• 10.01.2017. (15:22)

    Nema izgovora

    Vježbanje vikendom nadoknađuje neaktivnost preko tjedna

    Istraživanje provedeno na 60.000 Engleza i Škota pokazuje da je tjelovježba jednako učinkovita kad su u pitanju zdravstveni rizici ako se obavlja samo vikendom kao i kad je ista količina raspoređena preko tjedna. To daje nadu onima koji preko tjedna ne uspijevaju redovito posjećivati teretanu – no zato nema izgovora za vikend. Za učinak smanjenih rizika od preuranjene smrti, znanstvenici preporučuju 150 minuta umjerene ili 75 minuta nešto žešće aktivnosti tjedno (umjerenom se smatra ona pri kojoj se istovremeno može razgovarati). Guardian

  • Slične vijesti

    16.03. (16:30)

    Na put

    Gdje odu kile kad ljudi mršave?

    Ako čovjek konzumira 3,5 kilograma hrane i pića te 600 grama kisika, onda ista ta količina kilograma, 4,1 kilograma, treba izaći iz organizma van, ili u protivnom čovjek dobiva na kilaži. Masnoće se u kemijskim procesima pretvaraju u ugljikov dioksid i vodu. Ugljikov dioksid izlazi iz tijela putem pluća i disanja, a voda se krvožilnim sustavom prenosi do organa kojima je potrebna te nakon toga postaje sastavni dio urina. Kako bi čovjek izgubio višak kilograma, mora aktivirati masnoće u tijelu, a to je moguće samo fizičkom aktivnošću. 24sata, Daily Mail

    23.10.2017. (18:41)

    Vježbanje na daljinu

    Neobičan školski sat u đakovačkoj gimnaziji – tjelesni uče pomoću aplikacije

    Neobičan školski sat u đakovačkoj gimnaziji – zbog želje za poboljšanjem motoričkih sposobnosti svojih učenika i modernizacije nastave, profesorica tjelesne i zdravstvene kulture Mirela Šunda spojila je tehnologiju i vježbanje, vježbe naučene u školi učenici kod kuće ponavljaju uz pomoć mobilne aplikacije Mogy. ”Vježbe koje odrade, oni označe u programu da su to napravili, poklikaju po aplikaciji što su odradili. Završeni program meni dođe na e-mail adresu. Kada imam uvid što je točno učenik odradio, to mi olakšava praćenje njihovog rada i napretka tijekom cijele školske godine”, objasnila je profesorica Šunda. Dnevnik.hr

    17.10.2017. (07:32)

    Voda je najbolja

    5 najučinkovitijih vježbi – trčanje nije među njima

    Trčanje maratona nije najbolja vježba jer loše utječe na zglobove i probavu, tvrtdi profesor s harvardskog Medicinskog fakulteta I-Min Lee i umjesto toga preporuča plivanje jer aktivira svaki mišići i smanjuje stres, te pješačenje. Već nakon 30 minuta hoda umjerene brzine značajno se poboljšava ukupno zdravstveno stanje organizma. Jutarnji, Independent

    22.09.2017. (17:30)

    Jer ste vi brži!

    Zašto vam se čini da vam je pjesma sporija za vrijeme treninga

    Ako vam se nakon pola sata vježbanja u teretani ili džogiranja čini da su pjesme koje slušate za to vrijeme postale sporije, to je zbog složene interakcije tjelesne aktivnosti i moždanog poimanja vremena. Prema studiji iz 2012. godine, neki profesionalni sportaši mogu doživjeti promjene u percepciji vremena dok su tjelesno najaktivniji – recimo, tenisačima se zna učiniti da im se loptica približava sporije. Što je tjelesna vježba intenzivnija, to ljudsko tijelo više preferira brži tempo pjesme, zbog čega nam se može učiniti da se pjesma „usporila“. Business Insider

    12.09.2017. (16:44)

    Tijelo će vam biti zahvalno

    Ako radni dan provodite za stolom – ustanite i prošećite svakih 30 minuta

    Svakih pola sata trebali bismo ustati i malo prošetati kako bismo ograničili negativne posljedice sjedilačkog načina rada, zaključak je istraživanja koje je Keith Diaz iz Medicinskog centra Sveučilišta Columbia proveo s kolegama iz 7 različitih američkih institucija. Diazova ekipa pratila je aktivnosti gotovo 8 tisuća pojedinaca između 2009. i 2013. godine te zaključila da povremena tjelovježba nije dovoljna zaštita od svakodnevne tjelesne neaktivnosti na poslu. Guardian

    11.05.2017. (21:59)

    Manje veša za pranje

    Pet stvari koje se dogode nakon prestanka vježbanja

    Časopis Outside konzultirao se sa stručnjacima o tome što se dogodi s tijelom kad čovjek prestane vježbati. Neki dobici vježbanja nestanu preko noći, no većinu je moguće povratiti ili ne treba neki veliki trud da ih se održi. Saželi su ih u pet:
    1. Tlak poraste, i to odmah, u roku jednog dana od prestanka vježbanja
    2. Kad čovjek vježba mišići procesuiraju inzulin i apsorbiraju dobivenu glukozu kao energiju. Ako se smanji tu potrošnju energije mišići će se prilagoditi tako što će postati manje osjetljivi na inzulin
    3. Mišići dobiveni vježbom se smanjuju – u roku tjedan dana
    4. Opada maksimalna količina kisika koju se može apsorbirati u organizam
    5. Pad raspoloženja

    02.05.2017. (11:01)

    Onda se imate čemu veseliti

    Prije vježbanja je bolje ne jesti

    Želite li smršaviti bolje je ne jesti prije jutarnje vježbe, pokazuju neka istraživanja. Naime, tada tijelo troši nataložene ugljikohidrate i masti, no ako prije pojedete potrošit ćete samo to što ste unijeli. Mnogi sportaši koriste ovu tehniku kako bi navikli tijelo da kao gorivo koristi masti. NY Times

    25.02.2017. (13:11)

    Let's do it like they do on the Discovery channel

    Uz kućanske poslove ili seks sagori se čak 350 kalorija

    Neka istraživanja pokazuju da sat vremena omraženog peglanja, na primjer, može izgorjeti oko 140 kalorija. Petnaestak minuta uspinjanja po stubama na dan može sagorjeti oko 128 kalorija. Odlučite li dobro oribati kadu, za 15 minuta potrošit ćete oko stotinu kalorija, dok 15 minuta šetnje troši oko 64 kalorije. Iako ćete potrošiti nešto manje, isplati se odvojiti i 15 minuta na dan za seks – riješit će vas oko 54 kalorije. 24sata

    20.11.2016. (23:16)

    Sport samo na TV-u

    Sportska smo nacija, a tjelovježba u školama traje najmanje u EU-u

    Prosječno trajanje tjelovježbe u osnovnim školama u državama Europske unije je 109 minuta na tjedan, u nekima čak i do 200 minuta. U hrvatskim školama to je prosječno 90 minuta tjedno, a u strukovnim trogodišnjim školama samo – 45. Za jednu sportsku naciju vrlo neobično i alarmantno, upozoravaju stručnjaci. HRT

  • Slične vijesti

    06.04. (09:03)

    Savjeti o zdravlju: Redovita tjelovježba povezana s osjećajem sreće i zadovoljstva životom, ali treba vježbati minimalno 150 minuta tjedno

    Iscrpnije...
    16.03. (16:30)

    Na put

    Gdje odu kile kad ljudi mršave?

    Ako čovjek konzumira 3,5 kilograma hrane i pića te 600 grama kisika, onda ista ta količina kilograma, 4,1 kilograma, treba izaći iz organizma van, ili u protivnom čovjek dobiva na kilaži. Masnoće se u kemijskim procesima pretvaraju u ugljikov dioksid i vodu. Ugljikov dioksid izlazi iz tijela putem pluća i disanja, a voda se krvožilnim sustavom prenosi do organa kojima je potrebna te nakon toga postaje sastavni dio urina. Kako bi čovjek izgubio višak kilograma, mora aktivirati masnoće u tijelu, a to je moguće samo fizičkom aktivnošću. 24sata, Daily Mail

    10.03. (09:12)

    Savjeti o zdravlju: Koristi od vježbanja kod starijih osoba – zadržana mišićna masa ili snaga mišića, sprečavanje povećanja koncentracije kolesterola u krvi, manji izgledi za povećanje udjela masnog tkiva u organizmu, jednako učinkovit imunološki sustav kao kod mlađih osoba

    Iscrpnije...
    21.02. (12:52)

    Dvije čaše vina ili piva povezano s prosječno 18% manjim rizikom za preuranjenu smrt, dodatnih 11% manje izgleda za preuranjenu smrt imaju osobe koje dnevno vježbaju 15 do 45 minuta, bavljenje hobijima dva sata dnevno povezano s 21% manjim rizikom

    Iscrpnije...
    10.12.2017. (14:57)

    Djeca koja su tjelesno aktivnija imaju bolje rezultate na testovima, pogotovo iz matematike

    Iscrpnije...
    30.11.2017. (21:42)

    Intenzivna tjelovježba značajno poboljšava pamćenje – ispitanici u kanadskom istraživanju prakticirali 20-minutne intervalne treninge da bi kod njih uočeno povećanje prisutnosti proteina uključenog u rast, funkciju i preživljavanje stanica mozga

    Iscrpnije...