• 29.01.2017. (21:52)

    Šoping bez granica

    Nova pravila za kupovanje na internetu

    Europski parlament uskoro bi trebao potvrditi nekoliko uredbi kojima će se građanima jamčiti veća sigurnost online kupovine, a dostava paketa trebala bi biti jeftinija. “Mi u manjim državama često imamo problema da nam je dostava puno skuplja nego u nekim većim državama članicama”, pojasnila je eurozastupnica Biljana Borzan. Jedna od glavnih novosti je i ukidanje geoblokiranja, pa će trgovci morati nuditi proizvode svim članicama EU-a, tj. neće se više moći dogoditi da neki proizvod bude nedostupan zbog lokacije. N1, Dnevnik.hr



  • Slične vijesti

    25.01. (21:00)

    EU donosi zakon po kojem Nutella (i svi ostali proizvodi) u Hrvatskoj moraju biti isti kao u cijeloj EU

    01.12.2018. (08:31)

    Europska trgovina

    Od ponedjeljka online kupovina u EU bez geoblikiranja

    Kupci iz bilo kojeg dijela EU moći će od preksutra kupovati na internetskim trgovinama u svim članicama Unije bez ograničenja, a online trgovine ne mogu preusmjeravati kupce na online trgovine u njihovoj domicilnoj zemlji. Takva prekogranična kupnja tretirat će se kao i kupnja kupca iz matične zemlje trgovine. Sada 63% online trgovina ne dopušta kupnju kupcima iz druge zemlje EU. Mreža

    23.11.2017. (11:49)

    Oprez

    HUB upozorava na lažne oglase za jeftinu kupnju

    Na stranicama društvenih mreža pojavljuju se oglasi koji zlonamjerno upućuju potencijalne kupce na navodno povoljnu kupnju različite brendirane robe, no otvaranjem poveznice od korisnika se traži unos osobnih podataka za registraciju, a nakon odabira plaćanja otvara se stranica s početnim slovima “http” , umjesto “https”. Riječ je o lažnim stranicama koje služe za prikupljanje i krađu osobnih podataka i podataka o kartici, a robu za koju misle da su je naručili, kupci ne dobivaju, upozorava HUB. N1

    15.11.2017. (08:53)

    eNećeš

    Nova pravila EU-a pri online kupovini

    Europski parlament usvojio je nova pravila za zaštitu potrošača u online trgovini, prema kojima će nadležna tijela imati veće ovlasti za otkrivanje i zaustavljanje kršenja zakona o zaštiti potrošača. Uredba bi trebala riješiti pitanja poput kratkoročne prekogranične promidžbe neke zrakoplovne tvrtke koja je na kraju otkazala snižene karte, dugoročne pretplate skrivene iza ponude osvajanja telefona za jedan euro ili online trgovca koji ne isporučuje namještaj s potpisom koji tvrdi da prodaje. T-Portal

    08.08.2017. (07:20)

    Better safe than sorry

    Pojačava se kontrola online kupovine

    Europska unija planira uvesti jaču kontrolu online tržišta kako bi svojim građanima osigurala sigurniju online kupovinu. Radi se o čitavom nizu uredbi i direktiva koje će, budu li izglasane na EU razini, biti prenesene na domaće zakonodavstvo država članica. Svaki se dan u Europsku uniju dostavi čak 11 milijuna paketa. Slobodna

    09.05.2017. (11:48)

    Nova, zasad jeftinija pravila

    Hakom: Od 15 lipnja nova roaming regulacija u Hrvatskoj

    Od 15. lipnja i u Hrvatskoj počinje primjena nove EU roaming regulacije, koja označava kraj roaminga s drugačijim cijenama mobilnog komuniciranja po Europi, a koje će od tada biti kao i kod kuće uz moguće ograničenje podatkovnog prometa po ‘domaćim’ cijenama, doznaje se iz HAKOM-a. Cijene usluga će, dakle, biti jednake domaćim maloprodajnim cijenama, tj. tarifnom paketu kojeg je korisnik odabrao, a jedino u slučaju podatkovnog prometa, kada korisnik prijeđe određeni limit, operator mu može naplaćivati dodatnu roaming naknadu u iznosu od 7,7 eura po gigabajtu/GB. Iako poskupljenja nisu najavljena, u HAKOM-u smatraju da bi moglo doći do situacije da mobilni operatori teret dodatnih ulaganja u mrežu pokušaju nadomjestiti povećanjem maloprodajnih cijena u domaćem prometu. Novi list

    25.04.2017. (12:30)

    Pravo da budem konzument

    EU: Kraj diskriminacije hrvatskih kupaca na internetu – direktiva o geoblokiranju

    Europski parlament izglasao je Direktivu o geoblokiranju i drugim vrstama diskriminacije utemeljenim na nacionalnosti, mjestu prebivališta ili boravišta na online tržištu, čime se htjelo spriječiti diskriminaciju kupaca iz manjih i novijih država članica EU (ovdje pregledna stranica o proceduri za Direktivu). Događalo se da web trgovina odbija nešto prodati ili dostaviti kupcu iz tih manjih/novih EU država, u pojedinim slučajevima kupce se automatski prebacuje na lokalnu stranicu s drugim proizvodima i cijenama, a ponekad se jednima čak naplati i po višoj cijeni nego kupcima iz nekih drugih članica EU… Monitor

    24.04.2017. (13:01)

    Cjenovna tekućina

    Online kupovina: Jedna cijena cipela preko dana, navečer – druga cijena

    The Atlantic ima nešto duži, ali vrlo zanimljiv članak o novoj pojavi – vrlo promjenjivim cijenama istih proizvoda koje kupujemo na Internetu, a čija se cijena mijenja ovisno o vanjskim uvjetima. Primjerice, cijena soka iz automata može varirati s obzirom na temperaturu vani, cipele mogu koštati više ako ih se kupi prije 7 navečer ili ako kupac živi u predgrađu, dok cijena slušalica koje nudi Google može ovisiti o tome koliko je kupac prethodno bio rastrošan. Za kupce ovo znači da jedna cijena može vrijediti u ovom trenutku, prije 20 minuta mogla je biti druga, za 20 minuta može biti treća, a za susjeda neka posve četvrta. Standardizirane cijene i jednostavni popusti uzmiču pred egzotičnim strategijama, smišljenim da iz kupca izvuku posljednji novčić…

    15.02.2017. (06:15)

    Sve manj eSkeptika

    Online kupaca 2008. u Hrvatskoj bilo 140 tisuća, sad 1,4 milijuna

    Preko interneta proizvode kupuje 1,41 milijun hrvatskih građana, što je čak deset puta više no 2008. godine (140.000), otkrivaju najnoviji podaci Eurostata. Prema statističkom uredu Europske komisije, tijekom 2016. godine usluge online kupovine koristio je gotovo svaki drugi ‘domaći’ korisnik interneta. Što se tiče omiljenih web-destinacija za ovaj oblik kupovine, u 2015. godini Hrvatima su omiljeni bili eBay, Amazon i Extreme Digital, a od hrvatskih servisa eKupi. Poslovni

    03.02.2017. (23:19)

    Borac protiv sistema

    Trump naredio reviziju zakona koji regulira poslovanje financijskih institucija

    Američki predsjednik Donald Trump potpisao je uredbu kojom se naređuje revizija Dodd-Frank zakona iz 2010. godine, kojim se regulira poslovanje financijskih institucija i regulatornih agencija, piše BBC. Zakonom su uvedena brojna ograničenja u financijskom poslovanju, kreiran je i Ured za zaštitu potrošača čija je uloga osigurati da banke, kreditori i druge financijske kompanije pošteno tretiraju američke potrošače. Prošlog tjedna je Trump, izabran na krilima otpora establišmentu kojeg su velike banke možda i ključni dio, izjavio – “Dodd-Frank je katastrofa. Napravit ćemo velike promjene”. Jutarnji

  • Slične vijesti

    25.01. (21:00)

    EU donosi zakon po kojem Nutella (i svi ostali proizvodi) u Hrvatskoj moraju biti isti kao u cijeloj EU

    01.12.2018. (08:31)

    Europska trgovina

    Od ponedjeljka online kupovina u EU bez geoblikiranja

    Kupci iz bilo kojeg dijela EU moći će od preksutra kupovati na internetskim trgovinama u svim članicama Unije bez ograničenja, a online trgovine ne mogu preusmjeravati kupce na online trgovine u njihovoj domicilnoj zemlji. Takva prekogranična kupnja tretirat će se kao i kupnja kupca iz matične zemlje trgovine. Sada 63% online trgovina ne dopušta kupnju kupcima iz druge zemlje EU. Mreža

    12.06.2018. (10:39)

    Hrvati mobitele sve manje koriste za pozive, a sve više za surfanje po internetu – kaže tromjesečni izvještaj HAKOM-a

    Iscrpnije...
    23.11.2017. (11:49)

    Oprez

    HUB upozorava na lažne oglase za jeftinu kupnju

    Na stranicama društvenih mreža pojavljuju se oglasi koji zlonamjerno upućuju potencijalne kupce na navodno povoljnu kupnju različite brendirane robe, no otvaranjem poveznice od korisnika se traži unos osobnih podataka za registraciju, a nakon odabira plaćanja otvara se stranica s početnim slovima “http” , umjesto “https”. Riječ je o lažnim stranicama koje služe za prikupljanje i krađu osobnih podataka i podataka o kartici, a robu za koju misle da su je naručili, kupci ne dobivaju, upozorava HUB. N1

    15.11.2017. (08:53)

    eNećeš

    Nova pravila EU-a pri online kupovini

    Europski parlament usvojio je nova pravila za zaštitu potrošača u online trgovini, prema kojima će nadležna tijela imati veće ovlasti za otkrivanje i zaustavljanje kršenja zakona o zaštiti potrošača. Uredba bi trebala riješiti pitanja poput kratkoročne prekogranične promidžbe neke zrakoplovne tvrtke koja je na kraju otkazala snižene karte, dugoročne pretplate skrivene iza ponude osvajanja telefona za jedan euro ili online trgovca koji ne isporučuje namještaj s potpisom koji tvrdi da prodaje. T-Portal

    08.08.2017. (07:20)

    Better safe than sorry

    Pojačava se kontrola online kupovine

    Europska unija planira uvesti jaču kontrolu online tržišta kako bi svojim građanima osigurala sigurniju online kupovinu. Radi se o čitavom nizu uredbi i direktiva koje će, budu li izglasane na EU razini, biti prenesene na domaće zakonodavstvo država članica. Svaki se dan u Europsku uniju dostavi čak 11 milijuna paketa. Slobodna

    09.05.2017. (11:48)

    Nova, zasad jeftinija pravila

    Hakom: Od 15 lipnja nova roaming regulacija u Hrvatskoj

    Od 15. lipnja i u Hrvatskoj počinje primjena nove EU roaming regulacije, koja označava kraj roaminga s drugačijim cijenama mobilnog komuniciranja po Europi, a koje će od tada biti kao i kod kuće uz moguće ograničenje podatkovnog prometa po ‘domaćim’ cijenama, doznaje se iz HAKOM-a. Cijene usluga će, dakle, biti jednake domaćim maloprodajnim cijenama, tj. tarifnom paketu kojeg je korisnik odabrao, a jedino u slučaju podatkovnog prometa, kada korisnik prijeđe određeni limit, operator mu može naplaćivati dodatnu roaming naknadu u iznosu od 7,7 eura po gigabajtu/GB. Iako poskupljenja nisu najavljena, u HAKOM-u smatraju da bi moglo doći do situacije da mobilni operatori teret dodatnih ulaganja u mrežu pokušaju nadomjestiti povećanjem maloprodajnih cijena u domaćem prometu. Novi list

    25.04.2017. (12:30)

    Pravo da budem konzument

    EU: Kraj diskriminacije hrvatskih kupaca na internetu – direktiva o geoblokiranju

    Europski parlament izglasao je Direktivu o geoblokiranju i drugim vrstama diskriminacije utemeljenim na nacionalnosti, mjestu prebivališta ili boravišta na online tržištu, čime se htjelo spriječiti diskriminaciju kupaca iz manjih i novijih država članica EU (ovdje pregledna stranica o proceduri za Direktivu). Događalo se da web trgovina odbija nešto prodati ili dostaviti kupcu iz tih manjih/novih EU država, u pojedinim slučajevima kupce se automatski prebacuje na lokalnu stranicu s drugim proizvodima i cijenama, a ponekad se jednima čak naplati i po višoj cijeni nego kupcima iz nekih drugih članica EU… Monitor

    24.04.2017. (13:01)

    Cjenovna tekućina

    Online kupovina: Jedna cijena cipela preko dana, navečer – druga cijena

    The Atlantic ima nešto duži, ali vrlo zanimljiv članak o novoj pojavi – vrlo promjenjivim cijenama istih proizvoda koje kupujemo na Internetu, a čija se cijena mijenja ovisno o vanjskim uvjetima. Primjerice, cijena soka iz automata može varirati s obzirom na temperaturu vani, cipele mogu koštati više ako ih se kupi prije 7 navečer ili ako kupac živi u predgrađu, dok cijena slušalica koje nudi Google može ovisiti o tome koliko je kupac prethodno bio rastrošan. Za kupce ovo znači da jedna cijena može vrijediti u ovom trenutku, prije 20 minuta mogla je biti druga, za 20 minuta može biti treća, a za susjeda neka posve četvrta. Standardizirane cijene i jednostavni popusti uzmiču pred egzotičnim strategijama, smišljenim da iz kupca izvuku posljednji novčić…