Na IT Biz Expo konferenciji predstavit će 50UP! - Monitor.hr
09.05.2017. (12:05)

Poslovni sajam hrvatske IT industrije

Na IT Biz Expo konferenciji predstavit će 50UP!

Itbizcrunch.com i medijska kuća Vidi najavljuju konferenciju IT Biz Expo koja će se održati u srijedu, 10.5.2017. u Kraš Auditoriumu u Zagrebu. Predstavit će se zanimljiva tehnološka rješenja te odabrane domaće poslovne aplikacije i rješenja pod nazivom 50UP! Bogat program uključuje čak šest IT Biz Expo Foruma. Tema središnjeg foruma je Industrija 4.0 – prilika da hrvatska tehnološka industrija postane lider u regiji i prepoznatljiv brand u svijetu. IT Biz Expo predstavlja nacionalnu platformu za pokazivanje onog najboljeg što su IT tvrtke spremne pokazati javnosti. Monitor


Slične vijesti

18.05.2017. (10:34)

IT Biz Expo

50UP predstavljen na konferenciji IT Biz Expo

U sklopu IT Biz Expo 2017 konferencije, portal IT Biz Crunch i izdavačka kuća Vidi nastavili su s projektom Who is Who u hrvatskom IT-u. Predstavljen je odabir zanimljivih domaćih rješenja i aplikacija koji imaju realnu primjenu u poslovnom sektoru. Odabranih pedeset možete proučiti u posebnom izdanju IT Biz Expo 2017 novina.

10.05.2017. (19:42)

IT Biz Expo

Mogu li CERN i ESA pomoći Hrvatskoj

Na današnjoj konferenciji IT Biz Expo raspravljalo se o važnosti ESA-e. U ovom trenutku sve zemlje Europske unije osim Hrvatske su u nekoj fazi prijema u Europsku svemirsku agenciju. Goran Nikolašević je pritom izjavio: “ESA je zapravo prva pokrenula pitanje pristupa Hrvatske, a ne mi”. Članarina bi koštala Hrvatsku milijun eura godišnje, ali se kasnije taj novac može vratiti kroz sudjelovanja hrvatskih tvrtki na raznim natječajima. Također, pristup Hrvatske CERN-u komentirao je poznati hrvatski fizičar dr.sc. Ivica Puljak. Monitor

10.05.2017. (19:26)

Mogu li CERN i ESA pomoći Hrvatskoj

Svemir je star 14 milijardi godina. Paradigma modernih znanstvenih istraživanja je biti na rubu, jer znanost je uvijek na rubu, istaknuto je na IT Biz Expo forumu pod nazivom “Lov na egzotične čestice i utrka na Mjesec kao poslovne prilike za Hrvatsku”, u kojem su sudjelovali Ivica Puljak, Frane Miloš, Miroslav Ambruš-Kiš i Goran Nikolašević.

Danas se istražuju uvjeti kakvi se do sada nisu istraživali, ne postoje instrumenti kojima se može nešto mjeriti pa ih znanstvenici moraju sami osmisliti.

Pojam koji se često spominjao na IT Biz Expo forumu bio je CERN. “Tamo je nastao prvi touchscreen ekran. Pored toga CERN je iznjedrio mnoštvo medicinskih instrumenata, sa svojim budžetom od milijardu eura godišnje. Inače, kad nešto na CERN-u testiraju, ukupna količina informacija može biti jednaka ukupnoj količini informacija koje bi se prenosile kada bi svi ljudi na Zemlji istovremeno telefonirali“. izjavio je dr.sc. Ivica Puljak.

Miroslav Ambruš-Kiš je na konferenciji govorio o roveru u njegovom Team Synergy timu s kojim sudjeluje na Googleovom natječaju odlaska na Mjesec. Taj rover mora preživjeti teške uvjete (zračenje, vakuum) na Mjesecu, morat će po mjesečevoj površini prijeći najmanje 500 metara i zatim se na Zemlju javiti u HD slici. 2007. godine je natjecanje otvoreno, prošle godine je napravljen veliki filtar i mnogi prijavljeni nisu prošli na ovom Googleovom natjecanju za odlazak na Mjesec.

“Apollo program je bio izazov utrke u naoružanju, Google Lunar Xprize je izazov za znanje” – Miroslav Ambruš-Kiš
Svemirski programi su inače državni i takvi moraju ostati, jer jedino države mogu stati iza velikih troškova koje akumuliraju takvi programi. U ovom trenutku sve zemlje EU (koje to još nisu) osim Hrvatske su u nekoj fazi prijema u Europsku svemirsku agenciju. Važno je to i za našu privredu. Na žalost, još se uvijek ništa ne događa kod nas po tom pitanju, iako je potrebno samo potpisati pristup, što je prva faza od tri koje je potrebno napraviti da se uđe u Europsku svemirsku agenciju.

“Goran Nikolašević: ESA je zapravo prva pokrenula pitanje pristupa Hrvatske, a ne mi”
Članarina se plaća u drugoj fazi, koštat će Hrvatsku milijun eura godišnje (5 milijuna eura u sljedećih pet godina), ali se kasnije taj novac može vratiti kroz sudjelovanje na raznim natječajima u kojima hrvatske tvrtke mogu sudjelovati.

Goran Nikolašević (World Space Week Association) navodi kako je ESA zapravo prva pokrenula pitanje pristupa Hrvatske, a ne mi. „Bugarska je to vrlo brzo riješila, kod nas je prvi sastanak održan 2015. godine u svibnju i nakon toga se praktični ništa nije događalo. Ja sam imao priliku vidjeti draft, predložak ugovora između Hrvatske i ESA-e. Jedino što preostaje je da to netko potpiše“, navodi Nikolašević.

Poznati hrvatski fizičar dr.sc. Ivica Puljak koji je osobno sudjelovao u otkriću Higgsovog Bozona odnosno takozvane „božje čestice“ u CERN-u, smatra da je znanost uvijek na rubu. Fundamentalna znanost pomiče granice ljudskog znanja. Mi moramo sami napraviti instrumente. „CERN ima budžet od milijardu eura. Tamo se svaki dan upravlja 1 petabajtom podataka. Izazovi koji su među nama su izazovi višeg reda.

“Ivica Puljak: Hrvatska može postati članica CERN-a za šest mjeseci”
CERN je osnovan 1956. od strane 12 zemalja od kojih je jedna bila Jugoslavija. Jugoslavija je odstupila 1961. Hrvatska ima neki specijalni status, ima sporazum koji je potpisan. Mi smo danas razvili grupe znanstvenika pa možemo potpuno ravnopravno sudjelovati u bilo kojem istraživanju na svijetu. Ali nismo ravnopravna članica.

Naša politika nije imala dovoljno ambicije i hrabrosti da napravi taj korak. I promijenila se Vlada. Mi moramo graditi institucije. Sad čekamo delegaciju iz CERN-a. Možemo postati članica CERN-a za šest mjeseci, dodaje Puljak.

Frane Miloš, COO tvrtke Amphinicy Technologies koja proizvodi softver za satelitsku industriju navodi da je Hrvatska trenutno jedina zemlja u EU koja nema pravne veze s ESA-om. Ističe primjer svoje tvrtke. „Često ne samo da pomažemo razvoju, nego i svoje usluge, proizvode, dajemo nekome tko ih rebranda i on ih proda ESA-i. Financijski to drži vodu, ali sa strane branda i motiviranja ljudi u firmi, ne.

Ured u Luksemburgu imamo radi ESA-e. Ne možete staviti svoje ime na ponudu nego luksemburšku firmu. Jedan od najvećih izazova je u tome što se (ne samo u Hrvatskoj nego i u cijeloj Istočnoj Europi) sve što ima veze sa svemirom gura pod znanost. Potrebno je puno više uključivati industriju u to. Moj trenutni osjećaj je da puno premalo pita industriju“ dodaje Miloš.

Frane Miloš: Ured u Luksemburgu imamo radi ESA-e. Ne možete staviti svoje ime na ponudu nego luksemburšku firmu
Miroslav Ambruš Kiš Mak kaže kako se 40 godina nakon Apolla ništa nije dogodilo. Razlog za to je što su svemirski programi bili nacionalni. Svemirska utrka je bila prikrivena utrka u naoružanju i PR-u. „Ja sam dijete te Apollo ere. Gledao sam mali veliki korak u tom prijenosu“ kaže Mak i dodaje kako u Googleovom natjecanju za Mjesec u kojem i sam sudjeluje glavna nagrada nije novac već publicitet.

„Zaklada Xprize je organizirala natjecanja za privatno financirane timove, a država ne smije sudjelovati s više od 5%. To je izazov prvenstveno za znanje“, dodaje Mak.

10.05.2017. (13:57)

Kristijan Zimmer: Bitan je tajni sos u aplikaciji

Predsjednik Hrvatskog informatičkog zbora Kristijan Zimmer na poslovnom sajmu hrvatske IT industrije IT Biz Expo održao je zanimljiv “workshop” (radionicu) HIZ-a na temu: “Razvoj aplikacija po narudžbi – dobra i loša praksa: kako zadržati inovativnost”.

Na workshopu je zamijenjena uloga moderatora i publike, pa je zapravo publika vodila glavnu riječ dok je gospodin Zimmer kao moderator, na „mind mapi“ upisivao slijed događanja kako doći do savršene poslovne aplikacije. Bežični mikrofon smješten u kocku od spužve tijekom radionice je dobacivan publici, pa je tako plava kocka stalno letjela između sudionika „pričaonice“.

Temeljna pitanja su kako napraviti dobar poslovni softver, što je uopće dobar poslovni softver, u kakvim uvjetima nastaje te na što treba paziti pri razvoju.

Publika je na svojim mobitelima, tabletima i prijenosnim računalima putem zabavne web aplikacije na adresi Kahoot.it prvo odgovarala na pitanja koliko su bitne brzina i funkcionalnost aplikacije, koliko na aplikaciju utječu trendovi, tehnološko okruženje i podrška kroz mrežnu infrastrukturu te na kraju sam potencijal tvrtke – ima li tvrtka dovoljna novca i resursa.

Kristijan Zimmer je naglasio da u razvoju aplikacije prvo treba krenuti od tržišta, saznati postoji li tržišna niša za vašu aplikaciju i imate li kompetencije za izradu takve aplikacije. Zimmer savjetuje da se držite standarda i istaknete vidljive razlike nad konkurencijom. Također navodi kako je bitno imati dizajnere, no oni mogu biti i izvan kuće, a zatim u suradnji s klijentima trebate otkriti u kojem smjeru krenuti s razvojem.

„Kristijan Zimmer: Secret sos ili tajni sos u aplikaciji je jako bitan, zbog kojeg će klijent kupiti vašu aplikaciju.”
Na pričaonici je osviješteno kako je uspjeh nekog softvera direktno u vezi s postojanjem vizije njegovog razvoja, a koja se očituje kroz postojanje višegodišnjeg roadmapa.

U digitalnom marketingu dogodila se velika revolucija, uz postojanje marketing alata. Prati se na što korisnik klikne na web stranicama, društvenim mrežama, u newsletter mailu, a s druge strane se nalazi inteligentan softver koji prati vaše klikove i što odabirete pri posjeti.

10.05.2017. (13:52)

IT Biz Expo: Kako najbolje iskoristiti big data tehnologiju

Na poslovnom sajmu hrvatske IT industrije IT Biz Expo održan je uvodni forum, odnosno panel rasprava na temu Big data – tajne skrivene u podacima koje već imate: kako predvidjeti tko će vidjeti, kliknuti, kupiti, varati ili umrijeti? Sudionici rasprave su bili Biljana Cerin, Ostendo Consulting; Igor Kaluđer, IN2data; Denis Stanarević, HPE i Dejan Vinković.

“Svi živimo u big data svijetu, samo toga nismo svjesni”, izjavio je Denis Stanarević iz HPE-a. “Big data tehnologija nam može pomoći da bolje predvidimo buduća događaja, no da bismo u potpunosti iskoristili njene potencijale, ne samo da moramo proizvesti stručnjake za tu tehnologiju, nego moramo i obrazovati stručnjake iz drugih područja da se koriste tom tehnologijom”.

“Big data revolucija je užasno promijenila stanje u SAD-u, kod nas baš i ne.”, kaže Igor Kaluđer iz IN2data te pritom ističe tri razloga za takvo stanje. Prvi je neinformiranost klijenata. Klijentima prvo treba objasniti kako big data tehnologija funkcionira, a zatim im i podastrijeti reference, što je teško jer je big data relativno nova tehnologija.

Drugi problem s kojim se susreću je loš način upravljanja (postojećim) podacima u firmi. Primjerice, telekomi nisu ništa bolji od prosječnog pružatelja usluga u Hrvatskoj, a na raspolaganju imaju sjajne podatke za analizu. I na kraju, vrlo je dalek put od početka obrade podataka do generiranja određene poslovne vrijednosti.

Međutim, s podacima treba postupati odgovorno, ističe Biljana Cerin iz Ostendo Consultinga: “Odgovornost u postupanju s osobnim podacima. To svi očekujemo i tražimo. Moramo staviti u fokus pojedinca.”

10.05.2017. (13:26)

IT Biz Expo

Započeo je IT Biz Expo sajam hrvatske IT industrije

Poslovni sajam hrvatske IT industrije IT Biz Expo koji se održava u Zagrebu u prostorima Kraš Auditoriuma, započeo je zanimljivim prezentacijama tvrtki HRPRO, Epson Hrvatska, Konica Minolta Hrvatska i Mondo Tera. Na temu Upravljanje ljudskim potencijalima u digitalno doba, Jasmina Lukačević nas je upoznala s karakteristikama HRNET sustava koje omogućavaju implementaciju trendova i preporuka digitalnog doba. Tema Document Management donosi prezentaciju tvrtke Mondo Tera, a na temu Document i Print Management Tvrtko Ljubić iz tvrtke EPSON Hrvatska predstavlja inovativna EPSON poslovna rješenja. Vidi.hr