Mate Rimac: Sad zapošljavamo 400 ljudi, rastemo na 1.000 - Monitor.hr
20.05.2018. (11:35)

Concept_Thousand

Mate Rimac: Sad zapošljavamo 400 ljudi, rastemo na 1.000

“Planiramo maloserijsku proizvodnju transformirati u velikoserijsku, u ovom trenutku upošljavamo oko 400 ljudi, a razvijamo novi razvojno-istraživački centar koji će upošljavati preko 1000 ljudi” – kaže Mate Rimac o planovima za budućnost za Bug. Intervjuirali su ga na najvećoj europskoj developerskoj konferenciji WeAreDevelopers 2018., a kaže za auto Concept_Two da su sve za taj model razvili isključivo samo za njega – šasija, getribe, inverteri, ovjes, baterija, pogon, elektronika – te da žele proizvesti u predviđenom vremenskom periodu u 30-40 primjeraka godišnje. Dodaje da u ovom trenutku najviše rade s Renaultom, Jaguarom, Aston Martinom, Koenigseggom i Seatom te da se ne žele natjecati s prevelikom konkurencijom poput Ubera, nego da žele biti vodeći “u svojoj niši tj. u specifičnim aktivnostima autonomne sportske vožnje”.


Slične vijesti

15.02. (10:00)

Autić na daljinski

Rimac je dobio 180 milijuna eura javnog novca da ga troši na gotove proizvode drugih kompanija

U vladinom planu doslovno piše da Rimac ne razvija tehnologiju kojom će se vozilo kretati bez vozača nego samo razvija automobil koji će implementirati tehnologiju koju će netko drugi izmisliti. Nije bilo javnog natječaja, a Rimčeva tvrtka bila je jedina privatna koja je ušla u nacionalni plan. Predstavnicima vlade iz Rimčeve tvrtke su rekli kako mogu stvoriti funkcionalno autonomno vozilo i cjelokupnu infrastrukturu za njegovo korištenje u svega par godina. Obećali su autonomno vozilo pete razine (a ovo kupljeno je četvrte). Još su i predstavili prototip vozila, ali na daljinski. Index O tome koliko su realni ciljevi pričaju i na Forumu. Zanimljiva je rasprava i na Redditu, gdje korisnici pričaju iz prve ruke kako je raditi kod Rimca.

13.02. (20:00)

Još malo pa će da nas voza

Rimac uzima gotov izraelski sustav za robotaksije

Inače, Rimčeva firma je još u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti iz 2021. godine, na temelju kojeg je dobila gotovo 180 milijuna eura europskog (dakle i našeg) novca za projekt robotaksija, navela: “Za sam autonomni sustav vožnje, odnosno umjetnu inteligenciju koja upravlja vozilima putem senzora i kamera odabrali smo tvrtku koja je među 3 vodeće u svijetu u tom području te na taj osigurali maksimalnu sigurnost u prometu u trenutku izlaska flote vozila na ulice”. Dodali su kako su uvjerenja da “samostalan razvoj sličnog sustava nije potreban budući da bi iziskivao dugogodišnji razvojni proces i višestruke razvojne troškove od cijene ovog projekta.”

Nije jasno jesu li već tada ciljali na tvrtku Mobileye jer se ime tvrtke u Planu oporavka i otpornosti ne spominje, no jasno je da projekt jako kasni i uz činjenicu da Rimčeva firma tehnologiju umjetne inteligencije koja upravlja robotaksijima uzima od druge firme i ne razvija je samostalno. Podsjetimo da je terminal za robotaksije trebao biti gotov još 2022. godine, a da je krajnji rok pokretanja komercijalne usluge bila 2025. godina. Isto tako nije jasno kako točno Rimac planira dosegnuti petu razinu autonomije robotaksija, koju je obećao u Planu oporavka i otpornosti, kada je najviša razina koja je dosad testirana s Mobileyevim sustavom četvrta razina. Index Pogledajte kako cijelu stvar komentiraju na Forumu.

20.12.2023. (13:00)

Uzorni primjer

Dvije Rimčeve firme nisu predale izvješća za prošlu godinu. Pokrenuti prekršajni postupci

Radi se o tvrtkama Bugatti Rimac i Rimac Technology, a a Fina je Indexu potvrdila da je sredinom studenog izdala prekršajne naloge za te dvije tvrtke i odgovorne osobe u njima. Rimac je predavao izvješća samo za statističke potrebe, no nije predao godišnji financijski izvještaj iz kojeg bi bili vidljivi bilanca, račun dobiti i gubitka, financijske bilješke i odluka o raspodjeli dobiti ili pokriću gubitka. Propisana je kazna u iznosu od 1320 eura do 13.270 eura za poduzetnika i novčana kazna u iznosu od 660 eura do 2650 eura za odgovornu osobu poduzetnika. Rimac je inače već kažnjen jer nije predao godišnja financijska izvješća za Rimac Grupu za 2021. godinu, već je to učinio s gotovo godinu dana zakašnjenja. Komentiraju i na Forumu.

01.12.2023. (17:00)

Jedna strana, druga strana, nijedan auto bez vozača: Tko tu pije, tko tu plaća?

Okršaj kod PR korala – o oprečnim objavama o Rimčevim robotaksijima

Nije potrebno biti sudski vještak za medije ili forenzičar za žurnalističku patologiju da bi se zaključilo kako je članak u Jutarnjem listu vjerojatno naručen s funkcijom kontrole štete koju će izazvati onaj na Indexu. Zato naposljetku raspolažemo dvjema bizarno različitim perspektivama koje inače prikazuju jedan te isti fakat, to da prototipa robotaksija nema iako ga je moralo biti, pa u jednom slučaju imamo kritiku toga, a u drugom slavlje zbog vijesti da prototip navodno samo što nije. I sve bi to još bilo dosta zabavno, taj simultani breaking news o hrvatskom vunderkind-developeru, da nije onih gotovo 179,5 (stosedamdesetdevetkomapet) milijuna eura što ih je dobio iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti da nas provoza u taksiju bez šofera. Urnebesno pritom zvuči podatak da je prezentacijsko vozilo na osnovu kojeg je Vladi uvalio taj projekt imalo svog vozača, ali distanciranog, s uređajem za daljinsko upravljanje u šakama. Vlada se sad vadi – to nam već otkriva i Jutarnji, nije potreban Index čiji vlasnik u novije doba nije više naklon Rimcu. Štoviše, upravo se na Vladin iskaz u novom izvješću o provedbi Nacionalnog programa reformi poziva ghost writer iz članka Hanza medije. Novosti

25.11.2023. (08:00)

Mate, Mate, crni Mate...

Na robotaksijima se dvije godine nije radilo ništa, nema ni prototipa

Nakon što su im početkom 2021. godine iz Ministarstva prometa ministra Olega Butkovića, kao jedinoj privatnoj firmi, “pokucali” na vrata, Rimčeva tvrtka izradila je troškovnik i prezentirala prototip. No, to uopće nije bio prototip jer nije sam vozio, već je prezentacijskim vozilom na električni pogon upravljano daljinski. Kao što je poznato, do danas javnost nije vidjela nikakvo prezentacijsko vozilo, a ni verifikacijski prototip. Prezentacijsko vozilo još uvijek ima oznaku tajne, a verifikacijsko vozilo i dalje je u izradi te trenutno, kako kažu iz Project 3 Mobility, funkcionira jedino u laboratorijskim uvjetima. Ove godine trebala je biti dovršena proizvodnja verifikacijskih prototipova, njihovo testiranje, testiranje sustava autonomne vožnje, testiranje specijalizirane infrastrukture, izrada kalupa za serijsku proizvodnju… Kao što je poznato, nisu počeli nikakvi radovi ni na izgradnji infrastrukture, odnosno Centra mobilnosti koji je zamišljen kao terminal na kojem će se autonomna vozila puniti, odakle će kretati i kamo će se vraćati. Index, popularna tema i na Forumu.

16.11.2023. (21:00)

Napredna fizika

Rimac razvija veliku bateriju i hvata Teslu, ali neki eksperti kažu: To nije zeleno, trebamo vodik

Ako je vjerovati najavama, Rimac Technology bi mogao inovirati tržište za veliku i industrijsku pohranu energije gdje trenutno kolo vodi američka kompanija Tesla sa svojim Megapack baterijskim sustavom. Zvuči senzacionalno, pa i pomalo nevjerojatno, tim više što se domaća javnost već neko vrijeme pita što se zbiva s robotaksijima koje, preko tvrtke Project 3 Mobility, Mate Rimac razvija s partnerima te uz državnu potporu. Energetska gustoća najavljene Rimčeve baterije navodno iznosi 280 kilovatsati po četvornom metru, što je više od Tesline, a to u Rimac Energy nisu demantirali. Energetski stručnjaci pak kažu kako su baterije kratkoročno i alternativno rješenje, istaknuvši kako bi se trebali okrenuti vodiku. Forbes

06.11.2023. (13:00)

Mate, di su pare?

Vojković: Rimac je dobio naš novac za robotaksije, naravno da očekujemo odgovore

Mate Rimac je napravio ogromne stvari. On i njegove firme unijele su više inovacija na području električnih automobila nego što bi većina ljudi napravila valjda u pet života. No, danom kada je Rimac, odnosno njegove firme, dobio javni novac – e onda su se stvari debelo promijenile. Onda poslovanje i uspjeh firmi koje su povezane s Rimcem na bilo koji način više nisu njihova privatna posla – već stvar opravdanog interesa i javnosti i novinara. Onda je i trošenje tog novca, ali i ono što je obećano napraviti tim novcem, stvar javnog interesa. Europska komisija mu je odobrila hrvatsku državnu pomoć u iznosu od 179.5 milijuna eura za projekt robotaksija. U međuvremenu nema ni najmanje naznake da bi do iduće godine robotaksiji počeli voziti zagrebačkim ulicama. Otkada su Rimčeve firme dobile javni novac – dužne su jasno izvještavati što rade s tim javnim novcem, jasno ispunjavati rokove koji su zadani projektima i općenito se ponašati kao i svatko drugi koji koristi javni novac. Nikakva tajnovitost, osim jasnih poslovnih tajni, tu nije primjerena. Goran Vojković za Index, komentiraju i na Forumu.

28.10.2023. (09:00)

Rokovi se bliže...

Rimac dobio gotovo 180 milijuna eura za projekt za koji je upitno hoće li ga ostvariti

Lijepo je što Mate Rimac broji Nevere, ali mi brojimo robotaksije – projekt u koji je Rimac ambiciozno ušao te u kojem ozbiljno probija rokove. Javnost, naime, taj projekt itekako zanima jer je dio vladinog Plana nacionalnog oporavka i otpornosti temeljem kojeg se financira nezanemariv dio projekta. O tom projektu Rimac se uopće više ne izjašnjava iako mu je za nj ove godine dano 179.5 milijuna eura Europske unije i našeg novca. Projekt je prvo trebao biti realiziran do kraja ožujka 2025. godine, no pitanje je u kojem će roku i u kojoj mjeri na kraju biti ostvaren. Tu je još i Centar mobilnosti koji je trebao biti gotov još prošle godine, a izgleda da projekt nije ni u kakvoj pripremi. Index… popularna tema i na Forumu

01.06.2023. (13:00)

Ajde Mate, pokaži nam da svi budemo za te

Šajatović: Mate Rimac (još uvijek) nije uspješan poduzetnik

Ako pod uspješnim poduzetnikom podrazumijevamo osobu koja spaja ideju, novac i ljude, koja zajednički stvara proizvode ili usluge čijom prodajom se stvara veći prihod od rashoda, onda u Rimčevu slučaju nedostaje zadnja karika – tržišna verifikacija njegovih proizvoda. Rimčevi zaštitnici odmah će reći da su to projekti u razvoju. O. K., ali dok iz razvoja ne prijeđu u ostvareni profit na tržištu, Rimac je još nedokazano uspješan poduzetnik. Isprika, ali dok se ekstremno PR-ovski podgrijava slika o uspješnosti, neka bude dopušteno postaviti jednostavno pitanje: ‘Kad planirate ostvariti operativnu dobit?‘ Treba biti fer pa priznati da novac koji je Rimac osigurao od investitora stvara radna mjesta i potrošnju. No, za održivost ipak je važno ostvarivati i pozitivan financijski rezultat. Miodrag Šajatović za Lider.

26.05.2023. (09:00)

Evo robotaksija, samo što nije

Što je sve Rimac obećao napraviti za milijardu i pol kuna

Europska komisija je odobrila hrvatsku državnu pomoć Mati Rimcu za projekt robotaksija u iznosu od 179.5 milijuna eura, odnosno gotovo milijardu i pol kuna. Index je podsjetio na sve što je Rimac obećao, a nije ispunio: stotinjak robotaksija do kraja 2024. u Zagrebu – spominje se inicijalna flota od 700 autonomnih električnih vozila koja je planirana za Zagreb, a čija je proizvodnja planirana za 2024., te dodaje da neće biti financirana iz ovog projekta, već iz drugih izvora. U lipnju 2022. godine Financial Times je objavio da je Mate Rimac rekao da će za projekt robotaksija biti potrebno još pet godina. Iz Rimca su se tada javili demantijem i kazali da je riječ o pogrešnoj interpretaciji FT-a. Index