• Slične vijesti

20.05. (07:07)

Dok palme njišu nagrade...

Japanski film ‘Shoplifters’ dobitnik Zlatne palme u Cannesu

Japanski film Shoplifters redatelja Hirokazu Kore-Edaa osvojio je Zlatnu palmu za priču o obitelji sitnih kriminalaca koja krade po trgovinama pa na ulici pokupi djevojčicu koja je bila zlostavljana. Nagrada Grand Prix pripala je Amerikancu Spike Leeu za BlacKkKlansman, film o rasizmu, desnici i predsjedniku Donaldu Trumpu. Nagradu žirija dobio je Capharnaum Libanonke Nadine Labaki, specijalnu Zlatnu palmu dobio je francusko-švicarski redatelj Jean-Luc Godard za film Livre d’ image (‘Slikovnica’), a za režiju Poljak Pawel Pawlikowski za Hladni rat, priču o ljubavi snimljenoj u crno-bijeloj tehnici, djelomice u Splitu. Ovdje popis svih nagrađenih. Variety

14.05. (07:07)

Jurica Pavičić iz Cannesa piše o favoritu festivala

“Sjajni film. Vraćajući se u godinu 1981. autor tog filma rekapitulira rock, pop i kontrakulturno nasljeđe te epohe, nastojeći ga pretvoriti u kolektivni identifikacijski mit. Film o kojem je riječ nosi naslov “Leto” (Ljeto), redatelj mu je Rus Kiril Serebrennikov, a film se bavi usponom lenjingradske rock scene u posljednjim godinama vlasti Leonida Brežnjeva.”. Jutarnji

20.04. (22:30)

Što sad sprema?

Lars von Trier vraća se u Cannes nakon sedmogodišnje zabrane

Autor filmova ‘Lomeći valove’, ‘Dogville’, ‘Melankolija’ i ‘Ples u mraku’, Lars von Trier 2011. se u Cannesu nazvao nacistom i izjavio da suosjeća s Adolfom Hitlerom, zbog čega je proglašen nepoželjnim na prestižnom filmskom festivalu. Ove godine međutim iz organizacije su natuknuli da se kontroverzni danski redatelj vraća krimićem The House That Jack Built. T-Portal, Guardian

24.02. (13:38)

Filmska kritika

S Berlinalea: ‘Yardie’ – laka razbibriga Idrisa Elbe uz reggae zvuke

“Naslov filma ‘Yardie’ je jamajkanski pojam koji se koristi za ljude koji se bave sumnjivim radnjama a njih je u filmu dosta. Glavni biznis su ovde muzika i droge, pri čemu je kod prvog u pitanju prestiž, kod drugog – jasan profit… Kada se dešavanja [s Jamajke] prebace u London 1980-ih sa živopisnom reggae scenom kao relevantnom pozadinom naracije, muzika nadomešćuje nedostatak svega drugog i preuzima kontrolu” piše Monitorova kritičarka Marina Richters s filmskog festivala u Berlinu o prvom dugometražnom filmu britanskog glumca Idrisa Elbe. Monitor.hr

30.11.2017. (23:46)

Kad padne mrak

Kritika: ‘Brak’ – odličan kosovski film o zabranjenoj ljubavi

“‘Brak’ je neverovatno ubedljiv film koji je građen na dobrom scenariju i odličnoj glumi, uz veštu režijsku ruku. Otvara rane društva koje se još uvek bori s tradicionalnim normama u kojoj LGTB prava nemaju prostora, primoravajući ljude da se prikrivaju i štite ulazeći u brakove sa osobama suprotnog pola, živeći životima drugih”, piše Monitorova filmska dopisnica iz Estonije s filmskog festivala Tallinn Black Nights o prvom filmu prištinske redateljice Blerte Zeqiri o homoseksualnoj ljubavi u vrlo konzervativnoj sredini. Monitor.hr

29.11.2017. (08:17)

Baltičko zimsko sunce

Filmska kritika: ‘Tajni začin’ – o "liječenju" raka i homoseksualnosti marihuanom

Monitorova kritičarka je u Tallinnu na filmskom festivalu Black Nights, a od dosad pogledanih filmova izdvaja makedonski ‘Tajni začin’ o sinu koji oca oboljelog od raka liječi marihuanom. “Da je to riskantna akcija jasno je zbog količine trave spakovane u paket zajedno sa tabletama ekstazija i on će se naći u čupavoj situaciji iz koje ga naposletku uvlači upravo sujeverje kome su podložni i krimoši”, piše dopisnica. Pogledala još neke zanimljive – ‘Vozač’ o ultraortodoksnom Židovu koji preživljava varajući izraelske bogataše, ‘Resurrection’ o prijateljstvu kriminalca s djedom koji živi sam u šumi. Monitor.hr

19.08.2017. (12:43)

Ili vi ili ja

Filmska kritika: Pobjednik Sarajeva – kreativna emancipacija žene odvajanjem od obitelji

‘Strašna majka’ gruzijske redateljice Ane Urushadze pobjednik je Sarajevo Film Festivala gdje ga je pogledala Monitorova dopisnica Marina Richter. Zanimljivo, na istom festivalu prikazan je još jedan gruzijski film, ‘My Happy Family’, koji je tkđ. režirala žena i čija se glavna junakinja tkđ. zove Manana. Oba filma odlična, i oba govore o osebujnoj borbi za samo-ostvarenjem uz radikalnu odluku da se odvoje od svojih obitelji, kaže kritičarka. Monitor

13.07.2017. (13:55)

Hej, Slaveni, niste loši!

Filmska kritika: Odlični pobjednici festivala u Karlovym Varyma

Pobjednici natjecateljskog programa East of the West filmskog festivala Karlovy Vary su obiteljska satira How Victor the Garlic Took Alexey the Stud to the Nursing ruskog redatelja Alexandra Hanta te Dede gruzijske redateljice Mariam Khatchvani. Monitorova filmska kritičarka Marina Richter bila je ondje i pogledala ova dva filma, prvi o sinu propalitetu koji želi oca uvaliti u starački dom da bi se dokopao njegovog stana, a drugi o ženi koja se udaje jer mora iako voli drugoga. Puno lijepih riječi kritičarka ima za njih. Monitor

12.07.2017. (11:19)

Od Vardara do Karlovyh Vara

Filmska kritika: ‘Muškarci ne plaču’ – hrabar i odlično montiran

“Hrabar i odlično režiran film, baziran na čvrstom scenariju i vrsnoj montaži”, piše Monitorova dopisnica s filmskog festivala u Karlovym Varyma Marina Richter o ‘Muškarci ne plaču’ redatelja Alena Drljevića o vojnicima iz ex-Yu ratova. Pogledala je i ostale nagrađene filmove – slovački ‘Little Crusader’ o dječaku koji ide u križarski pohod, američki ‘Keep The Change’ o autističnom bogatašu, ‘The Line’ o mafiji na granici Slovačke i Ukrajini. Sve jedan film bolji od drugog, kaže kritičarka. Monitor

• Slične vijesti

20.05. (07:07)

Dok palme njišu nagrade...

15.05. (12:28)

Publika je masovno napuštala projekciju novog filma Larsa von Triera "The House That Jack Built" u Cannesu, što je uvijek dobra reklama, a evo što kaže Guardianov Peter Bradshaw (2/5 zvjezdica): Bolesni triler o serijskom ubojici koji spašava spektakularni finale…

Iscrpnije...
    14.05. (07:07)

20.04. (22:30)