Poticaji za ekološka vozila: 88% novca otišlo na hibridne aute - Monitor.hr
20.05.2017. (08:26)

Vječito dopola i ofrlje

Poticaji za ekološka vozila: 88% novca otišlo na hibridne aute

HRT piše o promašaju u subvencioniranju ekoloških vozila – poticaji Fonda za zaštitu okoliša razgrabljeni su, umjesto na električne, otišli su na hibridne aute, i to na jednu određenu marku vozila, kaže Igor Kolovrat, stručnjak za e-mobilnost i direktor Nikola Tesla EV rally te dodaje kako ljudi koji su kupili vozilo isključivo na struju nisu mogli dobiti poticaje. Norveška, koja predvodi prebacivanje na ekološke aute, nije dijelila izravne poticaje u gotovini nego je uvela razne olakšice – ukinula porez, dala pristup javnom prijevozu, besplatni parking i besplatni prijevoz trajektom itd.


Slične vijesti

02.12.2022. (19:00)

Elone, ti si na potezu

Lightyear 0: Službeno je počela proizvodnja prvog solarno-električnog automobila

Nizozemska tvrtka Lightyear krenula je s poizvodnjom prvog električnog vozila na solarni pogon. Lightyear 0 isporučuje se s kabelom za punjenje, ali ima i autonomiju koja raste sa Sunčevom energijom. Baterija u automobilu ima skromnih 60 kWh što obećava domet od 463 km s jednim punjenjem. U kombinaciji sa solarnim punjenjem koje je dostupno pomoću dvije zakrivljene ploče, Lightyear 0 može dosegnuti 695 km. Vjerojatno je to preambiciozno, ali je zanimljivo. Na temelju prosječne dnevne vožnje od 35 km, Lightyear 0 može proći puna dva mjeseca prije nego što se ponovno mora spojiti na utičnicu. Revija HAK

03.03.2022. (23:00)

Standardi

Nova električna vozila manje su pouzdana od benzinaca i dizelaša?

Anketa britanske grupe za potrošače pokazala je da je 31 posto vlasnika električnih automobila prijavilo problem sa svojim vozilom u prve četiri godine. To je u usporedbi s 19 posto za benzinske automobile i 29 posto za dizelske automobile. Najčešći kvarovi koje su prijavljivali vozači električnih modela bili su problemi sa softverom, a ne problemi s motorom ili baterijom. Jutarnji

21.04.2021. (11:30)

Borba za tržište

Svi se otimaju za rijetke zemne metale, a većinu opskrbe kontrolira Kina

Kina čini 58 posto svjetske opskrbe rijetkih metala i većinu svjetskih prerađivačkih kapaciteta, zahvaljujući kontroli intelektualnog vlasništva vezanog uz proces i sposobnosti da te industrijske operacije budu jeftine, ali i prljave. Jedina druga rafinerija izvan kontinentalne Kine nalazi se u Maleziji, a njome upravlja australska tvrtka Lynas Resources. Riječ je o materijalima potrebnim za proizvodnju električnih automobila. Jutarnji

13.02.2020. (12:30)

Auto na generalnom servisu

U idućih 10 godina najveća revolucija autoindustrije

5 stvari koje će postati uobičajene (Jutarnji):

1. Smanjit će se broj vozila po stanovniku – car-sharing, bicikl i javni prijevoz mijenjat će vlasništvo automobila

2. Proizvođači će se spajati u veće korporacije – razvoj novih tehnologija previše je skup za tvrtke pojedinačno

3. Električni automobili postat će svakodnevica

4. Velik broj automobila vozit će autonomno, barem do neke mjere; posljednja raširena stvar je adaptivni tempomat

5. Dizelaši odlaze u povijest – gradovi ih zabranjuju, a i benzince se može kombinirati s električnim motorima

14.01.2020. (10:30)

Strom macht frei

Njemačka se prebacuje na električna vozila – ugroženo 410.000 radnih mjesta

Njemačka bi zbog preusmjeravanja na električna vozila do 2030. godine mogla izgubiti oko 410 tisuća radnih mjesta jer motori električnih automobila imaju manje dijelova i zahtijevaju manje održavanja od motora s unutarnjim izgaranjem, a i proizvodnja vozila općenito bit će dodatno automatizirana. Trenutno u automobilskoj industriji u Njemačkoj radi preko 800 tisuća ljudi, što znači da bi otpala polovica radnih mjesta. Financial Times

12.11.2019. (19:30)

A ima sva četiri kotača

Počinje prodaja kineskog električnog SUV-a u Europi – za četvrtinu cijene Tesle

Aiways iz Šangaja u drugoj polovici 2020. godine počet će prodavati svoj električni SUV U5 u Europskoj uniji. Dimenzijama je ovaj auto iznad kompaktne klase (dugačak je 468 cm, kao Audi Q5 ili BMW X3), a koštat će oko 25.000 eura u osnovnoj verziji, što je otprilike četvrtina cijene Tesle Modela X ili pet tisuća eura manje od VW-ova kompakta ID.3, koji je mnogo manji automobil.