• 06.03.2016. (19:30)

    Through the looking glass

    ‘Naši zločinci nisu ološ, oni su stupovi društva’

    ‘Dobra žena’, redateljski debitantski film zvijezde jugoslavenskog filma Mirjane Karanović, premijeru je imao na Sundanceu, ali domaćoj se publici predstavio ovih dana na beogradskom FEST-u. Film se, između ostaloga, bavi i zločincima te njihovom percepcijom unutar društva. „Prosječni građanin zlodjela je naprosto pripisao šaci ološa, polukriminalnih protuha koje su tamo po Bosni bauljali lišeni kontrole, discipline i reda. Ovaj film nastoji demontirati taj narativ. Bivši zločinci nisu polusvijet, nego etablirani građani. Oni nisu protuhe iz pojata, nego spadaju u one koji su u tranziciji izvukli dulju šibicu“, piše Jurica Pavičić.



  • Slične vijesti

    Prekjučer (18:30)

    "Povreda prava osobnosti"

    Mucalo dobio parnicu protiv Jurice Pavičića jer je ‘osjećao sram’

    Tužba bivšeg intendanta splitskog HNK Duška Mucala protiv Jurice Pavičića završila je presudom po kojoj je Pavičić kriv za povredu Mucalovog prava osobnosti. “Iznos je dosta velik, a ideja da se u građanskim parnicama ide na novinara, a ne nakladnika je šupačka. On se valjda velike firme boji, a mene ne”, izjavio je Pavičić, koji kaže kako u posljednje četiri godine gubi sve sporove te smatra da to nije slučajno. Prema presudi bi trebao isplatiti Mucalu 50,000 kuna plus parnične troškove i kamate. Dalmatinski portal , Jutarnji

    Srijeda (19:30)

    Jurica Pavičić iz Berlina: Ako je ‘Gomorra’ bila napuljski ‘Kum’, ‘Pirane’ su napuljski ‘Goodfellas’

    S tom razlikom (zastrašujućom!) da su goodfellas iz Giovannesijevog filma jedva stasali za srednju školu. Imaju klinačke glave, potpuno su nezreli i potpuno bezobzirni… Ono što u filmu izostaje je upravo ono što Saviana čini najvažnijim piscem o mafiji. Kod Saviana je jasno da mafije ne bi bilo bez suučesnika, a suučesnici su i politika, i biznis, i crkva, i sami građani Napulja koji to podržavaju. Kod Saviana, Napolitanci su jako nalik Hrvatima: sami su kreirali one koji im sišu krv, i još ih vole. Jurica Pavičić, Jutarnji

    10.02. (18:30)

    Studija za podizanje poreza

    Jesu li glavni problem hrvatskog turizma Anica i Tonka i njihov cimer fraj?

    Jurica Pavičić piše o studiji “Ključna pitanja održivosti hrvatskog turizma”, koja predviđa “spiralu smrti” hrvatskog turizma, okrivljujući za sve cimer fraj. “Pravi problem jadranskog turizma nisu Anica i Tonka koje iznajmljuju gornji kat. Problem su Frenkel i Brinar odnosno deseci malih frenkela i brinara koji su u prostor ušli bez ‘srđaškog’ otpora. I njihovi nekretninski pothvati dio su nepovoljne statistike hrvatskog smještaja. No- za razliku od Anice i Tonke, oni tim novcem neće kupovati u lokalnoj butigi ni poslati dijete na studij u Zagreb, ni plaćati tom djetetu podstanarski stan”, piše Pavičić za Jutarnji.

    04.02. (21:30)

    Imamo mi našeg malog

    Jurica Pavičić o pozadini kulturne afere u Splitu – izboru novog ravnatelja Zlatnih vrata

    Odluka Upravnog vijeća izazvala je revolt u kulturnoj javnosti. Za svog četverogodišnjeg mandata, naime, Tamara Visković je ustanovu koja djeluje u srcu Dioklecijanove palače izbavila iz ambisa. Sanirala je dugove, zaštitila funkciju zgrade, sasjekla apetite mnogih koji su u renesansno-gotičkoj palači već vidjeli hotel. Zlatna vrata pretvorila je u idejno pluralni dnevni boravak civilnog društva. Kino dvorana – koja funkcionira kao smjesa art-kina i klasične kinoteke – imala je postojan rast posjeta, a uvedeni su i inovativni prikazivački formati… Al džaba joj to.

    03.02. (19:30)

    Na udaru potkornjaka

    Pavičić: U jednom se momentu činilo da bi splitski gradonačelnik mogao postati ono što Plenkoviću nije uspjelo…

    “Početkom ove godine Krstulović je već u drugoj godini mandata. Bolest se više ne spominje, on je normalno aktivan. No, medenog mjeseca više nema. Problemi su se nataložili, a između gradske vlasti i ‘glasa ulice’ počeo je tipično splitski kleš. Krstuloviću su se, dobrim dijelom njegovom krivnjom, otvorili najednom mnogi frontovi i eksplodirali mu u lice”, piše Jurica Pavičić za Jutarnji list.

    02.02. (21:30)

    TV preporuka

    Dobili smo televizijsku, novovjeku “Madame Bovary”

    Jurica Pavičić za Jutarnji piše o Showtimeovoj seriji “Escape at Dannemora”, koju kao kreatori i pisci potpisuju Michael Tolkin i Brett Johnson. Serija temeljena na istinitom događaju, koju je režirao holivudski glumac Ben Stiller, premijeru je imala koncem prošle godine. U blagdanskoj gužvi na sebe je pozornost skrenula tek kad je u siječnju Patricia Arquette za nju dobila dvije nagrade – Zlatni globus i nagradu ceha glumaca za najbolju ulogu u TV seriji. Pavičić njen lik uspoređuje s Flaubertovom Madame Bovary.

    01.02. (16:30)

    Jurica Pavičić o filmu “Bergman – jedna godina, jedan život”

    Ovog četvrtka u naša kina stigao je jedan dokumentarac koji dočarava ambivalentni švedski pogled na Bergmana. Riječ je o dokumentarcu “Bergman – jedna godina, jedan život” koji potpisuje iskusna švedska novinarka, filmska kritičarka i dokumentaristica Jane Magnusson. Preispitujući Bergmanov život, karijeru i provodne teme, Magnusson nalazi jedan ključni trenutak klimaksa oko kojeg će se obrnuti režiserova karijera. Taj zlatni moment je jedna godina u Bergmanovom životu: 1957. Najavljuje Jurica Pavičić za Jutarnji.

    28.01. (12:30)

    Gledati

    Pavičić o zanimljivoj seriji “1983”

    U jesen 1983. tri ogromne eksplozije protrest će i velikim dijelom uništiti središta Varšave, Krakova i Gdanjska. Poginule su tisuće ljudi. Napad, čiji počinitelji nikad nisu pronađeni, prouzročit će nacionalnu katarzu. Premda serija nosi naslov “1983.”, radnja se, osim ponekih flashbackova, ne zbiva 1983., nego 2003. Ta 2003. je i slična i različita od “prave”. Predsjednik SAD-a nije Bush, nego Al Gore… Riječ je o Netflixovoj televizijskoj seriji “1983.”, koju kao scenarist i showrunner potpisuje američki pisac Joshua Long, a kao glavna redateljica Poljakinja Agnieszka Holland – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    28.01. (01:30)

    Za neku "Stranku rijeka" valjda

    Jurica Pavičić: Most je propao, za koga će sad glasati njegovi birači?

    Tu nevidljivu provincijsku srednju klasu koja je 2015. pokazala politički subjektivitet u politici više čak nitko ni ne zastupa. Ne zastupa ih HDZ, jer je HDZ za njih osnovni problem. Ne zastupa ih SDP, jer se on svojim radom sveo na stranku buržoazije iz velikih gradova. Ne zastupa ih Most, jer se prestao baviti ičim što te ljude vitalno zanima. “Nevidljiva Hrvatska” se – ukratko – vratila u svoju nevidljivost, i bit će tako nevidljiva sve dok, valjda, ne odjene žute đilete i ne počne razbijati aute po Splitu i Zagrebu. Ili – dok ih netko u Hrvatskoj politici ne primijeti – Jurica Pavičić, Jutarnji.

  • Slične vijesti

    Prekjučer (18:30)

    "Povreda prava osobnosti"

    Mucalo dobio parnicu protiv Jurice Pavičića jer je ‘osjećao sram’

    Tužba bivšeg intendanta splitskog HNK Duška Mucala protiv Jurice Pavičića završila je presudom po kojoj je Pavičić kriv za povredu Mucalovog prava osobnosti. “Iznos je dosta velik, a ideja da se u građanskim parnicama ide na novinara, a ne nakladnika je šupačka. On se valjda velike firme boji, a mene ne”, izjavio je Pavičić, koji kaže kako u posljednje četiri godine gubi sve sporove te smatra da to nije slučajno. Prema presudi bi trebao isplatiti Mucalu 50,000 kuna plus parnične troškove i kamate. Dalmatinski portal , Jutarnji

    Srijeda (19:30)

    Jurica Pavičić iz Berlina: Ako je ‘Gomorra’ bila napuljski ‘Kum’, ‘Pirane’ su napuljski ‘Goodfellas’

    S tom razlikom (zastrašujućom!) da su goodfellas iz Giovannesijevog filma jedva stasali za srednju školu. Imaju klinačke glave, potpuno su nezreli i potpuno bezobzirni… Ono što u filmu izostaje je upravo ono što Saviana čini najvažnijim piscem o mafiji. Kod Saviana je jasno da mafije ne bi bilo bez suučesnika, a suučesnici su i politika, i biznis, i crkva, i sami građani Napulja koji to podržavaju. Kod Saviana, Napolitanci su jako nalik Hrvatima: sami su kreirali one koji im sišu krv, i još ih vole. Jurica Pavičić, Jutarnji

    10.02. (18:30)

    Studija za podizanje poreza

    Jesu li glavni problem hrvatskog turizma Anica i Tonka i njihov cimer fraj?

    Jurica Pavičić piše o studiji “Ključna pitanja održivosti hrvatskog turizma”, koja predviđa “spiralu smrti” hrvatskog turizma, okrivljujući za sve cimer fraj. “Pravi problem jadranskog turizma nisu Anica i Tonka koje iznajmljuju gornji kat. Problem su Frenkel i Brinar odnosno deseci malih frenkela i brinara koji su u prostor ušli bez ‘srđaškog’ otpora. I njihovi nekretninski pothvati dio su nepovoljne statistike hrvatskog smještaja. No- za razliku od Anice i Tonke, oni tim novcem neće kupovati u lokalnoj butigi ni poslati dijete na studij u Zagreb, ni plaćati tom djetetu podstanarski stan”, piše Pavičić za Jutarnji.

    04.02. (21:30)

    Imamo mi našeg malog

    Jurica Pavičić o pozadini kulturne afere u Splitu – izboru novog ravnatelja Zlatnih vrata

    Odluka Upravnog vijeća izazvala je revolt u kulturnoj javnosti. Za svog četverogodišnjeg mandata, naime, Tamara Visković je ustanovu koja djeluje u srcu Dioklecijanove palače izbavila iz ambisa. Sanirala je dugove, zaštitila funkciju zgrade, sasjekla apetite mnogih koji su u renesansno-gotičkoj palači već vidjeli hotel. Zlatna vrata pretvorila je u idejno pluralni dnevni boravak civilnog društva. Kino dvorana – koja funkcionira kao smjesa art-kina i klasične kinoteke – imala je postojan rast posjeta, a uvedeni su i inovativni prikazivački formati… Al džaba joj to.

    03.02. (19:30)

    Na udaru potkornjaka

    Pavičić: U jednom se momentu činilo da bi splitski gradonačelnik mogao postati ono što Plenkoviću nije uspjelo…

    “Početkom ove godine Krstulović je već u drugoj godini mandata. Bolest se više ne spominje, on je normalno aktivan. No, medenog mjeseca više nema. Problemi su se nataložili, a između gradske vlasti i ‘glasa ulice’ počeo je tipično splitski kleš. Krstuloviću su se, dobrim dijelom njegovom krivnjom, otvorili najednom mnogi frontovi i eksplodirali mu u lice”, piše Jurica Pavičić za Jutarnji list.

    02.02. (21:30)

    TV preporuka

    Dobili smo televizijsku, novovjeku “Madame Bovary”

    Jurica Pavičić za Jutarnji piše o Showtimeovoj seriji “Escape at Dannemora”, koju kao kreatori i pisci potpisuju Michael Tolkin i Brett Johnson. Serija temeljena na istinitom događaju, koju je režirao holivudski glumac Ben Stiller, premijeru je imala koncem prošle godine. U blagdanskoj gužvi na sebe je pozornost skrenula tek kad je u siječnju Patricia Arquette za nju dobila dvije nagrade – Zlatni globus i nagradu ceha glumaca za najbolju ulogu u TV seriji. Pavičić njen lik uspoređuje s Flaubertovom Madame Bovary.

    01.02. (16:30)

    Jurica Pavičić o filmu “Bergman – jedna godina, jedan život”

    Ovog četvrtka u naša kina stigao je jedan dokumentarac koji dočarava ambivalentni švedski pogled na Bergmana. Riječ je o dokumentarcu “Bergman – jedna godina, jedan život” koji potpisuje iskusna švedska novinarka, filmska kritičarka i dokumentaristica Jane Magnusson. Preispitujući Bergmanov život, karijeru i provodne teme, Magnusson nalazi jedan ključni trenutak klimaksa oko kojeg će se obrnuti režiserova karijera. Taj zlatni moment je jedna godina u Bergmanovom životu: 1957. Najavljuje Jurica Pavičić za Jutarnji.

    28.01. (12:30)

    Gledati

    Pavičić o zanimljivoj seriji “1983”

    U jesen 1983. tri ogromne eksplozije protrest će i velikim dijelom uništiti središta Varšave, Krakova i Gdanjska. Poginule su tisuće ljudi. Napad, čiji počinitelji nikad nisu pronađeni, prouzročit će nacionalnu katarzu. Premda serija nosi naslov “1983.”, radnja se, osim ponekih flashbackova, ne zbiva 1983., nego 2003. Ta 2003. je i slična i različita od “prave”. Predsjednik SAD-a nije Bush, nego Al Gore… Riječ je o Netflixovoj televizijskoj seriji “1983.”, koju kao scenarist i showrunner potpisuje američki pisac Joshua Long, a kao glavna redateljica Poljakinja Agnieszka Holland – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    28.01. (11:00)

    Jurica Pavičić za svoj roman “Crvena voda” dobio nagradu Fric tjednika Express za najbolju knjigu fikcijske proze: To je psihološki triler svjetskoga kalibra

    Iscrpnije...