Kod kupnje polovnih vozila najčešće se radi o skrivenim nedostacima, onima koje niste mogli otkriti uobičajenim pregledom kod njegovog preuzimanja. U startu nemojte se obeshrabriti prigovorom da ste vozilo koje ima nedostatak kupili po sistemu „viđeno-kupljeno, bez prigovora“ i time sebi izbili za sva vremena sve adute iz ruku. Odredba ugovora viđeno – kupljeno o isključenju odgovornosti za nedostatke stvari ništetna je ako je nedostatak bio poznat prodavatelju, a on o njemu nije obavijestio kupca. Zakon kaže da kupac ima dva mjeseca da obavijesti prodavatelja o nedostatku na automobilu. Preporučena pošiljka s povratnicom, papirnati dokaz da ste poslali i da je on primio obavijest, zlata će vam vrijediti u kasnijem postupku. Revija HAK
Mnogi pretpostavljaju da su rabljeni automobili iz Njemačke u dobrom stanju i da nemaju skrivenih nedostataka kao oni s domaćeg tržišta. Međutim, kada je srpski influencer Đorđe Aleksić pokušao kupiti polovni BMW X6 u Düsseldorfu, provjerom šasije otkrio je da je automobil pretrpio ozbiljna oštećenja u Rumunjskoj, a vlasnik je to pokušao sakriti. Istraživanje koje je napravio carVertical otkrilo je kako situacija u kojoj se automobil prodaje u Njemačkoj, a bio je oštećen u drugim zemljama, i nije baš neuobičajena: 16,6 % automobila koji se prodaju u Njemačkoj bilo je korišteno u Italiji, 12,7 % u Francuskoj i 10,6 % u SAD-u. Prevare na tržištu rabljenih automobila češće su u istočnoj Europi. No, pokazalo se da bi kupci trebali poduzeti mjere opreza i kada kupuju vozila u zapadnim zemljama. Autoklub
Kupljeno je sve skupa blizu 150 tisuća automobila, pri čemu je broj novih povećan za 4,2%, rabljenih 7%, a i kod jednih i drugih raste broj benzinaca i opada broj dizelaša – kod novih su npr. 60% benzinci. Pomalo raste i broj automobila na električni pogon i hibrida – tijekom 2018. godine registrirana su 144 električna vozila, dok je u 2019. broj narastao na 198, a broj hibrida povećan je sa 781 na 1.560. Index…
Time se sasvim legalno može izbjeći plaćanje upravne pristojbe pri stjecanju, zbog čega je država gubila milijune, pa mijenja zakon kako bi zaustavila ovu praksu, piše Autoklub.
Večernji je po oglasnicima potražio rabljene automobile za 10.000 kuna i pronašao svašta, svakakve starosti – od 1995. godišta pa sve do najmlađeg proizvedenog 2004. godine. Dizelaša s klimom za ovu cijenu nema, što i nije takav problem jer je održavanje starijih dizelaša, kada odlaze vitalni dijelovi, zahtjevnije i skuplje nego benzinaca. Kod benzinaca je mnogo veći izbor, a u toj cjenovnoj kategoriji se često mogu pronaći veći automobili u boljem stanju nego manji…
Nastavlja se kontinuirani rast uvoza rabljenih automobila iz inozemstva, započet ulaskom Hrvatske u EU. Za razliku od prijašnjih godina kada je uvoz polovnjaka bio u normalnim okvirima, prošlogodišnja brojka djeluje zastrašujuće. U 2016. godini hrvatski su kupci uvezli 59.477 rabljenih automobila, 35 posto više nego godinu prije (44.109) i čak 54 posto više nego u 2014. kada je uvezeno 38.725 polovnih vozila. Jutarnji
Detaljna analiza najvećeg internetskog oglasnika Njuškalo pokazala je da se u Hrvatskoj prodaju automobili prosječne starosti 13 godina. Čak 51 posto ukupne ponude osobnih automobila oni su proizvedeni od 2000. do 2008. godine. Analiza ponude i cijena na tržištu rabljenih automobila dalje pokazuje da su automobili stari jednu godinu na cijeni izgubili 17 posto, dok za automobile stare pet godina prodavači obično traže 56 posto od iznosa potrebnog za novi automobil. Večernji
EU direktiva 1999/44/EC propisuje da jamstvo na robu ne može trajati kraće od dvije godine, a kada je u pitanju rabljena roba ne kraće od godine dana. Za taj propis mnogi još ne znaju pa trgovci (pogotovo oni rabljenim autima) nude tri do šest mjeseci jamstva. No, ne treba padati na prvu ponudu jer neki nude i dvije godine jamstva. Večernji
Ako se odlučite kupiti rabljeni automobil, prvo dobro provjerite neke stvari kako se ne bi opekli. Tražite dokaz da je osoba koja prodaje auto stvarno vlasnik, prijeđene kilometre provjerite u stanici za tehnički pregled kako bi izbjegli prijevaru, a imajte na umu i da morate platiti porez. Večernji