• 11.05. (09:30)

    Vozanje

    U deset godina broj taksista porastao 14 puta

    U razdoblju od 2007. do 2016. godine broj taksi poduzetnika porastao je 14 puta, a broj zaposlenih u toj djelatnosti 20 puta, pokazuje nova analiza Fine. Prema podacima Fine, u 2007. je taksi usluge pružalo 18 tvrtki, a 2016. godine njih 260, dok je broj zaposlenih porastao sa 44 koliko ih je bilo 2007. na njih 886 u 2016. godini. U analizu nije uključen Uber jer se ne vodi kao taksi služba. N1

  • Slične vijesti

    17.04. (12:10)

    Kad već ne mogu na more na odmor, bar da na moru rade...

    Splitski taksisti: Vozači iz drugih gradova zagušit će Split i Dubrovnik

    Vrlo je realno očekivati ljetnu navalu taksista na gradove poput Splita i Dubrovnika, koji sa svojom infrastrukturom to naprosto neće moći podnijeti – komentiraju splitski taksisti prijedlog liberalizacije taksi službe u Hrvatskoj. Prijedlog da se gradovima i općinama oduzme ovlast dijeljenja dozvola vide kao novu centralizaciju, a za dopuštenje da se putnike uzima bilo gdje kažu da će izazvati kaos na ulicama. Sporno im je i ukidanje potrebne stručne osposobljenosti za vozača motornog vozila – “smatrate li zbilja da je, primjerice, vožnja kamiona s pijeskom odgovornija dužnost od prijevoza hrvatskih građana, pa da su za nju potrebne veće kvalifikacije?”. RTL vijesti

    08.04. (21:30)

    Nova pravila

    Taksi revolucija: cijene će još pasti, broj vozača se udvostručuje

    Prema prijedlogu zakona o prijevozu u cestovnom prometu ukida se ograničavanje izdavanja broja taksi-dozvola gradovima, a omogućuje se naručivanje i plaćanje taksi-prijevoza preko elektroničke aplikacije, a ne samo preko taksimetra. Cijene će se moći slobodno formirati na tržišnoj osnovi, a raditi u Hrvatskoj moći će i strani taksisti. Uberu nije dopušteno da se registrira kao poseban oblik prijevoza, morat će proći sve procedure kao i ostala taksi-društva. Procjenjuje se da će se liberalizacijom tržišta udvostručiti broj taksista sa sadašnjih 3000 na 6000, te da će se cijene sniziti. Slobodna

    05.04. (11:01)

    Uberaxi

    Novi zakon o taksistima – lakša procedura, više vozača, niže cijene

    Naručivanje i plaćanje taksi prijevoza putem elektroničke aplikacije, ukidanje ograničavanja broja taksi dozvola, prijevoznici sami određuju cijenu usluga – neke su od novosti novog zakona o taksistima koji Vlada danas pušta u proceduru (što znači da se legalizira i Uber). Budući taksisti morat će imati najmanje 21 godinu i dobar ugled (nisu kažnjavani iznad 25.000 kuna), postojeći taksisti sa svojim licencama mogu poslovati još pet godina, uvodi se početna kvalifikacija za vozača, budući taksisti polagat će teorijski ispit, a ukida se obveza trogodišnje stručne škole. Svatko s taksi licencom moći će voziti po cijeloj Hrvatskoj pa će netko iz kontinentalne Hrvatske moći legalno taksirati na obali, a dozvolu će platiti 10% mjesečne neto plaće. Vlada procjenjuje da će se liberalizacijom tržišta udvostručiti broj taksista (sada ih je oko 3.000) i pojeftiniti usluga taksija. HRT

    02.02. (14:30)

    Razlike

    Zašto su taksisti pobjesnjeli na Uber, dok se na Airbnb nitko ne žali?

    “Taksistima se promet naglo smanjuje, a hotelijerima postepeno. No apsolutno ništa ne sprečava taksiste da budu dio Uberova sustava uz klasično taksiranje i tako povećaju prihode, kao što ništa ne sprečava hotelijere da oglase svoju ponudu putem Airbnbova sustava. Višak posla nikome ne bi trebao smetati”, kaže Stevica Kuharski, osnivač Locodelsa, kompanije koja se bavi gradskom dostavom. T-Portal

    30.01. (09:20)

    Otvoreni rat

    Taksisti zbog Ubera od države traže naknadu štete od 100 milijuna kuna

    Autotaksi prijevoznici diljem Hrvatske pripremaju kaznene prijave protiv odgovornih koji, kako tvrde, nisu u okviru svojih zakonskih ovlasti sankcionirali nezakoniti rad Ubera. Taksisti kažu da im je ugroženo pravo na rad, te da država ne provodi zakone ni direktive EU. Pred Općinskim državnim odvjetništvom u Splitu podnijeli su prve zahtjeve za naknadu štete mirnim putem, a u sljedećem periodu očekuje se podnošenje više stotina zahtjeva pred državnim odvjetništvima u cijeloj Hrvatskoj, ukupno oko 100 milijuna kuna. Slobodna

    15.09.2017. (18:52)

    Uberboatom u neke nove vode

    Uberizacija ekonomije: kapitalizam s ‘ljudskim licem’

    “Posljednjih desetljeća odvija se vidljiva promjena u odnosu poslodavaca i zaposlenika koja je djelomično koincidirala s razvojem digitalnih tehnologija. ‘Taksi’ kompanija Uber, koja u većini zemalja posluje u nekoj vrsti ‘sive zone’, jedan je od najvidljivijih primjera. Iako se bavi prijevozom putnika, ona nema vozila ni radnike, već su oni neka vrsta autsorsanih ‘partnera’. Ova “uberizacija”, koja se prenosi i u druge djelatnosti, u određenim je krugovima hvaljena kao genijalna inovacija. No, istodobno, njezin utjecaj na položaj najamnih radnika teško se može nazvati napretkom”, piše Le Monde Diplomatique.

    29.06.2017. (10:31)

    Driving miss daily

    Kakve kontrole prolaze taksisti, a kakve vozači Ubera?

    T-Portal, potaknut nesrećom kad je pijani vozač Ubera bez vozačke skoro završio na pisti Zračne luke Zagreb, piše o uvjetima koje trebaju ispuniti taksisti i vozači Ubera. Dakle, taksist treba ispuniti uvjete propisane Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu, Zakonom o sigurnosti u prometu, kao i odlukama o autotaksi prijevozu, na tehnički idu i do četiri puta godišnje, prolaze prekvalifikaciju za profesionalnog vozača i taksi ispit o poznavanju grada. Vozači ubera moraju imati valjanu vozačku i prometnu, a na tehnički pregled odlaze jednom godišnje, dakle sve kao i ostali vozači.

    21.06.2017. (08:49)

    T vs. U

    Zagreb: 600 taksista blokiralo Vukovarsku – prosvjedovali protiv Ubera

    Između 600 i 700 taksista iz Zagreba, Splita, Dubrovnika i Pule blokiralo je jutros Vukovarsku ulicu u Zagrebu u velikom “spontanom” prosvjedu protiv Ubera. Taksisti su parkirali aute u dvije trake u prometnoj žili kucavici u kojoj je ujutro i inače gužva, a još je i pala kiša. “Taksisti rade zakonito, a Uber nezakonito”, rekao je jedan od prosvjednika. Forum raspravlja o Uberu i taksijima općenito, i o prosvjedu. Index, Jutarnji

    19.05.2017. (19:30)

    Ne baš uber alles

    Njemački Vrhovni sud o Uberu: Radi se o nelojalnoj konkurenciji

    Taksisti u Njemačkoj podigli su niz sudskih tužbi protiv Ubera, a o jednoj od njih jučer je odlučio njemački Savezni vrhovni sud, koji je slučaj proslijedio Europskom sudu i zatražio njegovo mišljenje o usklađenosti njemačkih propisima s europskima. Njemački je sud Uberove usluge načelno proglasio nelojalnom konkurencijom, zaključivši da ova tvrtka nije samo posrednik u davanju usluga, s obzirom na to da je uključena i u financijsko poslovanje, organizaciju i reklamu. Da je Uber nelojalna konkurencija možemo čuti iz usta hrvatskih taksista, a nedavno je Uber iz istog razloga zabranjen u cijeloj Italiji. T-Portal

    13.03.2017. (07:53)

    Dok oni napišu pojavit će se nešto treće

    Slučaj Uber: Piše se novi zakon o taksi uslugama

    Ministarstva prometa i gospodarstva, HUP, HGK, HOK, klasični taksisti, privatnih taksisti poput Cammea te Uber osnovali su radnu skupinu koja bi do kraja godine trebala napisati novi zakon o taksi uslugama. Novo slovo zakona trebalo bi se prilagoditi stanju na tržištu, uz što manje administrativne i druge barijere za prijevoznike. Novi list u opširnom članku opisuje situaciju s taksijima u pojedinim hrvatskim gradovima, a detaljno piše i o aktivnim tvrtkama. Nije, međutim, jasno što će u međuvremenu biti s kažnjavanjem Ubera čiji su vozači dosad dobili 2,5 milijuna kuna globe.

  • Slične vijesti

    17.04. (12:10)

    Kad već ne mogu na more na odmor, bar da na moru rade...

    Splitski taksisti: Vozači iz drugih gradova zagušit će Split i Dubrovnik

    Vrlo je realno očekivati ljetnu navalu taksista na gradove poput Splita i Dubrovnika, koji sa svojom infrastrukturom to naprosto neće moći podnijeti – komentiraju splitski taksisti prijedlog liberalizacije taksi službe u Hrvatskoj. Prijedlog da se gradovima i općinama oduzme ovlast dijeljenja dozvola vide kao novu centralizaciju, a za dopuštenje da se putnike uzima bilo gdje kažu da će izazvati kaos na ulicama. Sporno im je i ukidanje potrebne stručne osposobljenosti za vozača motornog vozila – “smatrate li zbilja da je, primjerice, vožnja kamiona s pijeskom odgovornija dužnost od prijevoza hrvatskih građana, pa da su za nju potrebne veće kvalifikacije?”. RTL vijesti

    08.04. (21:30)

    Nova pravila

    Taksi revolucija: cijene će još pasti, broj vozača se udvostručuje

    Prema prijedlogu zakona o prijevozu u cestovnom prometu ukida se ograničavanje izdavanja broja taksi-dozvola gradovima, a omogućuje se naručivanje i plaćanje taksi-prijevoza preko elektroničke aplikacije, a ne samo preko taksimetra. Cijene će se moći slobodno formirati na tržišnoj osnovi, a raditi u Hrvatskoj moći će i strani taksisti. Uberu nije dopušteno da se registrira kao poseban oblik prijevoza, morat će proći sve procedure kao i ostala taksi-društva. Procjenjuje se da će se liberalizacijom tržišta udvostručiti broj taksista sa sadašnjih 3000 na 6000, te da će se cijene sniziti. Slobodna

    05.04. (11:01)

    Uberaxi

    Novi zakon o taksistima – lakša procedura, više vozača, niže cijene

    Naručivanje i plaćanje taksi prijevoza putem elektroničke aplikacije, ukidanje ograničavanja broja taksi dozvola, prijevoznici sami određuju cijenu usluga – neke su od novosti novog zakona o taksistima koji Vlada danas pušta u proceduru (što znači da se legalizira i Uber). Budući taksisti morat će imati najmanje 21 godinu i dobar ugled (nisu kažnjavani iznad 25.000 kuna), postojeći taksisti sa svojim licencama mogu poslovati još pet godina, uvodi se početna kvalifikacija za vozača, budući taksisti polagat će teorijski ispit, a ukida se obveza trogodišnje stručne škole. Svatko s taksi licencom moći će voziti po cijeloj Hrvatskoj pa će netko iz kontinentalne Hrvatske moći legalno taksirati na obali, a dozvolu će platiti 10% mjesečne neto plaće. Vlada procjenjuje da će se liberalizacijom tržišta udvostručiti broj taksista (sada ih je oko 3.000) i pojeftiniti usluga taksija. HRT

    02.02. (14:30)

    Razlike

    Zašto su taksisti pobjesnjeli na Uber, dok se na Airbnb nitko ne žali?

    “Taksistima se promet naglo smanjuje, a hotelijerima postepeno. No apsolutno ništa ne sprečava taksiste da budu dio Uberova sustava uz klasično taksiranje i tako povećaju prihode, kao što ništa ne sprečava hotelijere da oglase svoju ponudu putem Airbnbova sustava. Višak posla nikome ne bi trebao smetati”, kaže Stevica Kuharski, osnivač Locodelsa, kompanije koja se bavi gradskom dostavom. T-Portal

    30.01. (09:20)

    Otvoreni rat

    Taksisti zbog Ubera od države traže naknadu štete od 100 milijuna kuna

    Autotaksi prijevoznici diljem Hrvatske pripremaju kaznene prijave protiv odgovornih koji, kako tvrde, nisu u okviru svojih zakonskih ovlasti sankcionirali nezakoniti rad Ubera. Taksisti kažu da im je ugroženo pravo na rad, te da država ne provodi zakone ni direktive EU. Pred Općinskim državnim odvjetništvom u Splitu podnijeli su prve zahtjeve za naknadu štete mirnim putem, a u sljedećem periodu očekuje se podnošenje više stotina zahtjeva pred državnim odvjetništvima u cijeloj Hrvatskoj, ukupno oko 100 milijuna kuna. Slobodna

    15.09.2017. (18:52)

    Uberboatom u neke nove vode

    Uberizacija ekonomije: kapitalizam s ‘ljudskim licem’

    “Posljednjih desetljeća odvija se vidljiva promjena u odnosu poslodavaca i zaposlenika koja je djelomično koincidirala s razvojem digitalnih tehnologija. ‘Taksi’ kompanija Uber, koja u većini zemalja posluje u nekoj vrsti ‘sive zone’, jedan je od najvidljivijih primjera. Iako se bavi prijevozom putnika, ona nema vozila ni radnike, već su oni neka vrsta autsorsanih ‘partnera’. Ova “uberizacija”, koja se prenosi i u druge djelatnosti, u određenim je krugovima hvaljena kao genijalna inovacija. No, istodobno, njezin utjecaj na položaj najamnih radnika teško se može nazvati napretkom”, piše Le Monde Diplomatique.

    02.09.2017. (13:20)

    Telegramova novinarka testirala taksije u Zagrebu – od 13 vozača, njih pet ju je prevarilo, dok je jedan vozio na crno, kaže da na Glavnom kolodvoru nije našla poštenog vozača

    Iscrpnije...
    29.06.2017. (10:31)

    Driving miss daily

    Kakve kontrole prolaze taksisti, a kakve vozači Ubera?

    T-Portal, potaknut nesrećom kad je pijani vozač Ubera bez vozačke skoro završio na pisti Zračne luke Zagreb, piše o uvjetima koje trebaju ispuniti taksisti i vozači Ubera. Dakle, taksist treba ispuniti uvjete propisane Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu, Zakonom o sigurnosti u prometu, kao i odlukama o autotaksi prijevozu, na tehnički idu i do četiri puta godišnje, prolaze prekvalifikaciju za profesionalnog vozača i taksi ispit o poznavanju grada. Vozači ubera moraju imati valjanu vozačku i prometnu, a na tehnički pregled odlaze jednom godišnje, dakle sve kao i ostali vozači.

    21.06.2017. (08:49)

    T vs. U

    Zagreb: 600 taksista blokiralo Vukovarsku – prosvjedovali protiv Ubera

    Između 600 i 700 taksista iz Zagreba, Splita, Dubrovnika i Pule blokiralo je jutros Vukovarsku ulicu u Zagrebu u velikom “spontanom” prosvjedu protiv Ubera. Taksisti su parkirali aute u dvije trake u prometnoj žili kucavici u kojoj je ujutro i inače gužva, a još je i pala kiša. “Taksisti rade zakonito, a Uber nezakonito”, rekao je jedan od prosvjednika. Forum raspravlja o Uberu i taksijima općenito, i o prosvjedu. Index, Jutarnji