• 15.04. (14:15)

    Ništa od toga

    Za zakup budućeg LNG terminala pristigla tek jedna obvezujuća ponuda

    U ponedjeljak 9. travnja istekao je konačni rok prvog od tri kruga natječaja za predaju obvezujućih ponuda za zakup kapaciteta budućeg terminala i potencijalnim korisnicima je “prodano” tek nešto više od 4 posto ukupnog kapaciteta – iznos znatno ispod razine koja bi omogućila financijsku održivost investicije. Za Projekt LNG terminala – uz Pelješki most najvažniji infrastrukturni projekt agendi hrvatske Vlade – Europska unija odobrila je 102 milijuna eura bespovratne pomoći, a o važnosti krčkog terminala javno je govorio čak i američki predsjednik Donald Trump. Opširnije o cijeloj LNG priči… Jutarnji

  • Slične vijesti

    29.05. (07:05)

    Đaba se trudite

    Amerikanci o LNG-u: Proizvođači LNG-a u SAD-u trenutačno nisu zainteresirani za odlazak u Hrvatsku

    I dok Vlada pokušava svim silama progurati LNG terminal u Omišlju kako bi navodno ugodila Amerikancima, Fred H. Hutchison, predsjednik i CEO LNG Alliesa, udruženja koje se bavi ubrzanjem i povećanjem izvoza američkog ukapljenog prirodnog plina (NLG-a) komentirao je nedavno u Bratislavi situaciju u Hrvatskoj: “Proizvođači LNG-a u SAD-u trenutačno nisu zainteresirani za odlazak u Hrvatsku kako bi time pojačali potražnju i učinili terminal profitabilnim. To mogu napraviti samo regionalne plinske kompanije. Dok do toga ne dođe projekt će biti teško ostvariv.” Naglašava da većina LNG-a u Europu može doći kroz Poljsku. EurActiv

    18.05. (19:30)

    Dao Putin

    Azimov: Za LNG na Krku Rusija bi vam mogla dati milijarde

    “Ne želimo biti konkurenti EU u izgradnji LNG terminala. Govori se da će funkcionirati uloženih 100 milijuna eura iz EU, ali to nije dovoljno novca, a Rusija bi vam mogla dati milijarde! Vjerujte, mi smo vam najpouzdaniji partner kojeg možete imati. Putin je rekao da će Rusija svojim novcem dovršiti proces plinofikacije HR, i još čeka odgovor. Hrvatskoj je strani predložena veća opskrba naftom i plinom iz Rusije, po razumnoj cijeni, pa vjerujem da će jeftini ruski plin doći do Hrvatske. Pa i Amerikanci kupuju od nas plin jer je jeftiniji”, izjavio je veleposlanik Ruske Federacije Anvar Azimov na panelu Jedan na jedan, gdje ga je ugostio Vladimir Nišević, glavni urednik Poslovnog dnevnika. Predsjednik Putin predložio je i da Rusi renoviraju elektrane u Hrvatskoj, što bi sami i platili, kaže Azimov. Večernji

    25.01. (08:55)

    Piši kući propalo

    Sve više protivnika plutajućeg LNG terminala: Najbolje bi bilo da na Krku uopće nema industrija

    Pomirili smo se da na Krku može biti LNG terminal, ali ne bilo kakvih značajki, te smo spremni poduprijeti kopneni s minimalnim utjecajem na okoliš, objavila je stranka Primorsko goranski-savez, te je od Vlade zatražila da zaustavi taj projekt. Plutajući terminal donosi previše otvorenih pitanja, kažu, a studija o njegovu utjecaju na okoliš nije odgovorila na mnoga od njih, a također predstavlja opasnost za okoliš uz nedovoljni kompenzacijski učinak za lokalnu zajednicu. Novi list

    19.11.2017. (16:54)

    Nepoželjan

    Krk: LNG terminal ružan i loš po prirodu i turizam

    Projekt plutajućeg LNG terminala je nepromišljen, brzoplet, a ugrozit će prirodu i turizam – samo je dio kritika koje su mještani Omišlja i drugih naselja s otoka Krka uputili na javnom izlaganju Studije utjecaja na okoliš. Plutajući terminal vizualno će nagrditi Općinu Omišalj, ozbiljno naštetiti morskom ekosustavu, a samim time i turizmu od kojeg velik dio stanovništva živi, smatraju Omišljani. otoci.eu

    17.09.2017. (09:00)

    Rasplinuti snovi

    Je li se rasplinuo san o LNG terminalu na Krku 2019. godine?

    “LNG Hrvatska, tvrtka koja formalno razvija projekt, raspisala je i pozivni natječaj kompanijama koje su zainteresirane za isporuku plutajućeg postrojenja za plinofikaciju ukapljenog plina (FSRU) koje je de facto ključni dio projekta. I taj natječaj ukazuje kako je dodjelom famoznih europskih milijuna posao na projektu zapravo tek počeo, da je njegova sudbina – svoj proklamiranoj strateškoj važnosti usprkos – i dalje neizvjesna te da je vrlo malo šansi da će prve pošiljke ukapljenog plina stići do sjeverne obale Krka 2019. godine. A takav bi scenarij, u značajnoj mjeri, derogirao sve koristi koje je Hrvatska trebala ostvariti donošenjem odluke da odustane od razvoja kopnenog terminala te da krene u nabavu plutajućeg”, piše Jutarnji.

    20.02.2017. (18:09)

    Razmislimo još jednom u što se upuštamo

    Bilten: Uznemirujuća pitanja iza "odlične vijesti" o LNG terminalu

    Činjenica da je Hrvatska dobila čak trećinu ovogodišnjih sredstava CEF-a za LNG terminal na Krku manje govori o povjerenju u Hrvatsku, a više o želji da se njezin teritorij iskoristi u konfliktima koji s njom imaju malo veze, piše Bilten. Projekt za Hrvatsku nosi više opasnosti nego prednosti. Za početak, Hrvatska sama mora financirati preostali trošak projekta čija je ukupna cijena oko 360 milijuna eura. Njena obala zatim mora sama podnijeti rizik eventualnih katastrofa ukoliko dođe do problema u tankerskom prijevozu ukapljenog plina što je ekonomski, ekološki, pa i sigurnosni problem o kojem se ovih dana jednoglasno šuti.

    05.11.2016. (10:54)

    Austrija prodaje kredite osigurane zemljištem za krčki LNG

    Austrijska državna agencija HETA, koja je na sebe preuzela sve loše plasmane Hypo Grupe, objavila je oglas kojim do 25. studenog za 102 milijuna eura prodaje deset poslovnih kredita. Nesumnjivo je riječ o potraživanjima prema Dioki Grupi koja su osigurana, između ostalog, i hipotekom nad zemljištem za LNG terminal na Krku u vrijednosti od 23,5 milijuna eura. LNG Hrvatska pak ne brine, kažu kako nema opasnosti za državu i gradnju terminala jer otkup potraživanja ne znači automatski i vlasništvo nad zemljištem, već samo preuzimanje založnog prava. Novi list

  • Slične vijesti

    29.05. (07:05)

    Đaba se trudite

    Amerikanci o LNG-u: Proizvođači LNG-a u SAD-u trenutačno nisu zainteresirani za odlazak u Hrvatsku

    I dok Vlada pokušava svim silama progurati LNG terminal u Omišlju kako bi navodno ugodila Amerikancima, Fred H. Hutchison, predsjednik i CEO LNG Alliesa, udruženja koje se bavi ubrzanjem i povećanjem izvoza američkog ukapljenog prirodnog plina (NLG-a) komentirao je nedavno u Bratislavi situaciju u Hrvatskoj: “Proizvođači LNG-a u SAD-u trenutačno nisu zainteresirani za odlazak u Hrvatsku kako bi time pojačali potražnju i učinili terminal profitabilnim. To mogu napraviti samo regionalne plinske kompanije. Dok do toga ne dođe projekt će biti teško ostvariv.” Naglašava da većina LNG-a u Europu može doći kroz Poljsku. EurActiv

    18.05. (19:30)

    Dao Putin

    Azimov: Za LNG na Krku Rusija bi vam mogla dati milijarde

    “Ne želimo biti konkurenti EU u izgradnji LNG terminala. Govori se da će funkcionirati uloženih 100 milijuna eura iz EU, ali to nije dovoljno novca, a Rusija bi vam mogla dati milijarde! Vjerujte, mi smo vam najpouzdaniji partner kojeg možete imati. Putin je rekao da će Rusija svojim novcem dovršiti proces plinofikacije HR, i još čeka odgovor. Hrvatskoj je strani predložena veća opskrba naftom i plinom iz Rusije, po razumnoj cijeni, pa vjerujem da će jeftini ruski plin doći do Hrvatske. Pa i Amerikanci kupuju od nas plin jer je jeftiniji”, izjavio je veleposlanik Ruske Federacije Anvar Azimov na panelu Jedan na jedan, gdje ga je ugostio Vladimir Nišević, glavni urednik Poslovnog dnevnika. Predsjednik Putin predložio je i da Rusi renoviraju elektrane u Hrvatskoj, što bi sami i platili, kaže Azimov. Večernji

    10.05. (19:30)

    Tvrtka LNG Hrvatska raspisala je novi natječaj kojim se traži manja i jeftinija plutajuća jedinica za prihvat, skladištenje i uplinjavanje, kao dio prihvatnog terminala za LNG na otoku Krku; ušteda u odnosu na prvi natječaj – 90 milijuna eura

    Iscrpnije...
    25.01. (08:55)

    Piši kući propalo

    Sve više protivnika plutajućeg LNG terminala: Najbolje bi bilo da na Krku uopće nema industrija

    Pomirili smo se da na Krku može biti LNG terminal, ali ne bilo kakvih značajki, te smo spremni poduprijeti kopneni s minimalnim utjecajem na okoliš, objavila je stranka Primorsko goranski-savez, te je od Vlade zatražila da zaustavi taj projekt. Plutajući terminal donosi previše otvorenih pitanja, kažu, a studija o njegovu utjecaju na okoliš nije odgovorila na mnoga od njih, a također predstavlja opasnost za okoliš uz nedovoljni kompenzacijski učinak za lokalnu zajednicu. Novi list

    19.11.2017. (16:54)

    Nepoželjan

    Krk: LNG terminal ružan i loš po prirodu i turizam

    Projekt plutajućeg LNG terminala je nepromišljen, brzoplet, a ugrozit će prirodu i turizam – samo je dio kritika koje su mještani Omišlja i drugih naselja s otoka Krka uputili na javnom izlaganju Studije utjecaja na okoliš. Plutajući terminal vizualno će nagrditi Općinu Omišalj, ozbiljno naštetiti morskom ekosustavu, a samim time i turizmu od kojeg velik dio stanovništva živi, smatraju Omišljani. otoci.eu

    17.09.2017. (09:00)

    Rasplinuti snovi

    Je li se rasplinuo san o LNG terminalu na Krku 2019. godine?

    “LNG Hrvatska, tvrtka koja formalno razvija projekt, raspisala je i pozivni natječaj kompanijama koje su zainteresirane za isporuku plutajućeg postrojenja za plinofikaciju ukapljenog plina (FSRU) koje je de facto ključni dio projekta. I taj natječaj ukazuje kako je dodjelom famoznih europskih milijuna posao na projektu zapravo tek počeo, da je njegova sudbina – svoj proklamiranoj strateškoj važnosti usprkos – i dalje neizvjesna te da je vrlo malo šansi da će prve pošiljke ukapljenog plina stići do sjeverne obale Krka 2019. godine. A takav bi scenarij, u značajnoj mjeri, derogirao sve koristi koje je Hrvatska trebala ostvariti donošenjem odluke da odustane od razvoja kopnenog terminala te da krene u nabavu plutajućeg”, piše Jutarnji.

    20.02.2017. (18:09)

    Razmislimo još jednom u što se upuštamo

    Bilten: Uznemirujuća pitanja iza "odlične vijesti" o LNG terminalu

    Činjenica da je Hrvatska dobila čak trećinu ovogodišnjih sredstava CEF-a za LNG terminal na Krku manje govori o povjerenju u Hrvatsku, a više o želji da se njezin teritorij iskoristi u konfliktima koji s njom imaju malo veze, piše Bilten. Projekt za Hrvatsku nosi više opasnosti nego prednosti. Za početak, Hrvatska sama mora financirati preostali trošak projekta čija je ukupna cijena oko 360 milijuna eura. Njena obala zatim mora sama podnijeti rizik eventualnih katastrofa ukoliko dođe do problema u tankerskom prijevozu ukapljenog plina što je ekonomski, ekološki, pa i sigurnosni problem o kojem se ovih dana jednoglasno šuti.