Tolušić: Poljoprivrednicima će biti sanirano sto posto pretrpljene štete - Monitor.hr
23.07.2017. (21:54)

Još malo strpljenja

Tolušić: Poljoprivrednicima će biti sanirano sto posto pretrpljene štete

Poljoprivrednicima kojima su nedavni požari nanijeli štetu ta će šteta biti sanirana u stopostotnom iznosu, rekao je u nedjelju ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić. „Već sutra izlazi Pravilnik za mjeru 5.2 iz programa ruralnog razvoja za obnovu poljoprivrednog zemljišta i poljoprivrednog potencijala na područjima pogođenima elementarnim nepogodama ili katastrofama, u ovom slučaju požarima koji su zadesili Dalmaciju. Natječaj izlazi između 1. i 4. kolovoza, osigurali smo 20 milijuna eura, s tim da ako štete budu veće, imamo još dovoljno novaca da osiguramo onoliko koliko bude trebalo“, umiruje javnost Tolušić. N1


Slične vijesti

18.01. (17:00)

Dekica za hlađenje

Umjesto ogromne količine vode – dekica: Ovako su vatrogasci zaustavili požar na električnom vozilu…

Nema dokaza da će se električni automobili češće zapaliti od benzinaca i dizelaša. No požari se gase drugačijom taktikom i tehnologijom. Zapaljeni Jaguar I-Pace izvučen je iz garaže na kolni prilaz uz pomoć Forda F-150 i pokriven posebnom dekom nakon što su vatrogasci primijetili da litij-ionska baterija još uvijek gori i predstavlja veliku opasnost. Osim požara, cilj je bio zaustaviti i otrovne plinove iz baterije. Protupožarna deka koju su vatrogasci koristili u Centennialu inovativna je metoda za gašenje požara električnih vozila. Tijekom požara koriste se velike količnine vode, a postoji i opasnost od onečišćenja okoliša zbog kemije iz baterije. Ponekad se zapaljeno električno vozilo potopi u vodu kako bi se osiguralo da se goruća baterija zapaljenog automobila ohladi.

Revolucionarna deka teška je 28 kilograma, a potrebno su četiri osobe da je stave na vozilo. Gasi vatru prekidanjem dovoda kisika iz baterija i raspršivanjem topline. Takve deke, koje se koriste kao sredstvo za suzbijanje i ublažavanje požara, mogu koštati između 3000 i 5000 dolara, ovisno o njihovoj veličini. Revija HAK

05.10.2023. (20:00)

Toksikolog: Požar u Osijeku uzrokovat će dugoročne probleme za zdravlje

Prilikom izgaranja plastike, uz ugljikov monoksid, ugljikov dioksid i druge plinove koji predstavljaju akutan problem, mogu nastati i furani, dioksini te teški metali koji mogu predstavljati dugoročnu opasnost za zdravlje. Prije svega ja ne bih preporučio vatrogascima da požaru prilaze bez odgovarajuće opreme koja uključuje boce s kisikom. Građanima bih preporučio da mu uopće ne prilaze. Ljudi znaju biti znatiželjni pa dolaze gledati požar. PReporučuje se svima koji su bili izloženi dimu da se jave liječniku na pregled. S druge strane tu su poljoprivrednici iz Antunovca, koji traže da se što prije obavi analiza tla i vode kako bi znali planirati berbu preostalog povrća. Toksikolozi upozoravaju da se vrlo opasne čestice mogu zadržavati u tlu i tri godine što će utjecati na poljoprivredne kulture i životinje koje se tamo uzgajaju. Index, Agroklub

03.10.2023. (01:00)

Električni požar

Sunčane elektrane, električna vozila i baterije – Kako spriječiti i ugasiti požar

Baterije su najveći problem jer se stvara toplinski pomak i ako baterije gore, njima ne treba kisik da bi se vatra održavala. Ako je došlo do požara, gasi se vodom, onda se baterija mora hladiti. Kada dođe do takvog događaja, moraju se primijeniti nužne mjere, a to znači isključiti dotok struje u automobilu, a on se nalazi u narančastim kabelima. U električnim automobilima nalazi se istosmjerna struja, a nju karakterizira visoki napon. Ako dođe do požara na takvome automobilu, on se gasi vodom. Ključno je u svakome takvome incidentu prekinuti dotok struje od baterije do potrošača. Prevencija su kvalitetniji upravljački sigurnosni sustavi baterije te smještaj baterija u odgovarajuće prostore. Zgradonačelnik

29.09.2023. (18:00)

Lijepo upakiran

RecoverEBag: Rješenje za gašenje požara električnih automobila je u – velikoj torbi

@weberrescue

Demonstrating the use of the Recover-E-Bag in a small scale. #weberrescue #recoverebag #evfire #electricvehicle #firefighter

♬ Lazy Sunday – Official Sound Studio

O sigurnosnim uređajima na brodovima do sada se nije puno govorilo, a može se pouzdano pretpostaviti da brodarske tvrtke nisu dobro pripremljene za požare e-automobila. Kako se požari električnih automobila mogu učinkovito ugasiti ili obuzdati – bilo na moru ili na cesti? Novi proizvod, nazvan RecoverEBag, mogao bi riješiti taj problem. To je ustvari velika torba u koju se može spakirati zapaljeni e-auto. Protupožarna vreća za e-automobile posebno je dizajnirana za brzu reakciju na električni požar u e-vozilima, jer transport čelične kade do mjesta nesreće za učinkovito hlađenje unesrećenog vozila često traje predugo ili je potpuno nemoguć. Revija HAK

04.09.2023. (21:00)

Roboti, životinje i roboti-životinje

Nove strategije protiv požara: Dronovi, umjetna inteligencija, ali i koze i ovce

Dronovi postaju sveprisutni na prvoj crti obrane, a služe za mapiranje vegetacije, identifikaciju visokorizičnih područja, praćenje požara, prikupljanje podataka i isporuku vode tijekom požara. Radi se i na osmišljavanju naprednijih i većih dronova koji bi djelovali kao zračni tankeri ili nosači crijeva. Ovakvi ”vatrogasci roboti” mogu raspršivati vodu i sredstva za usporavanje požara na veće udaljenosti i na većim površinama. Prema riječima stručnjaka, dronovi su bolja opcija i zato što u realnom vremenu, uz pomoć umjetne inteligencije, mogu mapirati područja i prepoznati dim te upozoriti nadležne vlasti za kontrolu požara i izračunati položaj, veličinu i jačinu požara. Najbolji način za suzbijanje požara je prevencija. Zato je selektivna sječa drveća i manjih biljaka važan aspekt smanjenja rizika od požara. Prije nego dođu dronovi, neke službe koriste ovce i koze koje puštaju na ispašu. Green

19.05.2023. (20:07)

Francuzi zabranili pušenje u šumama radi prevencije požara

02.05.2023. (15:00)

Vatru gasi, brata spasi

Šveđani su razvili sustav za brzo gašenje požara električnih automobila

Litij-ionske baterije gore velikim intenzitetom, ispuštajući otrovne plinove uključujući cijanovodik. Za gašenje električnog vozila potrebno je oko 150.000 litara vode. Za gašenje benzinaca i dizelaša treba oko 4000 litara. Sustav ColdCut Cobra direktno napada vatru, koristeći vodeni mlaz od 300 bara (čak 140 puta više od tlaka u gumama) i abrazivni materijal koji može prorezati pod vozila i kućište baterije od titana. Na taj način vatrogasci mogu izravno poplaviti goruće ćelije, a testovi SCCA pokazuju da je sustav toliko učinkovit da je potrebno samo 750 litara vode da se ugasi baterija automobila u manje od 10 minuta. Sustav postoji od 1997. kao sredstvo za sigurno rezanje metala u eksplozivnim okruženjima, no ubrzo su ga počele koristiti vatrogasne službe. Revija HAK