• Slične vijesti

    30.12.2018. (18:00)

    Odabrao Tomislav Čadež

    Najbolje kazališne predstave u 2018. godini

    Najbolje velike predstave protekle dobre kazališne godine su Tit Andronik, Peer Gynt, Slikari rudari, Brodolomke i Huddersfield, a gostovanje Rikard III. s Larsom Eidingerom, ocjenjuje Tomislav Čadež u odličnom velikom pregledu za Jutarnji list. “Tko kaže da kod nas ništa ne valja? Kazalište je jedna od najboljih stvari koju imamo”, piše Čadež.

    24.12.2018. (12:30)

    Gospoda glumci

    Preminuo glumac i profesor Tonko Lonza

    Tonko Lonza, glumac i kazališni pedagog, preminuo je u 89. godini života. Kad se iz Dubrovnika doselio u Zagreb počeo je studirati strojarstvo, ali se nakon prvog semestra prebacio na Dramsku akademiju. Glumio je u Gavelli pa u HNK, a bilo ga je i na filmu (‘Novinar’ Fadila Hadžića i ‘Glembajevi’ Antuna Vrdoljaka npr.), da bi pred kraj karijere bio profesor na glumačkoj akademiji. Večernji

    27.11.2018. (09:31)

    Slavenska palanka

    Svetlana Bojković: Ništa se nije promijenilo – ljudi namještaju sve rođacima, kolegama, ljubavnicama

    Nušićeve komedije odnose se na mentalitet, a mentalitet se jako sporo mijenja ili se uopće ne mijenja – kaže Svetlana Bojković (najbolje je znamo iz ‘Boljeg života’) u intervjuu Globusu povodom njenog gostovanja u Zagrebu u sklopu Dana srpske kulture gdje je igrala naslovu ulogu u ‘Gospođi ministarki’ Branislava Nušića, drami staroj stotinu godina. Vrlo zanimljiv intervju, o svačemu pričala: Sve što kažete posljedica je vaših misli. Zato u glumi treba jako puno razmišljati. Pola razmišljati, pola intuitivno dolaziti do rješenja… Obično kažu: kad glumac misli da je neka uloga za njega, onda je najlošije napravi. Najbolje sam korake napravila s ulogama koje su bile suprotne meni… Jako puno ljudi prati te reality programe. U izravnoj je to vezi sa siromaštvom, ne samo materijalnim nego siromaštvom duha.

    25.11.2018. (12:30)

    Kuća od dasaka

    Kazališni Oscari: ‘Orestija’ najbolja predstava, Cvitešić i Čuček najbolji glumci

    Sinoć su dodijeljene nagrade Hrvatskoga glumišta 2018.: Najbolja drama je Eshilova ‘Orestija’ Dejana Projkovskog u splitskom HNK, najbolja je režija Shakespeareovog ‘Tita Andronika’ ZKM-a, najbolja glumica je Zrinka Cvitešić, za ulogu Ane Šafranek u ‘Tko pjeva zlo ne misli’ Renea Medvešeka u produkciji HNK u Zagrebu, najboljim glumcem je proglašen Dražen Čuček za ulogu Njega u predstavi ‘Opet on” zagrebačke Komedije, najbolja je dječja predstava ‘Nikomu pravo’ Kazališta lutaka Zadar, nagradu za izniman doprinos kazališnoj umjentosti dobio je Zoran Mihanović, a nagradu za životno djelo dobio je Mustafa Nadarević, čime se oprostio od kazališta.

    06.11.2018. (06:30)

    Možda je Trump ponekad u pravu kad kaže "fake news"

    Čekanje u redu za Orašara – samo režirana predstava

    Danas su mnogi izvijestili o velikom redu za karte za “Orašara” u HNK Zagreb i kako je to lijepo da toliko ljudi zanima balet i da su spremni satima čekati za karte. No, ne osobito ljubljeni Zlatko Hasanbegović, član kazališnog vijeća HNK, je cinkao RTL-u da je to zapravo bila samo predstava u režiji ravnateljice Dubravke Vrgoč, jer su otvorili samo jednu umjesto tri blagajne i da je kazalište naručilo snimanje dugačkog reda dronom po cijeni od 1.500 kuna. Također, dok se ulaznice za sve druge predstave mogu kupiti online, jedino za Orašara ne mogu (kao zbog preopterećenja servera, ma daj). Ono što je nama zanimljivo u ovoj ipak relativno bezazlenoj priči jesu javne slike Hasanbegovića i intendantice kao i medijski prikazi stvarnosti i slojevi vidljivog, te kako i zašto se do boljeg uvida dolazi. I to da ste statisti u tuđoj predstavi, a da to ni ne znate… Cijeli prilog u Šprajcovom RTL direktu možete vidjeti od 28:36 (nakon što odgledate par reklama).

    29.10.2018. (18:30)

    Čadež o “Huddersfieldu”: Brutalan i težak komad koji plijeni ljudskošću i scenskom poetikom

    Zagrebačko kazalište mladih produciralo je novu hit-predstavu melankolična i dramskog predznaka. “Huddersfield” redatelja Renea Medvešeka privući će publiku, zagrebačku i festivalsku, onako kako ih je privukla “Črna mati zemla”. Obje su zapravo sumorne, pa i teške, ali oživljuju duh vremena, razočaranje koje osjećaju sve generacije današnjih naših kazališnih posjetitelja – piše Tomislav Čadež u Jutarnjem.

    06.10.2018. (17:30)

    Čarobna formula

    Novi ravnatelj opere HNK Zagreb: Zanemarivati kulturu najefikasniji je način slabljenja naroda

    Do pobjede se dolazi strpljivim radom, udarac po udarac, rundu po rundu. Tako je i u ovom našem kazališnom poslu. Nema uspjeha preko noći – kaže u intervjuu Branimiru Pofuku Marcello Mottadelli, dirigent koji je prije dva tjedna postao novi ravnatelj Opere zagrebačkog HNK (rođak mu bio boksački prvak). O novoj sredini kaže da je “Zagreb kao grad nadišao sva moja očekivanja”, a primarni cilj kao ravnatelja mu je “ukloniti barijeru između opere i publike, osobito one mlade”.

    16.09.2018. (13:44)

    I onda zapravo nije čudo...

    Ecija Ojdanić: Uz predanost, entuzijazam, ljubav i rad može se napraviti čudo

    Slavimo deset godina kazališta Moruzgva. S njime smo proputovali pola svijeta i mi smo hodajući primjer kako se s puno predanosti, entuzijazma, ljubavi i rada i uz podršku kvalitetnih kolega može napraviti čudo – priča glumica Ecija Ojdanić u intervjuu Večernjem, a koja za godišnjicu kazališta sprema novu predstavu ‘Brodolomke’, o ovisnosti. Kaže da je trenutno ovisna, zdravo, o trčanju – “Ono je i moja meditacija i izvor zdravlja i boljeg izgleda. Dok se držim te zdrave ovisnosti, dobro je”.

    04.09.2018. (17:01)

    Guardian uvrstio Olivera Frljića među pet najuzbudljivijih redatelja Europe

    “Frljić je jedan od najkontroverznijih kazališnih redatelja na kontinentu, i jedan od najpotrebnijih. On šokira i izaziva prezir. On nepristojnost gura do ekstrema, bez sumnje, ali ovo nije vrijeme za pristojnost. On izaziva formu i propituje njezine granice, pišući lažne životopise svojih glumaca, citirajući i kritizirajući druge predstave u svojima… Njegovo kazalište, kako je jedan kritičar rekao, nije ništa više i ništa manje od traženja pravog umjetničkog alata kako bi se zaustavio pad u nacionalni pakao.” – piše Guardian

  • Slične vijesti

    30.12.2018. (18:00)

    Odabrao Tomislav Čadež

    Najbolje kazališne predstave u 2018. godini

    Najbolje velike predstave protekle dobre kazališne godine su Tit Andronik, Peer Gynt, Slikari rudari, Brodolomke i Huddersfield, a gostovanje Rikard III. s Larsom Eidingerom, ocjenjuje Tomislav Čadež u odličnom velikom pregledu za Jutarnji list. “Tko kaže da kod nas ništa ne valja? Kazalište je jedna od najboljih stvari koju imamo”, piše Čadež.

    26.12.2018. (16:00)

    Crowdfunding teatar: Dražen Šivak 22. siječnja u Zagrebačkom plesnom centru premijerno prikazuje monodramu ‘Mistero Buffo’ Darija Foa za koju je novac skupio na Indiegogo-u, 89% od ciljanog iznosa 3.500 dolara.

    Iscrpnije...
    24.12.2018. (12:30)

    Gospoda glumci

    Preminuo glumac i profesor Tonko Lonza

    Tonko Lonza, glumac i kazališni pedagog, preminuo je u 89. godini života. Kad se iz Dubrovnika doselio u Zagreb počeo je studirati strojarstvo, ali se nakon prvog semestra prebacio na Dramsku akademiju. Glumio je u Gavelli pa u HNK, a bilo ga je i na filmu (‘Novinar’ Fadila Hadžića i ‘Glembajevi’ Antuna Vrdoljaka npr.), da bi pred kraj karijere bio profesor na glumačkoj akademiji. Večernji

    06.12.2018. (14:55)

    Kazališna kritika: ‘Kurlani’ Mirka Božića u režiji Senke Bulić – kako živjeti u sredini gdje dominiraju muška logika, religiozni okovi i konzervativna pravila

    Iscrpnije...
    27.11.2018. (09:31)

    Slavenska palanka

    Svetlana Bojković: Ništa se nije promijenilo – ljudi namještaju sve rođacima, kolegama, ljubavnicama

    Nušićeve komedije odnose se na mentalitet, a mentalitet se jako sporo mijenja ili se uopće ne mijenja – kaže Svetlana Bojković (najbolje je znamo iz ‘Boljeg života’) u intervjuu Globusu povodom njenog gostovanja u Zagrebu u sklopu Dana srpske kulture gdje je igrala naslovu ulogu u ‘Gospođi ministarki’ Branislava Nušića, drami staroj stotinu godina. Vrlo zanimljiv intervju, o svačemu pričala: Sve što kažete posljedica je vaših misli. Zato u glumi treba jako puno razmišljati. Pola razmišljati, pola intuitivno dolaziti do rješenja… Obično kažu: kad glumac misli da je neka uloga za njega, onda je najlošije napravi. Najbolje sam korake napravila s ulogama koje su bile suprotne meni… Jako puno ljudi prati te reality programe. U izravnoj je to vezi sa siromaštvom, ne samo materijalnim nego siromaštvom duha.

    25.11.2018. (12:30)

    Kuća od dasaka

    Kazališni Oscari: ‘Orestija’ najbolja predstava, Cvitešić i Čuček najbolji glumci

    Sinoć su dodijeljene nagrade Hrvatskoga glumišta 2018.: Najbolja drama je Eshilova ‘Orestija’ Dejana Projkovskog u splitskom HNK, najbolja je režija Shakespeareovog ‘Tita Andronika’ ZKM-a, najbolja glumica je Zrinka Cvitešić, za ulogu Ane Šafranek u ‘Tko pjeva zlo ne misli’ Renea Medvešeka u produkciji HNK u Zagrebu, najboljim glumcem je proglašen Dražen Čuček za ulogu Njega u predstavi ‘Opet on” zagrebačke Komedije, najbolja je dječja predstava ‘Nikomu pravo’ Kazališta lutaka Zadar, nagradu za izniman doprinos kazališnoj umjentosti dobio je Zoran Mihanović, a nagradu za životno djelo dobio je Mustafa Nadarević, čime se oprostio od kazališta.

    06.11.2018. (06:30)

    Možda je Trump ponekad u pravu kad kaže "fake news"

    Čekanje u redu za Orašara – samo režirana predstava

    Danas su mnogi izvijestili o velikom redu za karte za “Orašara” u HNK Zagreb i kako je to lijepo da toliko ljudi zanima balet i da su spremni satima čekati za karte. No, ne osobito ljubljeni Zlatko Hasanbegović, član kazališnog vijeća HNK, je cinkao RTL-u da je to zapravo bila samo predstava u režiji ravnateljice Dubravke Vrgoč, jer su otvorili samo jednu umjesto tri blagajne i da je kazalište naručilo snimanje dugačkog reda dronom po cijeni od 1.500 kuna. Također, dok se ulaznice za sve druge predstave mogu kupiti online, jedino za Orašara ne mogu (kao zbog preopterećenja servera, ma daj). Ono što je nama zanimljivo u ovoj ipak relativno bezazlenoj priči jesu javne slike Hasanbegovića i intendantice kao i medijski prikazi stvarnosti i slojevi vidljivog, te kako i zašto se do boljeg uvida dolazi. I to da ste statisti u tuđoj predstavi, a da to ni ne znate… Cijeli prilog u Šprajcovom RTL direktu možete vidjeti od 28:36 (nakon što odgledate par reklama).