Lančane radne migracije: mobilnost kao izgovor za nesigurnost - Monitor.hr
09.02.2018. (12:30)

Tržište rada pod povećalom

Lančane radne migracije: mobilnost kao izgovor za nesigurnost

Bilten ima odličan komentar na stanje tržišta rada u Bugarskoj i uvozu strane radne snage, koji je primjenjiv i za našu situaciju. “Mobilnost kakvu traže poslodavci nema nikakve veze s internacionalizmom, već je riječ o pokušaju zaoštravanja konkurencije za mizerno plaćena radna mjesta. U tom smislu, mobilnost ima sličnu funkciju kao termin korupcija. Kad god se nastoji umanjiti državni utjecaj na neki aspekt tržišta zaziva se borba protiv korupcije, a kada se nastoji smanjiti plaće poslužit će jednako atraktivni termin mobilnosti.”


Slične vijesti

19.01. (16:00)

Ako ste slučajno primijetili da su gužve malo češće...

Hrvatska u vrtlogu rasta broja automobila i tegljača

Podaci Eurostata otkrivaju dinamiku broja automobila i tegljača u europskim državama. U razdoblju od 2012. do 2022., Hrvatska se ističe rastom od 44,8 posto u broju osobnih automobila na 1000 stanovnika, što ju čini drugom najbrže rastućom zemljom u EU, odmah iza Rumunjske. Italija dominira s najvišom stopom od 684 osobna vozila na 1000 stanovnika, a slijede je Luksemburg (678), Finska (661) i Cipar (658). S druge strane, Latvija je imala najnižu stopu s 414 osobnih automobila na 1000 stanovnika, a slijede je Rumunjska (417) i Mađarska (424). Od 2012. do 2022. tri zemlje više su nego udvostručile svoju stopu motorizacije kad su u pitanju cestovni tegljači: Rumunjska (+127,4 %), Hrvatska (+121,5 %) i Litva (+101,8 %). Ovi podaci ukazuju na intenzivan rast mobilnosti u Hrvatskoj, što postavlja pitanje infrastrukturnih i ekoloških izazova pred zemljom. (Poslovni)

29.09.2021. (12:30)

Shopping-demija

Istraživanje o mobilnosti: Više izlazimo u restorane i kupovinu, manje na posao

Google iz broja posjeta i dužine ostanka na određenim mjestima prema Google Mapsu producira agregatne podatke koji govore kako građani provode svoje vrijeme. Za temeljnu vrijednost s kojom uspoređuju podatke mobilnosti građana uzeli su median vrijednosti korespondirajućih dana u tjednu između 3. siječnja i 6. veljače 2020. godine. A iz zadnjeg Mobility Reporta Googlea na 21. rujna za Hrvatsku vidljivo je da je u kategoriji ‘retail & recreation’ (restorani, kafići, shopping centri, tematski parkovi, muzeji, knjižnice, kina…) mobilnost čak 24 posto viša u odnosu na temeljnu vrijednost. To je možda i najvažniji podatak koji ukazuje na razinu aktivnosti u ugostiteljstvu i trgovini. Ipak, u Hrvatskoj se ipak nešto rjeđe odlazi na posao (-9 posto) u odnosu na temeljne vrijednosti. Jutarnji