• 08.02.2017. (07:31)

    I to na tom oblačnom sjeveru...

    Norveška: Prva u svijetu po broju električnih automobila

    Norveška ima najveći broj električnih automobila po broju stanovnika u svijetu – više od 5,2 milijuna e-auta u državi s 5,2 milijuna stanovnika. Broj im se povećava – lani je 40% novoregistriranih putničkih vozila bilo električnih. Država je prvo poticala prelazak s fosilnih goriva zbog zagađenja, prometnih gužvi i buke, sad je glavni razlog borba protiv klimatskih promjena. U Oslu električna vozila smiju u prometne trake za buseve, mnogo je stanica za punjenje, posebna pravila parkiranja vrijede za e-aute, a i oslobođeni su plaćanja cestarine. Sve skupa Norveška danas ima 500.000 električnih vozila, a Guardian ocjenjuje da je 2017. prekretna godina za električnu mobilnost u Europi.

  • Slične vijesti

    24.05. (08:44)

    Majstori iz 21. stoljeća

    Futurolog Stevenson: Blockchain, 3D printanje i umjetna inteligencija će popraviti svijet

    Tehnologije poput blockchaina, 3D printanja i umjetne inteligencije imaju potencijal da isprave sve “nepravilnosti” u sadašnjem svijetu – rekao je Mark Stevenson, jedan od najcjenjenijih svjetskih futurista na konferenciji Combis u Poreču. Objašnjava on da ćemo imati svoj izvor energije – solarne ploče – 3D printere u trgovinama i plaćanje blockchainom koji će izgurati dio banaka. Dvije vrlo važne tehnologije koje dolaze su auti bez vozača i električni auti koji imaju jako malo pomičnih dijelova pa će trajati puno dulje od klasičnih automobila, a procjenjuje Stevenson da se za 10 godina neće isplatiti kupiti auto, nego će ga se unajmljivati ili dijeliti. To će značiti puno manju proizvodnju automobila i smanjenje potražnje za naftom. Što se okoliša tiče, rekao je da zbog lošeg stanja klime i tla možemo očekivati još samo šezdesetak žetvi. O radu kaže da ljudi mrze svoje poslove jer rade više za sve manje novca, a da pravo bogatstvo odlazi k jednom postotku najbogatijih. T-Portal

    24.03. (16:12)

    D-word

    Istraživanje o dizelašima i električnim autima: Dizel nekad manje zagađuje!

    Ukupne emisije dizelskih automobila srednje klase 20 posto su manje nego kod električnih, pokazalo je prvo sveobuhvatno istraživanje o zagađivanju dizelaša, benzinaca, hibridnih i električnih auta, koje je proveo njemački ADAC (na njemačkom, s puno infografike). U obzir je uzeto zagađivanje od proizvodnje i recikliranje auta, proizvodnje goriva, odnosno struje, te potrošnje u vožnji, a pokazalo se da su električni automobili ekološki najprihvatljiviji u kompaktnoj klasi te donekle u nižoj. Autoportal.hr

    28.02. (13:24)

    Tesla nek zvuči k'o stojadin!

    U Americi električni auti više ne smiju biti nečujni

    Električni i hibridni automobili na američkim cestama do 2020. moraju početi emitirati neki zvuk, a kako bi upozorili ostale sudionike u prometu, posebno pješake, bicikliste i slabovidne osobe jer su sad nečujni pa ih ljude jednostavno je čuju. Automobili poput Teslinog Modela 3 ili pak Nissana Leaf morat će emitirati umjetni zvuk do brzine od 30 km/h, dok pri većim brzinama gume i otpor zraka stvaraju dovoljno buke. The Drive piše o mogućnostima različitih zvukova. Slična inicijativa pokrenuta je još 2014. godine u Europskoj uniji, a u konačnici je rok za primjenu postavljen na 2021. godinu. Teslin Elon Musk bio je predložio da se postavi sustav koji bi emitirao određeni zvuk samo u pravcu osoba koje su oko auta, a ne na sve strane, čime bi se izbjeglo zagađenje bukom, što je jedna od prednosti električnog auta. Fox News

    21.01. (13:30)

    Kod kuće je najbolje

    Norveška nekada siromašna, a danas bogata zemlja sa sretnim ljudima

    Sredinom 18. stoljeća i Norveška se mogla nazvati “vukoj…nom” (po Trumpovom rječniku): stopa nezaposlenosti bila je visoka, uspon na društvenoj ljestvici gotovo nemoguć, a zemlju je mučio i nedostatak obradivih površina. Najviše je Norvežana u SAD-u bilo između 1825. i 1925. godine te nakon Drugog svjetskog rata, pa do 60ih godina. Nakon toga je broj počeo opadati i danas je vrlo nizak. To pokazuje kako se useljenici iz “dojučerašnjih vukoj…na” nakon nekoliko generacija u SAD-u obično obogate, a njihove zemlje izađu iz krize. Zašto se Norvežani ne sele u SAD opširno analizira Atlantic, prijevod Index.

    16.01. (21:26)

    Strujni udar

    Proizvođači automobila investirat će 90 milijardi dolara u električne aute

    Svjetski proizvođači automobila investirat će najmanje 90 milijardi dolara u električne automobile u doglednoj budućnosti, analizira Reuters s Detroit Auto Showa. Američki proizvođači planiraju uložiti 19 milijardi dolara, kineski 21 milijardu i njemački 52 milijarde. Direktori automobilskih kompanija čine se odlučnima oko prijelaza na električne aute, ali muči ih tko će kupiti ta vozila. Većina sadašnjeg tržišta električnih auta pripada Tesli koji prodaje 100.000 vozila, i to samo tri modela.

    04.01. (18:37)

    Prelaženje ceste

    U Norveškoj su pola novih automobila – električni i hibridni

    Polovica novih automobila prodanih prošle godine u Norveškoj bili su električni i hibridni auti – udio električnih i auta na vodik u ukupnom broju prodanih automobila iznosio je lani 20,9% dok je na hibridne modele otpadalo 31,3%. Norveška je najveći proizvođač nafte u zapadnoj Europi, a svejedno su si zacrtali ambiciozni cilj da od 2025. godine više neće prodavati nove automobile s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Kupci električnih automobila imaju ondje razne povlastice. Reuters

    08.11.2017. (08:05)

    Cable Cars

    10 najjeftinijih električnih auta u Hrvatskoj

    Iduće godine Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost opet će dijeliti poticaje za električne aute, vjerojatno 20 milijuna kuna, i tako svake godine do 2020., pa je Auto start sastavio listu 10 najjeftinijih električnih auta u Hrvatskoj. Deseti je Volkswagen e-Golf koji ima domet oko 200 kilometara te košta 301.659 kuna, dok je najjeftiniji majušni Renaultov Twizy koji ide najviše 50 km/h i ima domet 50 kilometara na jedno punjenje, ali je jeftin – 76.900 kuna.

    13.09.2017. (10:04)

    Autići strujići

    Iduće godine subvencije za električna vozila

    Iduće će godine država ponovno isplaćivati poticaje za kupovinu električnih autombila, za što će otići 85 milijuna kuna, najavio je direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Pretpostavlja se da se subvencije više neće moći dobiti za hibridna vozila, koja voze na benzin i struju, a kakvih je većina kupljena u prethodnom natječaju, već isključivo ona na električni pogon. Država je 2014. i 2015. subvencionirala kupnju 1.428 električnih i hibridnih vozila s 50 milijuna kuna, a 2016. i 2017. programa nije bilo. Poslovni

    17.08.2017. (19:37)

    Prikriveni zagađivači

    Norveško licemjerje u zaštiti klime: čisti kod kuće, prljavi na Arktiku

    Norveška se često spominje kao pozitivni primjer zbog svoje politike zaštite okoliša i klime. No činjenica je da ta zemlja ne zaslužuje pohvale jer makar donosi propise koji ograničuju emisiju štetnih plinova kod kuće, ona izvozi deset puta više tih plinova nego što dopušta da se stvore kod kuće s njezinim izvozom fosilnih goriva iz Sjevernog mora. Norveška je po veličini 6. proizvođač plina i 15. proizvođač nafte na čitavom svijetu, a planiraju povećati obujam te eksploatacije. Deutsche Welle

    01.08.2017. (17:26)

    Električne avanture

    Audi preusmjerava 10 milijardi eura u električne automobile

    Audi nastoji smanjiti troškove s 20 milijardi eura na 10 milijardi eura kako bi osigurao novac za prelazak proizvodnje na električne automobile. Unatoč rastućim troškovima programa električnih automobila, luksuzni proizvođač želi zadržati svoju operativnu maržu na najmanje 8 posto godišnje. Audi planira proizvesti pet novih električnih modela u narednim godinama, počevši s novim e-tron sportskim modelom koji će biti u proizvodnji od 2018. godine u Bruxellesu. Reuters

  • Slične vijesti

    24.05. (08:44)

    Majstori iz 21. stoljeća

    Futurolog Stevenson: Blockchain, 3D printanje i umjetna inteligencija će popraviti svijet

    Tehnologije poput blockchaina, 3D printanja i umjetne inteligencije imaju potencijal da isprave sve “nepravilnosti” u sadašnjem svijetu – rekao je Mark Stevenson, jedan od najcjenjenijih svjetskih futurista na konferenciji Combis u Poreču. Objašnjava on da ćemo imati svoj izvor energije – solarne ploče – 3D printere u trgovinama i plaćanje blockchainom koji će izgurati dio banaka. Dvije vrlo važne tehnologije koje dolaze su auti bez vozača i električni auti koji imaju jako malo pomičnih dijelova pa će trajati puno dulje od klasičnih automobila, a procjenjuje Stevenson da se za 10 godina neće isplatiti kupiti auto, nego će ga se unajmljivati ili dijeliti. To će značiti puno manju proizvodnju automobila i smanjenje potražnje za naftom. Što se okoliša tiče, rekao je da zbog lošeg stanja klime i tla možemo očekivati još samo šezdesetak žetvi. O radu kaže da ljudi mrze svoje poslove jer rade više za sve manje novca, a da pravo bogatstvo odlazi k jednom postotku najbogatijih. T-Portal

    24.03. (16:12)

    D-word

    Istraživanje o dizelašima i električnim autima: Dizel nekad manje zagađuje!

    Ukupne emisije dizelskih automobila srednje klase 20 posto su manje nego kod električnih, pokazalo je prvo sveobuhvatno istraživanje o zagađivanju dizelaša, benzinaca, hibridnih i električnih auta, koje je proveo njemački ADAC (na njemačkom, s puno infografike). U obzir je uzeto zagađivanje od proizvodnje i recikliranje auta, proizvodnje goriva, odnosno struje, te potrošnje u vožnji, a pokazalo se da su električni automobili ekološki najprihvatljiviji u kompaktnoj klasi te donekle u nižoj. Autoportal.hr

    28.02. (13:24)

    Tesla nek zvuči k'o stojadin!

    U Americi električni auti više ne smiju biti nečujni

    Električni i hibridni automobili na američkim cestama do 2020. moraju početi emitirati neki zvuk, a kako bi upozorili ostale sudionike u prometu, posebno pješake, bicikliste i slabovidne osobe jer su sad nečujni pa ih ljude jednostavno je čuju. Automobili poput Teslinog Modela 3 ili pak Nissana Leaf morat će emitirati umjetni zvuk do brzine od 30 km/h, dok pri većim brzinama gume i otpor zraka stvaraju dovoljno buke. The Drive piše o mogućnostima različitih zvukova. Slična inicijativa pokrenuta je još 2014. godine u Europskoj uniji, a u konačnici je rok za primjenu postavljen na 2021. godinu. Teslin Elon Musk bio je predložio da se postavi sustav koji bi emitirao određeni zvuk samo u pravcu osoba koje su oko auta, a ne na sve strane, čime bi se izbjeglo zagađenje bukom, što je jedna od prednosti električnog auta. Fox News

    21.01. (13:30)

    Kod kuće je najbolje

    Norveška nekada siromašna, a danas bogata zemlja sa sretnim ljudima

    Sredinom 18. stoljeća i Norveška se mogla nazvati “vukoj…nom” (po Trumpovom rječniku): stopa nezaposlenosti bila je visoka, uspon na društvenoj ljestvici gotovo nemoguć, a zemlju je mučio i nedostatak obradivih površina. Najviše je Norvežana u SAD-u bilo između 1825. i 1925. godine te nakon Drugog svjetskog rata, pa do 60ih godina. Nakon toga je broj počeo opadati i danas je vrlo nizak. To pokazuje kako se useljenici iz “dojučerašnjih vukoj…na” nakon nekoliko generacija u SAD-u obično obogate, a njihove zemlje izađu iz krize. Zašto se Norvežani ne sele u SAD opširno analizira Atlantic, prijevod Index.

    16.01. (21:26)

    Strujni udar

    Proizvođači automobila investirat će 90 milijardi dolara u električne aute

    Svjetski proizvođači automobila investirat će najmanje 90 milijardi dolara u električne automobile u doglednoj budućnosti, analizira Reuters s Detroit Auto Showa. Američki proizvođači planiraju uložiti 19 milijardi dolara, kineski 21 milijardu i njemački 52 milijarde. Direktori automobilskih kompanija čine se odlučnima oko prijelaza na električne aute, ali muči ih tko će kupiti ta vozila. Većina sadašnjeg tržišta električnih auta pripada Tesli koji prodaje 100.000 vozila, i to samo tri modela.

    04.01. (18:37)

    Prelaženje ceste

    U Norveškoj su pola novih automobila – električni i hibridni

    Polovica novih automobila prodanih prošle godine u Norveškoj bili su električni i hibridni auti – udio električnih i auta na vodik u ukupnom broju prodanih automobila iznosio je lani 20,9% dok je na hibridne modele otpadalo 31,3%. Norveška je najveći proizvođač nafte u zapadnoj Europi, a svejedno su si zacrtali ambiciozni cilj da od 2025. godine više neće prodavati nove automobile s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Kupci električnih automobila imaju ondje razne povlastice. Reuters

    08.11.2017. (08:05)

    Cable Cars

    10 najjeftinijih električnih auta u Hrvatskoj

    Iduće godine Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost opet će dijeliti poticaje za električne aute, vjerojatno 20 milijuna kuna, i tako svake godine do 2020., pa je Auto start sastavio listu 10 najjeftinijih električnih auta u Hrvatskoj. Deseti je Volkswagen e-Golf koji ima domet oko 200 kilometara te košta 301.659 kuna, dok je najjeftiniji majušni Renaultov Twizy koji ide najviše 50 km/h i ima domet 50 kilometara na jedno punjenje, ali je jeftin – 76.900 kuna.

    13.09.2017. (10:04)

    Autići strujići

    Iduće godine subvencije za električna vozila

    Iduće će godine država ponovno isplaćivati poticaje za kupovinu električnih autombila, za što će otići 85 milijuna kuna, najavio je direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Pretpostavlja se da se subvencije više neće moći dobiti za hibridna vozila, koja voze na benzin i struju, a kakvih je većina kupljena u prethodnom natječaju, već isključivo ona na električni pogon. Država je 2014. i 2015. subvencionirala kupnju 1.428 električnih i hibridnih vozila s 50 milijuna kuna, a 2016. i 2017. programa nije bilo. Poslovni

    23.08.2017. (17:19)

    Norveški državni mirovinski fond, inače najveći takav fond u svijetu s 970 milijardi dolara imovine, sprema se u globalnu kupovinu; u prvih šest mjeseci zaradili rekordnih 63 milijarde dolara

    Iscrpnije...