Na poslu nije baš najpametnije biti "posve svoj" - Monitor.hr
03.05.2017. (06:04)

Dio "ja" bi malo mogao ostati i kod kuće

Na poslu nije baš najpametnije biti "posve svoj"

“Budi svoj” je trenutačno glavni poslovni savjet, može ga se čuti od uredskih sastanaka do dodjela diploma, no koliko je taj savjet dobar svima, koliko “sebe” treba pokazati kolegama i uostalom, kako da mlada osoba bude “svoja” kad još uvijek gradi svoje “ja”, piše BBC. Ni istraživanja baš ne idu posve u korist ove ideje – ljudi koji su unaprijeđeni riskiraju da ne ispune očekivanja ako imaju fiksnu ideju svoje autentične osobnosti, mogu koristiti svoju autentičnost kako bi ostali unutar svoje zone ugode te izgovor da se ne razvijaju, a i nekom mi moglo pasti na pamet da je “biti svoj” sve što trebaju napraviti. Dobar je to savjet, jedino što nije posebno koristan…


Slične vijesti

11.10.2017. (08:09)

Kreativni nered ili samo…

Upoznao sam jako puno poduzetnika i njihovo radno okruženje, te mogu bez velike mudrosti zaključiti kako postoje samo krajnosti po pitanju urednosti radnog stola:

  • Minimum da manje ne može biti
  • Hrpa papira, knjiga, bilješki, računala, olovaka, opreme…

Navodno postoje oni koji “plivaju” između 2 i 1, no ako ćemo iskreno, to su samo ovi iz 2 koji su se naljutili ili ih je ulovila kriza pa žele napraviti zaokret. Isto vrijedi i za ekipu koja je u 1 i onda kao “žele biti cool” pa se opuste i budu “neuredni”, no ubrzo se oni vrate svom minimalizmu.

No, vratimo se ekipi iz 2 i razlozima zašto su zatrpani svime i svačime, te koja je to tajna sila da se ponašaju kao hrčak.

Često je objašnjenje kako se tu radi o “kreativnom neredu” i kako takvi ljudi JAKO dobro znaju gdje im se što nalazi. Oni imaju neki svoj sustav koji nitko ne razumije i najgore što im možete napraviti je da im pokvarite raspored.

Računi za platiti su na hrpi desno gore, dopisi su lijevo u sredini, negdje iznad njih je elaborat, ovdje su privatne stvari i slika obitelji, punjač mora biti ovdje jer idem na put, USB stickovi imaju važne stvari na sebi, olovke uvijek trebaju…

Ukratko – sve moraju imati u vidnom polju jer im to daje OSJEĆAJ KONTROLE.

Ako se nešto dogodi, mogu brzo reagirati, mogu se brzo snaći… “tu je negdje”…

Ako je tu negdje blizu, znači da mu uskoro moraju dati pažnju. Ne znaju kada, no ako je tu negdje, znači da se s time uskoro treba pozabaviti. Kada? Pa bude već jednog trenutka.

I tu dolazimo do onog presudnog i onog glavnog zbog čega nam je stol u neredu (a onda često i misli), a to je STRAH DA ĆEMO IZGUBITI KONTROLU.

Ako nije u vidnom polju, veća je šansa da ćemo zaboraviti…

A tu onda dolazi ekipa iz 1 i njihova “tajna” – sustav organizacije na koji se mogu osloniti bez straha da će izgubiti kontrolu.

Ovi iz 1 su puno efikasniji i produktivniji (pod uvjetom da se ne radi o psihološkom poremećaju urednosti & minimalizma) jer svoje vrijeme i energiju usmjeravaju na najvažniju aktivnost. Pa kad njih završe idu na drugu, pa treću i tako redom…

Što je u konačnici bolje? Ovisi o vašoj preferenciji i osobnosti, no ako ste se prepoznali u 2 i željeli biste ipak završiti nešto više poslova (barem 30% više), onda si za početak složite sustav povjerenja i maknite stvari iz vidnog polja.

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).

06.07.2017. (10:08)

Poslovni savjeti: Šefov humor dobar je za raspoloženje i produktivnost radnika jer šef izgleda samouvjereno i kompetentno, loše postaje ako šale nisu smiješne

10.06.2017. (09:10)

Ekscentrik s mozgom

Savjeti: Kako se naučiti da poduzimamo više rizika

Poslovnjaci tvrde da je riskiranje ključni dio uspjeha i napredovanja u današnjem svijetu, a BBC donosi savjete znanstvenika kako lakše prihvatiti ulaženje u nepoznato. Neuroznanstvenica dr Tara Swart savjetuje “utišavanje uma”, tehniku fokusiranja na sadašnji trenutak kako bi se izbacilo naviku neprestanog promišljanja o prošlim greškama i brigama. Svrha ovoga, uz zdravi životni stil, je kontroliranje hormona stresa koji se luči dok ulazimo u rizik. Profesor Srini Pillay s Harvarda kaže da je važno dopustiti našoj podsvijesti da nekad preuzme kontrolu, slikovito rečeno prepustiti se “ekscentričnom pjesniku” u sebi jer da je mozak optimalno dizajniran da se nosi i s rizikom i sa sigurnošću, fokusiranošću i nefokusiranošću pri čemu je ključno balansiranje ovih dviju suprotnosti. Bill Aulet s MIT-ja naglašava važnost “inteligentnih i informiranih rizika” te promišljanje o tome što će se dogoditi ako se stvari ne dogode kako smo planirali…

30.05.2017. (00:00)

Emocije kod prodajnog prigovora (cmoljenje)

Emocije, emocije, emocije… kao da sam se raspekmezio s ovim uvodom u današnju epizodu BK newslettera. No, ima razloga (ne da sam se raspekmezio) zašto je ova epizoda s emocijama tu – sve je više korištenja emotivnih “ispada” kao tehnika rješavanja prodajnog prigovora.

Za one koji ne znaju, prodajni prigovor jer situacija u kojoj je došlo do poremećaja u prodajnom procesu tj. zapreke, te ju je potrebno riješiti ili zaobići kako bismo se potencijalnom klijentu prikazali kao partner s kojim će ostvariti poslovnu suradnju.

A kako izgleda tehnika “cmoljenja”? Kada dobijete prodajni prigovor kao što je “nismo zainteresirani”, “nisam baš siguran”, “ne mogu sada” i slične izvedenice, potrebno je da se “spustite u cmizdrenje” i izgovorite nešto kao “pa nemojte tako”, “ali radi se samo o…”, “molim vas ali…”.

I naravno, bitna je još jedna komponenta – sve to treba izgovoriti tužnim, molečljivim glasom. Možda zadržati malo dah ili još bolje, pametno iskoristiti tišinu. Kao u nekom ljubavnom filmu 🙂

Nadam se da vas nisam izgubio do ovog pasusa, no koliko god ovo gore napisano zvučalo “plitko” i možda na prvi pogled neupotrebljivo, praksa pokazuje kako gornja tehnika izrazito dobro funkcionira.

Ne biste vjerovali kako se uz jedan mili glasić i “ma radi se samo o sitnici u kojoj…” osobe na telefonu i direktnoj prodaji danas ostvaruju puno veću konverziju od klasičnih mačo i “uz to još dobivati i…” tehnike.

Osim toga, u zadnjih nekoliko mjeseci primjećujem sve više situacija u kojima se koristi ovakva vrsta komunikacije i moram priznati da se dosta teško obraniti od nje. A znate gdje je njezin štos i njezina tajna?

Kao društveno biće ne volimo drugima činiti loše i štetu, a onda se još uhvatimo u situaciji da smo mi bili nekada povrijeđeni nekom vrstom odbijanja, pa kombinacijom jednog i drugog, izrazito nam je (emotivno) teško rastužiti i odbiti nekog tko je tako “mio, drag, ugodan i samo radi svoj posao”.

Dodatno na sve to, ova tehnika se izrazito dobro poklapa i s kretanjima i situacijama u kojem se nalazi društvo – potreba za empatijom i osvještavanje emocija.

I to je dobitna formula koja danas u izrazito puno situacija jako dobro funkcionira.

A što je s nama mačo muškarcima, nama racionalnim likovima, nama kojima je bitno da je sve čisto i uredno, nama koji ne padamo na emotivne zamke, nama psihop… ?

Za nas “druge” ovo je samo informacija i izrazito dobro pojašnjenje zašto ne uspijemo sklopiti posao kada su sve realne činjenice na našoj strani. I da, ovo nije poziv da se kao osoba “smekšate”, već da provjerite svoju prodajnu koreografiju nije li došao trenutak da u nekim koracima ipak ubacite pokoju ugodnu emociju.

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).

23.05.2017. (07:15)

Gorak okus…

Kao klinac (bilo to pred više od 40 godina), nisam volio, a ni shvaćao zašto ljudi vole piti gorkasta pića (tonik, inka i slično), no nekako se ne mogu oteti dojmu da za ostvariti “gorak okus u ustima” ne treba ništa popiti, već samo očekivati.

Da, OČEKIVATI nešto ili recimo PODRAZUMIJEVATI nešto i onda kada se to ne desi… sve što ostane je taj famozni gorak okus. Ne u ustima, već u emocijama.

Današnja epizoda Business klinike je ovakva “tmurna” iz nekoliko razloga i nadam se da ćete iz nje izvući nešto korisnog i vrijednog za sebe.

Prva epizoda tiče se različitih savjeta koji idu u smjeru da svoju uslugu morate dobro naplatiti i da trebate dignuti cijene i da s visokom cijenom pokazujete kako poštujete sebe i da…

Ma sve je to super i ima određenog smisla, no nema smisla i ostavlja izrazito gorak okus kada iza takvog stava i takvog propovijedanja ne stoji pokriće ili još gore kada se poduzetnici početnici polakome za time, a u isto vrijeme ne mogu platiti doprinose, pa onda za uslugu realne vrijednosti x, traže višestruki iznos realnog iznosa.

Osobno sam svjedočio nekoliko takvih poduzetničkih pothvata i ostavilo mi gorak okus da neće to dobro završiti. A da štos bude veći, i ja sam njima ostavio gorak okus jer nisam (slijepo) vjerovao u ono što pokušavaju napraviti.

Druga epizoda gdje se možete naći s gorkim okusom je kada gradite svoj biznis i kada dajete više nego što se očekuje ili radite ekstra korake ili nešto dajete gratis s nadom da će kasnije doći do suradnje. I… sve što se dobije zauzvrat je možda poneki hvala, razmislit ćemo… tj. gorak okus.

Znate onaj osjećaj, kada ste 100% sigurno da je to TO i da će upaliti i da ćete konačno ZABITI GOL… a onda… gorak osjećaj jer se sve to nije desilo.

Epizoda treća ne postoji, već je samo misao i smjer koji želim podijeliti s vama. A to je da svoj biznis i svoje poslovanje pozicionirate i postavite tako da rješavate gorke okuse koje su klijenti imali negdje drugdje ili ga posložite tako da NIKADA ne osjete gorak okus.

Naravno, ponekad se dese (ne)prilike da se nešto ne može isporučiti ili se nešto pogriješi i može doći do gorkog okusa, no ako ga uspijete što prije “zasladiti” i zamijeniti nečim ugodnijim, gorak okus će se vrlo brzo zaboraviti.

Poslovna mantra da svojim klijentima ne želite priuštiti gorak okus u ustima tj. u njihovim emocijama jedna od najboljih mantri koju možete odabrati.

Prihvatite kako “gorak okus” dolazi od stanja OČEKIVANJE i ako dobro izbalansirate njihova i svoja očekivanja, (poslovni) život će vam biti puno bolji i ugodniji (slađi).

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).

13.01.2017. (15:01)

Poslovni savjet: Nije nužno biti najbolji da bi se nekoga impresioniralo, dovoljno je biti prosječan, ali entuzijastičan

21.11.2016. (12:29)

Iz coacheve bilježnice

Business coaching: Bolja prodaja kad se ne daje garanciju

“Spominjanjem garancije tj. turanje garancije kao elementa prodaje koji će umanjiti prodajni prigovor samo smo stvorili kontraefekt, prema mojim osobnim iskustavima i iskustvima u radu s jako puno klijenata je da je konverzija bila za 70% manja od prodajnih aktivnosti gdje je garancija izostavljena ili uopće nije istaknuta”, daje neobičan savjet Monitorov business coach Goran Blagus. Monitor