Jutarnji list
5.3.1999, petak
Klik za veliku naslovnicu
Broj 320

Sukob HDZ-ovih ekonomista
Škegro protiv Škreba, Jurkovića i Kovačevića.

Ante Vlahović, direktor Tvornice duhana Rovinj, o kupnji TDZ-a
"TDR za pet dana plati poreza koliko vrijedi cijelo ulaganje BAT-a u Tvornici duhana Zadar."

Intervju: Dr. Branko Smerdel, član radne skupine za izborno zakonodavstvo
"Predlažem proporcionalni sustav s više izbornih jedinica i izbornim pragom."

Cestogradnja u Hrvatskoj
Saborski zastupnici protiv Bechtelove ceste Zagreb - Split.

Cenzura TV emisije "Jedan plus jedan"
Obrad Kosovac odbio je s autorima pogledati emisiju.

Vladin rat lažnim isplatama plaća
Zaoštren odnos prema neplatišama mirovinskih i zdravstvenih doprinosa.

Prosvjed radnika KIM-a pred zgradom Vlade
Begović: "Mateša više vjeruje nama nego nekim svojim ljudima."

 
Internet Monitor | Indeks | Prethodna vijest | Sljedeća vijest

Cestogradnja u Hrvatskoj
Saborski zastupnici protiv Bechtelove ceste Zagreb - Split

ZAGREB - Ujedinjavanje prometne mreže i integracija u europske smjerove osnovne su odrednice Strategije prometnog razvitka Hrvatske, koju je na jučerašnjoj sjednici Zastupničkog doma predstavio ministar Željko Lužavec.

Prema Strategiji, osim rekonstrukcije i kvalitetnijeg održavanja postojećih, u Hrvatskoj se do 2005. namjerava sagraditi 450 kilometara novih cestovnih smjerova, a do 2013. još 560 kilometara. Da bi se taj plan ostvario, bit će potrebno 19,9 milijardi dolara, što je godišnje oko pet posto bruto domaćeg proizvoda. Najveći dio tog novca, 40 posto, trošio bi se na ceste, za željeznice bi išlo 25, 20 na riječni promet, pet na zračni, a ostalih deset posto bi se koristilo na modernizaciju i suvremene tehnologije.

Novac za ceste izdvajao bi se prije svega za šest prioritetnih pravaca: primorsko-goranski i primorsko-međimurski, ličko-dalmatinski, podravsko-zagorski, jadranski, slavonsko- neretvanski i splitsko-hercegovački smjer. Lužavec je izrazio da je zadovoljan s postojeća tri ugovora, no osvrnuo se posebice na slučaj Istarskog ipsilona i nepovoljnog ugovora sklopljenog s tvrtkom Boygues.

- Vlada još stoji iza tog ugovora, no u dogledno će ga vrijeme pokušati revidirati i učiniti povoljnijim za Hrvatsku - objasnio je Lužavec. U zračnom prometu dosad je učinjeno najviše, rekao je Lužavec i zaključio da su potpuno obnovljene ratom razrušene zračne luke Dubrovnik i Zadar, kao i svi sustavi kontrole leta. Jedan od prioriteta je nastavak modernizacije Croatia Airlinesa.

Jedinstven stav svih zastupnika, i vladajuće stranke i oporbenih, jest da je cestovni prioritet povezivanje sjevera i juga, i to obnovom ceste Zagreb - Plitvice - Gračac - Knin - Split, te gradnjom autoceste kroz Liku i Dalmaciju, a tzv. Bechtelov pravac u ovom je trenutku neprihvatljiv. Oporba se oštro usprotivila smjeru kroz susjednu državu.

- Iritantno je da Hrvatska u ovom gospodarskom trenutku razmišlja o gradnji ceste koja većim svojim djelom prolazi kroz BiH i čiju bi gradnju, tešku pet milijardi dolara, financirali hrvatski obveznici. Takva bi cesta odvodila robu i putnike iz srednje Europe prema jugu, ali široko zaobilazeći naše priobalje i luke. Na taj način izravno bi nanosila štetu Hrvatskoj, a išla u prilog Crnoj Gori, Albaniji i Grčkoj - rekao je Joško Kontić (HSLS). Mnogi su oporbeni zastupnici istaknuli kako je nesigurno inzistirati na gradnji te ceste kad još nije određena precizna trasa kojom bi ona išla u BiH, kao i sustav financiranja...

Nataša Božić i Grgomir Garić