• 16.07.2017. (17:50)

    (Ne)red

    Pavičić: Kako je HRT, ta utvrda patriotske košer kulture, pokazao da je red nebitan

    “U ovom trenutku, naime, Vlada Andreja Plenkovića istodobno radi dvije stvari. S jedne strane smjenjuje ljude iz NO-a koji su upozorili na sramotno poslovanje javnog servisa, a s druge priprema zakon kojim će neposlušnu kinematografiju čvršće podvrgnuti utjecaju izvršne vlasti. Kroz te dvije političke odluke Plenković i njegova ministrica poslali su jasnu političku poruku. U ovoj zemlji red je nepoželjan, procedure su suvišne, kriteriji su balast, a nered i politički voluntarizm poželjno stanje. A tu operaciju uzgajanja nereda ne provodi grozni, gorštački i ustašoidni HDZ. Ne, nju provodi onaj fini, mirisni i proeuropski”, piše Jurica Pavičić. Jutarnji



  • Slične vijesti

    Prekjučer (17:30)

    Chris Marcich: Očekujem povećanu financijsku podršku filmu od države i HTV-a

    Novi ravnatelj HAVC-a dao je intervju Jutarnjem: Što se tiče poticaja, to je bitan i hitan prioritet. Tu govorimo o doprinosu iz državnog budžeta – za iduću godinu se nadam značajnom povećanju doprinosa, koji se može očekivati u kontekstu sve bolje financijske situacije državnog proračuna. Dalje, očekujem da će HTV ispuniti svoje obaveze programiranja i u smislu financiranja, uključujući nezavisne produkcije… Kino Europa je neophodno. To nikako ne smijemo izgubiti.

    Utorak (19:30)

    Pa nek snimaju u Hrvatskoj sve blockbustere koje imaju u planu iduće 4 godine!

    Holivudski lobist Marcich na čelu HAVC-a: Hoće li prestati raditi za američke interese

    “Proveo je karijeru radeći političke analitičke poslove za američku vladu i holivudske korporacije. No, interesi holivudske industrije i interesi hrvatske i europske filmske industrije su silno različiti”, kaže poprilično gorko Hrvoje Hribar o novom ravnatelju HAVC-a Chrisu Marcichu (Hribar je bivši ravnatelj, a i sad se bio kandidirao). “Je li moj prijatelj Chris svojim angažmanom u HAVC-u odlučio prestati raditi za američke interese i pridružiti se nevolji hrvatske filmske industrije kao vođa ili smo pak dobili još jednog stranog gospodara u zemlji koja odustaje od svog suvereniteta? Više puta sam to pitao Chrisa u četiri oka, nikad mi nije dao jasan odgovor”. Jutarnji

    Ponedjeljak (16:30)

    Maršal ponovo među nama

    Jurica Pavičić: Našom provincijom opet jaše lady Yu

    Kineska delegacija iskazala je interes da na mjestu negdašnjeg inkubatora komunističke doktrine sagradi “zabavni park posvećen drugu Titu”, jer Kumrovec ionako posjećuju brojni kineski turisti, a Tito je – kako su istaknuli sugovornici – “veliki brend”. A da stvar bude da kraja apsurdno ironična, pobrinuo se puki onomastički slučaj. Od svih milijardu zamislivih kineskih imena, ugledna se šangajska poduzetnica, eto, baš trebala prezivati – Yu! – napisao je odličnu kolumnu Jurica Pavičić za Jutarnji.

    Ponedjeljak (15:00)

    Jednoglasno izabran novi ravnatelj HAVC-a – Chris Marcich

    Upravni odbor Hrvatskog audiovizualnog centra (HAVC) jednoglasno je izabrao Chrisa Marcicha za novog ravnatelja te središnje nacionalne filmske institucije. Marcich je 64-godišnji Amerikanac hrvatskog podrijetla, dugogodišnji je šef ureda Motion Picture Association of America u Bruxellesu i holivudski lobist u Europskoj uniji. Na dužnost stupa 1. svibnja, a mandat mu traje četiri godine, HAVC. U svojoj kolumni Jurica Pavičić je dobro prognozirao da je Chris Marcich “predestinirani Rafaelićev nasljednik i da je to očito demotiviralo filmske profesionalce da se jave na natječaj”. Marcichevo motivacijsko pismo HAVC-u i njegov životopis.

    Ponedjeljak (14:00)

    Jurica Pavičić: “Pet Sematary” – solidno ostvarenje prema romanu Stephena Kinga

    Pet Sematary (krivo spelovanje je namjerno, “Groblje kućnih ljubimaca”) katalog je svega onog što čini srce imaginarija Stephena Kinga. Tu su i ljupki sjeverni gradić, i ljudska oholost, i kolektivna tajna, i nadnaravno koje kažnjava grijeh racionalnosti. Sve te motive redatelji Widmyer i Kölsch su skockali u solidan, neizuzetan, ali sasvim OK film. Autorima se može prigovoriti da u prvom dijelu stravu previše crpe iz fleš-bekova i snova, no prema kraju film postaje ozbiljni filozofski horor o smrti – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    07.04. (23:30)

    Grad turistima!

    Jurica Pavičić o strategiji prometnog razvoja Splita: Maksimiziranje postojećeg užasa

    Premještanje željezničke postaje iz centra, čime se ubija transportna integracija koja je danas velika prednost grada. Seljenje trajektnog prometa u sjevernu luku, čime se otočane tjera na 45 minuta dulju plovidbu. Uklanjanje javnih funkcija s istočne obale luke, da bi se otvorio prostor luksuznoj stanogradnji i hotelima. Split United predviđa zagušenje hotelima čak i na zapadnom obodu plaže Bačvice – piše Pavičić koji je u čudu jer su strategiju pisali Austrijanci pa je očekivao razum.

    07.04. (18:30)

    Divlji u videoteci

    Jurica Pavičić: ‘Mandy’ – prvi doista kultni film 21. stoljeća

    “Skaredan, ekstravagantan, vizualno bizarno prenapuhan i po svemu zamislivom ekscesan. Kritika ga obožava. Na društvenim mrežama i forumima prepričavaju se gegovi iz filma i gonetaju njegova tajna značenja. Interne dosjetke filma postale su klasici YouTubea. ‘Mandy’ redatelja Panosa Cosmatosa – od ovog je tjedna dostupan i hrvatskim gledateljima u digitalnim videotekama” – Jurica Pavičić.

    05.04. (20:30)

    Kiseli kupus

    Jurica Pavičić o filmu ‘Mi’: Ćušpajz koji se s mozgom nije sastao

    “Film je žanrovski traljav, ima malo mjesta na kojima vas zaista zaplaši, a žanrovski učinak svodi se mahom na najurivanje sa zlopogleđama po kući. Peeleovo pripovijedanje neuredno je do ruba skandaloznog. Politička alegorija u konačnici se izlije iz korita i postaje bizarno pretenciozna. Američka kritika ili je odviše pristojna ili odviše politički korektna da bi to izgovorila naglas” – Jurica Pavičić, Jutarnji.

    01.04. (09:30)

    U(s)hit i rezignacija

    Jurica Pavičić: Narod uhićenjima ne vjeruje

    Bojim se da nisam bio jedini koji je tada mislio da počinje nova era, da je gnojni čir napokon pritisnut i da se – eto – rješavamo možda kronične, ali ipak dječje bolesti. Svi zajedno povjerovali smo u mit u “normalizaciji” kao linearnom i ireverzibilnom putu u neku fukuyamanski, liberalno-demokratski kraj povijesti. Vjerovali smo – čuj sad – da su ustaški ispadi bili dječja bolest, da je šovinizam bio dječja bolest, da je režimska RTV 90-ih bila dječja bolest, da je opresivna dominacija HDZ-a bila dječja bolest, da su tuđmanistički kič i ceremonijalna kultura bili dječja bolest, pa i da je sam Tuđman bio dječja bolest. Tako smo – ispada – mislili da je dječja bolest bila i masovna institucionalna korupcija. Mislili smo da stiže veliko nacionalno resetiranje u kojem će cijela jedna politička elita zajedno sa svojom ideologijom završiti tamo gdje spada. Na guljenju krumpira. E, jesmo bili blesavi – rezignirano komentira Jurica Pavičić.

    28.03. (22:30)

    Riječki dečki

    Jurica Pavičić: Kome smeta queer baletan u spotu o Rijeci?

    Splićaninu se sviđa kako je zagrebački Ličanin oslikao Rijeku: “Kontejneri, luka, bifei u uzobalnim lučicama, atmosfera dotrajale ugarske i dotrajale titovske modernosti… Opet je tu degradirani socijalistički šik, opet je tu “okupatorski” fin-de-siecle, tu su kontejneri, škver na umoru, luka, dizalice, rafinerija. Matanić je prvo kreirao, pa u ovom spotu cementirao ikonografiju Rijeke kao grada dekadentne modernosti”.

  • Slične vijesti

    Prekjučer (17:30)

    Chris Marcich: Očekujem povećanu financijsku podršku filmu od države i HTV-a

    Novi ravnatelj HAVC-a dao je intervju Jutarnjem: Što se tiče poticaja, to je bitan i hitan prioritet. Tu govorimo o doprinosu iz državnog budžeta – za iduću godinu se nadam značajnom povećanju doprinosa, koji se može očekivati u kontekstu sve bolje financijske situacije državnog proračuna. Dalje, očekujem da će HTV ispuniti svoje obaveze programiranja i u smislu financiranja, uključujući nezavisne produkcije… Kino Europa je neophodno. To nikako ne smijemo izgubiti.

    Utorak (19:30)

    Pa nek snimaju u Hrvatskoj sve blockbustere koje imaju u planu iduće 4 godine!

    Holivudski lobist Marcich na čelu HAVC-a: Hoće li prestati raditi za američke interese

    “Proveo je karijeru radeći političke analitičke poslove za američku vladu i holivudske korporacije. No, interesi holivudske industrije i interesi hrvatske i europske filmske industrije su silno različiti”, kaže poprilično gorko Hrvoje Hribar o novom ravnatelju HAVC-a Chrisu Marcichu (Hribar je bivši ravnatelj, a i sad se bio kandidirao). “Je li moj prijatelj Chris svojim angažmanom u HAVC-u odlučio prestati raditi za američke interese i pridružiti se nevolji hrvatske filmske industrije kao vođa ili smo pak dobili još jednog stranog gospodara u zemlji koja odustaje od svog suvereniteta? Više puta sam to pitao Chrisa u četiri oka, nikad mi nije dao jasan odgovor”. Jutarnji

    Ponedjeljak (16:30)

    Maršal ponovo među nama

    Jurica Pavičić: Našom provincijom opet jaše lady Yu

    Kineska delegacija iskazala je interes da na mjestu negdašnjeg inkubatora komunističke doktrine sagradi “zabavni park posvećen drugu Titu”, jer Kumrovec ionako posjećuju brojni kineski turisti, a Tito je – kako su istaknuli sugovornici – “veliki brend”. A da stvar bude da kraja apsurdno ironična, pobrinuo se puki onomastički slučaj. Od svih milijardu zamislivih kineskih imena, ugledna se šangajska poduzetnica, eto, baš trebala prezivati – Yu! – napisao je odličnu kolumnu Jurica Pavičić za Jutarnji.

    Ponedjeljak (15:00)

    Jednoglasno izabran novi ravnatelj HAVC-a – Chris Marcich

    Upravni odbor Hrvatskog audiovizualnog centra (HAVC) jednoglasno je izabrao Chrisa Marcicha za novog ravnatelja te središnje nacionalne filmske institucije. Marcich je 64-godišnji Amerikanac hrvatskog podrijetla, dugogodišnji je šef ureda Motion Picture Association of America u Bruxellesu i holivudski lobist u Europskoj uniji. Na dužnost stupa 1. svibnja, a mandat mu traje četiri godine, HAVC. U svojoj kolumni Jurica Pavičić je dobro prognozirao da je Chris Marcich “predestinirani Rafaelićev nasljednik i da je to očito demotiviralo filmske profesionalce da se jave na natječaj”. Marcichevo motivacijsko pismo HAVC-u i njegov životopis.

    Ponedjeljak (14:00)

    Jurica Pavičić: “Pet Sematary” – solidno ostvarenje prema romanu Stephena Kinga

    Pet Sematary (krivo spelovanje je namjerno, “Groblje kućnih ljubimaca”) katalog je svega onog što čini srce imaginarija Stephena Kinga. Tu su i ljupki sjeverni gradić, i ljudska oholost, i kolektivna tajna, i nadnaravno koje kažnjava grijeh racionalnosti. Sve te motive redatelji Widmyer i Kölsch su skockali u solidan, neizuzetan, ali sasvim OK film. Autorima se može prigovoriti da u prvom dijelu stravu previše crpe iz fleš-bekova i snova, no prema kraju film postaje ozbiljni filozofski horor o smrti – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    07.04. (23:30)

    Grad turistima!

    Jurica Pavičić o strategiji prometnog razvoja Splita: Maksimiziranje postojećeg užasa

    Premještanje željezničke postaje iz centra, čime se ubija transportna integracija koja je danas velika prednost grada. Seljenje trajektnog prometa u sjevernu luku, čime se otočane tjera na 45 minuta dulju plovidbu. Uklanjanje javnih funkcija s istočne obale luke, da bi se otvorio prostor luksuznoj stanogradnji i hotelima. Split United predviđa zagušenje hotelima čak i na zapadnom obodu plaže Bačvice – piše Pavičić koji je u čudu jer su strategiju pisali Austrijanci pa je očekivao razum.

    07.04. (18:30)

    Divlji u videoteci

    Jurica Pavičić: ‘Mandy’ – prvi doista kultni film 21. stoljeća

    “Skaredan, ekstravagantan, vizualno bizarno prenapuhan i po svemu zamislivom ekscesan. Kritika ga obožava. Na društvenim mrežama i forumima prepričavaju se gegovi iz filma i gonetaju njegova tajna značenja. Interne dosjetke filma postale su klasici YouTubea. ‘Mandy’ redatelja Panosa Cosmatosa – od ovog je tjedna dostupan i hrvatskim gledateljima u digitalnim videotekama” – Jurica Pavičić.

    05.04. (20:30)

    Kiseli kupus

    Jurica Pavičić o filmu ‘Mi’: Ćušpajz koji se s mozgom nije sastao

    “Film je žanrovski traljav, ima malo mjesta na kojima vas zaista zaplaši, a žanrovski učinak svodi se mahom na najurivanje sa zlopogleđama po kući. Peeleovo pripovijedanje neuredno je do ruba skandaloznog. Politička alegorija u konačnici se izlije iz korita i postaje bizarno pretenciozna. Američka kritika ili je odviše pristojna ili odviše politički korektna da bi to izgovorila naglas” – Jurica Pavičić, Jutarnji.

    01.04. (09:30)

    U(s)hit i rezignacija

    Jurica Pavičić: Narod uhićenjima ne vjeruje

    Bojim se da nisam bio jedini koji je tada mislio da počinje nova era, da je gnojni čir napokon pritisnut i da se – eto – rješavamo možda kronične, ali ipak dječje bolesti. Svi zajedno povjerovali smo u mit u “normalizaciji” kao linearnom i ireverzibilnom putu u neku fukuyamanski, liberalno-demokratski kraj povijesti. Vjerovali smo – čuj sad – da su ustaški ispadi bili dječja bolest, da je šovinizam bio dječja bolest, da je režimska RTV 90-ih bila dječja bolest, da je opresivna dominacija HDZ-a bila dječja bolest, da su tuđmanistički kič i ceremonijalna kultura bili dječja bolest, pa i da je sam Tuđman bio dječja bolest. Tako smo – ispada – mislili da je dječja bolest bila i masovna institucionalna korupcija. Mislili smo da stiže veliko nacionalno resetiranje u kojem će cijela jedna politička elita zajedno sa svojom ideologijom završiti tamo gdje spada. Na guljenju krumpira. E, jesmo bili blesavi – rezignirano komentira Jurica Pavičić.

    28.03. (22:30)

    Riječki dečki

    Jurica Pavičić: Kome smeta queer baletan u spotu o Rijeci?

    Splićaninu se sviđa kako je zagrebački Ličanin oslikao Rijeku: “Kontejneri, luka, bifei u uzobalnim lučicama, atmosfera dotrajale ugarske i dotrajale titovske modernosti… Opet je tu degradirani socijalistički šik, opet je tu “okupatorski” fin-de-siecle, tu su kontejneri, škver na umoru, luka, dizalice, rafinerija. Matanić je prvo kreirao, pa u ovom spotu cementirao ikonografiju Rijeke kao grada dekadentne modernosti”.