• 06.01. (15:00)

    Sumrak slobode

    Jurica Pavičić: Novinarstvo u slučajnoj državi

    “Ovakve presude, ukratko, pomiču granice, a pomiču ih nagore. Stvari koje ste do prekjučer mogli čitati, već sada ne možete, a stvari koje danas možete, nakon što se ustali ovakva praksa, više nećete moći. Hladna fronta polako se premješta, Celziji se polako spuštaju, a ništa se tu ne događa naglo ili najednom. Samo se nebo tmuri, a prostor kritike koji je do jučer postojao najednom više nije tu. Pri tome je ono što novinare (ili barem mene) najviše muči posvemašnja nepredvidivost”, komentira presude novinarima Jurica Pavičić, protiv kojeg se trenutno vodi pet parnica, za Jutarnji.



  • Slične vijesti

    Četvrtak (22:30)

    CroWood

    Jurica Pavičić o filmu ‘Moj dida je pao s Marsa’ – kao besprijekoran proizvod ozbiljne filmske industrije

    “‘Dida’ je striktno dječji film, namijenjen pred-tinejdžerskoj niši publike… Fantastično zaigran, sentimentalan, pripovjedno jednostavan i pomalo pedagoški… Film ostavlja raskošan dojam, trikovi i efekti su dojmljiviji, u film su zanimljivo uvedeni animirani dijelovi, a suigra CGI robotića, glasa i živih glumaca bešavno je uvjerljiva” – Jurica Pavičić, Jutarnji.

    18.03. (13:30)

    Pavičić o “Kleru”, filmu koji je pogledalo tri i pol milijuna Poljaka

    Poljska se tijekom ovog desetljeća pretvorila u ideal europskim, pa i hrvatskim, katoličkim nacionalistima. Za njih je to zemlja koja se znala obračunati s abortusom, koja je sasjekla repove komunizma, rekla odlučno “ne” imigrantima i islamizaciji, koja je rasturila džepove moći odnarođene elite, poput medija i sudstva. Također, to je zemlja u kojoj Katolička crkva ima ulogu u društvu koja joj, po mišljenju klerikalnih konzervativaca, pripada. A to je uloga političke vodilje. Uloga politbiroa – piše o filmu i kontekstu u svojoj kritici Jurica Pavičić, Jutarnji.

    17.03. (21:30)

    Kratkonoga Vlada

    Jurica Pavičić: Institucije koje nam lažu

    “Lakoća izgovaranja neistina, poluistina ili posvemašnjih, prijesnih laži nije – nažalost – karakteristična samo za ministra Božinovića i za Ministarstvo unutarnjih poslova. Hrvatsku politiku već stanovito vrijeme zahvaća epidemija olakog izgovaranja neistina. Dosta se sjetiti afere hotmail i svih verzija koje su se puštale o autorstvu lex Agrokor. Dosta se sjetiti slučaja izraelskih polovnih aviona, i svih lagarija koje su tih tjedana puštali ministar obrane, premijer i predsjednica. Dosta se sjetiti da je u tom skandalu čak i američka diplomacija uskočila na scenu ne bi li zaustavila lavinu perolakog izmišljanja, piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    15.03. (15:30)

    Pavičić: “Styx” – film o ključnoj moralnoj dilemi našeg doba – migrantima

    Negdje od All Is Lost (2013) s Robertom Redfordom, filmovi o solo-jedriličarima su postali skoro pa mali žanr, a režiseri zanimljivo koriste opreku između beskrajnog eksterijera i krajnje komorne, izolirane dramske situacije. Redatelj filma Styx Wolfgang Fischer vješto koristi taj spoj, prepušta nas elementima, tišini i dojmljivom licu glavne glumice – a onkraj svega toga krije se pametni, neizravni politički film – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    10.03. (19:30)

    Bratstvo i filmstvo

    Jurica Pavičić: Beogradska filmska industrija ponovno je nadmašila hrvatsku

    Splitski filmski kritičar bio je na beogradskom FEST-u, najjačem tamošnjem filmskom festivalu, pa zaključio da je bilanca beogradske filmske industrije 2018./2019. osjetno jača od one zagrebačke. Najjači su mu filmovi ‘Šavovi’ Miroslava Terzića, istinita priča o beogradskoj krojačici koja je posumnjala da su joj novorođenu bebu ukrali iz rodilišta, a njoj priopćili da je rodila mrtvorođenče, zatim ‘Teret’ Ognjena Glavonića, koji je dospio do Cannesa, jesenski akcijski megahit ‘Južni vetar’ Miloša Avramovića, i crnogorsko-srpska koprodukcija ‘Ti imaš noć’ Ivana Salatića, koja se prikazivala u popratnom programu Venecije. Jutarnji

    10.03. (13:30)

    Nesretan brak

    Jurica Pavičić Miloradu Pupovcu: Napustite koaliciju

    Srbi i Pupovac Plenkoviću su izručili svoje manjinske glasove, ali od Plenkovića zauzvrat nisu dobili ama baš ništa. I pritom nije riječ samo o tome da nije “dobila” mala stranačka oligarhija koja bi se – da je o nekoj drugoj stranci riječ – učas ukrcala u fotelje državnih tajnika i pročelnika. Riječ je o tome da od Plenkovića Srbi kao zajednica nisu dobili baš ništa – Jurica Pavičić, Jutarnji.

    08.03. (17:30)

    Crtićzaki

    Jurica Pavičić o japanskom crtiću ‘Mirai’: Zreo i suptilan film o univerzalno odraslom problemu

    ‘Mirai’ je infantilno sladunjav kao da je dječji film. Istodobno, film se s finom analitičnošću bavi posve odraslom temom – problemima mladih parova s djecom… Zreli i suptilni film velikog majstora, film koji se kroz ljusku dječje pustolovine bavi univerzalnim, intimističkim i vrlo odraslim problemom – piše Jurica Pavičić o novom filmu japanskog animatora Mamora Hosode, bivšeg Miyazakijevog suradnika, što je njegov dosad najpopularniji film kao i nominiran za Oscara.

    06.03. (21:30)

    Jurica Pavičić o pobjedniku FEST-a “Slučaj Makavejev ili proces u bioskopskoj sali”

    Temeljeći film na arhivskom audiomaterijalu zabilježenom u novosadskom kinu u lipnju ‘71., Radovanović rekonstruira cenzorske mehanizme i mentalitet SFRJ, ali – svjesno ili namjerno – pravi film i o današnjici, o kulturnom trenutku kad neke nove “zdrave snage” opet nasrću na filmove koji “zdravorazumski” štete, filmove koje – opet – pravi neka “odnarođena elita”… Slušajući gorljive samoupravljače koji 1971. žele zabraniti “nakazni”, “mučni” i “nezdravi” film, ne mogu mi a ne pasti na pamet neki ovovjekovni branitelji javnog kulturološkog zdravlja poput Ivica Šole ili Željke Markić u Hrvatskoj te njima sličnih u Srbiji. Opet se napada kultura koju kreira “odnarođena elita”. Opet se proziva onog tko je za to dao novac. Opet se poziva na majke i kćeri, koje se “ne može pustiti da ovo gledaju” – piše Jurica Pavičić, Jutarnji, IMDB

    03.03. (19:30)

    Izbor za izbore

    Pavičić: Nakon pojave Dalije Orešković i inicijative Možemo! birači se ne mogu žaliti da im se nude samo stare, sažvakane opcije

    “Ovaj put hrvatskim se liberalnim i lijevim glasačima doista nudi nešto novo. Ovaj se put doista ne mogu žaliti da im se nude samo stare, sažvakane opcije. Ako i ovi izbori donesu visoku apstinenciju, ako donesu turobni status quo i nastavak zagušujuće partijske države – za to neće biti krivi Plenković i Vrdoljak. Krivi će biti oni koji su i sad ostali kući. Oni – koji nisu ništa poduzeli”, piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    25.02. (09:30)

    Jurica Pavičić komentira dodjelu Oscara

    Cuaronova „Roma“, doduše nije prošla sasvim loše. Od deset nominacija osvojila je samo tri – ali prestižne, za najbolju režiju, strani film i kameru. Kudikamo gori hladni tuš morala je doživjeti ekipa “Miljenice” grčkog režisera Yorgosa Lanthimosa. Taj zbilja dobri film imao je deset nominacija, ali je na koncu Oscara ponijela samo glumica Colman. Trendovi: 1) pobjednički filmovi dobivaju sve manje Oscara. Sve je manje pravih oskarovskih “lavina” kad jedan film osvoji i po šest ili osam kipova. 2) Čini se da su se trajno “odlijepili” Oscar za najbolji film i režiju. Te dvije nagrade poklopile su se samo dvaput u posljednjih sedam godina. 3) Oscari imaju sve uočljivije ugrađenu socijalnu i političku agendu – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

  • Slične vijesti

    Petak (21:00)

    Jurica Pavičić najavljuje vikend retrospektivu Sergeja Paradžanova u kinu Tuškanac: “Samo su trojica autora u povijesti filma koji su s filmom napravili nešto potpuno novo. Prvi od njih je Ejzenštejn. Drugi je Godard. Treći je Sergej Paradžanov.”

    Iscrpnije...
    Četvrtak (22:30)

    CroWood

    Jurica Pavičić o filmu ‘Moj dida je pao s Marsa’ – kao besprijekoran proizvod ozbiljne filmske industrije

    “‘Dida’ je striktno dječji film, namijenjen pred-tinejdžerskoj niši publike… Fantastično zaigran, sentimentalan, pripovjedno jednostavan i pomalo pedagoški… Film ostavlja raskošan dojam, trikovi i efekti su dojmljiviji, u film su zanimljivo uvedeni animirani dijelovi, a suigra CGI robotića, glasa i živih glumaca bešavno je uvjerljiva” – Jurica Pavičić, Jutarnji.

    18.03. (13:30)

    Pavičić o “Kleru”, filmu koji je pogledalo tri i pol milijuna Poljaka

    Poljska se tijekom ovog desetljeća pretvorila u ideal europskim, pa i hrvatskim, katoličkim nacionalistima. Za njih je to zemlja koja se znala obračunati s abortusom, koja je sasjekla repove komunizma, rekla odlučno “ne” imigrantima i islamizaciji, koja je rasturila džepove moći odnarođene elite, poput medija i sudstva. Također, to je zemlja u kojoj Katolička crkva ima ulogu u društvu koja joj, po mišljenju klerikalnih konzervativaca, pripada. A to je uloga političke vodilje. Uloga politbiroa – piše o filmu i kontekstu u svojoj kritici Jurica Pavičić, Jutarnji.

    17.03. (21:30)

    Kratkonoga Vlada

    Jurica Pavičić: Institucije koje nam lažu

    “Lakoća izgovaranja neistina, poluistina ili posvemašnjih, prijesnih laži nije – nažalost – karakteristična samo za ministra Božinovića i za Ministarstvo unutarnjih poslova. Hrvatsku politiku već stanovito vrijeme zahvaća epidemija olakog izgovaranja neistina. Dosta se sjetiti afere hotmail i svih verzija koje su se puštale o autorstvu lex Agrokor. Dosta se sjetiti slučaja izraelskih polovnih aviona, i svih lagarija koje su tih tjedana puštali ministar obrane, premijer i predsjednica. Dosta se sjetiti da je u tom skandalu čak i američka diplomacija uskočila na scenu ne bi li zaustavila lavinu perolakog izmišljanja, piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    15.03. (15:30)

    Pavičić: “Styx” – film o ključnoj moralnoj dilemi našeg doba – migrantima

    Negdje od All Is Lost (2013) s Robertom Redfordom, filmovi o solo-jedriličarima su postali skoro pa mali žanr, a režiseri zanimljivo koriste opreku između beskrajnog eksterijera i krajnje komorne, izolirane dramske situacije. Redatelj filma Styx Wolfgang Fischer vješto koristi taj spoj, prepušta nas elementima, tišini i dojmljivom licu glavne glumice – a onkraj svega toga krije se pametni, neizravni politički film – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    10.03. (19:30)

    Bratstvo i filmstvo

    Jurica Pavičić: Beogradska filmska industrija ponovno je nadmašila hrvatsku

    Splitski filmski kritičar bio je na beogradskom FEST-u, najjačem tamošnjem filmskom festivalu, pa zaključio da je bilanca beogradske filmske industrije 2018./2019. osjetno jača od one zagrebačke. Najjači su mu filmovi ‘Šavovi’ Miroslava Terzića, istinita priča o beogradskoj krojačici koja je posumnjala da su joj novorođenu bebu ukrali iz rodilišta, a njoj priopćili da je rodila mrtvorođenče, zatim ‘Teret’ Ognjena Glavonića, koji je dospio do Cannesa, jesenski akcijski megahit ‘Južni vetar’ Miloša Avramovića, i crnogorsko-srpska koprodukcija ‘Ti imaš noć’ Ivana Salatića, koja se prikazivala u popratnom programu Venecije. Jutarnji

    10.03. (13:30)

    Nesretan brak

    Jurica Pavičić Miloradu Pupovcu: Napustite koaliciju

    Srbi i Pupovac Plenkoviću su izručili svoje manjinske glasove, ali od Plenkovića zauzvrat nisu dobili ama baš ništa. I pritom nije riječ samo o tome da nije “dobila” mala stranačka oligarhija koja bi se – da je o nekoj drugoj stranci riječ – učas ukrcala u fotelje državnih tajnika i pročelnika. Riječ je o tome da od Plenkovića Srbi kao zajednica nisu dobili baš ništa – Jurica Pavičić, Jutarnji.

    08.03. (17:30)

    Crtićzaki

    Jurica Pavičić o japanskom crtiću ‘Mirai’: Zreo i suptilan film o univerzalno odraslom problemu

    ‘Mirai’ je infantilno sladunjav kao da je dječji film. Istodobno, film se s finom analitičnošću bavi posve odraslom temom – problemima mladih parova s djecom… Zreli i suptilni film velikog majstora, film koji se kroz ljusku dječje pustolovine bavi univerzalnim, intimističkim i vrlo odraslim problemom – piše Jurica Pavičić o novom filmu japanskog animatora Mamora Hosode, bivšeg Miyazakijevog suradnika, što je njegov dosad najpopularniji film kao i nominiran za Oscara.

    06.03. (21:30)

    Jurica Pavičić o pobjedniku FEST-a “Slučaj Makavejev ili proces u bioskopskoj sali”

    Temeljeći film na arhivskom audiomaterijalu zabilježenom u novosadskom kinu u lipnju ‘71., Radovanović rekonstruira cenzorske mehanizme i mentalitet SFRJ, ali – svjesno ili namjerno – pravi film i o današnjici, o kulturnom trenutku kad neke nove “zdrave snage” opet nasrću na filmove koji “zdravorazumski” štete, filmove koje – opet – pravi neka “odnarođena elita”… Slušajući gorljive samoupravljače koji 1971. žele zabraniti “nakazni”, “mučni” i “nezdravi” film, ne mogu mi a ne pasti na pamet neki ovovjekovni branitelji javnog kulturološkog zdravlja poput Ivica Šole ili Željke Markić u Hrvatskoj te njima sličnih u Srbiji. Opet se napada kultura koju kreira “odnarođena elita”. Opet se proziva onog tko je za to dao novac. Opet se poziva na majke i kćeri, koje se “ne može pustiti da ovo gledaju” – piše Jurica Pavičić, Jutarnji, IMDB

    03.03. (19:30)

    Izbor za izbore

    Pavičić: Nakon pojave Dalije Orešković i inicijative Možemo! birači se ne mogu žaliti da im se nude samo stare, sažvakane opcije

    “Ovaj put hrvatskim se liberalnim i lijevim glasačima doista nudi nešto novo. Ovaj se put doista ne mogu žaliti da im se nude samo stare, sažvakane opcije. Ako i ovi izbori donesu visoku apstinenciju, ako donesu turobni status quo i nastavak zagušujuće partijske države – za to neće biti krivi Plenković i Vrdoljak. Krivi će biti oni koji su i sad ostali kući. Oni – koji nisu ništa poduzeli”, piše Jurica Pavičić za Jutarnji.