• 12.01. (20:28)

    Benito Frljiciollini

    Oliver Frljić postavlja Pirandellija: Slabi smo spram fašizma

    “Htio sam govoriti o strahu kao dominantnoj emociji u hrvatskom društvu, o hrvatskom glumištu te poražavajućoj činjenici da se to isto glumište protiv raznih pritisaka i cenzure ponajviše borilo i bori autocenzurom” – kaže u intervjuu T-Portalu redatelj Oliver Frljić koji u Kerempuhu završava svoju novu predstavu prema Pirandellovoj drami Šest likova traži autora. Na plakatu predstave prikazan je upravo on kako sjedi za šivaćim strojem i kroji karte Hrvatske i BiH, a objašnjava da je “opsesivna potraga njezinih glavnih likova za identitetom i autorom sjajna metafora za hrvatsko društvo koje već 26 godina traži svoj identitet”.

  • Slične vijesti

    16.06. (13:10)

    Opet o gospođi pročelnici

    Umjetnički ravnatelj BITEF-a: Zastrašujuće su najave da će Zagreb uskratiti financiranje kritičkoj misli

    Ivan Medenica, umjetnički ravnatelj i izbornik Bitefa: “Da, čuo sam uznemirujući stav nove pročelnice kulture Grada Zagreba. To je zastrašujuće. Takva vrsta kazališta, nazovimo ga frljićevskim, bitna je upravo u institucionalnom kazalištu, onom koje je na budžetu, jer je društvo dužno financirati kritičku misao, podržavati kulturu koja će prozivati nedostatke tog istog društva. Sve ostalo manji je ili veći oblik autoritarnosti, a to je pravac u koji, na žalost, klizi cijela Europa, ali i SAD i Rusija.

    Svugdje vidimo sve više desnog populizma, autoritarnog načina vladanja i to postaje sve dominantnije. Stoga demokratskim društvima treba kritična kultura i nju moraju podržati države i njezini fondovi. Zato su ocjene koje je izgovorila gospođa Lederer vrlo opasne. No, hrvatsko društvo jest demokratsko društvo, a ja se usuđujem o tome govoriti jer sam lani bio predsjednik žirija na Marulićevim danima i svjedočio trenutku kada splitska publika nije dopustila da se prekine Frljićeva predstava, i to tako da su pjevali ono slavno Arsenovo “Kad bi svi ljudi na svijetu…” (pjeva, op. a.) Svjedočio sam i tome kako je hrvatska policija besprijekornom intervencijom omogućila da publika koja to želi i vidi predstavu. Hrvatska policija tada je intervenirala onako kako nedavno u Brnu nije intervenirala češka policija, kada je predstava bila prekinuta. Publika u Splitu tada je definitivno obranila umjetničku slobodu.”

    više

    14.06. (23:32)

    Pih, politički aktivizam

    Oliver Frljić na BITEF-u sa čak dvije predstave

    Satiričko kazalište Kerempuh po prvi put se predstavlja na beogradskom BITEF-u i to predstavom ‘Šest likova traži autora‘ redatelja Olivera Frljića. ‘Naravno da smo ponosni na predstavu koja je odabrana, a koja ne predstavlja samo Satiričko kazalište Kerempuh, nego i širu zagrebačku i hrvatsku kazališnu scenu’, rekao je ravnatelj Kerempuha Roman Šušković-Stipanović. Osim ‘Šest likova traži autora’, na 52. BITEF-u Frljić će biti zastupljen i s predstavom ‘Gorki – alternativa za Njemačku?‘ berlinskog kazališta Maksim Gorki. Obje se predstave bave fenomenom desnog ekstremizma ne samo u Europi već i globalno. Današnja regionalna najava BITEF-a u kazalištu Kerempuh.

    13.06. (12:40)

    Naći ćeš se ti u mojoj predstavi već nekako

    Oliver Frljić: Ana Lederer lupa ko Maksim po diviziji

    ‘Zanima me, kad ovako lupa k’o Maksim po diviziji, je li ista ikada čula barem za koncept političkog kazališta? Ako nije, sa zadovoljstvom ću je upoznati s činjenicom da je isto dio nastavnog programa i na zagrebačkoj Akademiji dramskih umjetnosti, na kojoj, gle čuda, predaje i njezin dojučerašnji partner i bratić partijskog joj kolege Zlatka Hasanbegovića – Ozren Prohić. Zlatko Hasanbegović, dok je bio ministar kulture, svojim cenzorskim potezima pokušavao dati kakvu-takvu pravno-formalnu masku. Kroz ovo što radi Ana Lederer vidimo da se ona neće zamarati takvim stvarima. Ona je cenzuru kao svoju kulturnu politiku najavila već u nastupnom intervjuu.’

    11.06. (22:58)

    Komesarka kulture Zagreba

    Burne reakcije na komentare Ane Lederer: Njene izjave nepojmljive su i skandalozne!

    “Mislim da je već prva izjava pročelnice Lederer stvarno nepojmljiva i skandalozna, a to je ona izjava da se neće financirati kazališni rad Olivera Frljića zbog toga što je to aktivizam, a ne umjetnost. Zanima me – po kojem to kriteriju?”, komentirao je Vilim Matula gostovanje Ane Lederer u emisiji ‘Točka na tjedan’ na N1 10. lipnja. Slično su komentirali i Velimir Visković, Urša Raukar >> Tportal… Na Lederer se osvrnula i ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek: “Mi smo se odmakli od dotadašnje prakse traženja kostura po ormarima (misli na vrijeme dok je ministar bio Hasanbegović, a Leder zamjenica, op.) i prozivanja neistomišljenika te bez odlaganja započeli s reformama u svim područjima kulture. Sve u svemu, previše radimo da bismo se osvrtali na ovakve paušalne izjave.” >> opet Tportal

    01.06. (07:19)

    Nagrada Grada Zagreba ‘Nada Dimić’ novinarki Sanji Despot i redatelju Oliveru Frljiću

    Nagrada građana i građanki Grada Zagreba “Nada Dimić”, koju dodjeljuje nevladin program “Fond za druge”, uručena je jučer ispred Doma Hrvatskih likovnih umjetnika na Trgu žrtava fašizma novinarki Sanji Despot za seriju tekstova na portalu Faktograf o pozadini organiziranog otpora Istanbulskoj konvenciji i kazališnom redatelju Oliveru Frljiću za predstavu “Šest likova traže autora” po predlošku Luigija Pirandella. Nagrada ima i protestni karakter i dodjeljuje se na isti dan kad i službena Nagrada grada Zagreba koju je Bandić bio dodijelio i režiseru Jakovu Sedlaru za njegov “povijesni i filmski falsifikat filma o Jasenovcu”. Novi list

    27.05. (09:11)

    Oliverova putovanja

    Sabotaža Frljića u Češkoj: 30 prosvjednika prekinulo predstavu

    Trideset nezadovoljnika upalo je u subotu navečer na scenu kazališta u češkom gradu Brnu u pokušaju da spriječi glumce Mladinskog gledališča iz Ljubljane da izvedu predstavu hrvatskog redatelja Olivera Frljića ‘Naše nasilje, vaše nasilje’ (ovdje video). Ovi aktivisti sami sebe nazivaju ‘Pristojni ljudi’, iako ih češki MUP označava kao ekstremističku skupinu, a na predstavi su pričekali desetak minuta, pa stali između glumaca i publike s ciljem da spriječe predstavu. Policija ih istjerala iz kazališta, predstava se nastavila za sat vremena. Beta

    25.04. (18:50)

    Svoga tela gospodar

    Recenzija nove predstave: Autentično Kurspahićevo uživanje u izlaganju svog tijela

    Jutarnji piše o novoj predstavi Mirana Kurspahića Fury Revolution Revival Tour koja igra u kazalištu &TD. “Najautentičnije je Kurspahićevo uživanje u izlaganju svog mišićavog tijela publici i stalnom mijenjanju kostima. Prema najavi, ovo bi trebala biti priča ‘o nastanku i padu jedne revolucionarne ideje’ odnosno o ‘glazbenom žanru koji i dan danas predstavlja otpor establish­mentu’, no čini se da su se autori puno više zabavljali blesavim kostimima i uživljavanjem u ulogu rock zvijezde nego razmišljanjima o revoluciji.” 100posto ima video reportažu o predstavi.

    07.04. (15:30)

    Nezamjenjivo iskustvo

    Kazališna revija ADU danas i sutra u Zagrebu

    Još danas i sutra u Frankopanskoj 22 održava se jedanaesta po redu Kazališna revija ADU, poznatija i po skraćenici KRADU, na kojoj se i ove godine predstavljaju nove kazališne nade, studenti kazališnih studija Akademije. Ovdje pogledajte program. Moto ovogodišnjeg festivala je #nemošukrastpredstavu. Želja studenata bila je prenijeti jasnu poruku o tome kako je odlazak u kazalište nezamjenjiv doživljaj koji se ni na koji način ne može rekreirati, pa tako ni krađom inventara kazališta. Kulturpunkt

  • Slične vijesti

    16.06. (13:10)

    Opet o gospođi pročelnici

    Umjetnički ravnatelj BITEF-a: Zastrašujuće su najave da će Zagreb uskratiti financiranje kritičkoj misli

    Ivan Medenica, umjetnički ravnatelj i izbornik Bitefa: “Da, čuo sam uznemirujući stav nove pročelnice kulture Grada Zagreba. To je zastrašujuće. Takva vrsta kazališta, nazovimo ga frljićevskim, bitna je upravo u institucionalnom kazalištu, onom koje je na budžetu, jer je društvo dužno financirati kritičku misao, podržavati kulturu koja će prozivati nedostatke tog istog društva. Sve ostalo manji je ili veći oblik autoritarnosti, a to je pravac u koji, na žalost, klizi cijela Europa, ali i SAD i Rusija.

    Svugdje vidimo sve više desnog populizma, autoritarnog načina vladanja i to postaje sve dominantnije. Stoga demokratskim društvima treba kritična kultura i nju moraju podržati države i njezini fondovi. Zato su ocjene koje je izgovorila gospođa Lederer vrlo opasne. No, hrvatsko društvo jest demokratsko društvo, a ja se usuđujem o tome govoriti jer sam lani bio predsjednik žirija na Marulićevim danima i svjedočio trenutku kada splitska publika nije dopustila da se prekine Frljićeva predstava, i to tako da su pjevali ono slavno Arsenovo “Kad bi svi ljudi na svijetu…” (pjeva, op. a.) Svjedočio sam i tome kako je hrvatska policija besprijekornom intervencijom omogućila da publika koja to želi i vidi predstavu. Hrvatska policija tada je intervenirala onako kako nedavno u Brnu nije intervenirala češka policija, kada je predstava bila prekinuta. Publika u Splitu tada je definitivno obranila umjetničku slobodu.”

    više

    14.06. (23:32)

    Pih, politički aktivizam

    Oliver Frljić na BITEF-u sa čak dvije predstave

    Satiričko kazalište Kerempuh po prvi put se predstavlja na beogradskom BITEF-u i to predstavom ‘Šest likova traži autora‘ redatelja Olivera Frljića. ‘Naravno da smo ponosni na predstavu koja je odabrana, a koja ne predstavlja samo Satiričko kazalište Kerempuh, nego i širu zagrebačku i hrvatsku kazališnu scenu’, rekao je ravnatelj Kerempuha Roman Šušković-Stipanović. Osim ‘Šest likova traži autora’, na 52. BITEF-u Frljić će biti zastupljen i s predstavom ‘Gorki – alternativa za Njemačku?‘ berlinskog kazališta Maksim Gorki. Obje se predstave bave fenomenom desnog ekstremizma ne samo u Europi već i globalno. Današnja regionalna najava BITEF-a u kazalištu Kerempuh.

    13.06. (12:40)

    Naći ćeš se ti u mojoj predstavi već nekako

    Oliver Frljić: Ana Lederer lupa ko Maksim po diviziji

    ‘Zanima me, kad ovako lupa k’o Maksim po diviziji, je li ista ikada čula barem za koncept političkog kazališta? Ako nije, sa zadovoljstvom ću je upoznati s činjenicom da je isto dio nastavnog programa i na zagrebačkoj Akademiji dramskih umjetnosti, na kojoj, gle čuda, predaje i njezin dojučerašnji partner i bratić partijskog joj kolege Zlatka Hasanbegovića – Ozren Prohić. Zlatko Hasanbegović, dok je bio ministar kulture, svojim cenzorskim potezima pokušavao dati kakvu-takvu pravno-formalnu masku. Kroz ovo što radi Ana Lederer vidimo da se ona neće zamarati takvim stvarima. Ona je cenzuru kao svoju kulturnu politiku najavila već u nastupnom intervjuu.’

    11.06. (22:58)

    Komesarka kulture Zagreba

    Burne reakcije na komentare Ane Lederer: Njene izjave nepojmljive su i skandalozne!

    “Mislim da je već prva izjava pročelnice Lederer stvarno nepojmljiva i skandalozna, a to je ona izjava da se neće financirati kazališni rad Olivera Frljića zbog toga što je to aktivizam, a ne umjetnost. Zanima me – po kojem to kriteriju?”, komentirao je Vilim Matula gostovanje Ane Lederer u emisiji ‘Točka na tjedan’ na N1 10. lipnja. Slično su komentirali i Velimir Visković, Urša Raukar >> Tportal… Na Lederer se osvrnula i ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek: “Mi smo se odmakli od dotadašnje prakse traženja kostura po ormarima (misli na vrijeme dok je ministar bio Hasanbegović, a Leder zamjenica, op.) i prozivanja neistomišljenika te bez odlaganja započeli s reformama u svim područjima kulture. Sve u svemu, previše radimo da bismo se osvrtali na ovakve paušalne izjave.” >> opet Tportal

    01.06. (07:19)

    Nagrada Grada Zagreba ‘Nada Dimić’ novinarki Sanji Despot i redatelju Oliveru Frljiću

    Nagrada građana i građanki Grada Zagreba “Nada Dimić”, koju dodjeljuje nevladin program “Fond za druge”, uručena je jučer ispred Doma Hrvatskih likovnih umjetnika na Trgu žrtava fašizma novinarki Sanji Despot za seriju tekstova na portalu Faktograf o pozadini organiziranog otpora Istanbulskoj konvenciji i kazališnom redatelju Oliveru Frljiću za predstavu “Šest likova traže autora” po predlošku Luigija Pirandella. Nagrada ima i protestni karakter i dodjeljuje se na isti dan kad i službena Nagrada grada Zagreba koju je Bandić bio dodijelio i režiseru Jakovu Sedlaru za njegov “povijesni i filmski falsifikat filma o Jasenovcu”. Novi list

    27.05. (09:11)

    Oliverova putovanja

    Sabotaža Frljića u Češkoj: 30 prosvjednika prekinulo predstavu

    Trideset nezadovoljnika upalo je u subotu navečer na scenu kazališta u češkom gradu Brnu u pokušaju da spriječi glumce Mladinskog gledališča iz Ljubljane da izvedu predstavu hrvatskog redatelja Olivera Frljića ‘Naše nasilje, vaše nasilje’ (ovdje video). Ovi aktivisti sami sebe nazivaju ‘Pristojni ljudi’, iako ih češki MUP označava kao ekstremističku skupinu, a na predstavi su pričekali desetak minuta, pa stali između glumaca i publike s ciljem da spriječe predstavu. Policija ih istjerala iz kazališta, predstava se nastavila za sat vremena. Beta