Operatori će morati nuditi jasnije ugovore, bonovi će trajati dulje... - Monitor.hr
25.02.2015. (08:20)

Operatori će morati nuditi jasnije ugovore, bonovi će trajati dulje…

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) donijela je izmjene i dopune Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga te novi Pravilnik o prenosivosti broja, kojima se jasnije i detaljnije propisuju prava i obveze u odnosu operatora i korisnika. Najvažnije izmjene tiču se obveze jasnoće uvjeta ugovora i cijene usluge, probnog razdoblja za usluge u mrežama pokretnih komunikacija, minimalnog trajanja bona za unaprijed plaćene usluge, otključavanja mobilnih uređaja za vrijeme trajanja ugovorne obveze te postupka prijenosa broja.

Konstatirajući nedovoljnu informiranost korisnika prilikom potpisivanja zahtjeva za uslugom, naročito izvan poslovnih prostorija operatora, prvenstveno zahtjeva podnesenih putem akvizitera, HAKOM je dodatno propisao pravila o transparentnosti i jasnoći uvjeta prilikom zasnivanja pretplatničkog odnosa. Izmjenama je tako propisano da će operatori na zahtjevu kojeg korisnik potpisuje morati navesti osnovnu cijenu i sve naknade koje se podmiruju tijekom mjeseca, a sve kako bi korisnik unaprijed znao koliki mu je mjesečni fiksni trošak usluge. Naime, iako se u uvjetima korištenja i cjeniku, koji su sastavni dio svakog ugovora za pružanje usluga u elektroničkim komunikacijama, nalaze sve potrebne informacije o cijeni ugovorene tarife ili paketa, informacija o cijeni na samom zahtjevu spriječit će slučajeve kada korisnik smatra da nije dobio sve informacije o cijeni usluge.

Operatorima je propisana i obveza da trajanje računa unaprijed plaćene usluge nakon nadoplate bonom bilo kojeg iznosa, mora vrijediti najmanje tri mjeseca od nadoplate. Do sada je ovo područje bilo prepušteno tržišnoj utakmici ali je u mnogim slučajevima trajanje bonova manjih iznosa bilo prekratko i čest uzrok nezadovoljstva korisnika.

Isto tako, s obzirom na neusklađenost potrebnog vremena za prijenos broja (3 dana) i otključavanja uređaja (15 dana), HAKOM je u izmjenama propisao da svaki korisnik koji ima ugovornu obvezu može u bilo kojem trenutku tražiti od svog operatora otključavanje uređaja. Na taj način se mogu izbjeći situacije kada je korisnik raskinuo ugovor i više nije u mreži operatora kod kojeg je nabavio uređaj, a još mu nije otključan uređaj za korištenje u mreži nekog od druga dva operatora.

Novost u pravima korisnika je i probno razdoblje uporabe usluga u mrežama pokretnih komunikacija, gdje se probno razdoblje produljuje s dva dana na pet dana, a osim za usluge pristupu internetu vrijedit će i za javne govorne usluge u tim mrežama. Ovime se korisnicima u mrežama pokretnih komunikacija omogućuje ispitati ispunjava li usluga očekivanu dostupnost na željenim lokacijama.

Oba pravilnika sada jasnije propisuju prava korisnika prilikom prelaska iz mreže jednog operatora u mrežu nekog drugog operatora te naknade u slučaju kašnjenja prijenosa broja, neovisno radi li se o pokretnoj ili nepokretnoj mreži.

Pravilnici stupaju na snagu 1. svibnja ove godine, a odredba o jasnoći cijene na zahtjevu za zasnivanje pretplatničkog odnosa stupa na snagu šest mjeseci od objave pravilnika, kako bi se operatorima dalo dovoljno vremena automatizirati i informatizirati proces prikaza i ispisa ukupne fiksne cijene tarife i/ili paketa na zahtjevu koji korisnik potpisuje.


Slične vijesti

13.02. (11:00)

Imenik mi je pun Ne javljaj se kontakata

Dosta vam je dosadnih telefonskih prodavača? Upišite se u Registar Ne zovi

HAKOM objašnjava da tvrtke mogu doći do naših brojeva na različite načine, uključujući i javno dostupne imenike. No, automatsko pozivanje fizičkih osoba koje nisu dale privolu trgovcu je zakonom zabranjeno. Jedan od načina zaštite je upisivanje u Registar Ne zovi, javni registar telefonskih brojeva potrošača koji ne žele biti kontaktirani u marketinške svrhe. Ova opcija, propisana Zakonom o zaštiti potrošača, omogućuje građanima da se zaštite od nasumičnih poziva i poruka s marketinškim sadržajem. Stručnjaci ističu važnost prijavljivanja nezakonitih praksi nadležnim tijelima poput Agencije za zaštitu osobnih podataka. Također, preporučuje se da građani zatraže naziv i OIB tvrtke iz koje ih zovu, što često može zaustaviti daljnje pozive. (Index)

24.11.2019. (10:30)

Raskid je raskid

A1 dobio zabranu nazivanja korisnika koji ga napuštaju

HAKOM je objavio rješenje po kojoj se A1 Hrvatska zabranjuje “pozivanje ili na drugi način kontaktiranje krajnjih korisnika u tijeku postupka promjene operatora za koje je zaprimio odnosno supotpisao jedinstvenu izjavu krajnjeg korisnika o raskidu ugovora s postojećim operatorom”. Zabrana se odnosi na slučajeve kada korisnik pristaje podmiriti dugovanja postojećem operatoru i raskida sve usluge. Bug

28.09.2019. (13:30)

Stop samovoljnom nametu

Hrvatskoj pošti zabranjeno naplaćivanje 4,5 kn za uručenje malih paketa

HAKOM je od 18. rujna zabranio Hrvatskoj pošti naplatu uručenja malih paketa u međunarodnom prometu. HP je naplaćivao 4,5 kn za uručenje svih paketa mase do 2 kg iz inozemstva, čak i prilikom njihovog preuzimanja na šalterima. Praksa koju je Hrvatska pošta prakticirala više od tri godine protivi se aktima Svjetske poštanske unije. Bug

11.01.2019. (17:55)

HAKOM zabranio HT-u preuzimanje EVO TV-a

12.06.2018. (12:39)

Hrvati mobitele sve manje koriste za pozive, a sve više za surfanje po internetu – kaže tromjesečni izvještaj HAKOM-a

09.05.2017. (13:48)

Nova, zasad jeftinija pravila

Hakom: Od 15 lipnja nova roaming regulacija u Hrvatskoj

Od 15. lipnja i u Hrvatskoj počinje primjena nove EU roaming regulacije, koja označava kraj roaminga s drugačijim cijenama mobilnog komuniciranja po Europi, a koje će od tada biti kao i kod kuće uz moguće ograničenje podatkovnog prometa po ‘domaćim’ cijenama, doznaje se iz HAKOM-a. Cijene usluga će, dakle, biti jednake domaćim maloprodajnim cijenama, tj. tarifnom paketu kojeg je korisnik odabrao, a jedino u slučaju podatkovnog prometa, kada korisnik prijeđe određeni limit, operator mu može naplaćivati dodatnu roaming naknadu u iznosu od 7,7 eura po gigabajtu/GB. Iako poskupljenja nisu najavljena, u HAKOM-u smatraju da bi moglo doći do situacije da mobilni operatori teret dodatnih ulaganja u mrežu pokušaju nadomjestiti povećanjem maloprodajnih cijena u domaćem prometu. Novi list

31.01.2017. (16:40)

Registar dosadnjakovića

Proradio registar "Ne zovi" – od danas upisivanje brojeva

Danas u podne u rad je pušten Registar za zaštitu potrošača ˝Ne zovi˝ – javni registar telefonskih brojeva onih potrošača koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju u svrhu promidžbe ili prodaje, bez prethodno pribavljenog pristanka, tzv. privole. Ovdje se može provjeriti jer neki broj upisan u registar, a ovdje obrazac kojeg treba isprintati, ispuniti pa poslati svom telekomunikacijskom operatoru koji broj, ili više njih, upisuje u registar, i time onemogućuje neželjene pozive trgovaca. Monitor

29.01.2017. (22:52)

Šoping bez granica

Nova pravila za kupovanje na internetu

Europski parlament uskoro bi trebao potvrditi nekoliko uredbi kojima će se građanima jamčiti veća sigurnost online kupovine, a dostava paketa trebala bi biti jeftinija. “Mi u manjim državama često imamo problema da nam je dostava puno skuplja nego u nekim većim državama članicama”, pojasnila je eurozastupnica Biljana Borzan. Jedna od glavnih novosti je i ukidanje geoblokiranja, pa će trgovci morati nuditi proizvode svim članicama EU-a, tj. neće se više moći dogoditi da neki proizvod bude nedostupan zbog lokacije. N1, Dnevnik.hr

19.01.2017. (15:05)

Ugašeni talijanski odašiljači na Jadranu koji su ometali hrvatske kanale

16. siječnja završen je postupak gašenja ometajućih TV odašiljača u talijanskoj regiji Marche, čime je okončano uklanjanja smetnji prijemu TV programa hrvatskih nakladnika uzduž Jadranske obale. Završetkom tih aktivnosti uklanjaju se smetnje prijamu televizijskih programa hrvatskim građanima koji su imali probleme s lošom kakvoćom prijama zbog talijanskih smetnji priobalnom dijelu i otocima Republike Hrvatske, izvijestio je HAKOM prema informacijama talijanskog ministarstva ekonomskog razvitka.

Ovime je završen cjelokupni postupak gašenja međunarodno neusklađenih TV odašiljača u regijama Friuli Venezia Giulia, Veneto, Emilia – Romagna, Marche, Abruzzo, Molise i Puglia. Radi se o složenom postupku koji je rezultat međunarodnih razgovora, izmjena frekvencijskog plana, promjena niza zakonskih propisa i aktivnosti na terenu, u kojem su sudjelovale talijanska i hrvatska strana.

Bolju kakvoću prijama hrvatskih TV programa trebali bi osjetiti hrvatski građani koji su imali probleme s lošom kakvoćom signala zbog smetnji u digitalnim regijama D5 (Istarska županija i Primorsko-goranska županija), D7 (Zadarska županija i Šibensko-kninska županija), D8 (Splitsko-dalmatinska županija) i D9 (Dubrovačko-neretvanska županija). HAKOM će tijekom 2017. provesti daljnja detaljna mjerenja na jadranskoj obali radi potvrde rezultata i učinaka postupka gašenja.

11.01.2017. (14:18)

Sporost naša svagdašnja

Fižulić: Zašto Hrvatska ima sporiji internet od Kenije?

“Bez obzira koliko lokalni regulator HAKOM tvrdio suprotno, Hrvatska je po brzini interneta na europskom začelju. Prosječna brzina interneta bila je u trećem kvartalu 7,8 Mbps, a samo su Grčka i Cipar od zemalja članica EU uspjele osigurati svojim građanima još sporiju i nedostupniju mrežu. Potrošači u gotovo svim ostalim europskim državama koristili su bar dva puta veću prosječnu brzinu interneta od hrvatskih, uključivši i bugarske i rumunjske građane. Čak i korisnici interneta u Keniji imali su prosječnu brzinu od 11 Mbps”, piše Goranko Fižulić. Telegram