Ja, ja i ja u Muzeju suvremene umjetnosti - Monitor.hr
26.10.2017. (11:13)

Art macht frei

Ja, ja i ja u Muzeju suvremene umjetnosti

“I tako bih ja stajala između Ane Jakšić i Marine Abramović kao komad jeftinog sira u čizburgeru i razmišljala o tome što se njima dvjema desilo da se tako, od srca i plaćeno, rugaju suvremenoj umjetnosti. Sigurna sam da bi Jakšić kupila i recenzirala macarone s ukusom Marine Abramović, jer ako ne ide na usta i ne izlazi na guzicu, nije dovoljno lijepo i jasno. Ipak, kolegica Ana Jakšić živi na drugom kraju svijeta, u Srbiji, pa sam se ispred Marine morala fotkati sama”, ruga se Asja Bakić na Mufu tekstu koji je objavljen u Viceu povodom ponovnog otvaranja Muzeja savremene umetnosti u Beogradu nakon 10 godina.


Slične vijesti

02.02. (17:00)

Smiju li muškarci snimati feminističke filmove?

Usporedba glavnih ženskih likova u Barbie i Ubogim stvorenjima: Fantastična utopija zvana Barbie Land politički je progresivnije mjesto od ispraznih viktorijanskih kulisa

Lanthimosovo ostvarenje je mastan vic na koji se najglasnije smiju djeca koja ga nimalo ne razumiju. Tvrdnje da je uloga Emme Stone feministička, da su Uboga stvorenja feministički film, potvrđuju samo činjenicu da je filmska industrija Mojo Dojo Casa House: hrpa konja i muškaraca. Počast odajemo Yorgosu Lanthimosu, a ne Greti Gerwig zato što žene smiju biti lutke, ali samo ako se njima igraju muškarci. Ono što je u knjizi tek usput spomenuto, gotovo nebitno, grčki je redatelj stavio u samo središte radnje. Bella Baxter emancipira se isključivo seksualno. O životu i samoj sebi uči od niza groznih muškaraca. Barbie je, iako ne cilja na visoku umjetnost i u suštini je ljetni blockbuster hit, ipak oštra feministička kritika patrijarhata, što je i bilo za očekivati, jer Gerwig razumije žene i razumije popularnu kulturu. A to znanje o ženama i onome što one žele malo se cijeni. Asja Bakić za Kulturpunkt.

17.07.2015. (10:45)

Vruća literatura

Kulturnjaci ovog ljeta čitaju o Gaudiju, Kišu, Hitleru…

Povjesničar Hrvoje Klasić ove će godine čitati ‘Opet on’ Timura Vermesa, roman u kojem se Adolf Hitler 2011. budi usred Berlina i pokušava shvatiti što se dogodilo s Njemačkom, ali i svijetom uopće. Na polici mu je i ‘Olivino nasljeđe’ Alide Bremer, pregled hrvatske povijesti u zadnjih stotinjak godina, kao i triler ‘Gaudijev ključ’ Andreua Carranze. Što će čitati pjesnikinja i feministica Asja Bakić, pisac i prevoditelj Boris Perić, urednica i spisateljica Alida Bremer, glumica Urša Raukar, urednik i aktivist Kruno Lokotar piše T-Portal.