažurnost

Multimedija


Belle de Jour

Diode su ocjene


 
Monitor home | HR link tjedna indeks | Prije | Poslije
MDC - Muzeji Hrvatske
URL: www.mdc.hr
Kategorija: Kultura
Urednik: Edo Zvizdić
Dizajn: Novena d.o.o.
Producent: Muzejski dokumentacijski centar
Presence provider: CARNet
Server: Pentium, 64 MB, NT, stalna veza s Internetom 64 kbps
Datum: 29.08.1999

Klik na site Muzeji Hrvatske na Internetu jedno je od kapitalnih projekata hrvatske kulture i neosporno vodeći takav pothvat na domaćem Web prostoru. Ideja je da se na Internetu, dakle cjelokupnoj svjetskoj publici, predstavi muzejska baština Hrvatske. I to ne samo s malim fragmentima iz pojedinih muzeja već u tolikom opsegu da posjeta ovim Internet muzejima i galerijama bude sasvim usporediva s doživljajem stvarnog posjeta zemaljskom muzeju. Trenutačno je na Webu predstavljeno 19 muzeja i galerija.

Svaki muzej predstavlja zasebni site i to se osjeća po pristupu, organizaciji građe i dizajnu, tako da nema uniformiranosti između muzeja, što s navigacijske strane može biti nedostatak (jer se treba naviknuti na svaki novi muzej), međutim na taj je način svaki muzej nova i svježa cjelina, otvorena za istraživanje. Na žalost, posjeta tim stranicama nije srazmjerna uloženom trudu, vremenu i novcima. Brojka koju smo zatekli na brojaču posjete na MDC naslovnici bila je 4784.

Naravno, kvalitetu i važnost ovakvih stanica nema smisla mjeriti brojem posjete. Svakako treba odati priznanje autorima ovog sitea koji su uopće imali petlje krenuti u takvo što, jer Web ove godine nije onaj isti od pred tri i pol godine, Internet tehnologija, ali i okolnosti se jako brzo mijenjaju. Baš se pitamo da li bi se Muzeji Hrvatske desili kada bi se pokreta li danas i koliko u tome ima zasluga ona početna euforija i opijenost Internetom. To i još neka pitanja postavili smo voditelju projekta Muzeji Hrvatske Edi Zvizdiću: - Da sada pokrećemo Muzeje, financiranje sigurno ne bi prošlo, dakle, ne bi bilo sitea, a s ovim iskustvom i mukama koje smo imali u realizaciji i mi bismo bili oprezniji.

- Kad pokrenut projekt Muzeji Hrvatske na Internetu?

- 1996. godine je Ministarstvo kulture prihvatilo prijedlog financiranja sustavnog predstavljanja hrvatskih muzeja na Webu. Imali smo koncepciju i dobili smo sredstva i mogli smo krenuti. U prvoj godini je u projekt bio uključen i CARNet. Financije su određivale ritam postavljanja muzeja.

- Može li se znati o kojim iznosima je riječ?

- Za ovu godinu imamo odobreno negdje između 80 i 100.000 kuna. A ukupno dosad je utrošeno za skoro četiri godine oko 600.000 kuna. Novac je dalo Ministarstvo kulture, CARNet, te nešto relativno sitno i gradski sekretarijat za kulturu.

- Izuzetno nam je drago čuti da se toliki novac troši u Hrvatskoj na jedan Web site. Na što je on konkretno otišao?

- Jedan manji dio je otišao na hardver. Stalnu liniju prema Internetu od 64 kbps sponzorira HT, a glavnina troškova ide na pripremu materijala, putovanja i boravak u muzejima. Neki muzeji npr. nemaju poslikane svoje eksponate pa to mi moramo napraviti. Cijeli Web postav ide ravnopravno u tri jezika, hrvatski, engleski i njemački. Samo prijevod jedne kartice teksta košta 25 maraka. Prijevod za MUO je na primjer stajao 15.000 kuna. Tu je zatim lektura i redaktura, 11 kn/kartici. Na kraju su tu web dizajneri, odnosno izrada samih stranica što nam radi tvrtka Novena, s čijim sam uslugama izuzetno zadovoljan.

- Koliko uopće postoji muzeja?

- Hrvatska ima 145 muzeja, no više od polovice su manji muzeji, sasvim lokalnog značenja koji neće biti predstavljeni u okviru ovog projekta.

- Koliko je ukupno stranica napravljeno?

- Svaki muzej ima minimalno 150 stranica, a dosad smo realizirali 20 muzeja. Dakle, barem 3000 stranica.

- Koliko je to u bajtovima?

- Oko 600 MB i baš stoga ćemo sadašnje muzeje prebaciti na CD. Tu će se nalaziti sve izuzev stranica koje se generiraju programski CGI skriptama, te ASP stranice. CD će ići na sva tri jezika, a trebao bi izaći do studenog ove godine.

- Kakva je posjeta?

- Katastrofalna. Imamo oko 30 posjetitelja dnevno.

- Što je učinjeno za marketing stranica?

- Marketing stranica ne postoji. Site je prijavljen na pretraživače i to je sve. Treba imati na umu da site radi zapravo dvoje ljudi - Markita Franulić i ja.

- Novost je da MDC sada nudi vlastite vijesti. No, primjećujemo da se rijetko ažuriraju.

- Dali smo mogućnost da muzeji sami postavljaju vijesti o svojim muzejima na Internetu, no ja ne mogu prisiliti ljude da doista i stavljaju vijesti. Tim više što su neki muzeji platili da bi imali pravo postavljati vijesti o svojim muzejima. To je problem muzeja, u muzejima vrijeme teče vrlo sporo ili uopće ne teče.

- Koje muzeje biste posebno izdvojili?

- Muzej za umjetnost i obrt svakako, zatim galeriju Augustinčića zbog QuickTime Virtual Reality prezentacije eksponata, također i Strossmayerovu galeriju...


© 1997-1999 Internet Monitor