Vlak koji vozi na vodik, a ne na dizel - Monitor.hr
14.11.2017. (10:31)

Mali plavi

Vlak koji vozi na vodik, a ne na dizel

Coradia iLint je vlak francuske tvrtke Alstom koji se razlikuje od drugih vlakova jer vozi na struju. Dok drugi koriste dizel-gorivo, plavi Alstomov vlak vozi se zahvaljujući oksidaciji vodika u gorivnim člancima. Vlak je ujedno i dobar za okoliš jer je jedino što ispušta prilikom vožnje – vodena para. Deutsche Welle


Slične vijesti

27.02. (10:31)

Trainline – platforma za pronalazak povoljnih karti za putovanja autobusom ili vlakom

12.12.2023. (17:15)

Novi “Nightjet”: u spavaćim kolima od Berlina do Pariza

05.10.2023. (18:23)

Mladi od 18 godina mogu mjesec dana besplatno putovati vlakom po Europi

11.05.2023. (14:00)

Proš'o im voz

Vlada traži strateškog partnera za problematični HŽ Cargo

Sve veća konkurencija smanjuje udio HŽ Carga u prijevozu tereta željeznicom. Država tvrtku po drugi put pokušava privatizirati. Na domaćem tržištu prijevoznika u željezničkom teretnom prijevozu ne nedostaje. Prema podacima HAKOM-a, lani je u Hrvatskoj djelovalo 17 teretnih željezničkih prijevoznika. Nacionalni prijevoznik, od liberalizacije tržišta, gubio je dio kolača i zbog činjenice da su novi igrači na tržište ulazili s boljim voznim parkom, odnosno kvalitetnijim vagonima za prijevoz tereta, kao i snažnijim lokomotivama. Pokušali su ga prodati 2014. Rumunjima, ali posao je propao jer je vlasnik bio uhićen zbog korupcije. Faktograf

20.01.2023. (18:03)

Do zagrebačke zračne luke ići će se vlakom, za pripremu i gradnju trebat će par godina

28.10.2022. (18:00)

Ipak bolje čvrsto na zemlji

Željeznica ili zračni prijevoz: evo što je isplativije s obzirom na relaciju

U nekim državama, poput Njemačke, željaznička mreže je odlično razvijena, a vlakovi su brzi. Što se onda više isplati, vlak ili zrakoplov? U potrazi za odgovorima Njemački autoklub (ADAC) je usporedio i analizirao 20 europskih ruta putovanja željeznicom i avionom. Rezultati su pokazali da su letovi bolji od vlakova u smislu ukupnog vremena putovanja, ali i stoga što zahtijevaju manje presjedanja. Putovanje vlakom u prosjeku je trajalo nešto manje od sedam sati, dok je avionom bilo potrebno oko pet i pol. Letovi jasno prednjače, no vožnja vlakom obično je prihvatljivija od letenja za odredišta do 400 km udaljenosti, dok putovanje zrakoplovom postaje brže na putovanjima dužim od 400 km. Letovi također uključuju sveukupno manje presjedanja, jer su čak 85 posto provjerenih letova bili izravne rute. Nasuprot tome, samo 65 posto putovanja vlakom obavljeno je bez presjedanja. Revija HAK

30.09.2022. (20:00)

Ako je iskoristivo, iskoristiti treba

Energija koja se oslobađa kod kočenja vlakova iskorisit će za punjenje e-vozila

Barcelonski operater javnog prijevoza TMB pokrenuo je pilot testiranje pod nazivom Metrolinera, koji uključuje ugradnju priključnih ormarića na stanici metroa Ciutadella-Vila Olímpica, gdje vozači električnih automobila mogu puniti svoja vozila. Ono što ih čini posebnim je to što je električna energija za punjenje obnovljena iz kinetičke energije koja se stvara kada vlakovi podzemne željeznice koče prilikom ulaska u stanicu. Postoji devet priključnih ormarića, a nalaze se na ulazu metro stanice Linije 4. Oni će služiti kao točka za punjenje baterija, zahvaljujući povratu energije generirane kočenjem samih metro vlakova. Osim načina na koji dolazi do energije, još jedna zgodna stvar u vezi s ovim projektom je da je na ideju došao zaposlenik Metroa nakon što je tvrtka organizirala natječaj za prikupljanje ideja pod nazivom Estació del Futur (Stanica budućnosti). Green

10.09.2022. (01:15)

Težak sudar vlakova kod Novske. Više mrtvih, puno ozlijeđenih, traje spašavanje

Oko 21.30 sati između kolodvora Okučani i Novska, dva kilometra poslije stajališta Rajić u smjeru istoka, putnički vlak je naletio na teretni koji je stajao zbog kvara. Na mjestu nesreće su žurne službe. Uzrok nesreće bit će poznat nakon istrage. Vlak 2506 vozio je na relaciji Vinkovci – Novska. HŽ Putnički prijevoz izražava sućut obiteljima smrtno stradalih osoba. Prema prvim neslužbenim informacijama Nove TV poginuli su strojovođa i kondukter. Index

01.09.2022. (19:00)

Kupit će tebi tata vlak

Autobusi i vlakovi troše puno goriva, no i dalje manje od osobnih vozila

Većina ljudi u Hrvatskoj ne simpatizira javni gradski prijevoz te ga koristi samo ako su prinuđeni na to. Na primjer, od ukupne udaljenosti koju Nijemci naprave sa svojim automobilima 27 posto se odnosi na putovanje do posla. U Hrvatskoj je prosjek 47 posto. Kolika je isplativost vožnje javnim prijevozom te koliki je utjecaj na okoliš u odnosu na vožnju osobnim automobilom otkrili smo usporedbom podataka autobusa javnog gradskog prijevoza i vlakova u Hrvatskoj. Dakle, 43,87 litara dizela na 100 prijeđenih kilometara prosječna je potrošnja autobusa javnog prijevoza u Osijeku, Splitu i Zagrebu. Ovaj podatak na prvi pogled djeluje zastrašujuće, ali usporedi li se s potrošnjom osobnih automobila (koja troše 10 ili 20 posto potrošnje jednog autobusa) treba uzeti u obzir i koliko se putnika vozi u jednom autobusu. Računica je vrlo jasna: potrošnja autobusa je mnogo manja nego kada 55 ljudi koristi automobile. Revija HAK

26.08.2022. (00:00)

Bez ugljika i olova

U Njemačkoj pokrenuta prva linija s vlakom na vodik

Službeno pokretanje regionalnih putničkih usluga na vodik na ruti od Cuxhavena do Bremerhavena i Buxtehudea u Njemačkoj pokrajini Donja Saska održano je 24. kolovoza. Flota od 14 vlakova Coradia iLint s dva vagona prva je željeznička usluga na svijetu 100% pogonjenu vodikom. Vlakovi će voziti na liniji dugačkoj 100 km od Cuxhavena do Buxtehudea. Flotom upravlja Elbe-Weser Transport Company (EVB), koja je započela probe u rujnu 2018. s dva predserijska vlaka. Preliminarne putničke usluge sa serijskim vlakovima započele su 25. srpnja ove godine. Vlakovi imaju maksimalnu brzinu od 140 km/h i domet od 1000 km, što im omogućuje da voze cijeli dan na jednom spremniku vodika. Revija HAK