• 25.12.2018. (19:30)

    The hunger games

    Nova vrsta dijete: Intervalni post

    Intervalni post, odnosno suzdržavanje od obroka tijekom određenog razdoblja je novi trend u nutricionizmu. Postoji više metoda: osam sati dnevno se jede, ali ostalih 16 ne, baš ništa, druga je metoda da se pet dana u tjednu hrani normalno, a onda dva dana gladuje, treća je “jedan dan jedem, jedan ne”. Postoji i tkz. dinner-cancelling – pravilo da se dva do tri dana suzdržava od večere. Cilj ove dijete je da se organizam redovnim suzdržavanjem od obroka privikne živjeti od svojih rezervi, odnosno to bi bila dugoročna nutricionistička metoda iliti uobičajeni režim ishrane. Deutsche Welle



  • Slične vijesti

    12.02. (19:30)

    Izbjegavati četiri bijele stvari - brašno, šećer, sol, mast

    Nutricionistica: Glad zavarati dječjom kašicom ili kuhanim jajetom, a ne pecivom ili sendvičem

    Trenutak gladi između jela najlošije je utažiti sendvičem ili pecivom jer je takav obrok prepun kalorija, a kruh je najčešće napravljen od bijelog brašna pa berlinska nutricionistica Sarah Tschernigow predlaže alternative. Jedna su zdrave namirnice poput voća, gotovih salata i povrća (u svakoj trgovini), druga su dječje kašice jer su hranjive i nisu preslatke, a rijetko sadrže aditive, treća su mješavina orašastih plodova i sušenog voća (ali ne previše, nego onoliko koliko stane u šaku), četvrta – tvrdo kuhano jaje. T-Portal

    05.02. (20:30)

    Svako jutro jedno jaje organizmu snagu daje

    Razbijanje mitova o prehrani: Kava potiče izlučivanje tekućine, alkohol je dobar za probavu

    Njemački nutricionisti pozabavili su se nekim mitovima o prehrani:
    -Za ljude s normalnom težinom nevažno je u koje doba dana jedu, ali ako osoba želi izgubiti na težini, bilo bi uputno da pokuša prestati jesti prije spavanja ili noću
    -Među proizvodima od žitarica, poput kruha, rezanaca, riže i brašna najzdraviji su oni od punoga zrnja, ali nije baš svaka vrsta smeđeg kruha ili onog sa sjemenkama napravljena od cjelovitog zrnja – neke su smeđe zbog ekstrakta slada.

    02.02. (08:51)

    Temeljne mudrosti

    Doručak treba jesti pola sata do sat nakon buđenja

    Doručak bi trebao biti najvažniji obrok u danu. Tijekom noći naš organizam je bez hrane i da bi osigurali energiju koja vam je potrebna za dan koji je pred vama treba jesti hranu ujutro, najbolje pola sata do sat vremena nakon buđenja. – Doručak treba biti bogat integralnim žitaricama i vlaknima, a ograničen s brzo dostupnim ugljikohidratima. Optimalno je dnevno imati pet obroka, od toga tri glavna obroka (doručak, ručak i večera), te dva međuobroka između glavnih obroka – tvrdi nutricionistica Eva Pavić, mag. spec. sigurnosti i kvalitete hrane u KBC-u Zagreb. 24 sata

    29.01. (16:30)

    Ne do-kavak, nego do-ručak

    Kava na prazan želudac – usporava metabolizam, izaziva želučane tegobe, diže apetit…

    Ako kava zamijeni doručak usporava se metabolizam, pojavljuju želučane tegobe, raste apetit pa se u poslijepodnevnim satima jede previše, dolazi do lošeg metabolizma glukoze, što je preduvjet dijabetesa, moguć je pad tlaka, dehidracija. Nadalje, zbog preskakanja doručka može doći do kontrakcije žučnog mjehura, oštre boli, povraćanja, žutice, proljeva, hipertenzije i jačanja simptoma menopauze. Dakle, doručak se ne smije preskakati, treba biti najkasnije sat vremena od buđenja i sadržavati ugljikohidrate, bjelančevine i masti. Novi list / Nutrition Explained

    19.01. (12:30)

    Dragi, danas je za ručak šaka oraha, jedna jabuka i dvije mrkve

    Idealna prehrana za zdravlje ljudi i planeta

    Smanjenje konzumacije crvenog mesa i šećera za 50 posto, a udvostručenje konzumacije orašastih plodova, voća, povrća i mahunarki – jedan je od elemenata idealne prehrane po preporuci sveučilišta u Londonu, objavio je Lancet. Ovakvom prehranom spriječilo bi se 11 milijuna preranih smrti godišnje, smanjila emisija stakleničkih plinova i očuvala bioraznolikost, zemlja i voda. Danas je stanje takvo da je jedna milijarda ljudi gladna, a dvije milijarde jede previše pogrešne hrane. CNN

    16.11.2018. (09:00)

    Smrt na vagi

    Rekorder u šou ‘Život na vagi’ skinuo 70 kg: ‘To što se kandidatima radi izrazito je opasno…’

    “Život na vagi”, RTL-ov show u kojem se kandidati trude u jedinici vremena istopiti što više kilograma, a jučer je natjecatelj Alen izgubio čak 70 kilograma, najviše od svih sezona dosad! Je li to moguće u samo dva mjeseca? Očito jest, ali stručnjaci smatraju da je “tako veliki gubitak kilograma u kratkom vremenskom razdoblju neprihvatljiv i sigurno nije zdrav”, kako kaže dr. Duška Glavaš za Slobodnu Dalmaciju. Može prouzročiti poremećaj hormonalnog sustava, kao i niz neuroloških problema, te opasne srčane aritmije. Na koncu, moguć je i smrtni ishod.

    13.06.2018. (06:00)

    Sponzorirana vijest

    Capsiplex: Preparat za mršavljenje koji je oborio sve rekorde prodaje

    Hollywoodske zvijezde moraju izgledati besprijekorno, posebno kad je riječ o njihovoj tjelesnoj težini. Jedna od njihovih tajni je i Capsiplex – prirodan preparat koji značajno doprinosi gubitku tjelesne težine. Iznimno učinkovita svojstva učinila su Capsiplex preparatom br. 1 među slavnima te jednim od rijetkih preparata koji je uspio oboriti sve rekorde prodaje. U Engleskoj je tako cijela serija rasprodana u tri dana, a u šest mjeseci prodano je više od milijun kapsula. Capsiplex je dostupan u svim ljekarnama, a više možete saznati i na www.capsiplex.hr

    27.05.2018. (13:31)

    Vijesti za ručak

    Savjet o hrani: Na dan trebamo 50 grama proteina, ostalo će izaći iz tijela

    Prehrana mnogih sadrži visoke količine proteina, neki jer se nadaju da će tako izgraditi mišiće, drugi jer tako misle smršavjeti, no dio stručnjaka tvrdi da je hrana s velikim količinama proteina (i visokim cijenama) bacanje novca. Proteini, odnosno bjelančevine – meso, jaja, mliječni proizvodi, riba, grahorice – ključni su za rast i oporavak tijela te izgradnju mišića, a organizam ih razgrađuje u aminokiseline i uzima onoliko koliko mu treba, dok ostalo izbacuje kroz urin. Prosječna potreba za proteinima odrasle osobe koja nije nešto posebno fizički aktivna je 0,75 grama proteina na dan po kilogramu tjelesne težine, što bi bilo oko 55 grama proteina dnevno za muškarce i 45 grama za žene, a to bi bilo otprilike količina mesa, ribe, tofua ili orašastih plodova veličine dlana, na dan. Dakle, može se pretjerati, što može biti i zdravstveno problematično, što dokazuje primjer arktičkog istraživača Vilhjalmura Stefanssona koji je proveo sve skupa 5 godina jedući samo meso. BBC

    16.03.2018. (16:30)

    Na put

    Gdje odu kile kad ljudi mršave?

    Ako čovjek konzumira 3,5 kilograma hrane i pića te 600 grama kisika, onda ista ta količina kilograma, 4,1 kilograma, treba izaći iz organizma van, ili u protivnom čovjek dobiva na kilaži. Masnoće se u kemijskim procesima pretvaraju u ugljikov dioksid i vodu. Ugljikov dioksid izlazi iz tijela putem pluća i disanja, a voda se krvožilnim sustavom prenosi do organa kojima je potrebna te nakon toga postaje sastavni dio urina. Kako bi čovjek izgubio višak kilograma, mora aktivirati masnoće u tijelu, a to je moguće samo fizičkom aktivnošću. 24sata, Daily Mail

  • Slične vijesti

    19.03. (10:45)

    Preporuka nutricionista: Ljudi s povišenim kolesterolom trebaju jesti do tri jaja tjedno, zdravi pojedinci mogu i više; najpametnije ih je skuhati ili ispeći, tako nema bojazni od salmonele

    Iscrpnije...
    10.03. (10:49)

    Česte dijete mogu biti opasne za srce – jer se smanjuje pa povećava kilaža – a pogotovo ako se počne u ranijoj životnoj dobi

    Iscrpnije...
    12.02. (19:30)

    Izbjegavati četiri bijele stvari - brašno, šećer, sol, mast

    Nutricionistica: Glad zavarati dječjom kašicom ili kuhanim jajetom, a ne pecivom ili sendvičem

    Trenutak gladi između jela najlošije je utažiti sendvičem ili pecivom jer je takav obrok prepun kalorija, a kruh je najčešće napravljen od bijelog brašna pa berlinska nutricionistica Sarah Tschernigow predlaže alternative. Jedna su zdrave namirnice poput voća, gotovih salata i povrća (u svakoj trgovini), druga su dječje kašice jer su hranjive i nisu preslatke, a rijetko sadrže aditive, treća su mješavina orašastih plodova i sušenog voća (ali ne previše, nego onoliko koliko stane u šaku), četvrta – tvrdo kuhano jaje. T-Portal

    05.02. (20:30)

    Svako jutro jedno jaje organizmu snagu daje

    Razbijanje mitova o prehrani: Kava potiče izlučivanje tekućine, alkohol je dobar za probavu

    Njemački nutricionisti pozabavili su se nekim mitovima o prehrani:
    -Za ljude s normalnom težinom nevažno je u koje doba dana jedu, ali ako osoba želi izgubiti na težini, bilo bi uputno da pokuša prestati jesti prije spavanja ili noću
    -Među proizvodima od žitarica, poput kruha, rezanaca, riže i brašna najzdraviji su oni od punoga zrnja, ali nije baš svaka vrsta smeđeg kruha ili onog sa sjemenkama napravljena od cjelovitog zrnja – neke su smeđe zbog ekstrakta slada.

    02.02. (08:51)

    Temeljne mudrosti

    Doručak treba jesti pola sata do sat nakon buđenja

    Doručak bi trebao biti najvažniji obrok u danu. Tijekom noći naš organizam je bez hrane i da bi osigurali energiju koja vam je potrebna za dan koji je pred vama treba jesti hranu ujutro, najbolje pola sata do sat vremena nakon buđenja. – Doručak treba biti bogat integralnim žitaricama i vlaknima, a ograničen s brzo dostupnim ugljikohidratima. Optimalno je dnevno imati pet obroka, od toga tri glavna obroka (doručak, ručak i večera), te dva međuobroka između glavnih obroka – tvrdi nutricionistica Eva Pavić, mag. spec. sigurnosti i kvalitete hrane u KBC-u Zagreb. 24 sata

    29.01. (16:30)

    Ne do-kavak, nego do-ručak

    Kava na prazan želudac – usporava metabolizam, izaziva želučane tegobe, diže apetit…

    Ako kava zamijeni doručak usporava se metabolizam, pojavljuju želučane tegobe, raste apetit pa se u poslijepodnevnim satima jede previše, dolazi do lošeg metabolizma glukoze, što je preduvjet dijabetesa, moguć je pad tlaka, dehidracija. Nadalje, zbog preskakanja doručka može doći do kontrakcije žučnog mjehura, oštre boli, povraćanja, žutice, proljeva, hipertenzije i jačanja simptoma menopauze. Dakle, doručak se ne smije preskakati, treba biti najkasnije sat vremena od buđenja i sadržavati ugljikohidrate, bjelančevine i masti. Novi list / Nutrition Explained

    19.01. (12:30)

    Dragi, danas je za ručak šaka oraha, jedna jabuka i dvije mrkve

    Idealna prehrana za zdravlje ljudi i planeta

    Smanjenje konzumacije crvenog mesa i šećera za 50 posto, a udvostručenje konzumacije orašastih plodova, voća, povrća i mahunarki – jedan je od elemenata idealne prehrane po preporuci sveučilišta u Londonu, objavio je Lancet. Ovakvom prehranom spriječilo bi se 11 milijuna preranih smrti godišnje, smanjila emisija stakleničkih plinova i očuvala bioraznolikost, zemlja i voda. Danas je stanje takvo da je jedna milijarda ljudi gladna, a dvije milijarde jede previše pogrešne hrane. CNN