• 13.03. (19:10)

    Bug im dobro došao

    Volkswagen najavljuje "renesansu" dizelaša, lani rekordna prodaja vozila

    “Ne samo da se nadam da diesel neće umrijeti, uvjeren sam da diesel doživljava renesansu” rekao je Volkswagenov šef Matthias Mueller i ustvrdio da dizelski motori u atmosferu izbacuju mnogo manje štetnog ugljikovog dioksida nego benzinski motori (Deutsche Welle). Ovaj stav je potkrijepio novcem – Volkswagen će do 2022. uložiti preko 90 milijardi eura u razvoj motora s unutarnjim sagorijevanjem, a u sektore elektro-pogona, digitalizacije i autonomne vožnje 34 milijardi eura, s planom da do 2025. predstave 80 novih električnih modela automobila (Investors). Unatoč skandalima oko manipuliranja ispušnim plinovima Volkswagen je lani postavio nekoliko rekorda – dobit je udvostručena na 13,8 milijardi eura, prihodi su porasli 6,2% na 230 milijardi eura, prodano je rekordnih 10,7 milijuna vozila (The Times of Malta), a eno si i šef Mueller podigao plaću na rekordnih 10 milijuna eura (Reuters). Zanimljivo istraživanje stiže iz Australije – Volkswagenova vozila i nakon povlačenja i popravaka zbog skandala dieselgate troše više goriva te i dalje ne prolaze na eko testovima (Motoring).

  • Slične vijesti

    Četvrtak (07:20)

    Volkswagenu presuđena kazna od milijardu eura zbog dizelaša, neće se žaliti na nju

    Njemačko tužiteljstvo odrezalo je kaznu u visini milijardu eura Volkswagenu koji je u svoja vozila s dizel motorima ugrađivao programsku opremu za lažiranje na testovima štetnih plinova. To je jedna od najvećih novčanih kazni koju je ikad neka kompanija platila u Njemačkoj. Volkswagen je priznao svoju odgovornost i neće se žaliti na kaznu. Oko 10,7 milijuna vozila prodano je kupcima diljem svijeta s ugrađenim softverom za lažiranje od sredine 2007. do 2015. godine.

    24.05. (07:28)

    Luftiranje grada

    Hamburg prvi grad u Njemačkoj koji zabranjuje starije dizelaše

    Hamburg je prvi grad u Njemačkoj koji će zabraniti vožnju dizelskih auta proizvedenih prije 2015. u najprometnijim ulicama u gradu, a u kojima su emisije NO2 (dušikov dioksid) iznad graničnih vrijednosti. Zabrana na snagu stupa od 31. svibnja, odnosi se na sve automobile i kamione koji ne zadovoljavaju ekološku normu Euro6 – njih 168.000 registriranih u Hamburgu – te sve dizelaše do norme Euro6 koji dolaze u Hamburg. Bit će im zabranjeno voziti ulicama Stresemannstrasse i Max Brauer Allee u središtu grada u ukupnoj dužini od 2,3 kilometra u četvrti Altona-Nord. Zabrana se ne odnosi na vozila hitne i odvoz smeća te stanovnike tih ulica. Tko prekrši zabranu plaća 25 eura kazne. Telegraph

    24.03. (16:12)

    D-word

    Istraživanje o dizelašima i električnim autima: Dizel nekad manje zagađuje!

    Ukupne emisije dizelskih automobila srednje klase 20 posto su manje nego kod električnih, pokazalo je prvo sveobuhvatno istraživanje o zagađivanju dizelaša, benzinaca, hibridnih i električnih auta, koje je proveo njemački ADAC (na njemačkom, s puno infografike). U obzir je uzeto zagađivanje od proizvodnje i recikliranje auta, proizvodnje goriva, odnosno struje, te potrošnje u vožnji, a pokazalo se da su električni automobili ekološki najprihvatljiviji u kompaktnoj klasi te donekle u nižoj. Autoportal.hr

    09.03. (17:55)

    Tox-logor

    Toksične čestice iz dizelaša godišnje ubiju 6.000 Nijemaca

    Svake se godine u Njemačkoj evidentira oko 6.000 slučajeva prijevremenih smrti povezanih s dušikovim oksidima (NO) iz automobila na dizel, objavila je agencija UBA. Koncentracija toksičnih čestica u 70 njemačkih gradova više je od limita koji je postavljen standardima za čistoću zraka, a dušikovi oksidi izazivaju bolesti milijun ljudi godišnje. Dizelski motori emitiraju veće količine dušikovih oksida od benzinaca, dok s druge strane njemački proizvođači automobila i vlada pokušavaju usporiti zalaz dizelske tehnologije. Reuters

    28.02. (12:37)

    Jednom ćemo svi morati kao oni

    Što znači odluka suda o zabrani dizelaša u njemačkim gradovima?

    Cijena rabljenih dizelskih vozila dodatno će pasti, a smanjit će se prodaja novih dizelskih modela – bit će prva posljedica odluke njemačkog suda da dopusti zabranu dizelaša u gradovima, analizira T-Portal. Nadalje, pojedini gradovi već razmišljaju o besplatnom javnom prijevozu u gradskim središtima, a za očekivati je da će u još većem broju europskih gradova doći do zabrane dizelaša. Stare dizelaše može se prepraviti da zadovolje normu Euro 6, no skupo je – po autu bi to koštalo 1.300 do 2.500 eura. Pojedini proizvođači poput Volva i Fiata već su najavili kraj za dizelaše.

    27.02. (13:31)

    Otpisani

    Automobili s dizelskim motorom moraju van iz njemačkih gradova

    Njemački Savezni upravni sud donio je odluku kako njemački gradovi imaju pravo zabraniti promet u središtu automobilima s dizelskim motorom kako bi se smanjilo zagađenje zraka. To će značajno pogoditi tamošnju automobilsku industriju jer će zahtijevati skupe prepravke. No, odluka suda dovela je u neugodnu poziciju i vladu kancelarke Angele Merkel koja se protivila zabrani. Poslovni, Deutsche Welle

    07.12.2017. (14:40)

    Sedam godina zatvora za direktora Volkswagena

    Direktor njemačke tvornice automobila Volkswagen koji je početkom godine uhićen u Sjedinjenim Državama u okviru afere poznate kao Dieselgate, osuđen je u srijedu na najveću moguću kaznu od sedam godina zatvora na američkom sudu. Oliver Schmidt (48), njemački državljanin, koji je priznao krivnju u zamjenu za smanjenje kazne, mora platiti i novčanu kaznu u iznosu od 400.000 dolara, rekao je glasnogovornik saveznog suda u Detroitu. Schmidt je na sudu rekao da je “donosio loše odluke i da mu je žao zbog toga”. Novi list, USA Today

    28.10.2017. (07:25)

    Ali bi vozači, iz štosa, mogli uvijek odijevati dieselove hlače kad ga voze!

    Toyota više u Europi ne prodaje dizelaše

    Toyotin crossover C-HR je prvi u gami koji se nudi isključivo u benzinskom i hibridnom izdanju – dizelski motor se jednostavno ne nudi, a sudeći po odličnoj prodaji, nikome i ne nedostaje. Iz Toyote su već bili najavili da u Europi više neće nuditi nove modele s dizelskim motorima. Autocar

    20.09.2017. (07:21)

    Težak zrak

    5.000 ljudi godišnje umre od pretjeranih ispušnih plinova dizelaša

    Ispušni plinovi iz dizelaša odgovorni su za 10.000 slučajeva preuranjenih smrti u Europi, od čega 5.000 otpada na umrle od ispušnih plinova koji nastaju preko ograničenja koje proizvođači garantiraju, odnosno 5.000 manje ljudi bi umrlo godišnje u Europi da auti ispuštaju plinova onoliko koliko proizvođač tvrdi da ispuštaju. Na globalnoj razini, 38.000 ljudi umre godišnje umre od ispušnih plinova koji prekoračuju limite. Phys.org

    13.09.2017. (21:15)

    U modernoj varijanti

    Povratak kultnog VW kombija!

    Volkswagen je napokon prije nekoliko tjedana objavio da 2022. godine planira započeti proizvodnju električnog modela ID Buzz i to u Sjedinjenim Američkim Državama, Europi i Kini. Riječ je o modernoj verziji slavnog “hipi kombija” koji je bio posebno popularan 1960-ih, odnosno Type 2 Minibusa. ID Buzz primjer je i privlačnog dizajna sa zaobljenim i mekim linijama te pročišćenim interijerom. Baterije vozila nalaze se u podu automobila, a budući da sam sustav električnog motora i napajanja ne zauzima puno mjesta, vozilo ima širok osovinski razmak između kotača te prostrani interijer. Vanjština ovog vozila dvobojna je i ima klasični V oblik na prednjoj strani po uzoru na svog prethodnika, ali je nadograđena i uskim svjetlosnim pojasom koji razdvaja obojene površine. Jutarnji, newsroom.vw.com

  • Slične vijesti

    Četvrtak (07:20)

    Volkswagenu presuđena kazna od milijardu eura zbog dizelaša, neće se žaliti na nju

    Njemačko tužiteljstvo odrezalo je kaznu u visini milijardu eura Volkswagenu koji je u svoja vozila s dizel motorima ugrađivao programsku opremu za lažiranje na testovima štetnih plinova. To je jedna od najvećih novčanih kazni koju je ikad neka kompanija platila u Njemačkoj. Volkswagen je priznao svoju odgovornost i neće se žaliti na kaznu. Oko 10,7 milijuna vozila prodano je kupcima diljem svijeta s ugrađenim softverom za lažiranje od sredine 2007. do 2015. godine.

    24.05. (07:28)

    Luftiranje grada

    Hamburg prvi grad u Njemačkoj koji zabranjuje starije dizelaše

    Hamburg je prvi grad u Njemačkoj koji će zabraniti vožnju dizelskih auta proizvedenih prije 2015. u najprometnijim ulicama u gradu, a u kojima su emisije NO2 (dušikov dioksid) iznad graničnih vrijednosti. Zabrana na snagu stupa od 31. svibnja, odnosi se na sve automobile i kamione koji ne zadovoljavaju ekološku normu Euro6 – njih 168.000 registriranih u Hamburgu – te sve dizelaše do norme Euro6 koji dolaze u Hamburg. Bit će im zabranjeno voziti ulicama Stresemannstrasse i Max Brauer Allee u središtu grada u ukupnoj dužini od 2,3 kilometra u četvrti Altona-Nord. Zabrana se ne odnosi na vozila hitne i odvoz smeća te stanovnike tih ulica. Tko prekrši zabranu plaća 25 eura kazne. Telegraph

    09.05. (08:50)

    Slabo poznata vrlina dizelaša: Sigurniji u sudaru – automobil se znatno teže zapali, a 70 do 120 kg veća masa smanjuje opasne inercijske sile nastale udarom u drugi auto ili prepreku te ublažava rizike ozljeđivanja i pogibije

    Iscrpnije...
    24.03. (16:12)

    D-word

    Istraživanje o dizelašima i električnim autima: Dizel nekad manje zagađuje!

    Ukupne emisije dizelskih automobila srednje klase 20 posto su manje nego kod električnih, pokazalo je prvo sveobuhvatno istraživanje o zagađivanju dizelaša, benzinaca, hibridnih i električnih auta, koje je proveo njemački ADAC (na njemačkom, s puno infografike). U obzir je uzeto zagađivanje od proizvodnje i recikliranje auta, proizvodnje goriva, odnosno struje, te potrošnje u vožnji, a pokazalo se da su električni automobili ekološki najprihvatljiviji u kompaktnoj klasi te donekle u nižoj. Autoportal.hr

    09.03. (17:55)

    Tox-logor

    Toksične čestice iz dizelaša godišnje ubiju 6.000 Nijemaca

    Svake se godine u Njemačkoj evidentira oko 6.000 slučajeva prijevremenih smrti povezanih s dušikovim oksidima (NO) iz automobila na dizel, objavila je agencija UBA. Koncentracija toksičnih čestica u 70 njemačkih gradova više je od limita koji je postavljen standardima za čistoću zraka, a dušikovi oksidi izazivaju bolesti milijun ljudi godišnje. Dizelski motori emitiraju veće količine dušikovih oksida od benzinaca, dok s druge strane njemački proizvođači automobila i vlada pokušavaju usporiti zalaz dizelske tehnologije. Reuters

    28.02. (12:37)

    Jednom ćemo svi morati kao oni

    Što znači odluka suda o zabrani dizelaša u njemačkim gradovima?

    Cijena rabljenih dizelskih vozila dodatno će pasti, a smanjit će se prodaja novih dizelskih modela – bit će prva posljedica odluke njemačkog suda da dopusti zabranu dizelaša u gradovima, analizira T-Portal. Nadalje, pojedini gradovi već razmišljaju o besplatnom javnom prijevozu u gradskim središtima, a za očekivati je da će u još većem broju europskih gradova doći do zabrane dizelaša. Stare dizelaše može se prepraviti da zadovolje normu Euro 6, no skupo je – po autu bi to koštalo 1.300 do 2.500 eura. Pojedini proizvođači poput Volva i Fiata već su najavili kraj za dizelaše.

    27.02. (13:31)

    Otpisani

    Automobili s dizelskim motorom moraju van iz njemačkih gradova

    Njemački Savezni upravni sud donio je odluku kako njemački gradovi imaju pravo zabraniti promet u središtu automobilima s dizelskim motorom kako bi se smanjilo zagađenje zraka. To će značajno pogoditi tamošnju automobilsku industriju jer će zahtijevati skupe prepravke. No, odluka suda dovela je u neugodnu poziciju i vladu kancelarke Angele Merkel koja se protivila zabrani. Poslovni, Deutsche Welle

    07.12.2017. (14:40)

    Sedam godina zatvora za direktora Volkswagena

    Direktor njemačke tvornice automobila Volkswagen koji je početkom godine uhićen u Sjedinjenim Državama u okviru afere poznate kao Dieselgate, osuđen je u srijedu na najveću moguću kaznu od sedam godina zatvora na američkom sudu. Oliver Schmidt (48), njemački državljanin, koji je priznao krivnju u zamjenu za smanjenje kazne, mora platiti i novčanu kaznu u iznosu od 400.000 dolara, rekao je glasnogovornik saveznog suda u Detroitu. Schmidt je na sudu rekao da je “donosio loše odluke i da mu je žao zbog toga”. Novi list, USA Today

    28.10.2017. (07:25)

    Ali bi vozači, iz štosa, mogli uvijek odijevati dieselove hlače kad ga voze!

    Toyota više u Europi ne prodaje dizelaše

    Toyotin crossover C-HR je prvi u gami koji se nudi isključivo u benzinskom i hibridnom izdanju – dizelski motor se jednostavno ne nudi, a sudeći po odličnoj prodaji, nikome i ne nedostaje. Iz Toyote su već bili najavili da u Europi više neće nuditi nove modele s dizelskim motorima. Autocar

    20.09.2017. (07:21)

    Težak zrak

    5.000 ljudi godišnje umre od pretjeranih ispušnih plinova dizelaša

    Ispušni plinovi iz dizelaša odgovorni su za 10.000 slučajeva preuranjenih smrti u Europi, od čega 5.000 otpada na umrle od ispušnih plinova koji nastaju preko ograničenja koje proizvođači garantiraju, odnosno 5.000 manje ljudi bi umrlo godišnje u Europi da auti ispuštaju plinova onoliko koliko proizvođač tvrdi da ispuštaju. Na globalnoj razini, 38.000 ljudi umre godišnje umre od ispušnih plinova koji prekoračuju limite. Phys.org