• 25.11.2018. (12:30)

    Kuća od dasaka

    Kazališni Oscari: ‘Orestija’ najbolja predstava, Cvitešić i Čuček najbolji glumci

    Sinoć su dodijeljene nagrade Hrvatskoga glumišta 2018.: Najbolja drama je Eshilova ‘Orestija’ Dejana Projkovskog u splitskom HNK, najbolja je režija Shakespeareovog ‘Tita Andronika’ ZKM-a, najbolja glumica je Zrinka Cvitešić, za ulogu Ane Šafranek u ‘Tko pjeva zlo ne misli’ Renea Medvešeka u produkciji HNK u Zagrebu, najboljim glumcem je proglašen Dražen Čuček za ulogu Njega u predstavi ‘Opet on” zagrebačke Komedije, najbolja je dječja predstava ‘Nikomu pravo’ Kazališta lutaka Zadar, nagradu za izniman doprinos kazališnoj umjentosti dobio je Zoran Mihanović, a nagradu za životno djelo dobio je Mustafa Nadarević, čime se oprostio od kazališta.



  • Slične vijesti

    30.01. (14:30)

    Nered i smijurija

    Čadež: ‘Raspad sistema’ – programirano infantilna predstava koja sigurno nasmijava

    Predstava Raspad sistema u režiji glumca Borka Perića nakićena je gegovima iz crtića, dublje gledano, iz slapstick-komedija, nijemih filmova, još dublje iz mima, iskonske improvizacije. Radnja je o glumačkoj skupini koja pokušava igrati nekakav krimić, no neprestano im se događaju nezgode. Redatelj je dakle unio potreban emfatičan ritam nezgoda, glumci su inspirirani, zabavni – Tomislav Čadež, Jutarnji.

    23.01. (11:30)

    Ivica Buljan: U eri Trumpa i rasta populističkih pokreta, nekompetencija i nasilje su postali model ponašanja

    Jutarnji donosi razgovor sa Ivicom Buljanom, ravnateljem Drame zagrebačkog HNK, čiju je predstavu “Balkon” u münchenskom Residenztheateru New York Times uvrstio među najbolje u protekloj godini. Na pitanje o glasinama da je htio napustiti HNK zbog napada Zlatka Hasanbegovića na njega u Kazališnom vijeću, Buljan odgovara da je riječ o istim ucjenama vlasti o kojima je pisao Krleža, i da na njih ne želi pristati. “Taj se lik ugurao na scenu, nevažan je, želim da s nje što prije nestane.” Jutarnji

    30.12.2018. (18:00)

    Odabrao Tomislav Čadež

    Najbolje kazališne predstave u 2018. godini

    Najbolje velike predstave protekle dobre kazališne godine su Tit Andronik, Peer Gynt, Slikari rudari, Brodolomke i Huddersfield, a gostovanje Rikard III. s Larsom Eidingerom, ocjenjuje Tomislav Čadež u odličnom velikom pregledu za Jutarnji list. “Tko kaže da kod nas ništa ne valja? Kazalište je jedna od najboljih stvari koju imamo”, piše Čadež.

    24.12.2018. (12:30)

    Gospoda glumci

    Preminuo glumac i profesor Tonko Lonza

    Tonko Lonza, glumac i kazališni pedagog, preminuo je u 89. godini života. Kad se iz Dubrovnika doselio u Zagreb počeo je studirati strojarstvo, ali se nakon prvog semestra prebacio na Dramsku akademiju. Glumio je u Gavelli pa u HNK, a bilo ga je i na filmu (‘Novinar’ Fadila Hadžića i ‘Glembajevi’ Antuna Vrdoljaka npr.), da bi pred kraj karijere bio profesor na glumačkoj akademiji. Večernji

    27.11.2018. (09:31)

    Slavenska palanka

    Svetlana Bojković: Ništa se nije promijenilo – ljudi namještaju sve rođacima, kolegama, ljubavnicama

    Nušićeve komedije odnose se na mentalitet, a mentalitet se jako sporo mijenja ili se uopće ne mijenja – kaže Svetlana Bojković (najbolje je znamo iz ‘Boljeg života’) u intervjuu Globusu povodom njenog gostovanja u Zagrebu u sklopu Dana srpske kulture gdje je igrala naslovu ulogu u ‘Gospođi ministarki’ Branislava Nušića, drami staroj stotinu godina. Vrlo zanimljiv intervju, o svačemu pričala: Sve što kažete posljedica je vaših misli. Zato u glumi treba jako puno razmišljati. Pola razmišljati, pola intuitivno dolaziti do rješenja… Obično kažu: kad glumac misli da je neka uloga za njega, onda je najlošije napravi. Najbolje sam korake napravila s ulogama koje su bile suprotne meni… Jako puno ljudi prati te reality programe. U izravnoj je to vezi sa siromaštvom, ne samo materijalnim nego siromaštvom duha.

    29.10.2018. (18:30)

    Čadež o “Huddersfieldu”: Brutalan i težak komad koji plijeni ljudskošću i scenskom poetikom

    Zagrebačko kazalište mladih produciralo je novu hit-predstavu melankolična i dramskog predznaka. “Huddersfield” redatelja Renea Medvešeka privući će publiku, zagrebačku i festivalsku, onako kako ih je privukla “Črna mati zemla”. Obje su zapravo sumorne, pa i teške, ali oživljuju duh vremena, razočaranje koje osjećaju sve generacije današnjih naših kazališnih posjetitelja – piše Tomislav Čadež u Jutarnjem.

    16.09.2018. (13:44)

    I onda zapravo nije čudo...

    Ecija Ojdanić: Uz predanost, entuzijazam, ljubav i rad može se napraviti čudo

    Slavimo deset godina kazališta Moruzgva. S njime smo proputovali pola svijeta i mi smo hodajući primjer kako se s puno predanosti, entuzijazma, ljubavi i rada i uz podršku kvalitetnih kolega može napraviti čudo – priča glumica Ecija Ojdanić u intervjuu Večernjem, a koja za godišnjicu kazališta sprema novu predstavu ‘Brodolomke’, o ovisnosti. Kaže da je trenutno ovisna, zdravo, o trčanju – “Ono je i moja meditacija i izvor zdravlja i boljeg izgleda. Dok se držim te zdrave ovisnosti, dobro je”.

    04.09.2018. (17:01)

    Guardian uvrstio Olivera Frljića među pet najuzbudljivijih redatelja Europe

    “Frljić je jedan od najkontroverznijih kazališnih redatelja na kontinentu, i jedan od najpotrebnijih. On šokira i izaziva prezir. On nepristojnost gura do ekstrema, bez sumnje, ali ovo nije vrijeme za pristojnost. On izaziva formu i propituje njezine granice, pišući lažne životopise svojih glumaca, citirajući i kritizirajući druge predstave u svojima… Njegovo kazalište, kako je jedan kritičar rekao, nije ništa više i ništa manje od traženja pravog umjetničkog alata kako bi se zaustavio pad u nacionalni pakao.” – piše Guardian

  • Slične vijesti

    30.01. (14:30)

    Nered i smijurija

    Čadež: ‘Raspad sistema’ – programirano infantilna predstava koja sigurno nasmijava

    Predstava Raspad sistema u režiji glumca Borka Perića nakićena je gegovima iz crtića, dublje gledano, iz slapstick-komedija, nijemih filmova, još dublje iz mima, iskonske improvizacije. Radnja je o glumačkoj skupini koja pokušava igrati nekakav krimić, no neprestano im se događaju nezgode. Redatelj je dakle unio potreban emfatičan ritam nezgoda, glumci su inspirirani, zabavni – Tomislav Čadež, Jutarnji.

    23.01. (11:30)

    Ivica Buljan: U eri Trumpa i rasta populističkih pokreta, nekompetencija i nasilje su postali model ponašanja

    Jutarnji donosi razgovor sa Ivicom Buljanom, ravnateljem Drame zagrebačkog HNK, čiju je predstavu “Balkon” u münchenskom Residenztheateru New York Times uvrstio među najbolje u protekloj godini. Na pitanje o glasinama da je htio napustiti HNK zbog napada Zlatka Hasanbegovića na njega u Kazališnom vijeću, Buljan odgovara da je riječ o istim ucjenama vlasti o kojima je pisao Krleža, i da na njih ne želi pristati. “Taj se lik ugurao na scenu, nevažan je, želim da s nje što prije nestane.” Jutarnji

    30.12.2018. (18:00)

    Odabrao Tomislav Čadež

    Najbolje kazališne predstave u 2018. godini

    Najbolje velike predstave protekle dobre kazališne godine su Tit Andronik, Peer Gynt, Slikari rudari, Brodolomke i Huddersfield, a gostovanje Rikard III. s Larsom Eidingerom, ocjenjuje Tomislav Čadež u odličnom velikom pregledu za Jutarnji list. “Tko kaže da kod nas ništa ne valja? Kazalište je jedna od najboljih stvari koju imamo”, piše Čadež.

    26.12.2018. (16:00)

    Crowdfunding teatar: Dražen Šivak 22. siječnja u Zagrebačkom plesnom centru premijerno prikazuje monodramu ‘Mistero Buffo’ Darija Foa za koju je novac skupio na Indiegogo-u, 89% od ciljanog iznosa 3.500 dolara.

    Iscrpnije...
    24.12.2018. (12:30)

    Gospoda glumci

    Preminuo glumac i profesor Tonko Lonza

    Tonko Lonza, glumac i kazališni pedagog, preminuo je u 89. godini života. Kad se iz Dubrovnika doselio u Zagreb počeo je studirati strojarstvo, ali se nakon prvog semestra prebacio na Dramsku akademiju. Glumio je u Gavelli pa u HNK, a bilo ga je i na filmu (‘Novinar’ Fadila Hadžića i ‘Glembajevi’ Antuna Vrdoljaka npr.), da bi pred kraj karijere bio profesor na glumačkoj akademiji. Večernji

    06.12.2018. (14:55)

    Kazališna kritika: ‘Kurlani’ Mirka Božića u režiji Senke Bulić – kako živjeti u sredini gdje dominiraju muška logika, religiozni okovi i konzervativna pravila

    Iscrpnije...
    27.11.2018. (09:31)

    Slavenska palanka

    Svetlana Bojković: Ništa se nije promijenilo – ljudi namještaju sve rođacima, kolegama, ljubavnicama

    Nušićeve komedije odnose se na mentalitet, a mentalitet se jako sporo mijenja ili se uopće ne mijenja – kaže Svetlana Bojković (najbolje je znamo iz ‘Boljeg života’) u intervjuu Globusu povodom njenog gostovanja u Zagrebu u sklopu Dana srpske kulture gdje je igrala naslovu ulogu u ‘Gospođi ministarki’ Branislava Nušića, drami staroj stotinu godina. Vrlo zanimljiv intervju, o svačemu pričala: Sve što kažete posljedica je vaših misli. Zato u glumi treba jako puno razmišljati. Pola razmišljati, pola intuitivno dolaziti do rješenja… Obično kažu: kad glumac misli da je neka uloga za njega, onda je najlošije napravi. Najbolje sam korake napravila s ulogama koje su bile suprotne meni… Jako puno ljudi prati te reality programe. U izravnoj je to vezi sa siromaštvom, ne samo materijalnim nego siromaštvom duha.