• 06.12.2017. (14:48)

    "Old" se rimuje s "cold"

    Savjeti starijima: Ne van ujutro i navečer, dobro se odjenuti

    Starijima se ne preporuča izlaziti u ranojutarnjim i noćnim satima kad su temperature vrlo niske, a kad se ipak ide vanjski sloj odjeće mora biti nepropusan za vjetar i vlagu, najbolje je nositi odjeću od vune, polipropilena i svile koji zadržavaju više topline od pamuka, savjetuje zavod za javno zdravstvo. Treba staviti kapu, rukavice i šal te izbjegavati aktivnosti koje uzrokuje umaranje i brzo disanje, a ako se pojavi drhtavica treba hitno u zatvoreni prostor. Juha i čaj se preporučuju, alkohol i kofein treba izbjegavati… Pliva zdravlje

  • Slične vijesti

    27.05. (13:31)

    Vijesti za ručak

    Savjet o hrani: Na dan trebamo 50 grama proteina, ostalo će izaći iz tijela

    Prehrana mnogih sadrži visoke količine proteina, neki jer se nadaju da će tako izgraditi mišiće, drugi jer tako misle smršavjeti, no dio stručnjaka tvrdi da je hrana s velikim količinama proteina (i visokim cijenama) bacanje novca. Proteini, odnosno bjelančevine – meso, jaja, mliječni proizvodi, riba, grahorice – ključni su za rast i oporavak tijela te izgradnju mišića, a organizam ih razgrađuje u aminokiseline i uzima onoliko koliko mu treba, dok ostalo izbacuje kroz urin. Prosječna potreba za proteinima odrasle osobe koja nije nešto posebno fizički aktivna je 0,75 grama proteina na dan po kilogramu tjelesne težine, što bi bilo oko 55 grama proteina dnevno za muškarce i 45 grama za žene, a to bi bilo otprilike količina mesa, ribe, tofua ili orašastih plodova veličine dlana, na dan. Dakle, može se pretjerati, što može biti i zdravstveno problematično, što dokazuje primjer arktičkog istraživača Vilhjalmura Stefanssona koji je proveo sve skupa 5 godina jedući samo meso. BBC

    13.05. (12:31)

    The Talking Deads

    Raste broj tumora mozga u Engleskoj, sumnja se na mobitele

    Stopa oboljenja od agresivnih malignih tumora mozga od 1995. do 2015 godine u Engleskoj se popela s 2,4 na pet oboljenja na 100.000 ljudi, pokazuje studija. Znanstvenici sumnjaju na mobitele jer se tumori obično nalaze u područjima čeonog i sljepoočnog režnja, pokraj ušiju i čela, iako nije utvrđena uzročno-posljedična veza. Za svaki slučaj, ipak, može se koristiti hands-free uređaje, stavljati pozive na zvučnik, komunicirati porukama te ograničite svoju upotrebu mobitela, kao i upotrebu mobitela svoje djece. CNN

    01.03. (15:32)

    Bježanje s posla

    Švedska: Obavezno bavljenje sportom za radnike

    Švedski poslodavci postupno kao obvezu uvode praksu bavljenja sportom za svoje radnike, kao npr. u tvrtki tenisača Bjoerna Borga AB, čiji je istoimeni modni brand vrlo popularan u svijetu. Svakog petka njegovi zaposlenici sat vremena provode u sportskome centru u obližnjoj četvrti, što je nemoguće izbjeći jer na oglasnoj ploči visi raspored s obveznim tjednim sportskim aktivnostima. Znanost kaže da su zaposlenici koji vježbaju koncentriraniji, fokusiraniji na posao i u boljoj formi, a i poslodavcu je bolje jer se smanjuju izostanci s posla, kao i bolovanja. The Local

    26.02. (09:16)

    Hate to say I told you so - što bi rekle bake

    Savjeti za hladnoću: Cipele s debelom potplatom, čajevi, rukavice, kape…

    HZZO savjetuje oko hladnoće:
    Starijima, ali i svim srčanim bolesnicima te oboljelima od plućnih bolesti preporučuje se da ne izlaze u ranojutarnjim i noćnim satima kad su temperature vrlo niske
    Zaštititi glavu kapom, ruke rukavicama i usta šalom kako bi se spriječilo izravno udisanje hladnog zraka
    Obuća treba biti topla i komotna, bez visokih peta, izbjegavati i nisku obuću
    Ako se pri boravku na otvorenom pojavi drhtavica – hitno se treba vratiti u zatvoreni prostor
    Preporučuju se topli napici, a treba izbjegavati alkohol i kofein
    Stariji s vremenom gube mogućnost osjeta promjena temperatura pa se preporučuje imati termostat u kući
    Održavati kontakt sa svojim starijima

    26.02. (07:18)

    I medvjedi uveli grijanje

    Jutros najhladnije u Gospiću -12 stupnjeva, na Zavižanu -20

    Najhladnije u Hrvatskoj jutros je bilo u Gospiću gdje je u 6 ujutro izmjereno -12 stupnjeva, slijede Križevci, Bjelovar, Otočac, Ogulin i Varaždin s -11, u Zagrebu je izmjereno -10 stupnjeva, u Rijeci -6, u Puli -4 stupnja. Od nenaseljenih mjesta, najhladnije je bilo na Zavižanu – 20 stupnjeva ispod ništice, -17 na Sljemenu, minus 15 na Biokovu. Temperature će sljedećih dana biti još niže. HRT

    05.02. (13:38)

    Bolja od povrća!

    Kava smanjuje rizik od karcinoma, bolesti srca i dijabetesa

    Analiza 127 studija pronašla je ove koristi od redovitog pijenja umjerenih količina kave:

    -2 do 20 posto manji rizik obolijevanja od karcinoma dojke, debelog crijeva, endometrija i prostate

    -5% manji rizik za bolesti srca i krvnih žila

    -30% manji izgledi za obolijevanje od dijabetesa i Parkinsonove bolesti

    -Prosječno manji rizik za smrt od bilo kojeg uzroka

    Objašnjenje je to što zrnca kave sadrže fitokemikalije koje imaju antioksidativna i protuupalna svojstva, što uz utjecaj na djelovanje nekih ključnih enzima u organizmu pomaže u regulaciji funkcije jetre, metabolizma inzulina i glukoze te procesu “popravljanja” oštećenja DNK. Washington Post

    24.01. (07:23)

    Dance me to the end of Iife

    Za održavanje mozga i tijela odličan je – ples!

    Tjelesna aktivnost ima efekt da uspori pa čak i spriječi propadanje mentalnih i tjelesnih sposobnosti koje dolazi s godinama, a najučinkovitiji način za to je – ples. Ples i vježbe izdržljivosti povećavaju hipokampus, onaj dio mozga koji je najskloniji propadanju s godinama, a zadužen je za memoriju, ravnotežu i učenje, no samo kod plesača povećavaju se i dijelovi lijeve strane hipokampusa te poseban dio desne strane zvan subikulum. Plesanje, pogotovo kad je praćeno promjenama koreografije, bolja je aktivnost od nekih repetitivnih aktivnosti poput bicikliranja ili hodanja. Curious Mind

    17.01. (12:48)

    Kao kad se, khm, kakici ne bi dalo da ode svojim putem...

    Kihanje se ne smije sprečavati – primjer nesretnog Engleza

    Live Science piše zašto se kihanje na smije sprečavati, na primjeru 34-godišnjeg Engleza koji je izazvao rupturu grla dok je pokušavao upravo to. Dakle, umjesto da kihne, čovjek je stisnuo nos i zatvorio usta i nije kihnuo, ali je zato izazvao “pucanje” u grlu, završio u bolnici zbog bolova, vrat mu bio natečer, nije mogao govoriti ni gutati. Zašto – zrak koji je trebao izaći kihanjem ušao mu je u sloj tkiva ispod kože. Patio se tjedan dana, nakon dva mjeseca oporavio se skroz. Dakle, što želi van – nek izađe!

    16.01. (19:22)

    Ruska fronta

    Rekord: Moskva u prosincu imala tek 6 minuta sunca

    Glavni ruski grad prošao je kroz cijeli prosinac praktično bez sunčeve svjetlosti, što je, naravno, rekord, piše Moscow Times. Meteorolozi su u Moskvi u prosincu zabilježili ni manje ni više nego 6 minuta sunčeve svjetlosti – razlog za to su neobično visoka temperatura – 5,6 stupnjeva iznad prosjeka te ciklone koje su donosile oblake. U međuvremenu je zahladilo (na -7), a pogotovo je hladnije u Sibiru – u oblati Jakutska temperature su pale izspod -60 stupnjeva, a danas se nije dizala iznad -50, piše Ary News. Gore je fotografija stanovite Anastasije Gruzdeve iz Jakutske, ovdje video koji prikazuje kako pokušava treptati zaleđenih trepavica.

  • Slične vijesti

    31.05. (08:05)

    Sjedenje šteti srcu: Kod osoba koje dugo sjede tijekom dana postoji viša razina nezdravog troponina, a u posebno rizičnu skupinu spadaju oni koji na dan sjede u prosjeku više od devet sati; – osim oštećenja srca, povećava se i rizik od razvijanja bolesti poput dijabetesa; vježbanje neće puno pomoći, treba manje sjediti

    Iscrpnije...
    27.05. (13:31)

    Vijesti za ručak

    Savjet o hrani: Na dan trebamo 50 grama proteina, ostalo će izaći iz tijela

    Prehrana mnogih sadrži visoke količine proteina, neki jer se nadaju da će tako izgraditi mišiće, drugi jer tako misle smršavjeti, no dio stručnjaka tvrdi da je hrana s velikim količinama proteina (i visokim cijenama) bacanje novca. Proteini, odnosno bjelančevine – meso, jaja, mliječni proizvodi, riba, grahorice – ključni su za rast i oporavak tijela te izgradnju mišića, a organizam ih razgrađuje u aminokiseline i uzima onoliko koliko mu treba, dok ostalo izbacuje kroz urin. Prosječna potreba za proteinima odrasle osobe koja nije nešto posebno fizički aktivna je 0,75 grama proteina na dan po kilogramu tjelesne težine, što bi bilo oko 55 grama proteina dnevno za muškarce i 45 grama za žene, a to bi bilo otprilike količina mesa, ribe, tofua ili orašastih plodova veličine dlana, na dan. Dakle, može se pretjerati, što može biti i zdravstveno problematično, što dokazuje primjer arktičkog istraživača Vilhjalmura Stefanssona koji je proveo sve skupa 5 godina jedući samo meso. BBC

    24.05. (12:35)

    Trudnice ne bi smjele konzumirati marihuanu – pušenje "trave" u trudnoći ima negativan utjecaj na porođajnu masu beba i povećava izglede za iritabilno ponašanje ove djece kasnije u životu, ovi negativni učinci bili dodatno izraženi ako su trudnice pušile i obične cigarete

    Iscrpnije...
    23.05. (08:00)

    Svako jutro jedno jaje organizmu zdravlje daje – jedno jaje dnevno smanjuje rizik od srčanih bolesti i moždanog udara, pokazala studija kineskih znanstvenika koja je uključivala skoro pola milijuna ljudi

    Iscrpnije...
    13.05. (12:31)

    The Talking Deads

    Raste broj tumora mozga u Engleskoj, sumnja se na mobitele

    Stopa oboljenja od agresivnih malignih tumora mozga od 1995. do 2015 godine u Engleskoj se popela s 2,4 na pet oboljenja na 100.000 ljudi, pokazuje studija. Znanstvenici sumnjaju na mobitele jer se tumori obično nalaze u područjima čeonog i sljepoočnog režnja, pokraj ušiju i čela, iako nije utvrđena uzročno-posljedična veza. Za svaki slučaj, ipak, može se koristiti hands-free uređaje, stavljati pozive na zvučnik, komunicirati porukama te ograničite svoju upotrebu mobitela, kao i upotrebu mobitela svoje djece. CNN

    07.05. (07:20)

    Trbušno salo opasnije za srce od prekomjerne težine – izgledi da se kod osoba s normalnim indeksom tjelesne mase (BMI), ali s previše trbušnog razviju srčani problemi dvostruko su veći nego kod pretilih ljudi koji nemaju tzv. "rezervnu gumu" oko struka

    Iscrpnije...