Istraživanje: poslodavci ni u idućih 12 mjeseci neće zapošljavati, plaće ostaju na starom - Monitor.hr
09.03.2017. (11:50)

Pozitivne misli

Istraživanje: poslodavci ni u idućih 12 mjeseci neće zapošljavati, plaće ostaju na starom

Čak 47% tvrtki ne planira zapošljavati ove godine, pokazuje istraživanje provedeno u devet europskih zemalja, između ostalog i u Hrvatskoj. Manji dio tvrtki planira i nastavak smanjenja broja radnika. Kada je riječ o politici plaća, istraživanje pokazuje rastući trend plaća, no 46% ispitanih u ovoj godini ne planira značajnije promjene. Jutarnji


Slične vijesti

05.02. (11:00)

Ali, to nije sve! Ako nazovete odmah...

Kako je propao Top Shop: Dug tvrtke u Hrvatskoj veći od 15 milijuna eura, za plaće se duguje 781 tisuća eura

Tvrtka čiji se uspjeh proučavao na Harvardu jer je u kratko vrijeme iz Slovenije, gdje joj je bilo sjedište, postala lider direktne prodaje južne i srednje Europe, prema riječima stečajnog upravitelja u Hrvatskoj, nema baš nikakve šanse za nastavak poslovanja. Agresivna kampanja na TV ekranima komercijalnih televizija u Hrvatskoj, koja je počela devedesetih godina, dovela je do toga da je hrvatska podružnica slovenske tvrtke prije samo par godina imala preko 30 vlastitih trgovina, preko 400 zaposlenika, 12 veleprodajnih partnera, nekoliko pozivnih centara, 4 webshopa te uhodanu prodaju putem kataloga. Uspon je krenuo zahvaljujući kupnji prava na Kosmodisk i pojave prvih stranih televizija. Pad je krenuo još 2014. godine s prvim sukobima u Ukrajini, kreditima preko Putinovih banaka, a ubrzao se tijekom pandemije i na kraju zbog sankcija Rusiji (Index)

05.01. (20:00)

Misle i djeluju zeleno

Iz prvog hrvatskog ugljično neutralnog ureda objasnili što su sve poduzeli da smanje ugljični otisak

Domaća tvrtka Infinum dobitnica je CO2 neutralnog certifikata. Drugim riječima, rade izrazito teške i odgovorne poslove, a da pritom ni na koji način ne štete okolišu. Kako? Objasnili su u intervjuu za Green: Proces smo započeli izračunom emisija stakleničkih plinova u svim segmentima našeg poslovanja, od energetske potrošnje do transporta. Nakon mjerenja emisija, postavili smo ciljeve za redukciju istih, što je ujedno i najbitniji korak te ostatak kompenzirali kupnjom ugljičnih kredita. Prva mjera koju smo poduzeli bila je smanjenje upotrebe jednokratne plastike i stvaranje plastičnog otpada, uz ozbiljan pristup recikliranju plastike i drugih materijala. Zamijenili smo 70 posto proizvoda za održavanje ureda održivim, netoksičnim alternativama, uglavnom od lokalnih proizvođača.

01.01. (14:00)

Mala zemlja za velike investicije

Rimčev kampus, Podravkin logistički centar, Hyattt Regency hotel u Zadru, marina u Rijeci – najveći projekti koji nas očekuju u ovoj godini

Rimčev kampus se gradi u blizini Zagreba (Kerestinec) na zemljištu od ukupno 200 tisuća četvornih metara u vlasništvu grada Svete Nedelje. Ukupno se radi o investiciji većoj od 200 milijuna eura. Tamo će se preseliti proizvodni dijelovi Rimac Technology i Bugatti Rimac. Podravka će u drugom dijelu godine otvoriti golemi logističko-distributivni centar vrijedan 48 milijuna eura u koprivničkoj industrijskoj zoni Danica. Američka kompanija Jabil je početkom 2023. godine najavila gradnju velike tvornice u Osijeku za proizvodnju medicinskih protetskih dijelova i mikročipova te matičnih ploča za autoindustriju. Iznos nije otkriven. U Zadru bi 2024. godine turska Dogus grupa trebala privesti kraju veliki projekt luksuznog hotela Hyatt Regency Zadar, što je investicija od 55 milijuna eura. U riječkoj luci Porto Baroš bi u proljeće 2024. godine tvrtka ACI-Gitone – koja je dobila 30-godišnju koncesiju – trebala početi s gradnjom marine čiji je kapacitet predviđen s više od 230 vezova. Forbes

14.11.2023. (10:00)

Ostali na prvoj liniji

Stošić za Forbes: Ovih pet hrvatskih firmi nastavilo je poslovati u Ukrajini unatoč ratu

Ruska okupacija ostala je ograničena na jug i istok zemlje, odnosno četiri oblasti koje su ilegalno anektirali, iako ih ne kontroliraju u potpunosti. Zahvaljujući tome, Jadran Galenski Laboratorij, Infobip, Span, Podravka i Dalekovod, zadržali su svoja predstavništva i podružnice u Ukrajini do danas.Sve tvrtke kažu kako unatoč nestabilnim i rizičnim uvjetima u Ukrajini ulažu napore u osiguravanje nastavka poslovanja. Prema većini podataka može se zaključiti da strahoviti rat u Ukrajini, unatoč padu BDP-a ove zemlje za 29,2 posto, nije znatno poremetio trgovinu s Hrvatskom. Dapače, i uvoz i izvoz kontinuirano rastu, pri čemu tvrtke spomenute u ovom tekstu zasigurno igraju vodeću ulogu. Petar Stošić za domaće izdanje Forbesa.

22.09.2023. (13:00)

Facebook ako se obraćaš boomerima, Instagram i TikTok generaciji Z i milenijalcima

Gavranović: Zamke društvenih mreža

Kod izbora društvene mreže za oglašavanje vašeg poslovanja nemojte se voditi samo brojem trenutno aktivnih mjesečnih korisnika. Bitne su i njihova primarna svrha, karakteristike prosječnog korisnika određene društvene mreže, odgovara li vašem brendu ta platforma itd. Strast je gorivo društvenih medija. Nije važno tko ste ili što prodajete, značajke i prednosti vaših proizvoda nisu dovoljne da izazovu strasti. Kako će se vaša organizacija svidjeti srcu vaše publike, a ne glavi? Disney se ne bavi filmovima, već magijom. Apple ne radi o tehnologiji, već o inovacijama. Društveni mediji su ljudi, a ne logotipi. Društvena mehanika prisiljava tvrtke da se natječu za pozornost s prijateljima i članovima obitelji vaših kupaca. Stoga se vaša tvrtka mora (barem u određenoj mjeri) ponašati kao osoba, a ne entitet. Doajen Ante Gavranović za Epohu.

15.09.2023. (00:00)

Posao je užas, šef je koma, a plaća još gora

Skrivena snaga imidža i kakav je, doista, odraz tvrtke u ’ogledalu društva’

Nedavno su proveli istraživanje u kojem su zaposlenike prema kriteriju zadovoljstva podijelili u tri skupine angažiranosti – promotore, pasivne i kritičare. Iako je mnogi različito definiraju, i praktičari i akademici slažu se da je angažiranost zaposlenika refleksija uvjeta radnog mjesta. Angažirani zaposlenici razmišljaju, ali i osjećaju te djeluju u skladu s ciljevima kompanije. Gledano po zemljama, u Hrvatskoj se nalazi relativno veliki broj kritičara trenutnog poslodavca (čak 68 posto). Od nas više kritičara imaju samo Slovenija te Makedonija. Employer branding važan je iz dva razloga: kako bi kompanije zadržale (najbolje) zaposlenike i kako bi privukle nove. Prvi je korak osvijestiti kako nas doživljavaju drugi, a sve kako bi stvarna vrijednost tvrtke bila prepoznata. Lider

07.07.2023. (01:00)

Brendiranje s kratkim videićima

TikTok pruža niz prilika za tvrtke koje bi bilo šteta propustiti

Neovisno o tome sviđala se platforma nekome ili ne, TikTok je dio sadašnjosti, a činjenica da ima više od milijardu aktivnih korisnika i fantastičnu stopu angažmana pokazuje da ga se ne smije ignorirati. Brendovi kao što su McDonald‘s, Starbucks i Pizza Hut već su odavno iskoristili ovo postavljanjem računa za svoje tvrtke. I Pevex je, kao primjer jedne od domaćih tvrtki, prepoznao važnost prisutnosti na ovoj platformi. Dostupna je u gotovo svim zemljama svijeta, targetira mlađu publiku, i brža je od Youtube-a i Instagrama. TikTok publika puno češće komentira, dijeli i lajka sadržaj što u konačnici doprinosi uspješnosti samog objavljenog videa, zato je i važno prilagoditi poruku mladima, da bude zabavna, ali i edukativna. Lider

02.06.2023. (15:00)

Ok, slamka je od bambusa, a ostatak čaše?

50 nijansi zelene: Što donosi nova direktiva o “greenwashingu”

Dok raste svijest o klimatskoj krizi i štetnom utjecaju klimatskih promjena, potrošači sve više pažnje obraćaju na utjecaj koje njihove navike imaju na okoliš. Više od 50 posto europskih potrošača svoje novce troši imajući na umu održivost, dok je u 2014. godini više od 74 posto proizvoda koje se nalazilo na tržištu bilo označeno nekom vrstom tvrdnje o održivosti. Zeleno se, dakle, prodaje. Održivost se prodaje. Međutim, uz rast svijesti potrošača raste i broj tvrdnji kompanija o tome kako su njihovi proizvodi “zeleni”, “održivi” ili “ugljično neutralni”. Veliki je broj takvih tvrdnji – bez pokrića. Faktograf

26.05.2023. (18:00)

Mijenja se klima

Za akvizicije nije nužno biti velik, ali se zahvaljujući njima velik postaje

Jedno od osnovnih pravila na tržištu spajanja i preuzimanja oduvijek je bilo da su ‘velike ribe‘ preuzimači, a ‘male ribe‘ mete. S obzirom na to da je u Hrvatskoj mnogo više malih nego velikih riba, uvriježilo se i razmišljanje da je domaće tržište spajanja i preuzimanja zapravo samo jedan bogomdani bazen u kojem love strani preuzimači. No, Atlantic i Orbico primjeri su koji bi mogli promijeniti takav način razmišljanja. Promjenu trenda posljednjih godina prema akvizicijama u inozemstvu primjećuju i iz konzultantske tvrtke IMAP South East Europe, koja je u zadnje vrijeme sudjelovala u više M&A procesa u kojima su hrvatska poduzeća preuzimala regionalna i EU poduzeća. Lider