• 14.06.2018. (15:41)

    Reutersov Digital News Report za 2018

    Reutersov godišnji Digital News Report donosi istraživanje i pregled stanja medija u 37 zemalja svijeta među kojima je Hrvatska. Cijelo izvješće ( 144 stranice). Evo što piše za Hrvatsku:

    Hrvatsko medijsko tržište karakteriziraju snažne komercijalne televizije, pad tiskarskog sektora i živahna kombinacija tradicionalnih i alternativnih internetskih stranica.

    Televizija je i dalje ključni izvor vijesti u Hrvatskoj, Nova TV (61%) je prvi izvor za vijesti, na drugom mjestu (59%) je RTL televizija.

    Na tržištu novina najpopularniji je tabloid 24 sata (36%) u vlasništvu austrijske tvrtke Styria, drugi je lijevo od centra orijentirani Jutarnji list (30%), zajedno sa više desno orijentiranu Slobodnu Dalmaciju (10%), oba u u vlasništvu najveće hrvatske tiskovne tvrtke Hanza Media.

    Prihodi od oglašavanja nastavili su se smanjivati ​​za tisak (-8%) i radio (-2%), ali je cjelokupno tržište oglašavanja u 2016. poraslo za 2% na 1,493 milijardi kuna (199 milijuna eura). Oglašavanje na internetu poraslo je za 27% u odnosu na prethodnu godinu, a televizija i vanjsko oglašavanje porasli su za 2%.

    Većina internetskih medija oslanja se na oglašavanje s malo digitalnih pretplata. Index.hr koji postoji samo na internetu ostaje vodeća news stranica, a slijedi ju internet izdanje tabloida 24sata.hr. Na trećem je mjestu je internet izdanje najpopularnijeg netabloidnog dnevnika Jutarnji list. Dok tradicionalni mediji u Hrvatskoj i dalje privlače najveću publiku, brojni desničarski portali postaju sve popularniji.

    U međuvremenu raste zabirnutost zbog stanja neprofitnih medija – uglavnom online vijesti i časopisa, čije je financiranje u prethodnom razdoblju smanjila vlada. Nekoliko uspješnih crowdfunding kampanja, uključujući onu za portal Lupiga.com, ukazuju da građani podržavaju alternativne progresivne medije.

    više