Loši primjeri urbanizma - Monitor.hr
13.06.2016. (20:17)

I mi imamo svoje kandidate

Loši primjeri urbanizma

Čitatelji Guardiana podijelili su fotografije koje prokazuju lošu urbanističku politiku diljem svijeta kroz primjere nesklada nove i stare gradnje. Na listi su se našli i zagrebački Vrbani i centar Point sagrađen kraj stare kućice čiji vlasnik očito nije htio prodati zemljište.


Slične vijesti

19.09.2023. (10:00)

UI asistent za urbanizam

Umjetna inteligencija planira gradove bolje nego ljudi

15-minutni grad je ovdje - Kriticizam

Kineski UI model smišlja urbanističke planove koji za 50 posto nadmašuju ljudske dizajne u tri najmanje metrike: pristupu uslugama, zelenim površinama i protočnosti prometa. Istraživači priznaju da bi model umjetne inteligencije trebalo dodatno programirati kad bi se htjelo s pomoću njega ispanirati cijeli grad. Projektiranje susjedstva koje se sastoji od 4×4 bloka sadrži dvostruko više planskih odluka od 3×3 bloka. No, automatizacija samo nekoliko koraka u procesu planiranja štedi ogromne količine vremena: UI model je u sekundi izračunavao zadatke za koje je planerima trebalo između 50 i 100 minuta. Automatiziranje zadataka urbanističkog planiranja koji oduzimaju najviše vremena omogućilo bi planerima da se usredotoče na izazovnije zadatke ili zadatke usmjerene na čovjeka, poput javnog angažmana i bolje estetike. Bug

03.06.2022. (14:00)

Kako sam prestao brinuti i zavolio terasu

Grad zaradi skoro 4 puta manje od zakupnine za terase nego što bi zaradio od parkinga

Svaka terasa položena na parkirno mjesto je jedan problem više u kontekstu kroničnog nedostatka parkinga u gradu. S druge strane, oslobođeno parkirno mjesto ne doprinosi rješavanju prometnih gužvi, ne potiče šire korištenje javnog prijevoza, favorizira automobilski prijevoz i time posredno dovodi do većeg onečišćenja okoliša. No, vratimo li se ideji oslobođenih parkirnih mjesta, pretpostavka je da gotovo nitko neće kupiti auto jer su se oslobodila četiri nova parkirna mjesta u kvartu. Istovremeno, ta će mjesta uštedjeti vrijeme stanovniku/ci kojemu je auto nužno sredstvo za kretanje – za odlazak na posao, vožnju djece u vrtić i školu, za pristup javnim uslugama. Zgrade su već sagrađene, auti kupljeni, obitelji naseljene. Oslobađanje parkirnih mjesta nije nužno korak naprijed k rješavanju urbanističkog i prometnog kaosa, ali je potencijalno olakšanje svim građanima, posebice onima koji žive ili rade u centru. Vizkultura

03.05.2022. (19:00)

Znaš li ti što znači ubiti grad...

Grad i negovi neprijatelji

Kulturpunkt donosi zanimljiv članak o društvenom odnosu prema urbanističkom planiranju: Gradovi po svojoj suštini opiru se etničkom i nacionalističkom svrstavanju. Oni su suštinski kosmopolitska i univerzalistički struktuirana mesta, mesta koja sadrže sedimente, nanose i svedočanstva nadnacionalnih i internacionalnih ukrštaja i uticaja. Današnjim gradovima tranzicijskog, etnonacionalnog, neoliberalnog ustrojstva, upravlja ista ona gradomrziteljska, ekstraprofiterska logika koja je u prošlosti obeležila toliko lokaliteta sopstvenom divljačkom mahnitošću. Za razliku od ratnog rušenja gradova do temelja, tranzicijski gradovi se razgrađuju upravo opsesivnim pseudourbanim zidanjima, novo-gradnjama, kojima se dalje razara duh gradske sredine. Ako je gradnjom u socijalizmu rukovodio “polugradski graditelj”, figura koja je ipak bila očarana hipermodernističkim urbanističkim planom i rešenjima, doba tranzicije obeležavaju građevine koje niču tako što se uništava sam modernistički osmišljen prostorni plan. Urbanisti i urbanolozi postaju suvišni, čak nepoželjni. Dižu se građevine koje treba da svedoče o pokroviteljskom, “ktitorskom” pseudourbanizmu, o metropolitskom stremljenju i lažnom elitističkom sjaju samih naručioca…

25.03.2022. (20:00)

Parking svima, a ne samo njima

Otužna slika zagrebačkog urbanizma

Rudimentarna pješaka zona, zatrpanost automobilima i sve skučeniji javni prostor za slobodno kretanje građana akutni je, dugotrajni i duboko ukorijenjen problem zagrebačkog centra. Rapidno širenje parkirnih zona diljem grada, uz porast cijena parkirnih karata te zagušenost centra automobilima zasigurno su ključni razlozi zbog kojih sve češće nailazimo na vozila parkirana na pješačkim kolnicima. No, auti su počeli uzurpirati i trgove u strogom središtu grada, u povijesnoj jezgri gdje skupina perivoja čini tzv. Lunecijevu, odnosno Zelenu potkovu. Vizkultura

26.01.2022. (17:00)

Dragi, jesi li zalio zgradu?

U Australiji se gradi najzelenija stambena zgrada na svijetu

Nova zgrada koja će u budućnosti “niknuti” u Australiji bit će zelena oaza za njezine stanovnike, ali i prolaznike. Na samom dnu zgrade nalazit će se botanički vrt, a ovisno o vrstama biljaka koje će biti integrirane u konačni dizajn, zgrada ima mogućnost poprimiti nekoliko oblika zbog čega će biti i vizualno jako efektna. Budući da se radi o niskoenergetskoj zgradi s visokom učinkovitošću vode, smanjuju se i operativni troškovi. Green

22.01.2022. (09:00)

Kad bi svi ljudi na svijetu i kad bi sva djeca na svijetu...

Pokret vrtnih gradova: Koncept utopijskih naselja nastao iz prošlog stoljeća

Projekt engleskog urbanista Ebenezera Howarda: Vrtni gradovi su dizajnirani da omoguće pristup najboljim aspektima grada i sela u jednom. Howardovo pisanje tijekom industrijske revolucije bilo je odgovor na urbane sirotinjske četvrti, zagađenje i nedostatak pristupa selu, ali i neodrživost samih gradova. Howard je ujedno bio svjestan gospodarskih problema seoskih poljoprivrednika koji su često živjeli u siromaštvu. Opisao je ideju da su “grad” i “zemlja” kao magneti koji privlače ljude k sebi iz različitih, ponekad suprotnih razloga. Opisane su prednosti i nedostatci svakog od njih. Selo nudi “ljepotu prirode”, ali “nedostatak društva”, dok grad ima “društvene prilike” u zamjenu za “zatvaranje prirode. Howard je tako isplanirao kružni tip vrtnog grada: počevši od središta kruga – ogroman javni vrt s javnim zgradama kao što su gradska vijećnica, predavaonice, kazališta i bolnica, zatim natkrivena tržnica, građevinske parcele s obiteljskim kućama sa zajedničkim kuhinjama i zajedničkim vrtovima, a u blizini bi bile škole, igrališta, crkve… Green

07.04.2019. (14:53)

Plutajući gradovi su budućnost – UN ušao u partnerstvo kojim se želi razviti koncept gradova koji bi plutali na površini mora

04.10.2018. (12:30)

U desetoj kući živi pehist

Svake godine 4.000 novih slučajeva bespravne gradnje, sruši se 380

Godišnje se u Hrvatskoj ukloni oko 380 slučajeva bespravne gradnje, a svake se godine prijavi oko 4.000 novih slučajeva bespravne ili protupravne gradnje, znači 10 puta više nego što se sruši. Nakon donošenja zakona o legalizaciji do prošle godine država je zaprimila 899.489 zahtjeva za ozakonjenje neke vrste zgrada, od čega je 40.000 zahtjeva odbijeno. Jutarnji