HR link tjedna indeks

Ukupna ocjena

Sadržaj

Dizajn

Ažurnost


Belle de Jour

Diode su ocjene


 
Monitor home | HR link tjedna indeks | Prije | Poslije
Nogomet.com
URL: www.nogomet.com
Kategorija: Novine
Dizajner: Siniša Domislović
Server: PII 333/256MB RAM, Linux u SAD, linija: T3
Datum: 03.10.1999

Klik na site Nogomet.com je jedan od veterana hrvatskog Weba koji je pokazao da se ustrajnošću i redovitim održavanjem stiće vjerna i znatna publika, tako je nogomet.com, mada pokriva jedan uski segment - sport i to isključivo nogomet, trenutačno jedan od najposjećenijih hrvatskih sajtova.

Evo što nam je urednik Nenad Hranić u zanimljivom intervjuu rekao:

- Kad je krenuo nogomet.com?

- Za početak rada nogomet.coma uzimamo 1. kolovoza 1997.

- Koliko ljudi radi, kako nastaju izvještaji i koji postojeći izvori se koriste?

- Trenutno radimo dvojica, povremeno se uključuju "vanjski dopisnici". Pozivamo i ovim putem sve koji misle da imaju nešto pametno, smiješno, bilo što u vezi s nogometom reći da se jave radi moguće suradnje. Moram istaknuti da nemamo apsolutno nikakvu podršku HNS-a, klubova bez obzira na brojne pokušaje uspostavljanje suradnje.

Besplatne za klubove još k tome! Jednostavno, ljudi ne shvaćaju, ne žele shvatiti, koliko je to jednostavno jeftino, dobro... Čak ni najobičniji izvještaj nakon utakmice, koji se ionako sastavlja i šalje u HNS, nisu u stanju poslati na naš broj faksa, pa da to gratis uvrstimo, objavimo. Zato ne možemo garantirati da je statistika točna. A da o nekom dobivanju fotografija, podataka i ne govorimo!

- Koliko brzo se izvještaji s utakmica pojave na Webu?

- Izvještaji se najčešće rade on-line, usporedno s prijenosom. Time je i izvještaj iskreniji, emotivniji kvalitetniji, bez obzira na gramatičke greške. Ako nismo u mogućnosti ili procjenimo da utakmica nema potrebnu važnost izvještaj je gore sat-dva nakon tekme.

- Dojam je da se trenutačno pojavilo dosta novih sportskih siteova, vidite li u njima konkurenciju? Postoji li netko kog bi izdvojili?

- Ne znam baš za puno siteova, jer ne stignem tražiti po webu tko je sve gore. Puno njih počinje u uvjerenju da se na taj način može nešto zaraditi, pa zatim nakon par mjeseci posustaju, ne ažuriraju site... Ili si zadaju previše zadataka, sadržaja, pa ne stignu sve raditi. I ja imam svašta u glavi, ali ne želim započinjati, jer i ovo jedva stižemo raditi. Dobru ideju imaju dečki sa hrsport.hr od kojih su neki nekad radili na nogomet.comu, iako više pucaju na kolumne, drugačiji tip sitea od nogomet.coma, a opet je pitanje kak će dugo izdržati..

- Recite nešto o neizbježnom pitanju - statistici sajta?

- Statistika... Ljudi, prosječni surferi, ne shvaćaju koliko je lako time manipulirati, i preozbiljno je shvaćaju. Srećom, pojavio se nezavisni site www.hitbox.com i na njegovim stranicama možete vidjeti točnu statistiku posjeta nekog sitea. Jasno, ako taj site želi objaviti takav podatak. (Lista najposjećenijih hrvatskih siteova prijavljenih na HitBox se nalazi na adresi: www.hitbox.com/wc/CroatiaFr ame.html) Dakle, po HitBoxu imamo između 1.200-2.500 različitih ljudi dnevno "gore". Ja sam zadovoljan time, ali moram napomenuti da nam je to praćenje posjeta u drugom planu. Kvalitetan rad donosi posjetu, pa je znači puno važnije potražiti kakvu novu informaciju nego gledati koliki ti je broj posjeta.

- Po HitBoxu ste izjednačeni s Bugom, što je priličan uspjeh?

- Pa je! Ostal sam iznenađen kad sam otkril HitBox.com! Osobno nismo nikad pribjegavali štelanju brojčanika, čak se ne okreće na "Refresh", jer pamti zadnji IP, željeli smo vidjeti koja je stvarna čitanost. Pa su onda mnogi bili jači od nas po posjeti. A sad HitBox broji pa nema varanja :-) Moram reći i da ima webmastera, domaćih koji tvrde da imaju po 20.000 posjeta dnevno. Dečki ne kuže neke stvari, pa si statistiku krivo tumače. A onda se prijave na HitBox i ostaju iznenađeni.

- Odakle dolazi posjeta?

- Čak 70% ljudi čita nas izvan Hrvatske. A dolaze i iz zemalja kao što su Fuji, Argentina, Brasil, Thailand, Ukraina, Mauritius...

- Kako se site financira? Kako ide oglašavanje?

- Site financira Orbis, a oglašavanje nejde nikak :-(. Jednostavno, ljudi, potencijalni oglašivači, ne shvaćaju da određeni krug ljudi informaciju prvo traži na Internetu. A reklama je na Internetu jeftina. Pogotovo smo mi na nogomet.comu snizili cijene. Cijene su od 450 kn na više za mjesec dana. Srećom, potencijal otkrivaju vanjske firme koje povremeno koriste naš site za promociju.

- Što je važno da bi site bio uspješan?

- Konstatnost, točnost... Ljudi moraju steći povjerenje u vas. A na drugoj strani su naravno, ažurnost, zanimljivost, sadržaj, design.

- Primjetio sam da www.vecernji-list.com vodi na nogomet.com. Uzeli ste im domenu?

- Ha! Vjesnik je uzel jutarnjilist.com :-) ma, osobni računi, ne bih o tome :-)

- Može li se živjeti od "content providinga" u Hrvatskoj?

- Svakome treba biti jasno da se u Hrvatskoj na siteu ne može zaraditi. Čak ni na Nogomet.comu, zasad. Vjerujem da će doći vremena da nekoliko ljudi živi za i od tog sitea. On će ostvarivati prihod dovoljan, ne za nečiju veliku zaradu, već za notebookove, telefonske račune... Nogomet.com postoji samo zato jer se i inače bavimo Webom, pa nam nije preveliki teret, a i zbog gušta. Bug.hr postoji radi istoimenog časopisa. Jedino vaš monitor.hr može reći da nekoliko ljudi ostvaruje prihod i živi od toga, barem je takav moj osjećaj, nadam se ne varam, jer će u suprotnom mnogi izgubiti volju za tim.


© 1997-1999 Internet Monitor