Instagram i Google+ pridružili se borbi protiv govora mržnje - Monitor.hr
21.01.2018. (14:30)

Just likes, not hate

Instagram i Google+ pridružili se borbi protiv govora mržnje

Kako bi odgovorili na širenje rasističkog i ksenofobnog govora mržnje na internetu, Europska komisija i četiri velika IT poduzeća (Facebook, Microsoft, Twitter i Youtube) predstavili su u svibnju 2016. Kodeks postupanja za borbu protiv nezakonitoga govora mržnje na internetu. Sada su se kodeksu pridružili Instagram i Google+. Bug, Phys.org


Slične vijesti

15.02. (13:00)

Susjedi nas stalkaju

Koje države najčešće guglaju u Europi? Hrvatska najpopularnija u BiH i Sloveniji


Hrvati prema ovoj mapi najviše guglaju Njemačku. Što se tiče ostatka Europe, promatrajući ovu mapu, vidimo da ih ima dosta opsjednutih SAD-om. Od Rusije, preko sjevera Europe do Zapada, svi vole vidjeti što se kuha preko bare. N1

05.01. (15:00)

Krivi dok se ne dokaže nevinost

Tech industrija u 2023. na optuženičkoj klupi


Prošla godina za za tehnološke divove nije bila ni približno idilična kao prethodne. Tvrtka Epic Games, izdavač Fortnitea, je odnio pobjedu protiv Applea, dok je Google pristao na nagodbu od 700 milijuna dolara u postupku koji je pokrenulo nekoliko američkih saveznih država. No, prava senzacija dogodila se u sudnici gdje je SBF suočen s optužbama za prijevaru, što je javnost pratila kao najnoviju holivudsku dramu. Prema svim procjenama očekuje se da će starost dočekati u zatvoru. Dok se tech divovi bore za svoju sudbinu, The New York Times podigao je tužbu protiv OpenAI i Microsofta, optužujući ih za krađu sadržaja. Ovo suđenje postavlja temelje buduće regulacije autorskih prava kad je u pitanju treniranje jezičnih modela. Za besramnu krađu autorskih djela već su tužile razne organizacije i umjetnici (među ostalima i George R.R. Martin). S druge strane, Vrhovni sud odbio je tužbe koje su Googleu, Facebooku i Twitteru stavljale na teret olakšavanje planiranja terorističkih napada. (Netokracija)

02.01. (15:00)

I Google ima svog Tonija Miluna

Google DeepMind velikim jezičnim modelom riješio ljudima nedokučiv matematički problem

Stručnjaci Googleovog odjela za umjetnu inteligenciju primijenili su jezični model na neočekivanom mjestu, u domeni teorijske matematike, pa njime riješili problem koji ljudi dosad nisu uspjeli. Do rješenja matematičkog problema došlo je zaobilaznim putem. Stručnjaci su matematički problem postavili u Pythonu, no izostavili su iz koda dio koji pokušava pronaći rješenje. Taj su zadatak prepustili svojem modelu Codey, uz validaciju FunSearcha. Tijekom procesa model je izbacio brojna “rješenja”, neka besmislena, neka smislena, a neka zaista inovativna. Samo ova potonja su odobrena, pa je model dobio instrukcije da nastavi u tom smjeru. Veliki jezični model iskorišten je, dakle, kao generator kreativnosti, nakon čega su njegovi rezultati provjeravani, uz zadržavanje samo onih zaista korisnih. Bug

01.01. (13:06)

Budući da je Google navršio 25 godina, Leonardo DiCaprio ga napušta, koristit će mlađu tražilicu

31.12.2023. (13:00)

Dobro, ali mogu li oni to riješit?

Google računi potencijalno osjetljivi na novo hakiranje gdje niti promjena lozinke ne pomaže

Prema sigurnosnoj tvrtki CloudSEK, haker pod pseudonimom PRISMA hvalio se moćnim zero-day exploitom i razvio sofisticirano rješenje za generiranje trajnih Google kolačića. Time je omogućen pristup Google računu čak i unatoč resetiranju lozinke što je direktna posljedica manipulacije OAuth2 (Open Authorization 2.0) tokenom. Haker koji je otkrio ovaj propust je izrazio otvorenost za suradnju što je CloudSEK-u olakšalo razumijevanje problema i provođenje tehničke analize. U objavi navode kako je njihov tim za istraživanje prijetnji, koristeći HUMINT i tehničku analizu, identificirao korijen ove prijetnje u nedokumentiranoj Google Oauth krajnjoj točki pod nazivom “MultiLogin”. Bug

22.12.2023. (12:00)

I dalje se najbolje zaustaviti i pitati lokalce

Zašto se ne biste trebali 100% oslanjati na navigaciju: Greškom završili u kalifornijskoj pustinji

Google Maps danas je vodeća aplikacija za mapiranje. No trebate li se uvijek oslanjati na savjete GPS navigacije? Zbog jedne greške u softveru mnogi su se vozači nedavno izgubili u kalifornijskoj pustinji. Problem je nastao kada je glavna cesta bila odsječena zbog dolaska oluje koja je podignula veliku količinu prašine. Potraga za alternativnom rutom bila je najveća pogreška koju su napravili, jer ih je obilaznica kojom odvela izravno u kalifornijsku pustinju. Navigacija je poslala njih i druge automobile niz makadamsku stazu koja završila duboko u pustinji. Google je bio prisiljen ispričati se za ono što se dogodilo, najavljujući velike promjene u aplikaciji kako bi se izbjegle slične situacije s alternativnim rutama u budućnosti. Navedeni vozači putovali su oko 50 km u pustinji vraćajući se s neke utrke koju su gledali, a mnogi su u pomoć zvali vučnu službu. Revija HAK

19.12.2023. (21:00)

Uvijek kad je netko prvi, taj se pamti do kraja života

Od Yahooa do ChatGPT-ja: Strategije uspjeha na tražilicama koje vrijede i danas

Još od prvih tražilica poput Yahooa! Ili Alta Viste, kreatori sadržaja su željeli da njihova stranica bude prva i tražili su načine kako to postići. Praksa je od tada pa do danas bila ista. Otkriti kako tražilice funkcioniraju i prilagoditi sadržaj tome. Tražilicama je uvijek bio cilj ponuditi korisnicima najbolji sadržaj tako da one redovito mijenjaju svoj algoritam, a samim time se mijenjaju i SEO strategije. Neke od njih su se zadržale i do danas. Netokracija

  • 1994.: Yahoo! I natrpavanje ključnih riječi – prije Googlea primat je imao Yahoo koji je počeo s algoritmom koji broji ključne riječi
  • 1996.: Google revolucija – Njihov algoritam PageRank je rangirao stranicu s obzirom na broj backlinkova, tj. broj drugih stranica koje pokazuju na nju (danas jedan od stupova SEO-a)
  • 1998.: Početak kupovanja backlinkova – praksa koja se do danas zadržala, katalog s linkovima koji se naplaćuju. Google to obeshrabruje
  • 2003.: Uragan Florida – prvi veliki Google-ov update, stvorilo kaos malim stranicama, od tada se SEO strategija prilagođava Googleovim ažuriranjima algoritma
  • 2013.: Natural language processing – Google je počeo pratiti da li su tekstovi pisani na prirodan način i kažnjavati neprirodno ubacivanje ključnih riječi samo radi rangiranja
  • 2014.: E. A. T. smjernice – fokus na kvalitetan sadržaj i backlinkove
  • 2019.: Mobile first – godine kada su primat počeli preuzimati mobilni uređaji, odnosno prednost se daje pregledu mobilnih verzija stranica
  • 2023.: Helpful content update – više nije dovoljno da sadržaj bude lijepo napisan, stručan i vjerodostojan. Sada mora biti i koristan

Buduće strategije SEO optimizacije: Google jako forsira “one click SERP”. Pokušava ljudima dati instantan odgovor na njihov upit bez potrebe za posjećivanjem stranice (onaj opis koji vam se zadnje vrijeme javlja na vrhu tražilice).

19.12.2023. (09:00)

No more cookies for you!

Google će 4. siječnja milijunima korisnika isključiti kolačiće

Google će ograničiti web stranice u korištenju kolačića trećih strana za praćenje korisnika dok surfaju webom. Ako se nalazite u jedan posto nasumično odabranih, 4. siječnja ćete vidjeti obavijest na Chrome pregledniku, piše Daily Mail. Promjena će se automatski odvijati pa će se tijekom surfanja webom kolačići trećih strana automatski ograničavati, čime će se smanjiti mogućnost praćenja vaše aktivnosti. Google planira potpuno eliminirati upotrebu kolačića trećih strana kada Tracking Protection stigne za sve korisnike u drugoj polovici 2024. godine. N1

11.12.2023. (23:00)

Nogomet, filmovi, glazba i serije, drugo nam ne treba

Godina na izmaku prema Google-u

Najguglaniji pojmovi u Hrvatskoj 2023. godine bili su Dinamo-AEK, Oppenheimer, Aleksandra Prijović, Hrvatska – Nizozemska, Hrvatska – Španjolska, Izrael, Tina Turner, kune u eure… Index U videu su prikazani neki od najzanimljivijih trenutaka u povijesti koji su se dogodili u zadnjih 25 godina, otkako Google postoji, kao i najguglaniji pojmovi općenito.